נווה מדבר: נופש אלטרנטיבי במתחם החדש מבית סלינה בים המלח

מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS

כשמזרח פוגש מערב קורה קסם. עשינו מסאז' לנפש במנתור אלמוג מבית סלינה, במקום הכי נמוך בעולם, ויצאנו קצת יותר גבוהות מבחינה רוחנית

88 שיתופים | 132 צפיות

אני פריקית של טיולים וכשמצוותים להם טבע פראי, פעילויות גוף-נפש (בעיקר יוגה) אני בכלל עפה. כך הגעתי למתחם הנופש מנתור (תת רשת של סלינה) בקיבוץ אלמוג. שעה ורבע נסיעה מתל אביב והתדר שלי התכוונן לשלושה ימים של זן מוחלט. שבילי קיבוץ מוריקים, חדרים בעיצוב ובצבעוניות של הודו, המון ירוק, סדנאות גוף-נפש וחלל מרכזי מזמין המשלב רהיטי וינטג'. חבילה כלבבי.

למי שאיכשהו הייתה במאדים בשנה האחרונה ועדיין לא מכירה – סלינה היא רשת אירוח גלובלית (מעל 100 מתחמי אירוח בעולם) שיזמו והקימו שני בחורים ישראלים צעירים. לאחרונה התרחבה הרשת בעזרת משקיעים נוספים ואף הונפקה בבורסה בניו יורק. הם היו אחרי הטיול הגדול שלהם, כשראו, חוו ובעיקר הבינו בדיוק מה היה חסר להם בתחום האירוח, וחזרו עם שיטה: הקמת מתחמי אירוח פשוטים אבל מעוצבים שמציעים מגוון חדרי אירוח, עם כל הפסילטיז המערביים הנדרשים ועם חזון מובחן: "נוודות דיגיטלית וקפיטליזם רוחני המשלבים בין קהילה-עבודה-חיים", מבלי לוותר על הנוחות.

>> בעכו מצאנו את המקום המושלם לחופשה זוגית

כל מתחם מציע אווירה ביתית וידידותית, חללים מעוצבים ונוחים, נגישות לטכנולוגיה, חדרים ברמות שונות (כן כן, גם סוויטות), מגוון תכנים בתחומי הוולנס, מתחמי עבודה ואטרקציות מקומיות במחירים נוחים – פקטור חשוב כשיוצאים לחופשה. הפעילות של סלינה בארץ כוללת את רשת מנתור, תת-רשת המתמחה באירוח בקיבוצים וישובים פסטורליים, כשהדגש הוא על תוכן בעולמות הגוף-נפש. הקונספט נרקם במוחם הקודח של מוש בן ארי, אורי גוטליב ויאיר אסולין – השותפים הפעילים, והחיבור עם סלינה למיזם היה טבעי לגמרי.

תת הרשת מונה כעת שישה מתחמים, כל אחד מהם מעוצב באופן ייחודי והאחרון נפתח לאחרונה בקיבוץ אלמוג. ההשראות החזקות בעיצוב הגיעו מהודו, מהמזרח הרחוק ותוך התחשבות בתנאי השטח ובאופי הנוף המקומי. כל הלוקיישנים מאופיינים באווירה פסטורלית ורגועה ובאופי התכנים המוצעים: הופעות של אמנים מקומיים, טיפולים, סדנאות גוף נפש ועוד.

הווייב באלמוג הוא שאנטי מדברי עם צבעוניות של הרבה צהוב, חום וכתום, שמתכתבת עם הנוף המדברי הנהדר שמסביב. מנתור ירושלים, לעומתו, טובע בירוק מול נוף הררי מיוער – צבעוניות קרה יותר של כחול, שמנת, ירוק ותכלת – נוף מרהיב של הרי ירושלים בגבעה הגבוהה ביותר באיזור.

החלל המרכזי במנתור-סלינה, קיבוץ אלמוג | צילום: YAS
החלל המרכזי במנתור-סלינה, קיבוץ אלמוג | צילום: YAS

רושם ראשוני
כבר בחלל קבלת הפנים יכולתי לחוש שמדובר בוויב אחר. נינוח, בלתי אמצעי. הצוות אדיב ומאיר פנים. החלל המרכזי, כך הוא נקרא ומסומן במפת האתר, מעוצב בצבעוניות חמימה ועוטפת שמרגישה כמו בית. ספות קטיפה רכות, שטיחים אתניים והרגשה חזקה של עיצוב מהמזרח. תאורה רכה ואינטימית בכל שעות היום והערב מוסיפה אף היא לאווירה.

מוסיקת עולם נעימה מתנגנת ברקע וקוקטייל שקיבלתי מיד בהגעה – עשו את שלהם. אורחי המלון מקבלים צמיד בד בעיצוב אתני יפהפה שאליו מחובר שבב חכם, איתו פותחים את החדרים וגם "רושמים" כשקונים סלט, כריך או שתיה בבר. באחת הפינות בחלל המרכזי מצויה עמדת הקבלה, שמהווה חלק אינטגרלי מהחלל.

נווה מדבר לנפש. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
נווה מדבר לנפש. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS

המיקום
קיבוץ אלמוג הוא נווה מדבר אמיתי בנוף ההררי והקדמוני של בקעת הירדן, שעה ורבע נסיעה רגועה ממרכז תל אביב ובמרחק של כ-7 דקות נסיעה מהחופים הצפון מערביים של ים המלח. מנתור אלמוג ממוקם בעצם כמתחם עצמאי בקיבוץ.

קהל היעד
הרשת פונה לקהל צעיר (או צעיר ברוחו), קצת פרי ספיריטד. משפחות צעירות עם ילדים קטנים, קהל שאוהב שלווה, טבע ומרחבים, שאנטי – אבל שלא מתפשר על הנוחות. והכי כיף: תוכלו להגיע עם הכלב! אגב, לכל הפעילויות של המתחמים אפשר להיכנס גם אם אינכם אורחי המלון (בעלות סמלית).

>> חוקרת המוח מאיכילוב שהפכה למדריכת יוגה

מה במתחם
המתחם צמוד לקיבוץ והחדרים בו הם בעצם חדרי קיבוץ בגדלים שונים שעברו שיפוץ יסודי. המתחם מטופח מאוד, מרחבי דשא בין החדרים (אורחים מתרגלים יוגה בעצמם ברחבה שמול החדרים)  ואזור סוויטות יפהפה עם אדריכלות נוף מרשימה. עוד אפשר למצוא מתחם עבודה משותף לרשות האורחים, מצויד בכל הפסיליטיז לעבודה נינוחה. במבנה מרווח בלב המתחם יש חלל גדול לתרגולי יוגה, סדנאות וולנס, מטבח משותף מצויד בכל מה שדרוש לבישול עצמי, ובקיץ – ניתן להתארח בבריכת השחייה של הקיבוץ.

תוכן ופעילויות
כחלק מחוויית האירוח ניתן להשתתף בפעילויות גוף-נפש הנקבעות מעת לעת בכל מתחם: סדנאות אמנות, תרגולי יוגה, הרצאות והופעות מיוחדות. בחלל המרכזי יש בר-מסעדה עם כורסאות רביצה ובגינה הצמודה פרוסות מחצלות שעליהן אפשר להניח מזרונים וכריות מפנקות כדי לרבוץ בזמן נשנוש או הופעה. אני נהניתי מהופעה אקוסטית של מוש בן ארי בהרכב של שלושה נגנים ומהופעה מעולה של הילה בכר, רק היא והגיטרה שלה, שעלתה עם חומרים מקוריים וגם עשתה קאברים מרגשים. כל הכיף הזה קרה תוך כדי רביצה, עם כוס אוזו, תחת כיפת השמיים מול מדורה. עד כמה המנתור הוא פרי ספיריט? הילה היא גם מנהלת המתחם.

 

אלטרנטיבי בשקיעה. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
אלטרנטיבי בשקיעה. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS

החדר
התארחתי בסוויטה מתוקה, חלק ממתחם הסוויטות הבנוי בצורת ריבוע, המקיף רחבת דשא מטופחת ופסטורלית. הסוויטה מחולקת לאיזור ישיבה נעים עם ספה (שנפתחת למיטה במקרה של אירוח עם ילדים), כורסת קש מדליקה ואיזור שינה של מיטה נוחה מאוד. האמבטיה משופצת, קטנה ופונקציונלית. מזגן חזק עושה יופי של עבודה. מכונת קפה עם אספקה שוטפת של קפסולות שימחה אותי מאוד. לכל סוויטה יש יציאה לרחבת דשא פרטית משלו, עם פינת ישיבה.

החדרים הרגילים וגם המשודרגים צמודים אחד ליד השני, עם רחבות משותפות, ויכולים להוות אופציה ממש מדליקה לכמה זוגות של חברים שרוצים לטייל עם ילדים קטנים. היו שם כמה קבוצות כאלה בסופ"ש, הילדים הסתובבו חופשיים על הדשא וזה נראה חלומי – גם להורים וגם לילדים.

חדר משודרג. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
חדר משודרג. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS

נשנושים
בכללי, לא ממש עושים עניין מהאוכל. יש מבחר ובשפע, הכל מוגש באופן נאה לעין, אבל באופן הבסיסי והלא ראוותני. הכי רחוק מ"העמס כפי יכולתך". ארוחת הבוקר מוגשת בחלל המרכזי, בישיבה פריסטייל בפנים או בחוץ על מחצלות ושולחנות נמוכים. סגנון קיבוצי פלוס, טרי, בסיסי ומספק. מכונת קפה עומדת לרשות האורחים בבר. טאג'ין עוף עם אורז מיוחד וירקות שהוכנו בבור מיוחד מחוץ למתחם, הוגשו בארוחת שישי, עם מגוון סלטים. טעים ומיוחד.

>> הוד והדר: המלון הכי מפואר בים המלח

חלל משותף
זהו בעצם לב המתחם שמשמש כבר, חלל תומך להופעות חוץ, איזור קבלה, חנות קטנה ופינות ישיבה. מוסיקה נעימה ותאורה רכה ומזמינה, קפה או דרינק של אחה"צ ואפילו סנדוויץ' או סלט. אחלה זולה להתרווח בה.

קומזיץ בחלל המרכזי. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS
קומזיץ בחלל המרכזי. מנתור-סלינה בקיבוץ אלמוג | צילום: YAS

אטרקציות בסביבה
חופי ים המלח הקרובים, ביאנקיני וקליה, הם חופים מסודרים בתשלום ובמרחק 10 דקות נסיעה (ממליצה לעשות נסיעה ארוכה יותר ולבחור דווקא בחופים המרוחקים יותר בעין בוקק, שם רצועת החוף פתוחה ומרשימה יותר עם מדשאות מטופחות, הצללות מעוצבות, חול ים נעים, מיטות וכסאות וגם מתקני כושר). ממש לפני הכניסה לקיבוץ יש תחנת דלק עם חנות נוחות, מתחם חנויות ומסעדות קטן ומשאית אוכל. מעבר לכביש יש שוק של דוכנים צפופים שמוכרים בעיקר עציצים, תמרים נהדרים ומזכרות.

מנזר מרסבא ו-12 הנזירים שחיים בו גם הם נמצאים במרחק נסיעה קצרה. בכלל, האיזור עשיר במסלולי הליכה כמו סיור לנחל אוג, מסלול של 3 שעות ברמת קושי בינונית, שיוצא ממש מפתח הקיבוץ. בחוות האפרסמון בכניסה לקיבוץ מנסים לשחזר את סוד בושם עץ האפרסמון; ואם אתם באקסטרים וחובבי טבע פראי – יש גם טיול בולענים בים המלח. לא לוותר על גלריה מינוס 430:  גרפיטי וציורי קיר מרשימים על קירות של בסיס ירדני ישן ונטוש. בכביש הגישה לחוף קליה, קצת לפני הכניסה, תראו עשרות מבנים מרהיבים. ניתן לחנות בצד הכביש, ולרדת לטייל ברגל בגלריה הפתוחה.

גרפיטי במרחב הפתוח. גלריה מינוס 430 | צילום: אינסטגרם רשמי
גרפיטי במרחב הפתוח. גלריה מינוס 430 | צילום: אינסטגרם רשמי

השוס
הפלייליסט של כל המנתורים מעולה. גילי סער היא זו שהרכיבה אותו, הוא מתנגן בחלל המרכזי וגם ניתן להורדה בספוטיפי.

שורה תחתונה
ארוע הפתיחה של מנתור בקיבוץ אלמוג נעם לי מאוד. היו אלה שלושה ימים של גובה במקום הכי נמוך בעולם. מי שמחפש שלווה לנפש, טבע פראי ואווירה משפחתית – שירוץ. מי שמחפש לאקז'רי מפונפן ופורמלי – שידלג. זו בהחלט חופשה כייפית באווירת פריסטייל ובמחיר שפוי. אני עוד אשוב.

מחירים
חדר משפחתי – החל מ-500 ש"ח | חדר סטנדרט זוגי – 350 ש"ח  | חדר סטנדרט פלוס – 400 ש"ח | סוויטה – 550 ש"ח. המחירים הינם לזוג, כולל ארוחת בוקר, לא כולל מע"מ.

להזמנת מקום במלון