הטיפים של מיכל צפיר ליצירת שגרה בריאה בימים אלה

מיכל צפיר | צילום: שוקו (שוקי אסף)
מיכל צפיר | צילום: שוקו (שוקי אסף)

אלה זמנים קשים לכולנו ודווקא עכשיו כדאי להקפיד על תזונה בריאה, גם פיזית וגם מנטלית. מיכל צפיר מעדיפה להתמקד במה כן לאכול ולעשות ולא במה לא

88 שיתופים | 132 צפיות

אני רוצה לשתף בכמה עקרונות ליצירת שגרה בריאה בימים לא שגרתיים אלו העוברים על כולנו. אמרו כבר, ובצדק, שהעולם ישתנה ולא יהיה עוד אותו הדבר, אך בעידן שבו השינויים מתרחשים בקצב מסחרר (אקספוננציאלי) גוף האדם לא מסוגל לעשות התאמות כאלו מהירות והוא זקוק לאותו הדלק לו היה זקוק לפני מאתיים שנה ויותר, והכוונה כמובן לדלק המנטלי והפיזי. תזונה פיזית הכוללת מזון איכותי בכמות הנכונה ותזונה מנטלית לנפש ולתודעה.

במקום להתמקד במה לא לאכול ומה לא לקרוא אני אומרת להתמקד במה כן.

 

להעשיר את התפריט בירקות כחלק מכל ארוחה.

להסתפק בשתיים שלוש ארוחות במקום בנשנשת מתמשכת.

חשוב לייצר מרווחים בין ארוחות על מנת לתת לגוף לנוח ולא להשקיע כל הזמן אנרגיה ומשאבים בעיכול.

לאכול כארבע שעות לפני השינה, אחרת הגוף לא באמת נח בזמן השינה אלא עסוק בעיכול. המערכת החיסונית, למשל, נטענת ומתחזקת בלילה בזמן השינה וכאשר השינה אינה מיטבית ועמוקה המערכת החיסונית נחלשת. אמנם טרם נמצא חיסון לוירוס הקורונה, אבל ביכולתנו לפחות לאפשר למערכת החיסונית האישית להיות בתפקוד מקסימלי.

הרבה מהמצב הנוכחי אינו תלוי בנו אך הגישה למצב נתונה לחלוטין לבחירה האישית של כל אחד מאיתנו

תזונה מנטלית היא זו שמאפשרת כן לנוח, לכן הזינו עצמכם בכל מה שמעלה את רמת האופטימיות ומשפר את מצבכם באופן כללי, אני בחרתי לקרוא לפחות מאמר אחד ביום ולהאזין לפודקאסט בנושאים שמעניינים אותי.

הוסיפו תנועה לסדר היום. אינספור מחקרים מראים קשר הדוק בין תנועה פיזית ליצירתיות, ויצירתיות זה אולי המשאב החשוב מכל כרגע והוא זה שיחלץ אותנו באופן המוצלח ביותר מהמצב הקיים. לתנועה השפעה על מצב הרוח לטובה, איזון רמות לחץ דם ורמות סוכר.

במובן המנטלי כל תנועה שמוציאה אותנו מאזור הנוחות מקדמת אותנו כך שאנחנו מסודרים בנושא זה, מאמינה שכולנו כרגע מחוץ לאזור הנוחות.

הרבה מהמצב הנוכחי אינו תלוי בנו אך הגישה למצב נתונה לחלוטין לבחירה האישית של כל אחד מאיתנו. אין לדעת כמה זמן המצב יימשך וככל שנמשיך לקיים שגרה בריאה או נקדים לאמץ הרגלים בריאים, מצבנו ייטב.

העקרונות האלו נכונים תמיד אך בעתות משבר קיימת נטייה טבעית להרגיש קורבן למצב, להתלונן ולקטר. הבעיה שהתנהגות כזו לא באמת משפרת את המצב אלא רק מחריפה אותו. מציעה לקום כל בוקר עם חיוך על הפנים לשאוף נשימות עמוקות ולזכור שהחמצן הוא הדבר שלו בוודאות כולנו זקוקים והוא עדיין זמין לכולנו בשפע.

להודות על מה שיש – לבחור להמשיך לכבד את גופנו כי הוא היחיד שיש לנו והוא מהווה את הבסיס לכל השאר.