אלטון ג'ון, פינק ואלן דג'נרס נגד הבריונות כלפי מייגן מרקל

מייגן מרקל | צילום:  Kirsty Wigglesworth - Pool/Getty Images
מייגן מרקל | צילום: Kirsty Wigglesworth - Pool/Getty Images

מייגן והארי טסו לחופשה במטוס פרטי וחטפו ביקורת שאולי בהתחלה היתה מוצדקת במידת מה, אך מהר מאוד התדרדרה לפתיחת תיבת פנדורה מלאה שרצים וגזענות

88 שיתופים | 132 צפיות

נדמה שאין שבוע בממלכה הבריטית בלי סקנדל חדש מכיוונה של מייגן מרקל. מהרגע שהתפרסם דבר אירוסיה לנסיך הארי, לפני כשנתיים, והרבה אחרי סערות הגולגול המרושל והלק השחור על הציפורניים, אפשר כבר לתהות האם מרקל היא באמת יצרנית סקנדלים מיומנת או האופציה הסבירה יותר, פשוט אישה עצמאית שעושה מה שהיא רוצה. וזה, מתברר, עדיין מחרפן לא מעט אנשים גם ב-2019.

רק לפני שלושה חודשים כונתה מייגן "מורדת" ו"מי שלא מבינה איך הארמון עובד" רק בגלל שרצתה להחליט איך תיראה הלידה שלה עצמה, ונראה שמאז העם הבריטי רק מוצא עוד ועוד סיבות להתרגז עליה. 

>> כל הסיבות שיגרמו לכן להתאהב במייגן מרקל

הפעם הכול התחיל כשמייגן, הנסיך הארי ובנם ארצ'י בן השלושה חודשים טסו לחופשה במטוס סילון פרטי, בדיוק כמו שלא מעט סלבס ואף נשיאים וראשי ממשלה עושים כדבר שבשגרה. "צבועים", "איך הם מעזים להטיף לשמירה על איכות הסביבה ולטוס במטוס פרטי?", "זה בזבוז כספי ציבור", היו חלק מהתגובות שקיבל הזוג המלכותי.

פעילי איכות הסביבה יצאו נגד "הצביעות הבלתי נתפסת", לטענתם, של מייגן והארי שכביכול ביומיום נרתמים למען הכדור, אך ברגע האמת בחרו בכלי טיס מזהם במיוחד. "טיסה במטוס פרטי מזהמת עשר פעמים יותר מנסיעה ברכבת מודרנית", נכתב בעיתונים שאף התענגו במיוחד על כך שרק לפני כשבועיים העלו מייגן והארי בחשבון האינסטגרם שלהם פוסט "צדקני" שכולו למען כדור הארץ.

אז האם הצעד האחרון של מייגן והארי הוא באמת שיא הצביעות? או שהפעם הצביעות כולה של המבקרים? 

כי רגע אחרי ההתקפות בתקשורת התגלה סיפור שונה לחלוטין. ראשון להגן על הזוג המלכותי היה סר אלטון ג'ון, שכזכור היה חברה הטוב של אימו המנוחה של הארי, הנסיכה דיאנה. מתברר שאחרי שנה עמוסה במיוחד החליט אלטון ג'ון להזמין את הארי ומייגן לחופשה בבית הנופש שלו בניס, ואף מימן עבורם את הטיסה. כלומר, לא נעשה שום בזבוז כספי ציבור. 

"אני כל כך עצוב לראות את הידיעות המרושעות האלה על חשבון הנסיך והדוכסית", הוא כתב בפוסט חריף באינסטגרם. "הנסיכה דיאנה, אימו של הארי, הייתה אחת מחברותיי הטובות. היום אני מרגיש כמעט מחויב להגן על בנה ועל משפחתו מהתקשורת החטטנית, אותה תקשורת שבסופו של דבר גרמה למותה של דיאנה". בנוסף התגלה שג'ון עשה מאמץ לבחור מטוס עם טביעת רגל פחמנית נמוכה כמה שניתן וכן תרם תרומה למאבק בהתחממות הגלובלית, בתור פיצוי על הנזק של הטיסה. 

ג'ון ממש לא היה היחיד שיצא להגנת הזוג המלכותי בפרשה, שאולי התחילה עם ביקורת מוצדקת במידת מה אך מהר מאוד הידרדרה לפתיחת תיבת פנדורה מלאה שרצים וגזענות. 

"שלוש שנים של שנאה בלתי מוצדקת והתעללות. די, מספיק", כתבה חברתה הטובה של מייגן מרקל, הסטייליסטית ג'סיקה מלרוני, בחשבון האינסטגרם שלה. "כשאדם חוטף ביקורת לא מוצדקת צריך לומר את זה בקול. כשהאדם הזה הוא המשפחה והחברים שלך, את קוראת למבקרים האלה בשם שמתאים להם, תתביישו לכם, בריונים גזעניים".

View this post on Instagram

3 years of undeserved hate and abuse. It’s enough.

A post shared by Jess Mulroney (@jessicamulroney) on

מי שיצאה בחריפות גדולה אפילו יותר נגד המבקרים היא השחקנית ג'מילה ג'מיל. למי שלא מכירה נספר שג'מיל היא אחת השחקניות הפמיניסטיות היותר מעוררות השראה של זמננו, כוכבת מדהימה שלא מפחדת להגיד בקול רם מה שכל כך הרבה מפחדים לומר. היא ידועה בתור מי שנאבקת באופן קבוע ברשתות החברתיות בשוביניזם, בגזענות ובמודל יופי בלתי אפשרי שנדרש מנשים. ג'מיל הייתה גם אחת מ-15 הנשים שכיכבו על גיליון ספטמבר של "ווג" הבריטי, אותו ערכה לא אחרת מאשר מייגן מרקל בעצמה, תחת הכותרת Force for Change.

 

"אחח, בריטים יקרים ותקשורת בריטית יקרה, פשוט תגידו שאתם שונאים את מייגן כי היא שחורה, ואת הארי כי הוא התחתן עם אישה שחורה ותגמרו עם זה כבר. הבריונות שלכם כל כך ברורה ומביכה. אנחנו ב-2019, תתקדמו", כתבה ג'מיל בשרשרת ציוצים שנועדה להוכיח שכל הביקורת שהדוכסית סופגת היא מסיבה אחת בלבד: הבריטים עדיין לא מסוגלים לקבל את העובדה שמישהי כמו מרקל, אמריקאית, גרושה לשעבר ובעלת שורשים שחורים, התחתנה עם הנסיך. 

ג'מיל גם התייחסה לטענה ההזויה של לא מעט בריטים שמייגן והארי היו צריכים לטוס בטיסה מסחרית רגילה "כמו כולם", בלי כמובן להתחשב בעובדה הפצפונת שנסיך ודוכסית הם לא בדיוק כמו כולם. "בני מלוכה, כמו נשיאים, הם יעד מרכזי לחטיפות ואפילו לרצח. זה לא בטוח עבורם לטוס בטיסה רגילה". 

"מייגן והארי הם אחד הזוגות הכי מתוקים, בעלי חמלה ועם רגליים על הקרקע שפגשתי", כתבה גם אלן דג'נרס. "רק דמיינו מה זה להיות מותקפים על כל דבר שאתם עושים, כשכל מה שאתם מנסים לעשות זה להפוך את העולם למקום טוב יותר".

מי שהפגינה סולידריות נשיות מרגשת במיוחד הייתה הזמרת פינק שצייצה "האופן שבו האנשים והתקשורת מרשים לעצמם לדבר על מייגן מרקל גובל בבריונות, וזה לגמרי יצא משליטה. אולי בואו כולנו פשוט נפגין קצת יותר אדיבות אחד כלפי השני? הגיע הזמן להראות לילדים שלנו שזה קול להיות אדיב לאחרים". 

לנו נראה שלא משנה מה מייגן תעשה, היא תמיד תהיה תחת מתקפה גם אם לעיתים יש  ביקורת  מוצדקת או עניינית. אולי בסופו של דבר הכול קשור לעובדה שגם ב-2019 יש אנשים שקשה להם לראות אישה צעירה שעושה רק מה שהיא רוצה. כן, גם אם היא חלק ממשפחת המלוכה.