מור לרמן: "אני לא צריכה גבר לצידי כדי שאני אהיה מעניינת"

מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה
איפור: ליאת בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה איפור: ליאת בן שושן

מור לרמן מ"חתונה ממבט ראשון" הקימה מותג אופנה לנשים חזקות, לא מוכנה שיקשרו את שמה עם גברים וקוראת לנשים לא להתפשר על זוגיות שלא מתאימה להן

88 שיתופים | 132 צפיות

כמעט חצי שנה מסיום העונה שלישית של "חתונה ממבט ראשון", אחת הכוכבות הגדולות של העונה, מור לרמן, מבינה היום דברים אחרת. בזמנו הטוקבקים הטיחו בה שהיא פרפקציוניסטית מדי, עקשנית מדי, שהיא צריכה להתפשר. "אני לא חפה מפגמים, אבל אני לא מוכנה להנמיך ולהקטין את עצמי בשביל מישהו, יש גבול בין להקטין לבין לבוא לקראת. במערכות יחסים שהיו לי לא למדתי את הגבול זה. גברים תמיד אמרו לי 'את מושלמת, אבל', תמיד אמרו לי 'תהיי פחות', אני צריכה מישהו שיגיד לי 'תישארי כמו שאת'. אני אחליט מתי להיות מתונה וזה שלי. אני לא מנסה לצייר משהו שאני לא. אני לא אשתנה. אני רוצה מישהו לצידי שלא ירצה להנמיך אותי כדי להרגיש גבר ואני לא מתנצלת על זה". 

>> חתונה ממבט ראשון: האם הפקת התוכנית רימתה את מור ומאור?

היתה ביקורת על ההתנהלות שלך בתוכנית. את מרוצה מהדמות שלך על המסך?
"אני שלמה עם איך שיצאתי, הצלחתי להראות שנשים עומדות בזכות עצמן גם אם אין להן מישהו בחיים לצידן. יש רגעים שלא התנסחתי נכון. על מה שהייתי צריכה להתנצל התנצלתי. למדתי את הפגמים שלי ועל זה אני מוקירה תודה. מבחינת איך אני רואה זוגיות ומה שמגיע לי אני לא אתפשר, התוכנית העצימה לי את זה שאני לא צריכה להתפשר על אף אחד אלא צריכה גבר שיקבל אותי".

מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן

מבאס אותך שלא יצאת עם אהבה?
"המטרה של התוכנית היא ללמד אותנו לפתוח את הראש. זה בסדר שלא יצאתי עם זוגיות. בעולם האמיתי קל להרים ידיים ופה יש לך מסגרת שלא מאפשרת. אבל ההתאמה לא היתה נכונה, ההתאמות שלהם לא חקוקות בסלע. באתי להכיר בן אדם והוא פעל כמו שהוא חשב, עשיתי מאמצים ומה שיכולתי. אני מאמינה באינטואיציה שלי, ניסיתי לתת הזדמנות ונתקלתי בקיר. היום אני מבינה שזה בסדר גם לא להצליח". 

כסלבית מן המניין, שמך נקשר לאחרונה עם לא מעט גברים, זה לא מפריע לך ששמך עולה בעיקר בנסיבות האלה?
"אני מבינה שאני כבר לא בן אדם אנונימי, פתאום כולם רוצים לדעת מה איתי לשמוע אם מצאתי זוגיות ואהבה. כשיהיה לי מה לספר אספר. אנשים מאוד מתעניינים ואני יודעת שיש לא מעט אנשים שנקשרו בשם שלי וברגע שתהיה לי אהבה בחיים אני הראשונה לספר. חשוב לי להראות שאני עומדת בזכות עצמי, לא צריכה גבר לצידי כדי שאני אהיה מעניינת, אף אחד לא סייע לי אני הבאתי את עצמי. יש הנחת מוצא בעולם התקשורת והפרסום כשאישה נמצאת בזוגיות היא נהיית יותר אטרקטיבית, ואני באה להביא קול אחר".

מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן

"המטרה שלי היא להשפיע"

לרמן, עורכת דין בהכשרתה, משנה כיוון בימים אלה. היא מגישה תוכנית ברדיו ירושלים ובה היא מעלה על סדר היום סוגיות חברתיות בוערות כמו סחר בנשים והחוק שאוסר על צריכת זנות וגם מנסה להעצים נשים על הדרך. "המטרה היא להשפיע. פעם עשיתי את זה בזירה המשפטית והיום אני רוצה לעשות את זה בזירה האישית, לקחת סוגיות חברתיות ולנסות לעשות טוב. לראות אישה כמוני קרייריסטית שאין לה זוגיות, זה קשה לאנשים, אני מביאה את הקול הזה למיינסטרים, לנשים חזקות קשה למצוא אהבה, גברים מרגישים מאוימים. עד היום אנשים מרימים גבה על זה שאין לי זוגיות, ואני רוצה להגיד שזה בסדר, שאנחנו לא מוכנות להתפשר ואנחנו לא פגומות. שאנחנו רוצות מישהו שיקבל אותנו כמו שאנחנו".

בתקופת הקורונה החליטה להמר על כל הקופה והקימה מותג אופנה בשם AMORA. המותג מכיל מגוון פריטים התואמים את סגנון הלבוש שלה, שזכה לתשואות בתקופת התוכנית. לרמן גרמה לנו להעריך אותה עוד יותר כשסיפרה שפרטי המותג מיוצרים בארץ. היא עובדת עם תדמיתן, גוזרת ותופרת ומבינה את החשיבות של חיזוק שוק העבודה המקומי, אפילו שזה קל וזול יותר לייצר מעבר לים. "רציתי לפרגן לאנשי המקצוע בארץ נוכח התקופה, אני ציונית בנפש שלי ולמרות התקופה שפקדה את כולנו אני מייצרת פה, אני רוצה לפרגן לאנשים שעובדים פה. היה לי ברור שבתור מישהי שגרה בישראל הכל יהיה מיוצר פה, זה יקר לי אבל אין ברירה. אני עושה מה שאני יכולה כדי שיהיה שווה ללקוח ולמי שמייצר, אין לי הרבה רווח. עשיתי את זה בקטע של להגשים חלום, לא לעשות כסף. יש לזה ערך סנטימנטלי עבורי".

זה צעד אמיץ בימים רעועים וחסרי ודאות אלה.
"אין יום נכון לעשות צעד כזה, היום הנכון הוא היום שתתחילי להאמין בעצמך. נכון, פתחתי עסק בתקופת הקורונה וזה לא פשוט לנהל אותו במצב הזה, אני המנכ"לית, האורזת ואשת השיווק. אני מאמינה בלקחת סיכונים. ואני מאמינה שזה נותן אור ירוק לנשים להגשים חלומות. היה ביקוש רב מהעוקבות שלי. המותג נועד לגרום לנשים לקום כל בוקר ולהרגיש יפה. זה לא מותג שהוא בייסיק, זה אובר דרס כמו שאני. אנחנו שבוע וחצי באוויר והולך טוב, יש היענות ופרגון מאוד גדול".

מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן
מור לרמן | צילום: נוי דקל, שיער: שי בוטה, איפור: ליאט בן שושן