סיטי גירל: המלונות שמציעים את החופשה האורבנית המושלמת

היסטוריה חיפאית. מלון קולוני | צילום איציק ביונסקי
היסטוריה חיפאית. מלון קולוני | צילום איציק ביונסקי

מלון שהיה בעבר תיאטרון, מלון בהשראת שוק מחנה יהודה ומלון שמתצפת היישר אל הגנים הבהאיים. בתל אביב, ירושלים או חיפה: מלונות מפנקים, מקוריים ומסקרנים לחופשה עירונית מהחלומות

88 שיתופים | 132 צפיות

תל אביב

רומנטיקה תל אביבית | אלברטו
רחוב נחלת בנימין הוא ממרכזי הבילוי הכי טרנדיים בעיר. בין הברים ההומים והמסעדות, ממש במרכז העניינים, נפתח לאחרונה מלון אלברטו המשתייך למותג Isrotel Design מרשת ישרוטל. מדובר במבנה יפהפה משנת 1913 ששופץ בעלות של 160 מיליון ש"ח וכיום כולל 91 חדרים, שתי סוויטות, שני חדרים עם ג'קוזי בקומת הקרקע וחדרים עם מרפסת אנגלית. מאחורי חזית רומנטית המייצגת את הסגנון האקלקטי, הותקנו חדר כושר וספא קטן, ויש רוף טופ עם בריכה ובר וגולת הכותרת – רדלר, מסעדת השף הלוהטת בהובלת מושיקו גמליאלי (מונא, בר 51). את קירות המלון מעטר אוסף אמנות עכשווית-אורבנית של אמנים ותיקים וצעירים, המשקף את הצבעוניות והתזזיתיות של העיר ללא הפסקה.
מחירים: 842 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

>> הישר מהניילונים: המלונות החדשים הכי טובים בארץ

מלון אלברטו | צילום ליאור גרונדמן
מלון אלברטו | צילום ליאור גרונדמן

במרכז העניינים | בקסטייג'
קשה לדמיין לוקיישן אורבני מושלם יותר למלון מאשר זה של הבקסטייג'. המלון החדש מרשת מלונות אטלס ממוקם בעורפה של כיכר דיזינגוף, דקה הליכה מהמזרקה המפורסמת ומבתי הקפה, הברים, השופינג וכל הטוב שתל אביב מזמנת. המבנה שבו פעל תיאטרון "אהל" המיתולוגי שימש השראה לקונספט הנשען על אמנויות הבמה: תאורת פנסי תיאטרון בחלל המרכזי, גרם מדרגות איקוני שנשמר כמות שהוא והופעות פריצה של מוזיקאים, שחקנים ואמני במה מתיאטרון תמונע במהלך ההאפי האוור. יציע התיאטרון הוסב ל־48 חדרים מעוצבים באלגנטיות שקטה, שחלקם מאובזרים במרפסות. בשעות הערב משתלט על החלל הציבורי בר הקוקטיילים סטנלי, המציע תזקיקים מקומיים, קוקטיילים מקוריים וקלאסיים ותפריט עליו חתום שף עידו פיינר (רוברטה וינצ'י, ביסטרו עמק) – מי שיצר את הבראנץ' הבוטיקי שתפגשי לאחר תנומת לילה מתוקה (פתוח גם לאורחים מבחוץ, 128 ש"ח).
מחירים: מ-842 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

נופש תיאטרלי. מלון בקסטייג' | צילום נתן דביר
נופש תיאטרלי. מלון בקסטייג' | צילום נתן דביר

מלון שהוא גלריה | אסמבלאז'
אם לא מחפשים היטב אפשר לפספס את היעד הבא די בקלות: מלון הבוטיק אסמבלאז' שוכן במבנה לשימור מחמיר משנות ה-20 של המאה שעברה. ככזה, הוא נטמע בין הבניינים העתיקים ברחוב אלנבי באופן מושלם, ורק כניסה קטנה ובית קפה חינני הפונים אל הרחוב מאותתים שמשהו טוב קורה כאן. 20 חדרים בלבד, בגדלים שונים ובצורות שונות (דבר המתחייב מהשיפוץ המחמיר) עוצבו באופן שמשתלב בטבעיות עם ההיסטוריה. מיני מקרר, מיקרוגל, כלי מטבח ומכונת נספרסו עם קפסולות לשימוש חופשי עומדים לשימוש האורחים. אבל העניין האמיתי במלון הוא האמנות: בחדרים ובחללים הציבוריים תלויות עבודות אמנות שנאצרו בקפידה, וגרם המדרגות הוא למעשה גלריית אמנות בפני עצמה. חצר אחורית אורבנית מוצלת ושקטה היא הפתעה נעימה בלב הסוהו של תל אביב, ומקום מושלם לשתות בו את הקפה של הבוקר או קוקטייל אחה"צ.
מחירים: מ-828 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

מלונות חדשים בתל אביב קיץ 2021. מלון אסמבלאז | צילום: יואב גורין
מלונות חדשים בתל אביב קיץ 2021. מלון אסמבלאז | צילום: יואב גורין

>> על גלגלים: טיולי קראוונים ברחבי העולם

ירושלים

פשטות, נוחות ונוף | Ibis Styles
מטיילים מנוסים יודעים שרשת Ibis היא שם נרדף לראש שקט. אלפי מלונות המותג הפזורים בכל העולם מבטיחים שינה מתוקה בחדר נקי ומעוצב במחיר נוח, ויותר מזה בעצם לא צריך. Ibis Styles ירושלים ממוקם ממש על המדרחוב ובסמוך לכיכר ציון, דקות הליכה בודדות מהעיר העתיקה. העיצוב מושפע משוק מחנה יהודה, שגם הוא די קרוב, כשאת קירות החדרים והחללים הציבוריים מעטרים איורים חמודים של פירות וירקות. המלון מציע חדרי סטנדרט וחדרי משפחה, מיני סוויטות וחדרים עם מרפסות, כולם מעוצבים בפשטות ונוחות וללא פינוקים מיותרים. ארוחת הבוקר מוגשת בקומת הגג ממנה נשקף נוף אורבני של מרכז ירושלים. מאפים טריים, סלטים, גבינות, ממרחים ועוד ועוד מקבלים אקסטרה טעם על רקע מבט מגבוה על העיר הקדושה.
מחירים: מ־756 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

עיצוב בהשראת השוק. ibis styles | צילום יעל הרמן
עיצוב בהשראת השוק. ibis styles | צילום יעל הרמן

לילה במוזיאון | בצלאל
כנופשת מיומנת את ודאי יודעת שמלון בוחרים לפי הגודל (עדיף קטן ואינטימי על פני תחנת רכבת), העיצוב והמרחק ממרכז העיר. בצלאל מרשת אטלס הוותיקה והטובה מסמן וי בכל המשבצות: מלון בוטיק קטן ואינטימי הממוקם דקה הליכה מברים, מסעדות, שופינג ושלל מנעמי הבירה. בניין בצלאל ההיסטורי נמצא ממש מעבר לפינה והוא זה ששימש השראה לקונספט האמנותי של המלון. בכל פינה ועל כל קיר תגלי עבודות של אמנים ישראלים, מעין גלריה המשקפת את פני האמנות הישראלית והירושלמית, ממשה גרשוני ונלי אגסי ועד לקרמיקה ארמנית מסורתית מהעיר העתיקה. החדרים נעימים ואינטימיים, ובחצר הצמודה ללובי תוכלי לתפוס כמה דקות של שקט לפני היציאה לעיר.
מחירים: מ-918 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

מלון בצלאל | צילום סיון אסקיו
מלון בצלאל | צילום סיון אסקיו

קולינריה עכשווית בבירה | בראון JLM
פרט למיקומו במרכז העיר, סמוך לגן העצמאות ולמוזיאון הסובלנות, למדרחוב נחלת שבעה ולקניון ממילא, יש למלון בראון JLM עוד כמה וכמה יתרונות: הוא ממוקם במבנה מהמאה ה-19 שעבר שימור ומעליו נבנו חדרים קומפקטיים אך מעוצבים, המאובזרים בכל הנדרש לחופשה עירונית קצרה ומתוקה. במבואת המלון פזורות פינות ישיבה נעימות להתרווח בהן מול אח בוערת ולהפיג את הקור הירושלמי בכוס יין או קוקטייל וכשקר ממש גם ערמונים. בקומת המרתף תמצאי ספא ואינטימי עם חדר טיפולים זוגי וחדר נוסף ובו אמבט זרמים זוגי. מזנון ארוחת הבוקר נשען על תוצרת מקומית טרייה עם מנות חמות אישיות. בימים יפים תוכלי ליהנות גם מישיבה בחוץ על מרבד בן-סירא – מרבד פסיפס ענק המשתרע על המדרכה משני צידי הכביש שיצרה האמנית סמדר כרמלי, ומשולבים בו מוטיבים עתיקים וחדשים הקשורים לעיר ירושלים ולארץ ישראל.
מחירים: מ-772 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

בראון JLM | צילום מקס קובלסקי
בראון JLM | צילום מקס קובלסקי

>> היי דרומה: צימרים מעולים בדרום הארץ

חיפה

חדש דנדש | בוטניקה
אם תזמיני כבר עכשיו חדר בבוטניקה, יש סיכוי טוב שתהיי הראשונה לחנוך את המזרן והכריות. המלון החדש דנדש מרשת פתאל, שמיועד למבוגרים בלבד (בהנחה שבני 16 ומעלה הם כבר מבוגרים) נפתח לפני שבועות ספורים בלוקיישן הכי מרכזי שאפשר לבקש – בין הגנים הבהאיים למושבה הגרמנית, פנינת אדריכלות שהקימו הטמפלרים באמצע המאה ה-19. 164 חדרים מעוצבים וסוויטות מפנקות ממתינים לאורחים וגם לובי-בר, בית קפה, מסעדה, טרקלין VIP, ספא, חדר כושר ובריכה עם נוף מרהיב לגנים הבהאיים. לכבוד חנוכה וכריסמס הקרבים, מציע המלון בתאריכים מסוימים חבילה הכוללת סיור מודרך במושבה הגרמנית המקושטת ובוואדי ניסנאס הצבעוני.
מחירים: מ-1,282 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

חדר עם נוף. מלון בוטניקה | צילום איה בן עזרי
חדר עם נוף. מלון בוטניקה | צילום איה בן עזרי

>> המלונות עם הספא הכי מפנק בארץ

ממרומי הכרמל | BAYVIEW
למראה מפרץ חיפה הנשקף ממרומי הכרמל הלב מחסיר פעימה. זוהי כנראה הסיבה שהמחיר במרבית המלונות בסביבה נושק לשמיים, אך BAYVIEW הוא היוצא מן הכלל: מלון שקט ונעים שמציע חופשה אורבנית ומכל פינה שלו נשקף נוף מרהיב. חדרי אקזקיוטיב מרווחים ומעוצבים בסגנון מודרני ובגוונים שקטים, כשפנורמה של הים ומפרץ חיפה משמשת רקע שאין להתעלם ממנו (החדרים ממוקמים בקומות ללא עישון). מקלחון שקוף עם ראש גשם מבטיח מקלחת מפנקת עם הפנים לנוף מבלי שאף אחד רואה אותך. ליד החלון תמצאי ספסל ישיבה קטן ופינת עבודה. טיילת היפה שמשקיפה למפרץ נמצאת ממש מתחת לחדר ומוזיאון טיקוטין הסמוך ושאר האטרקציות של חיפה נמצאים במרחק הליכה קצרה או נסיעה בכרמלית.
מחירים: מ-1538 שקלים לזוג לשני לילות כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

מלון BAYVIEW חיפה | צילום: סימפלקס
מלון BAYVIEW חיפה | צילום: סימפלקס

מורשת חיפאית | קולוני
מבנה אבן טמפלרי מתחילת המאה שעברה הוא ביתו של מלון קולוני שלמרגלות הגנים הבהאיים. עד אמצע שנות ה-70 פעל כאן מלון "אפינגר" שהיה חביב על קציני המנדט הבריטי, וחברי ועדת פיל המפורסמת אף שהו בו תקופה ארוכה. כיום מלון קולוני כולל 40 חדרים ומיני סוויטות שבהם פריטים מקוריים כגון חלונות ותריסי עץ ואריחים מצוירים. האיבזור מודרני: מסכי טלוויזיה שטוחים, מיני בר, ערכת קפה ועוד. בחלק מהחדרים יש מרפסת המשקיפה למושבה הגרמנית ומגג המלון נשקף נוף עוצר נשימה של הגנים הבהאיים מצד אחד ונמל חיפה מצידו השני. קרבה לתחנת הרכבת מרכז השמונה, לברים, למסעדות ולאזורי הקניות מעודדת להשאיר את הרכב בבית.
מחירים: מ-615 ש"ח לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר.
להזמנות

מלון קולוני בחיפה | צילום איציק ביונסקי
מלון קולוני בחיפה | צילום איציק ביונסקי