אתרי פיקניק שווים לכל המשפחה. אפילו דאגנו לשכשוכית צמודה

פיקניק בישראל | צילום: shutterstock
פיקניק בישראל | צילום: shutterstock

בסוף טיול או בתחילתו - פיקניק תמיד סוגר את פינת ההנאה ואם הוא ליד מקור מים - מפלס התענוג מטפס לגובה. אז תוציאי את המחצלת והבורקסים כי אספנו את אתרי הפיקניק המושלמים בישראל

88 שיתופים | 132 צפיות

השאלה "מה עושים היום" היא פסגת הפחד של כל אם המתמודדת עם תקופת החגים או כל חופשה שהיא ממסגרת הלימודים. פיקניק הוא פיתרון שתמיד תופס, גם בחגים ושבתות, במיוחד אם מצאת מקום שיש בו סיפור מעניין ומים צוננים. בעזרת מארגני תערוכת התיירות הבינלאומית IMTM, אספנו עבורך מקומות שבהם אפשר לפרוש מחצלת ולמצוא פעילות מעניינת.

>> מתכון ללחמניות בריוש מהחלומות שישדרגו לך את הפיקניק

נחל התנינים

נחל תנינים, שתחילתו ברמות מנשה וסופו דרומית לקיבוץ מעגן מיכאל, הוא מיקרוקוסמוס של טבע עשיר (למרות שהתנינים נעלמו מזמן). רכס כורכר חופי שהוא מיטב הטכנולוגיה ההנדסית של העולם הקדום – סכר רומי שהיה בסיסו של מפעל מים מתוחכם, אמות מים עתיקות וטחנות קמח, שבוניהן ידעו לנצל היטב את האנרגיה ההידרו אלקטרית. אפשר לצאת לטיול בשביל שארכו כקילומטר וחצי ועובר בגדה הדרומית, או לנצל את הארכת שעות הפתיחה ולהצטרף לסיור מודרך של הליכה במים.

שמורת טבע נחל תנינים | צילום: דורון ניסים
שמורת טבע נחל תנינים | צילום: דורון ניסים

הר ארבל

המצוק המהווה את לב שמורת הטבע ארבל והגן הלאומי ארבל המקיף אותה הוא ספוט מושלם לפיקניק. הרי הגליל והגולן נמתחים ברקע, וביום בהיר תוכלי להראות לילדים שבעי המסכים את החרמון. הגן הלאומי ושמורת טבע ארבל כוללים את הר ניתאי, הר סביון, נחל ארבל וכן שני יישובים קדומים, שהותירו שרידי בתי כנסת וחומה מימי המרד הגדול. שימי לב במיוחד לשביל טיול העובר במצודה עתיקה ובה מערות טבעיות שנחצבו והורחבו למטרות מגורים. כאן, בין בורות מים לאולמות מגורים ומקוואות, התחולל קרב מר בין הורדוס לבין מתנגדיו. מתצפית הנוף ממרום מצוק הארבל ניתן לרדת אל המצודה במסלול אתגרי המאובזר במדרגות, יתדות וכבלי מתכת.

גן לאומי ארבל | צילום: גיל לפידות, רשות הטבע והגנים
גן לאומי ארבל | צילום: גיל לפידות, רשות הטבע והגנים

עין פרת

פיקניק בתוך קניון מדברי מרהיב? תוכלי לעשות זאת בעין פרת שבשמורת נחל פרת, הידועה בערבית כוואדי קלט. זהו אחד ממסלולי הטיול היפים והקלילים בארץ, דרך פינות חמד ומקורות מים מפכים. האטרקציה המרכזית היא עין פרת, אחד משלושת מעיינות נחל פרת סמוך ליישוב ענתות. לאחר טבילה בנחל או במימיה הצוננים של בריכת תמר מול נופי המדבר, תוכלי לנוח לרגע ולסקור אוצרות נוספים שנמצאים בסביבה: שרידי אמות מים קדומים ותחנת שאיבה מימי המנדט הבריטי, שולחנות פיקניק וחורשה מוצלת ומסלולי טיול ברמות קושי שונות.

שמורת טבע עין פרת | צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
שמורת טבע עין פרת | צילום: דורון ניסים, רשות הטבע והגנים

גן לאומי תל דור

ים או יבשה? בגן לאומי תל דור יש את שניהם – ובשפע: נוף עוצר נשימה ובו טבע ומורשת, עבר עשיר והווה עשיר לא פחות. עיר הנמל העתיקה משובצת ביותר מ־20 ספינות טבועות בשמורת טבע ימית מרתקת, אבל גם בגן הלאומי היבשתי יש מספיק מה לעשות. מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות ונופים שונים יפרשו בפניך טיול דרך רכסי כורכר ומפרצים קסומים, מקומות לפיקניק משפחתי רטוב וכיפי או לערב רומנטי עם בקבוק יין ושמיכה על החוף מול השקיעה. וכל היופי הזה נמצא במרחק נסיעה קצרה מהמרכז.

גן לאומי תל דור | צילום: יוסי אוזן, רשות הטבע והגנים
גן לאומי תל דור | צילום: יוסי אוזן, רשות הטבע והגנים

גן לאומי הבשור

מעיין צונן ובריכות שכשוך, שולחנות פיקניק בצל עצים ומסלולים קלים לאופניים, שחזור גשר רכבת מימי המנדט ואתר עתיקות מהתקופה המצרית ואפילו חניון לילה מוסדר – כל אלה ועוד נמצאים בגן לאומי הבשור, פינה ירוקה במדבר על גדת נחל בשור. נדיר למצוא בלב הנגב המערבי מקום מושלם כל כך לבלות בו, מקור מים מוקף במדשאות רחבות ידיים ועצים בעלי צמרת סבוכה. קחי איתך קרם הגנה ומחצלת, אוכל ובגדי ים ומצאי פינה שקטה עד כמה שניתן להתמקם בה. צחוק הילדים שמשתעשעים ומתיזים מים בשכשוכית הטבעית הוא פרייסלס.

גן לאומי הבשור | צילום: דינה רוזנטל, רשות הטבע והגנים
גן לאומי הבשור | צילום: דינה רוזנטל, רשות הטבע והגנים