מיכל אנסקי: "בימים כאלה נדרשת סולידריות יותר מתמיד"

מיכל אנסקי ללאפייט | צילום: אלכסנדר ליפקין
מיכל אנסקי ללאפייט | צילום: אלכסנדר ליפקין

מיכל אנסקי העלתה תמונה שלה עם בתה התינוקת ובין כל התגובות המעצימות היו גם כאלה שדאגו לבקר אותה כאימא

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני שלושה שבועות ילדה מיכל אנסקי את בתה השנייה, גבריאל-לי. בשלושת השבועות האלו, בשל התפשטות נגיף הקורונה, המציאות בארץ ובעולם השתנתה מקצה לקצה. רק אתמול הכריז ראש הממשלה שמקומות בילוי ייסגרו וביקש מאנשים לשמור מרחק ולא ללחוץ ידיים. אלפי ישראלים שוהים בבידוד או סתם נשלחו לעבוד בבית או שנאלצו להישאר בבית בשל סגירת מוסדות החינוך. במקביל עסקים נסגרים ועובדים יוצאים לחופשות ללא תשלום. מה שאנחנו רוצות להגיד פה זה שכרגע כולנו נמצאים בסיר לחץ אחד גדול, ובמציאות הנוכחית הרבה קולות ברשת ומחוצה לה קוראים לגלות סולידריות זה כלפי זה.

>> נגיף הקורונה: חולה מספר 74 חושפת את המציאות באשפוז 

בגלל זה קצת הופתענו כשלפני יומיים העלתה אנסקי את התמונה הזאת לחשבון האינסטגרם שלה ונדהמה לגלות שאחת הגולשות בחרה לכתוב את התגובה הבאה: "אנסקי לא הגזמת? עם כל תמונות ההנקה. אפשר להצטלם גם כשסתם את אחרי לידה בלי שהתינוקת מחוברת לציצי שלך". אנסקי לא נשארה אדישה לתגובה והחליטה להגיב לה בחזרה: "אני לא מניקה בתמונה שהעליתי, אבל אני רוצה להגיד שאני גאה להניק ואוהבת להניק ולא רואה שום צורך להסתיר הנקה. חבל שזה המסר שחשוב לך להעביר בתגובות, מעציב אותי מאוד. בימים כאלה יותר מתמיד נדרשת סולידריות בין נשים".

התגובה של מיכל אנסקי
התגובה של מיכל אנסקי

בשיחה עם מגזין "את" הוסיפה אנסקי: "זה עצוב שבעידן בו נאמרת האמת, עידן שבו המסכות יורדות יחד עם הפילטרים וההסתרה, אנשים מצקצקים בלשונותיהם. להעיר על דבר אלמנטרי ובריא כמו להניק מרגיש לי פסול. ועוד שזה מגיע מאישה, לכאורה נורמטיבית. פעם נשים היו כותבות לי איך את לא מתביישת לאכול מול המצלמות. שזה לא ראוי ולא נשי. הבנתי שיש לי תפקיד משמעותי בהסברה, נערות כותבות לי כמה זה שחרר אותן מבושה, לראות אותי.

ההערה שקיבלתי היום מאותה גולשת גרמה לי להבין שהחשיבה החשוכה קיימת בעוד תחומים ואני שמחה שהדיון הזה מוצף. כתבו לי בשעה מאות נשים שראו בהערה שלה עלבון. עכשיו רק ניתן שיכתבו את זה בתגובות ולא בפרטי. אין מה להסתתר, המבול שוטף הכול".

אי אפשר שלא להסכים עם מילותיה של מיכל, ואנחנו מקוות לראות יותר נשים תומכות ומעצימות אחת את השנייה ופחות כאלה שבוחרות לבקר ולהוריד. בימים אלה ובכלל.