זה קורה היום: הפגנת הנשים נגד המהפכה המשטרית

תתעוררי - מחאת הנשים
תתעוררי - מחאת הנשים

היום (ראשון) הקרוב תתקיים הפגנה ראשונה תחת השם "תתעוררי" מטעם ארגוני הנשים. "המקום שלנו בחברה בסכנה", הן אומרות, ומזמינות את כולן להשתתף. גם את הגברים

88 שיתופים | 132 צפיות

ארגוני הנשים מצטרפים לגל המחאה הנוכחי נגד הרפורמות המשפטיות, ויקיימו ביום ראשון הקרוב (5.2) בשעה 18:00 ברחבת הבימה בתל אביב, הפגנה ראשונה תחת השם "תתעוררי".

בהפגנות האחרונות שהתקיימו בשבתות בתל אביב נגד המהפכה המשפטית שמובילה הקואליציה, הייתה נוכחות בולטת של ארגון בשם "בונות אלטרנטיבה", ומייסדת הארגון, מורן זר קצנשטיין, אף נאמה באחת ההפגנות וקראה לעצור את הרפורמה. עכשיו מצטרפים למחאה ארגוני נשים נוספים, וביחד הן יזמו הפגנה ייעודית שזועקת את זעקתן של הנשים נגד הרפורמה, בדומה למחאות יעודיות נוספות שהיינו עדות להן לאחרונה: של המשפטנים, הייטקיסטים, כלכלנים, מחנכים ועוד.

"בשבועות האחרונים קמה ממשלה בלעדינו", אומרות מארגנות ההפגנה. "אין לנו ייצוג. לא סביב שולחן הממשלה, לא בוועדות הכנסת, לא במשרדי הממשלה, ועכשיו הם גם רוצים לשנות את חוקי המשחק ולא יהיה לנו מי שיגן עלינו בבתי המשפט. נשים הן הרוב באוכלוסייה. יש לנו כוח. אנחנו יכולות להתייצב יחד ולהבטיח שמה שהשגנו עד היום, הזכויות שלנו, השוויון שלנו, המקום שלנו בחברה והנוכחות שלנו במרחב הציבורי לא תיפגע. אנחנו חייבות לפעול עכשיו כדי שנוכל להמשיך ולפנות למערכת המשפט כשינסו לקחת את זה מאיתנו, כשינסו להגיד לנו שאין לנו יותר זכות על הגוף שלנו, או שאין לנו זכות להיבחר.

>> למה פסקת ההתגברות מסוכנת במיוחד לנשים?
>> שינוי הוועדה למינוי שופטים יפגע בנשים בישראל
>> במקום בו מוחקים נרצחות פיגוע, עתידים למחוק את כל הנשים

כי זה כבר לא משהו רחוק מאיתנו. זה ממש פה. יש היום גורמים בממשלה שרוצים לפגוע בזכויות שלנו ובחופש שלנו. שאומרים בפה מלא שאין לנו מקום במרחב הציבורי. שהתפקיד שלנו זה להתחתן ולהביא ילדים, שלא שמים את הדברים החשובים לנו כנשים בראש סדר העדיפויות. שלא רואים אותנו כשוות. אנחנו לא שותקות יותר. אנחנו קוראות לכל הנשים, מכל הקשת הפוליטית, מכל המגזרים, להצטרף אלינו. וגם לגברים. זה של כולנו. זאת מלחמה על העתיד שלנו, כנשים, במדינה".

תתעוררי – מחאת הנשים
תתעוררי – מחאת הנשים

עוד מוסרות מארגנות ההפגנה: "הגיע הזמן להגיד את זה – הזכויות שלנו בסכנה. המקום שלנו בחברה בסכנה. ואנחנו לא שותקות יותר. אנחנו קוראות לכולן להצטרף אלינו. זה שלי ושלך ושל כל אחת מאיתנו. מכל הקשת הפוליטית, מכל המגזרים. גברים, זה גם שלכם. בשביל בת הזוג שלכם, בשביל אחותכם, בשביל הבת שלכם. זה של כולנו".

תתעוררי, מחאת הנשים. יום ראשון, 5.2 בשעה 18:00 ברחבת הבימה, תל אביב. לפרטים