חום וקור: המלון שמציע חופשת חוף חורפית בקיבוץ

שקיעה מלון נחשולים | צילום: אלון פינצ'וק
שקיעה מלון נחשולים | צילום: אלון פינצ'וק

הבריכה לא פעילה וקר לאללה, אבל מלון חוף נחשולים מפצה על כך היטב בעזרת ארוחת בוקר מושלמת, פונץ' חם וחבילות ספא משתלמות

88 שיתופים | 132 צפיות

מה: מלון "חוף נחשולים" שבקיבוץ נחשולים, ברצועת החוף היפה שמדרום לחיפה, ממש על שפת המים.

למה: המלון שוכן בדיוק בנקודה שבה הכרמל נשפך אל הים התיכון, והודות לכך מהווה עוגן נפלא לשיטוט באזור. נוסף על שלל טיולים ואטרקציות תיירות באזור, יש מה לראות אפילו במרחק הליכה קצר מהמלון עצמו, החל מהחוף וממועדון הספורט הימי של הקיבוץ, דרך מוזיאון המזגגה שבקיבוץ וכלה באתר הארכיאולוגי תל דור. בחורף הזה, לרגל פסטיבל "מטיילים במגפיים" המתקיים באזור, מעניק המלון לאורחים כרטיסים למגוון פעילויות וטיולים הכלולים במחיר האירוח.

רושם ראשוני: מבחינת העיצוב, המלון משמר משהו מן הפשטות הקיבוצית, ועם זאת מטביע את האורחים באווירת התפנקות כללית. בקבלה, הממוקמת בחלל קטנטן וחף מקישוטים, ממתינה לאורחים פונץ׳ חם של יין ופירות, שעושה עלינו רושם ראשוני מצוין.

נוף מהחדר מלון נחשולים | צילום: אלון פינצ'וק
נוף מהחדר מלון נחשולים | צילום: אלון פינצ'וק

עוד מלונות כיפיים בארץ:
>> בית בגליל הוא המלון הרומנטי המושלם לזוגות שמוכנים להשקיע
>> יש מצב שמלון קדם בטירת הכרמל הוא המלון הכי טוב בארץ

המלון: חדרי המלון פזורים על פני מדשאה מטופחת ומוריקה, מרושתת בשבילי הליכה מבטון אפור, כמיטב המסורת הקיבוצית. לרשות האורחים עומד היצע מגוון מאוד של יחידות אירוח בגדלים וברמות פינוק משתנות, החל מבתי קיבוץ שהוסבו ליחידות אירוח כפרי, ועד סוויטות וחדרי בוטיק לזוגות. טווח המחירים נע בין 680 ל-1,600 ש"ח ללילה בסופ"ש חורפי. אנחנו קבענו את משכננו במתחם הסוויטות, שבו כל מה שחוצץ בינכם לבין הים הם הבריכה הפרטית וכר הדשא המטופח שמתפרקדים לרגליכם.

החדר: התארחנו בסוויטה יפה ומעוצבת, רחבת ממדים לכל הדעות (ולא, לא רק בקנה המידה של הדירה התל אביבית הזעירה שלנו). מלבד מיטת קינג סייז וסלון מעוצב בהשראת הים (איך לא), בחדר חיכו לנו גם מכונת אספרסו וטלוויזיה חדישה. בצדו המערבי של החדר נמתח חלון זכוכית גדול, שהאיר את החדר כולו. החלון נפתח אל מרפסת פרטית עם מיטת שיזוף, שמי שנשכב עליה לא קם יותר לעולם. חדר הרחצה היה מפנק, וכלל גם מקלחון וגם אמבטיה מרשימה, שמזמינה אותך לשקוע בה כתחליף לבריכה הפרטית שהתבזבזה לה ממש מחוץ לחלון, בקור המקפיא ששרר בחוץ. ואכן, כיאה לסוויטה יוקרתית, לרשותנו עמדה בריכה פרטית קטנה וחמודה, שנבצר מאיתנו להנות ממותרותיה בשל פגעי מזג האוויר. מראה הבריכה המשיך לענות אותנו לאורך כל השהות, אך התנחמנו במחשבה שמי הטורקיז המביטים אלינו בארשת מתגרה הם העינוי האישי שלנו, חשופים לעינינו ולעינינו בלבד, והמשכנו לטעון באוזני כל מכרינו כי זכינו להשתכן בסוויטה עם בריכה פרטית.

ארוחת בוקר מלון נחשולים | צילום: אלון פינצ'וק
ארוחת בוקר מלון נחשולים | צילום: אלון פינצ'וק

ארוחת הבוקר: מלון שמגיש ארוחת בוקר עד 12:00 יכול אוטומטית להכריז עליי כלקוחה שבויה (בקסמו). עם זאת, כנראה שהייתי קמה לארוחת הבוקר הזו גם ב-7:00, ולו רק כדי להנות מחדר האוכל היפהפה שבו הוגשה – מבנה רבוע ומואר, שקירותיו כמעט כולם עשויים זכוכית, אשר שוכן ממש על קו התפר שבין המדשאה לחול. המיקום, מטרים ספורים מקו המים, בשילוב קירות הזכוכית, יוצר את הרושם שתכף יבואו הגלים להתנפץ על הקיר השקוף, לרגלי הסועדים.

האווירה הרגועה והשקט המתנמנם ששורים על המקום ועל יושביו מיד שבו את ליבנו. בנוסף, האוכל היה טעים ואיכותי, וכלל מגוון עשיר של סלטים מושקעים וגבינות משובחות, לצד בר של אוכל חם מגזרת הבראנץ׳. האורחים יכולים גם לסעוד את ליבם בלחמים חמימים, ולילדים יש גם היצע קורנפלקסים מכובד.

ארוחת הערב: את ארוחת הערב דווקא לא אכלנו במלון, אלא במסעדת דוניה רוסה שבכפר האומנים עין הוד, השוכן על פסגת הר סמוכה. המסעדה, המבוססת על רזי המטבח הארגנטינאי, היא גלגולה הישראלי של החווה הארגנטינאית הישנה של סבתם של הבעלים, הלא היא הגברת רוסה בכבודה ובעצמה. גם מבחינה עיצובית, המסעדה מחייה מחדש את החלל הארגנטינאי המסורתי, עם רהיטי עץ כבדים, אח מבוערת, וקירות אבן חשופים. ומה בתפריט? כיאה למסורת הדרום אמריקאית, המסעדה מגישה בעיקר בשרים. בן הזוג שלי העיד כי הבשר היה מצוין, ואני אעיד שהפולנטה הטבעונית והסלטים שהוגשו לנו היו טעימים מאוד. בנוסף תוכלו להזמין קינוחים ארגנטינאיים אותנטיים המוכנים במקום, ולהנות מכוס משקה אלכוהולי על חשבון הבית, בלעדי לבאים בשערי הכפר במסגרת פסטיבל "מטיילים במגפיים" .

מלון חוף נחשולים | צילום: אסף פינצ'וק
מלון חוף נחשולים | צילום: אסף פינצ'וק

מה עוד: אם הצלחתם לקום ממיטת השיזוף הטובענית שבמרפסת לפני שהסתיימה החופשה, מומלץ להקדיש לפחות כמה שעות מהחופשה שלכם לטיול רגלי בכרמל. באתר של עמותת "כרמלים" או באתר הייעודי לפסטיבל "מטיילים במגפיים" תוכלו למצוא מידע על סיורים וטיולים מודרכים למשפחות, עם גימיקים שילדים אוהבים במיוחד: הטמנת פקעות של רקפות, הכנת פיתות על הטאבון בכפר הדרוזי עוספיה וסיור עששיות (על הדרך תוכלו גם ללמד אותם מה פירוש המילה עששיות. אני, למשל, ניצלתי את ההזדמנות כדי להסביר לבן זוגי שזו אינה חיה). אם עלה בידכם להשאיר את הילדים בבית, ויש לכם ערב פנוי, כדאי לכם לבדוק את לוח ההופעות המתקיימות במסגרת הפסטיבל, שכולל הופעות של אמנים כמו מתי כספי, מוקי, להקת "שלווה", שפיטה ועוד. בנוסף, אתר הפסטיבל מרכז עבורכם מידע על מסעדות באזור, שבחלקן תמצאו הטבות ודילים בלעדיים לפסטיבל. אם אתם בעניין של פעילות קלילה, תוכלו למצוא באתר לו"ז אטרקציות מגוון לילדים ולמבוגרים, ביניהן סיורי טעימות ביקבי האזור, סיורים מודרכים במוזיאונים (מוזיאון הדאדא, מוזיאון המזגגה, מוזיאון הטכנודע), קטיף תותים, סדנאות אפייה, ועוד.

בקטע חורפי: לרגל העונה הגשומה, משווק המלון חבילות פינוק "גוף ונפש", הכוללת לינה בחדרי בוטיק, שיעור יוגה, עיסוי זוגי וארוחת בוקר. בנוסף יקבלו האורחים שלל פינוקים רומנטיים, ביניהם בקבוק יין ושוקולדים, וכן הנחות לאטרקציות באזור. את החבילה ניתן לרכוש עד 28.2 בעלות של 1,500 ש"ח לזוג ללילה.

סיכום: מלון מפנק ואיכותי, שאפשר להעביר בו בנעימים גם חופשה חורפית ומכורבלת.

להזמנת חדר במלון חוף נחשולים