מיכל אמדורסקי מגלה לאן היא נעלמה: "נשארתי בחיים"

מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא
מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא

מיכל אמדורסקי מספרת לאן היא נעלמה מאז שהיא לא על המסך, מתבאסת על הצביעות הישראלית, מגלה מה היא למדה מהגירושים שלה ושל אסף אמדורסקי ומודה: "הקדמתי את זמני". ריאיון נשכני

88 שיתופים | 132 צפיות

אם תהיתן לאחרונה לאן נעלמה מיכל אמדורסקי, דעו לכן שהיא חיה (וחיה טוב) ובועטת (אבל הרבה פחות). בגיל 49 הבעיטות שלה הן כבר לא דורך לפרצוף כמו פעם, אבל זה פחות קשור לגיל, כמו לחיים עצמם. הכאפות שחטפה במהלך השנים, הציניות כלפיה והרוע שרחש סביבה, הקטינו קצת את הביסים הגדולים שהיא נעצה בחיים. אבל אם תשאלו אותה, היא במקום הכי מדויק שהיא יכולה הייתה לבקש.

>> אל תקראו לה מיליארדרית: שירה לוקץ' בריאיון הכי מפתיע שיש

"אין יותר חכמה ממני עם כל מה שעברתי, ועובדה, נשארתי בחיים. הייתי הילדה הרעה של התעשייה, אבל הייתי אני עצמי", היא אומרת. "היום אף אחד לא מרים גבה, אבל בזמנו זה היה חריג מאוד". 

הקדמת את זמנך?
"הקדמתי את זמני לגמרי. קיבלתי אז השראה מחו"ל, למשל ממדונה, ומה שעשיתי בגיל 20 כבר לא עשיתי בשנות הארבעים. זה לא שונה מבנות העשרים של היום, למרות שהן לא נשואות. בכל זאת התחתנתי עם אסף כשהייתי בת 19 והוא היה בן 23".

"הקדמתי את זמני". מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא
"הקדמתי את זמני". מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא

אסף הוא כידוע האקס המיתולוגי אסף אמדורסקי. יש לה הרבה מה להגיד על פרק א' שהתפרק אחרי 15 שנה באקורדים לא משהו, וגם על פרק ב' עם כדורגלן העבר ג'פרי ישי, כיום מאמן נבחרת הנוער של מכבי תל אביב, ובן זוגה בעשר השנים האחרונות – ועוד נחזור לזה. 

את מרגישה שתדמיתית נעשה לך עוול?
"מצד אחד, אם השיר 'חייל שלי' (השיר הפרובוקטיבי ששם את אמדורסקי על המפה, דב"א) לא היה יוצא, אז אולי לא הייתי במקום שאני נמצאת בו. מצד שני, אני חושבת שמקצועית תמיד נתתי 120 אחוז, אבל כל אחד מאיתנו עובר דברים בחיים שלו ואנחנו מדינה צבועה. היום זה בסדר ומקובל לרקוד עם תחתונים בקליפים ולהימרח על גברים, ותקשיבי לטקסטים של היום. אז כן, יש מצב שהייתי בזמן הלא נכון".  

"הייתי הילדה הרעה של התעשייה, אבל יש מצב שהייתי בזמן הלא נכון. אנחנו מדינה צבועה, היום זה בסדר ומקובל לרקוד עם תחתונים בקליפים ולהימרח על גברים"

 

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מזה שקצת נעלמת בשנים האחרונות.
"המקצוע שלי הוא מאוד אכזרי, ועדיין אני קמה כל בוקר ואומרת תודה. המקצוע שלי הוא שחקנית, זמרת ורקדנית, וזה מה שאני עושה. הבמה היא המהות שלי. להיות על במה זה האוויר לנשימה וזה האוכל שלי, ורק שם אני יכולה לתת את כל השילוב הזה. אבל אצלנו במדינה – אם אתה לא נמצא בטלוויזיה, מבחינת הציבור אתה לא קיים. עשיתי את 'הזמר במסכה' והשתתפתי עם ג'פרי ב'זוג מנצח'. הייתי שופטת ב'נולד לרקוד' וב'רוקדים עם כוכבים', יש לי הרבה מה להגיד ולתרום אבל להיות שופטת בתוכנית ריאליטי זה לא מקצוע". 

אז אין מצב לריאליטי נוסף.
"זה עלה כל כך הרבה פעמים אבל 'המרוץ למיליון' הוא לא בשבילי, ו'האח הגדול' לא נראה לי. כשהבנות היו קטנות, אמרתי לעצמי – איך אעזוב אותן. עכשיו הן גדולות ואני לא יודעת. זה לא מקצוע אבל זו כן פרנסה, והתפרנסתי יפה מתוכניות ריאליטי בעבר. ועדיין, יש דברים שפחות מתאימים לי". 

"לומדים מכל הטעויות". האקס המיתולוגי אסף אמדורסקי | צילום: אור גפן
"לומדים מכל הטעויות". האקס המיתולוגי אסף אמדורסקי | צילום: אור גפן

אסף עדיין בריאליטי, הוא שופט ב"הכוכב הבא".
"הוא שיחק אותה. הוא מאוד מוכשר".  

בואי נדבר קצת על יחסים. מה למדת מפרק א' שאת מיישמת בפרק ב'?
"לומדים מכל הטעויות. למדתי לשחרר ולהיות בלי אגו, לדלג על דברים לא רלוונטיים ולהתמקד בטוב. הייתי נשואה למישהו שחי על הקצה כמוני, ויצאתי ממערכת יחסים שהייתה רכבת הרים מטורפת עם הרבה דרמות. זה לא היה דבר רגיל אלא משהו עוקץ עם מתח. בסוף אני לא עובדת במשרד, החיים שלי מאוד דינמיים והיינו שני אמנים וזה לא פשוט".  

"עברתי גירושים מאוד קשים. הייתי נשואה למישהו שחי על הקצה כמוני, ויצאתי ממערכת יחסים שהייתה רכבת הרים מטורפת עם הרבה דרמות"

 

עברתם גם גירושים לא פשוטים.
"עברנו גירושים מאוד קשים. שום דבר לא היה על מי מנוחות בגירושים האלה בגלל ענייני כסף. הפרידה עצמה? סבבה, זה היה מובן. אני בן אדם מאוד הגיוני, זה פשוט פגע בי מבחינת פירוק הבית וחששתי על הבנות, אבל זה נגמר. קניתי את החלק שלו בבית והכל בסדר". 

איך היחסים ביניכם כיום?
"אסף ואני בקשר, עם אשתו פחות. יש ארוחות ערב בחגים וימי הולדת".  

ואז בא ג'פרי ישי?
"ג'פרי ואני כבר יחד 10 שנים, אחרי 15 שנה שחייתי בסערה. ואני לא אומרת שאסף ואני לא חיינו טוב – היו רגעים מאוד יפים ואוהבים, לא הכל היה חרא, אבל הרגשתי ששבעתי. זה היה טו מאץ' עם המתח הזה, לילות של הופעות ובילויים. רציתי רוגע, הרגשתי שאני צריכה שקט, רציתי את השעמום. רציתי את הגבר שייכנס איתי למיטה בתשע בערב וישתה איתי כוס תה – וזה מה שקיבלתי".

"הרגשתי שאני צריכה שקט, רציתי את השיעמום". מיכל אמדורסקי וג'פרי ישי | צילום: אינסטגרם michal_amdursky@
"הרגשתי שאני צריכה שקט, רציתי את השיעמום". מיכל אמדורסקי וג'פרי ישי | צילום: אינסטגרם michal_amdursky@

האישה שאיתה

בשנים האחרונות היא אמדורסקי מתפרנסת בעיקר מהצגות ילדים ומאימוני כושר לנשים. "יש לי כמעט 17 אלף מתאמנות", היא מספרת, "אני לא באה כגורו כושר אבל פיתחתי שיטה של 10 דקות, אימון סיזיפי שנועד לנשים שרוצות לסגל לעצמן הרגלים חדשים. יש נשים מבוגרות כמו אימא שלי ויש גם נשים אחרי לידה ואחרות. יש מגוון אופציות להתעמל והרבה מתכונים שאפשר להכין, וזה מאוד מתאים לכאלה שלא אוהבות מכוני כושר אבל עדיין חייבות לעשות משהו עבור הגוף שלהן".    

ומה לגבי האהבה הגדולה בחייה – הבמה? בחודשים האחרונים הרגישה אמדורסקי שהיא צריכה לחזור למקום הטבעי שלה. בחודש יוני האחרון היא קיבלה הצעה מהתיאטרון העברי שלא יכולה הייתה לסרב לה, ועכשיו היא שוב מככבת על הבמות. 

"ניתוח פלסטי זה טו מאץ'". מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא
"ניתוח פלסטי זה טו מאץ'". מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא

>> מיכל אנסקי במסר חשוב: "זוהי תזכורת להיות עדינה איתי"

"משפחת התיאטרון העברי והבעלים גדי ופנינה צדקה מאוד תומכים בי ומחבקים אותי. הם מעריכים את האיכויות שלי, וזה לא משהו שקיבלתי באף מקום עבודה בתיאטרון או בחברות הפקה שעבדתי איתן", היא מספרת.

אמדורסקי משחקת כעת בתפקיד ראשי במחזמר "האישה שאיתי" (4.4 בבית החייל בתל אביב, 19.4 בתיאטרון הצפון, 24.4 בבית האופרה). "מדובר במחזמר מתוק ומרגש, שבעצם מספר את הסיפור של השיר 'סיגליות' של דויד ברוזה", היא מספרת, "גבר נשוי לאישה שביומיום הוא לא רואה אותה, החיים שלהם משעממים ובעקבות ריב קשה הוא עוזב את הבית. ואז יש לה מחזר סודי ששולח לה פרחים ומכתבים, והיא מסתירה את זה מבעלה. ומיהו המחזר? מתברר שזה הבעל".

"ג'פרי הוא בן אדם רגוע, הכל עובר לידו. אני יכולה להתפוצץ והוא בשלו, 'תרגיעי, הכל יסתדר'. הדיסוננס הזה עובד טוב, למרות שלפעמים אני משתגעת מזה"

 

"לברוזה יש שירים מאוד יפים", היא מפרגנת. "יהונתן גפן כתב אותם עם הרבה רגש, ולהיות חלק מהדבר הזה מוציא ממני את כל היכולות שלי, כולל ריקודי פלמנקו. אני עפה שם בתוך סיפור האהבה הזה של דיסני, שלא קורה היום". 

אמדורסקי עשתה את הפריצה הגדולה שלה בגיל 23 הצעיר, והיום היא כבר 49. התעשייה הזו לא כל כך ידידותית לנשים, מה שמעלה את השאלה האם היא חוששת להיות יום אחד לא רלוונטית. 

"חושבת הרבה על דור הילדים שלנו". מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא
"חושבת הרבה על דור הילדים שלנו". מיכל אמדורסקי | צילום: עומר שפירא

"לאנשים שמתבגרים תמיד יותר קשה להשיג עבודה, אבל את צריכה לנצח גם במקום שאת נמצאת בו ולא לוותר ולהרים ידיים", היא עונה. "החוכמה בגיל שלנו היא הניצחון שלנו, ואנחנו צריכות להשתמש בידע ובחוכמה כי אין אוניברסיטה יותר טובה מהאוניברסיטה של החיים. אני לא מרגישה מבוגרת במקצוע, אני מרגישה עדיין ילדה ואני משתדלת לשמור על עצמי ועושה מה שצריך". 

מה זה אומר?
"ניתוח פלסטי לא, זה כבר טו מאץ'. אבל העובדה שאני כבר 30 שנה במקצוע היא לא מובנת מאליה. הרבה שהתחילו יחד איתי התפוגגו לאורך השנים, ואני נשארת כאן". 

נשמע שלא רק בחיים האישיים, אלא גם על הבמה אמדורסקי מצאה לה את השקט שחיפשה. "חוץ מההצגה אני תורמת מהידע שלי בתיאטרון", היא אומרת, "אני עושה כוריאוגרפיה ובהצגה 'הכל נשאר במשפחה' אני גם עוזרת במאי. אני עובדת בק טו בק עם במאים, יש לי את המקום שלי ואני לא צריכה להילחם עליו".

זה הזמן להזכיר שלך ולג'פרי יש שישה ילדים. רק זה עבודה במשרה מלאה.
"לג'פרי יש שלושה ילדים מפרק קודם, לי שתיים – מילה כבר בת 22, היא לומדת עריכת וידאו בזה ועובדת עם אביה, ונינה בת 16 וחצי, תיכוניסטית וכבר משחקת במחזמר 'הפרח בגני' בתיאטרון העברי. היא שחקנית טובה, היא שרה ורוקדת. למרות שניסיתי שלא תלך לתחום הזה, לא הצליח לי. זה העתיד שלה זה. חוץ מזה לג'פרי ולי יש בת משותפת, ארייה בת התשע, שלא מראה סימנים בכיוון הבמה וזה בסדר מבחינתי. יש לנו גם שתי כלבות צ'יוואווה ושני חתולים, אז אי אפשר להגיד שיש לנו בית שקט". 

"אי אפשר להגיד שיש לנו בית שקט". מיכל אמדורסקי ובנותיה | צילום: אינסטגרם michal_amdursky@
"אי אפשר להגיד שיש לנו בית שקט". מיכל אמדורסקי ובנותיה | צילום: אינסטגרם michal_amdursky@

>> רותם סלע: "זו הממשלה הכי נוראית שהייתה פה"

כן, נשמע שקורה אצלכם הרבה בבית.
"אנחנו גרים בבית שגרתי בו עם אסף, כולם אצלנו מסתדרים עם כולם ואני מרגישה כמו ב'צלילי המוזיקה'. אנחנו משפחה רגילה, אין דרמות – ואני מתה על זה. את הלא נורמלי אני חווה בתיאטרון, וכשאני חוזרת הביתה בלילה אני מייחלת לשקט. ג'פרי הוא בן אדם רגוע לרוב, הכל עובר לידו ואצלו תמיד הכל יהיה בסדר. אני יכולה להתפוצץ והוא בשלו, 'תרגיעי, הכל יסתדר'. הדיסוננס הזה עובד טוב, למרות שלפעמים אני משתגעת מזה".

איך הילדים שלכם חווים את המלחמה?
"אני חושבת הרבה על דור הילדים שלנו, שעברו כל כך הרבה בזמן כל כך קצר, ואני תופסת את הראש ולא מאמינה. הם עברו קורונה, ואז באה המלחמה וטילים. אני חושבת שהם יהיו בפוסט טראומה כל החיים".