סלבס

מיכל אנסקי מתכוננת לחתונה: "אני רוצה עוד ילדים"

מיכל אנסקי ללאפייט | צילום: אלכס ליפקין
מיכל אנסקי ללאפייט | צילום: אלכס ליפקין

היא לא חשבה שתתחתן שוב, אבל לחיים יש חוקים משלהם. והקריירה? אחרי התיקים והנעליים תגיע גם קולקציית בגדים משלה

88 שיתופים | 132 צפיות

מיכל אנסקי עדיין לא יודעת מה תלבש בחתונה הקרובה שלה עם הארוס אייל אמיר. נטיית ליבה היא לא להחליף שמלות במהלך הערב, כמו שנוהגות כלות רבות (אגם רודברג החליפה 3 שמלות בערב החתונה, נטע אלחמיסטר שתיים) להסתפק באאוטפיט אחד: לא בוהו שיק ולא קצפת, אלא ככל הנראה חליפה לבנה. אבל לגבי הנעליים אין ספק: היא תחליף כמה וכמה זוגות, כיוון שקשה לה להחליט על זוג אחד מתוך קולקציית נעלי הכלות שהיא עיצבה בשיתוף עם מותג הנעליים והתיקים "לאפייט".

הקולקציה לקיץ יצאה בימים אלה לחנויות הרשת באיחור. במקור ההשקה תוכננה לתחילת חודש מאי' אבל שלושה שבועות קודם לכן היא חטפה שיתוק בפנים והכל נדחה בחודשיים. "הלקוחות הרוויחו כי הכול יצא ישר למכירת סוף העונה", היא אומרת. בנוסף לקולקציית הכלות אנסקי עיצבה נעליים סביב השעון, ליום ולערב, שטוחות ועל עקבים, חלקות וצבעוניות, ולזה מתווספת קולקציה קטנה ומרשימה של תיקים בעיצובה, כולל כאלה שמתאימים לרוכבות אופניים. שם מותג הנעליים הוא "MICHAELA" ("מיקאלה", מיכאלה בעברית), השם שאימצה לעצמה בתקופת לימודיה באיטליה. נכון לעכשיו היא כבר אחרי עיצוב קולקציית החורף שלה לשנת 2019- 2020 שתצא בסתיו, "ויהיו הרבה הפתעות מעניינות", היא מבטיחה.

למה נעליים?
"נעליים אצלי זו תשוקה כבר שנים. כשעלה הרעיון של שיתוף הפעולה עם לאפייט, היה ברור לי שאני אהיה חלק מתהליך היצירה", היא אומרת. מעכשיו אמרו מיכל אנסקי – יזמית של שוקי אוכל, יועצת קולינרית, שופטת ב"מאסטר שף" זו העונה התשיעית ומעצבת נעליים ותיקים.

לאירוע ההשקה היא הגיעה מתוקתקת בשמלה שחורה צמודה שחשפה גוף דקיק להפליא, פניה נראו טוב וצריך היה זכוכית מגדלת כדי להבחין בסימני השיתוק שתקף אותה באפריל האחרון. זה קרה אחרי שהיא עלתה לטיסה עם כאב אוזניים חד ובשלב מסוים חשה שמחצית מפניה שותקה. עם הגיעה לארץ התברר שהיא סובלת מתסמונת "בל" (או פציאליס), תופעה נוירולוגית מוכרת שתוקפת בדרך כלל צעירים עד גיל 45, וההשערה היא שהיא מתרחשת בעקבות דלקת אוזניים, לחץ נפשי, הרפס או מכה בפנים. בשבועות שאחרי ההתפרצות הסימפטומים היו סוג של חולשה בחלק מהפנים, נימול, קושי לעצום את העין, לחייך, והכי נורא – אובדן חוש הטעם. אנסקי חשפה את דבר המחלה באינסטגרם מיד אחרי שהתפרצה, כולל צילומים :"החיים שלי ממילא בחוץ", היא אומרת.

כשנפגשנו בחנות הנעליים החנות הייתה הומה אדם, מלאה בעוברות אורח ומעריצות שביקשו להצטלם וגם לקבל המלצה איזה נעליים לקנות. אנסקי הייתה סבלנית מאד, חייכה לכולם וניכר היה שהיא עטופה באהבה. רגע של התרגשות נרשם כאשר לחנות נכנסה אישה שלחצה את ידה ואמרה לה: "עברתי מה שאת עברת בערב חתונה, ואני רוצה לעודד אותך שלמרות הקושי בהתחלה, עם הזמן זה עובר ואת תשכחי מזה".

איך את מרגישה עכשיו?
"בהגדרה אני נמצאת ב-89 אחוזי החלמה. יש לי עוד דרך לעבור, אבל אני מרגישה טוב מבחינה נפשית וזה ניכר גם בחוץ. הבשורה הכי טובה היא שהייתי על אפס אחוז של חוש טעם, יכולתי להרגיש אולי מרקם, אבל לא יותר, וחוש הטעם חזר אלי במלואו, ב-100%. למדתי מזה הרבה, כולנו עוברות התמודדויות בחיים ואנחנו צריכות לחגוג את עצמנו כל יום מחדש, כי היום הוא לא כמו מחר ומחר יהיה אחר".

אנסקי יודעת על מה היא מדברת, החיים שלה לא תמיד ידעו רק דבש. היא חוותה הונאה כספית גדולה שהיא מבקשת לא להרחיב עליה, אבל קשורה למסעדה "אחד העם 1" שפתחה יחד עם היזם אמיר ברמלי ונסגרה זמן לא רב לאחר מכן בטונים צורמים. ממש לאחרונה היא תבעה את חברת JB תכשיטים שהיא שימשה כפרזנטורית שלה, בגין שימוש בסרטונים שנעשו אחרי השיתוק שלה ושפגעו בפרטיותה. אנסקי טוענת שבשלב זה של הגשת התביעה היא מנועה לדבר על הפרשה.

סקסיות ומאריכות את הרגל. מתוך הקולקציה שעיצבה מיכל אנסקי לרשת לאפייט | צילום: אלכס ליפקין
סקסיות ומאריכות את הרגל. מתוך הקולקציה שעיצבה מיכל אנסקי לרשת לאפייט | צילום: אלכס ליפקין

מה הינחה אותך בעיצוב?
"הטעם האישי שלי. זה בדיוק כמו באוכל. אמרתי למתמודדים ב'מאסטר שף' שטבח טוב צריך להיות אכלן טוב, אתה צריך לדעת את הטעם של עצמך ואז תוכל לבטא את עצמך בדרך שאנשים יבינו, ולא להיות כמו מישהו אחר, כי אז זה לא נוגע. יש לי חיבה גדולה לנעליים כבר הרבה שנים, נעלתי כל השנים נעליים של אחרים וזה מבאס לשלם 5,000 ש"ח לזוג. את לאפייט אני מכירה שנים, גם סבתי וגם אימי ואני קנינו שם, ושיתוף הפעולה הזה הוא סוג של הגשמת חלום. נסעתי לעצב את הנעליים בוונציה עם מחברת מלאה בהשראות. נפגשתי עם ג'ילברטו פאוסטו, מעצב נעליים איטלקי נודע שעובד עם החברה, הראיתי לו את רשימת החלומות שלי והתחלתי לעבוד. הלכתי לבחור חומרי גלם במקומות שבהם רוכשות חברות כמו פראדה ושאנל והיה ברור לי שלא תהייה התפשרות על האיכות. מדובר בנעליים איטלקיות בעבודת יד וברמה הכי גבוהה, ובשבילי זו התרגשות גדולה לנעול נעליים בעיצובי. זה לא דבר של מה בכך".

גם המחיר אינו דבר של מה שבכך. הנעליים היותר יקרות עולות 1,199 ש"ח והתיקים 779 ש"ח, אבל עכשיו בסוף העונה מחירי הנעליים נעים בין 700 ל-800 ש"ח והתיקים בסביבות ה-500 ש"ח. הקולקציה יפה וסקסית, ואפשר לדמיין את אנסקי נועלת כל אחד מהדגמים, בחתונתה הקרבה, בצילומים או בנסיעה פרטית לאיטליה.

מיכל אנסקי | צילום: אלכס ליפקין
מיכל אנסקי | צילום: אלכס ליפקין

נעלי כלה הן בדרך כלל יפות, אבל לאו דווקא נוחות.
"עברתי את זה בחתונה הראשונה שלי כשנעלתי נעליים לא נוחות והכל כאב לי בסוף הערב, אז כשהחלטתי לעצב נעליים ידעתי שנעלי הכלה שלי יהיו נוחות וגם יפות וסקסיות וכאלה שמאריכות את הרגל ומחמיאות לה".

מה משמעות הלוגו שלך, שהוא בצורת חצי אשכולית אדומה?
"רציתי לוגו בתוך הנעל ורציתי תחושה שכל פעם שאישה שנועלת נעלי עקב שלי ודורכת  איתן תהיה לה מין תחושה של עסיס. יש לי עץ אשכוליות בגינה וזה מרחיב את הנפש, וכשאני חותכת אשכולית לחצי זה מרחיב לי את הלב ורציתי להעביר את התחושות שלי הלאה".

ומה לגבי קולקציית החורף?
"עיצבתי הרבה מגפיים גבוהים עם עקב וללא עקב, מעל הברך. החורף הוא בדרך כלל עם הרבה אפור ושחור, ואני קיבלתי אומץ ושילבתי הרבה צבעים. יש בקולקציה צבעים זוהרים ואפילו צבעי ניאון".

"כשדברים מגיעים והם הרמוניים ויש תמרורים שנותנים לנו סימנים, זה יכול לקרות בקלות ומהר. הקשר בינינו מאד חזק, בתקופה שלנו יחד עברנו הרבה יותר מכל זוג ממוצע"

הרזומה הרומנטי של אנסקי בת ה-38 כולל, בין השאר, כמעט נישואין לליאור מילר אי שם במחצית האלפיים. היא התחתנה עם האדריכל רועי חמד ונולדה להם הבת דניאלה (8). הם התגרשו שנתיים אחרי הנישואין, אבל נותרו בשותפות עסקית. הרומן היותר ארוך שלה היה עם איש העסקים גיל הורן, גרוש ואב המבוגר ממנה ב-11 שנה. הוא נמשך חמש שנים, כולל פרידה אחת, לפני שנפרדו סופית. בחורף שעבר היא נראתה צמודה לאיש העסקים אלון אגינסקי, גם הוא אב גרוש שמבוגר ממנה ב-15 שנה, בקיץ נראתה צמודה לתזונאי והסטודנט לרפואה תומר שטיינמץ שצעיר ממנה בעשור, אבל הקשר לא שרד ואז היא פגשה את אייל אמיר, בן 36, בעלים של חברת שיווק ויזמות נד"לן בניו יורק. אחרי שהקשר התהדק, אמיר עשה רילוקיישן לארץ. כיום מתגוררים השניים עם בתה בצפון תל אביב, כאשר אמיר טס מכאן לגיחות עבודה. בקרוב, כאמור, החתונה.

חצי שנה הספיקה לך כדי להחליט שהוא האיש?
"כן. בזוגיות קודמת של חמש שנים לא הגעתי למקום שהגעתי עם אייל אחרי שבעה חודשים. לא היו לי מחשבות על חתונה, אבל לחיים יש חוקים משלהם. כשדברים מגיעים והם הרמוניים, ויש תמרורים שנותנים לנו סימנים, זה יכול לקרות בקלות ומהר. הקשר בינינו מאד חזק, בתקופה שלנו יחד עברנו הרבה יותר מכל זוג ממוצע. הקשר היה מאד אינטנסיבי, אייל גר איתי ועם בתי דניאלה הוא טיפל בי בכל התקופה הקשה עם השיתוק בפניי. האמת? לא ידעתי שיש כזה טוב בעולם ואני אומרת את זה בלי שום ציניות".

ספרי על הצעת הנישואין.
"מאד התרגשתי, יותר ממה שחשבתי שאני יכולה להתרגש. זה היה בירושלים בבית של סבתי חנה, רגע מאד אינטימי וקסום. היו שם אימי, הבת שלי דניאלה וכמה חברים טובים. בשלב מסוים אימי הציעה לצאת החוצה לעץ התאנה שבגינה אבל דניאלה אמרה שהיא עייפה, והכל נראה טבעי לגמרי ובכל זאת יצאנו. בדיעבד התברר לי שאימי שרי ודניאלה היו בסוד העניין. דניאלה היא בת 8 אבל בוגרת מאד, היה לה קשה להסתיר ממני, אבל היא הצליחה. ושם ליד העץ באה ההצעה. אמנם כבר דיברנו על האפשרות הזאת אבל לא חשבתי שזה יקרה באותו יום והייתי בהלם".

הטבעת מאד מיוחדת.
"נכון. אייל עיצב אותה יחד עם חבר שלנו, עמיחי שרפשטיין, שזכה בשנה שעברה במקום השני ב"מאסטר שף" והוא מאד מוכשר, גם כצורף וגם כשף. הם עיצבו לי טבעת שיש רק אחת כזאת עם יהלום אחד ובזהב צהוב".

יש כבר לו"ז חתונה? את יודעת איך היא תיראה?
"עוד אין. טסנו לאחרונה ליוון, לפני הנסיעה החלטנו לתכנן הכול בזמן החופשה אבל זה לא קרה. התכנון הוא חופשה אינטימית בחוג המשפחה עם השבט הגרעיני, כשבראש הסבתות שלנו שתהייה להן נחת, ואחרי נעשה מסיבה גדולה עם ריקודים".

View this post on Instagram

The energy of pure thermal water…

A post shared by Michal Ansky (@michalansky) on

ומה הלאה?
"הלאה זה אומר משפחה, כמובן שאני רוצה עוד ילדים. מבחינה מקצועית, ואני מספרת על זה כאן לראשונה, אני מתכננת לעשות קולקציית בגדים משלי בשיתוף עם חברת אייס קיוב, משהו בסגנון מאד איטלקי ואפילו יש לי כבר רעיון לצלם את זה בערבה בהשראת התוצרת של חקלאי הערבה".