סליחה, אבל למה מיכל הקטנה בכלל צריכה להתנצל?

מכורה. מיכל הקטנה | צילום: שי פרנקו
מכורה. מיכל הקטנה | צילום: שי פרנקו

מיכל ויצמן, הלא היא כוכבת הילדים מיכל הקטנה, בסך הכל ענתה לעוקבת ששאלה אם היא בהיריון. התשובה שלה הציתה אש ברשת וההתנצלות לא איחרה לבוא. אבל על מה יש לה להתנצל?

88 שיתופים | 132 צפיות

מיכל ויצמן, הלא היא מיכל הקטנה, מצאה עצמה בלבה של סערת רשת חדשה על לא עוול בכפה. מאז ליל אמש היא מנסה לכבוש את האש שמשתוללת סביבה ומזכירה שלמילים יש משמעות – לשני הצדדים.

>> מיכל הקטנה: "חוץ מלהגיד שהייתי גבר בעבר, אמרו עליי הכל"

הכל התחיל כאשר אחת מ-כ-340 אלף העוקבות והעוקבים שלה, שאלו את ויצמן (40) האם היא בהיריון. כוכבת הילדים שהיא אימא לשישה, ביקשה בתגובה שיתפללו עבורה שיהיה לה ילד שביעי. מבול התגובות לא איחר להגיע, בהן גם תגובות קשות, ככל הנראה מצד נשים שחוו ו/או חוות קשיים להיכנס להיריון והתגובה של ויצמן לחצה להן על נקודה רגישה. ויצמן מיהרה להתנצל קבל עם ואינסטגרם וכתבה: "נודע לי שהתגובה שלי לשאלה אם אני בהיריון עוררה טריגרים ורגשות שליליים בקבוצות מסוימות. חשוב לי לחזור ולהדגיש שאין בי שום כוונה שהחיים שלי או התפילות שלי, המילים שלי יגרמו כאב לאדם אחר".

"אני חוויתי על גופי טיפולי פוריות וכשלי היריון באמצע החיים", המשיכה ויצמן, "אני מודעת לכאב והקושי הפיזי והנפשי המתלווים לכך, וליבי עם כל מי שחווה או חוותה או תחווה חוויות שכאלה. לכן אני מבינה למה התגובה שלי נתפסה כלא רגישה ורוצה להתנצל מעומק ליבי".

מיכל ויצמן עם ילדיה | צילום: מורי שדה, באדיבות המצולמת
מיכל ויצמן עם ילדיה | צילום: מורי שדה, באדיבות המצולמת
מיכל ויצמן עם ילדיה | צילום: מורי שדה, באדיבות המצולמת
מיכל ויצמן עם ילדיה | צילום: מורי שדה, באדיבות המצולמת

>> קייסי זפטה: "זה אחד הדברים היותר שטחיים ועצובים"

ויצמן, שסיפרה לא פעם כי היא רוצה עוד ילדים, כתבה: "אני בהודיה יום יומית על שזכיתי להיות אימא במשפחה מרובת ילדים, ועבורי כל היריון עתידי הינו זכות גדולה ובכלל לא משהו שאפשר לתכנן. לכן בשבילי זוהי משאלה ותפילה תמידית, ומשם הגיעה התגובה שלי".

לצד ההבהרה שפרסמה, הוסיפה ויצמן תזכורת למשקל הרב של מילים, גם כשהן מכוונות כלפיה. "זוהי שוב תזכורת עבורי עד כמה מילים חזקות ועד כמה חשוב להיות מודעים ורגישים לכך. מעולם לא עשיתי, גם לא במחשבה או כוונה לפגוע באחר, ההפך הוא הנכון. הראשונה להתנצל, הראשונה להקשיב, הראשונה לקבל", היא כתבה, והוסיפה: "מאחורי כל בנאדם מסתתר סיפור וכל אחד הוא הגיבור של הסיפור שלו. מציירים אותי כאחת מנותקת… כאילו אני שק חבטות שכל אחד שופט אותי ומותר לו לכתוב מה שמספרים לו עליי… כאילו הכל קיבלתי בלחיצת כפתור… ועכשיו זה כדור שלג שכל אחד מוסיף את התגובה שלו על האחר, ואני כמו שק חבטות. אז לכל הגאונים מאחורי המקלדת – תעצרו!!!".

מיכל הקטנה | צילום: אינסטגרם michalhaktana@
מיכל הקטנה | צילום: אינסטגרם michalhaktana@

בנימה זו אנחנו חייבות לשאול, על מה ויצמן צריכה להתנצל? זכותה לרצות גם 20 ילדים, אם יבוא לה. זהו אמנם נושא רגיש מאוד, ותאמינו לנו שאנחנו יודעות כמה, אבל משאלת הלב של אחת – ולא משנה כמה ילדים יש לה או אין לה, לא אמורה לדרוך על הלב של אחרת.