נמסנו: מקומות ממוזגים לבלות בהם עם הילדים בחופש

אתגר הקור הגדול | צילום דנה דה מדינה
אתגר הקור הגדול | צילום דנה דה מדינה

אוגוסט האיום פה ושוב אנחנו בדילמת הקיץ הקשה: לאן לקחת את הילדים בלי לנזול מחום? המוזיאון שילמד אותם לכתוב סטוריבורד, המרכז שיהפוך אותם לחקלאים ומפגש עם דינזוארים - הם חלק מהפתרון

88 שיתופים | 132 צפיות

1. סבא, סבתא, אקס מן | מדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס מצדיק את העמידה בפקקים בדרך לחולון. בכל ימות השנה אפשר לצחוק מעשרות אלפי יצירות מקוריות, קטעי עיתונות וספרים, אך בקיץ הפעילות אינטנסיבית במיוחד. לדוגמה: סדנה חגיגית לרגל יומולדת 35 ל"זבנג" עם היוצר אורי פינק והתנסות ביצירת דמויות קומיקס, סדנת עיצוב דמויות היברידיות מהמיתולוגיות ועד לאקס מן, סדנת גלגל פנים וסיפורים העוסקת באופן שבו הבעות פנים מעבירות מסר בקומיקס וחשיבותן בתקשורת בין אישית, סדנת איור דמויות למתחילים בהנחיית יוצר הקומיקס ערן אביאני וגם סדנת עשו זאת בעצמכם – יצירת קומיקס עם המשפחה וערכת קומיקס אישית לכל משתתף.

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס | צילום יח"צ
המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס | צילום יח"צ

במהלך חודש אוגוסט יתקיימו סיורים מודרכים בתערוכות המוזיאון, למשל "אסף חנוכה – האסטרונאוט הישראלי הראשון", "אזהרת צפייה" ו"גברים, גברים – תחרות על שם שטרן פרידל". הסדנאות מתאימות לבני 6 ומעלה. 25 ש"ח לילד, 15 ש"ח להורה מלווה (כולל סיור מודרך בתערוכות).

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס | צילום שי בן אפרים
המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס | צילום שי בן אפרים

2. אתגר הקור הגדול | מוזיאון האדם והחי

עם התופת שנקראת הקיץ הישראלי רק קוסם יכול להתמודד. אתגר הקור הגדול מזמין ילדים והורים שחם להם לקחת חלק במשחק בריחה קפוא מבית היוצר של הקוסם קליוסטרו, שמטרתו לסייע לאנושות למצוא פתרונות להתמודדות עם משבר האקלים. המסע מתחיל כבר ברכישת הכרטיסים באתר מוזיאון האדם והחי (הממוקם ברמת גן), הזדמנות לשכלל את הכישורים עוד לפני ההגעה. במוזיאון עצמו מקבלים ערכת משחק ומתחילים לבצע משימות שונות הדורשות תעוזה, חוכמה ואומץ לב, על מנת לגלות כיצד שומרים בעלי החיים על טמפרטורת הגוף ומצננים את עצמם בקיץ.

קליוסטרו באתגר הקור הגדול | צילום דנה דה מדינה
קליוסטרו באתגר הקור הגדול | צילום דנה דה מדינה

פינות נסתרות במוזיאון, עובדות מחכימות, מוצרים סודיים מתוך אוספי המוזיאון ופיצוח חידות ואתגרים קרים במיוחד יצננו גם את הימים החמים ביותר. חובה להצטייד בנחישות, מגבת ובגדים להחלפה. 45 ש"ח למבוגר ולילד מגיל שנתיים, 35 ש"ח לחברי מועדונים, סטודנטים, חיילים, תושבי רמת גן ובהזמנה מוקדמת באתר המוזיאון.

כיף משפחתי בלי לקרוע את הכיס: פעילויות חינמיות לקיץ

3. עגבניות ופלפלים בערבה | מרכז ויידור

בדרך לאילת עוצרים להכיר את התוצרת החקלאית הישראלית המעולה במרכז המבקרים הממוזג, הממוקם על כביש 90 סמוך לפנייה לחצבה. המידע על המיזם החלוצי, האחראי לכך ש־60 אחוז מיצוא הירקות הטריים של ישראל לרחבי העולם מקורם בערבה, מומחש במרכז ויידור-חלון לחקלאות בערבה.

מרכז ויידור | צילום פרדי נפתלי
מרכז ויידור | צילום פרדי נפתלי

צפייה בסרטון במשקפי תלת ממד, סיור מודרך בחממת גידול לירקות מיוחדים מהערבה וטעימת ירקות עונתיים, 'חלונות' שנפתחים לסיפורי משפחות בערבה, משחקי חשיבה ואינטראקציה על גידולי החקלאות יעסיקו את הילדים ויספקו הפוגה קצרה וקרירה מהנסיעה. שולחן חול אינטראקטיבי – ארגז חול טכנולוגי חדיש להמחשת תנאי הקרקע בערבה, מאפשר לבנות הרים, לחפור ואדיות ונחלים, 'להוריד' גשם וללמוד את אתגרי המים והקרקע: שיטפונות, קידוחי מים ועוד. התצוגה והפעילות האינטראקטיבית משקפות את הפנים השונות של הערבה – עולם של חקלאות מתקדמת בתנאי מדבר, התיישבות, היסטוריה וגיאולוגיה, והכול בשפה בהירה ובגובה העיניים. 32 ש"ח למבוגר, 25 ש"ח לילד.

חלון לחקלאות בערבה | צילום פרדי נפתלי
חלון לחקלאות בערבה | צילום פרדי נפתלי

4. טיפוס, קפיצות ומכשולים | נינג'ה גראג'

עדיין בערבה אך בפעילות שונה לגמרי, אנרגטית ומוציאת מרץ: מתחם נינג'ה גראג', שנחנך לאחרונה במושב עין יהב, רוכב על הטרנד הספורטיבי שסוחף את המדינה בשנים האחרונות. המתחם הממוזג מציע קיר טיפוס כמיטב המסורת הנינג'אית ומסלול מכשולים באורך 40 (!) מטרים רצוף אתגרים ברמות קושי שונות, ממש כמו בריאליטי.

נינג'ה גראג' | צילום יח"צ
נינג'ה גראג' | צילום יח"צ

לטובת הבטיחות המסלול  מרוצף במזרן נחיתה עבה ורך, ומי שנינג'ה היא פחות כוס התה שלו – מוזמן לרבוץ בפינת ישיבה ומנוחה ולהתכבד בשתייה חמה וקרה חופשית. המסלול פתוח בסופי שבוע, חופשים וחגים וניתן להגיע בתאום מראש. מחיר כניסה חד-פעמית למשתמש פעיל מגיל 6 – 60 ש"ח לשעתיים.

נינג'ה גראג' | צילום יח"צ
נינג'ה גראג' | צילום יח"צ

5. עושים גלים בחיפה | המוזיאון הימי הלאומי

מזג האוויר הנעים בחיפה גם בשיא הקיץ והים הנשקף מכל פינה מהווים השראה לתערוכת אנימציה חמודה במוזיאון הימי הלאומי. סטודנטיות וסטודנטים מוכשרים מהמחלקה לתקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה יצרו סרטוני אנימציה בהשראת "אמא ודני" של דני סנדרסון, "שיר ההפלגה" מאת לאה גולדברג ושירי ים מכל הזמנים והתקופות, כאשר התערוכה מציגה את תהליך היצירה כולו – משלב גיבוש הרעיון הראשוני דרך עיצוב הדמויות ותכנון הסרט ועד לאנימציה עצמה.

בהשראת "אמא ודני", עבודתה של מיכל ארכנגורודסקי 
בהשראת "אמא ודני", עבודתה של מיכל ארכנגורודסקי 

פרט לסרטונים ולשירים שתמיד נעים להיזכר בהם מוצגים בתערוכה עבודות ופוסטרים המשקפים תהליכי עבודה של אנימטורים – עיצוב דמויות, פיתוח סטוריבורד, בניית קומפוזיציות, תסריט ועוד. כדי להמחיש את הנושא מוזמנים המבקרים הצעירים לעמדת יצירה להתנסות ביצירת סטוריבורד.
מחיר: 35 ש"ח למבוגר, 25 ש"ח לילד שישי שבת ללא תשלום

עבודתה של אנסטסיה ריבלוב בהשראת "שיר הגלשן"
עבודתה של אנסטסיה ריבלוב בהשראת "שיר הגלשן"

6. שעשועים וספורט מים | המרכז למצוינות שחייה וספורט

אם חשבת שהים באילת והבריכה במלון סוגרים את פינת המים עבור הילדים, חשבי שוב ואל תטרחי לייבש את בגד הים. המרכז למצוינות שחייה וספורט ע"ש אוולין ליפר-גרוס ביישוב ספיר הוא בועה צוננת של שעשועים וספורט מים: בריכת אימונים מקצועית חצי אולימפית בעלת שבעה מסלולים, בריכת ילדים עם מפל ובריכת פעוטות. מקלחות ולוקרים, מדשאות ופינות מוצלות (למקרה שתחליטי בכל זאת לצאת מהמזגן) פזורים על פני שלושה דונמים במרכז שאירח לאחרונה מחנה אימונים של נבחרת ישראל בשחייה. אפשר בקלילות לבלות במקום יום שלם, רק דאגי להצטייד במספיק אוכל ושתייה ולוודא מראש אפשרות לשחייה מעורבת (בשעות מסוימות הרחצה מופרדת לגברים או נשים). 50 שקלים לאדם (מבוגר וילד מעל גיל שנתיים). 15 אחוז הנחה בהזמנת 5 כרטיסים ומעלה.

מרכז אוולין לשחייה, הערבה התיכונה | צילום יונתן נריסנה
מרכז אוולין לשחייה, הערבה התיכונה | צילום יונתן נריסנה

7. זקיפים, נטיפים ומזגן מהטבע | שמורת טבע מערת הנטיפים

בניגוד לשאר האתרים ברשימתנו, המצטיינים בבקרת אקלים מעשה ידי אדם, את המזגן בשמורת מערת הנטיפים התקין הטבע. מערת הנטיפים היחידה בארץ הפתוחה למבקרים התגלתה בשנת 1968 בפיצוץ של מחצבת הר טוב הסמוכה. בחלל הצונן מתנשאים זקיפים ונטיפים בעושר חזותי מרהיב, שבזכותו נחשבת מערת הנטיפים בהרי יהודה לאחת היפות והמרשימות בעולם. המערה מוגדרת כ"מערה פעילה" שיש בה חלחול של מים לאורך כל השנה. הביקור מתחיל בסרט קצר על המקום ונמשך בסיור, כשלאורך כל המסלול נשמע ברקע קול עדין של מים הנוטפים בתוך חלל סגור, חוויה מרטיטת לב גם בביקורים חוזרים. 28 ש"ח למבוגר, 14 ש"ח לילד, יש להזמין מראש באתר רשות הטבע והגנים.

שמורת טבע מערת הנטיפים | צילום דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
שמורת טבע מערת הנטיפים | צילום דורון ניסים, רשות הטבע והגנים

8. מיזוג ירושלמי טבעי: דינוזאורים ואמנות | הגן הבוטני בגבעת רם

בעלי החיים הקדמונים מציתים את הדמיון בכל גיל. וכשצריך לנסוע למענם לירושלים הממוזגת באופן טבעי, החוויה ממלאת יום בילוי מרתק וצונן.  בוטניזאור – תערוכה בינלאומית המציגה את ממלכת הדינוזאורים ואת סביבתם הטבעית, מוצגת מעתה ועד סוף ספטמבר בגן הבוטני בגבעת רם בירושלים. בסביבה ירוקה המדמה עולם פרהיסטורי מוצגים 45 דינוזאורים אינטראקטיביים בגודל אמיתי, שלעתים קל לשכוח שהם אינם יצורים חיים. כתב חידה שמצריך התגייסות משפחתית, רכיבה על דינוזאורים, מתחם חפירה ו"טיול" בתקופת היורה באמצעות משקפי VR במתחם חדשני של מציאות מדומה מזמנים התנתקות קלה מהקיץ.
לאורך המסלול מותקנות קשתות של ערפילי מים להתרעננות לצד נקודות עצירה מקורות, ומתחם ה־VR בתום המסלול מקורה וממוזג לחלוטין.
89 ש"ח לאדם (ילדים מגיל שנתיים), מבצעי1+1 בכל חברות האשראי וכרטיסים מוזלים בוועדים השונים, למחזיקי כרטיס ירושלמי ובמועדוני כוחות הביטחון.

בוטניזאור בגן הבוטני | צילום טום עמית
בוטניזאור בגן הבוטני | צילום טום עמית

תערוכת "לראות את הבלתי נראה", המוצגת גם כן בגן הבוטני, היא התערוכה הגדולה ביותר של עבודות אמנות עכשווית שנוצרו בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR), חלק מפרויקט בינלאומי ענק המוצג בו זמנית ב-12 גנים בוטניים ברחבי העולם בהשתתפות אמנים מהשורה הראשונה, למשל איי וויי וויי מסין וסיגלית לנדאו מישראל. העבודות עוסקות בנושאים הקשורים לטבע, סביבה וקיימות והצפייה בהן היא באמצעות אפליקציה ייעודית. מחיר: 40 ש"ח, 28 ש"ח למחזיקי כרטיס ירושלמי, 25 ש"ח לחייל/ סטודנט/ גמלאי, חינם  25 ש"ח לילדים תושבי ירושלים (עד גיל 18) בהצגת תעודת זהות או בליווי הורה.

איי וויי וויי, לראות את הבלתי נראה | צילום יח"צ
איי וויי וויי, לראות את הבלתי נראה | צילום יח"צ