מה קורה לנו לאחר המוות?

כשאתם מתים, מרכז הכובד עובר לממד אחר | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Mdesignstudio, shutterstock
כשאתם מתים, מרכז הכובד עובר לממד אחר | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Mdesignstudio, shutterstock

המוות, הוא אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם הרוח. הפעם במדור התקשור נשאלות שאלות נוקבות על הפרידה מהעולם הזה, ועל מה שקורה לנו בעולם הבא

88 שיתופים | 132 צפיות

יום הזיכרון מביא אותי לדבר עם טוהר (www.tohar.co.il) על סוגיית המוות. באופן טבעי זה אחד הנושאים המדוברים ביותר בעולם הרוח; לאורך ההיסטוריה, מורים ומתקשרים רבים ברחבי העולם עוסקים בסוגיה. אין ספור ספרים חשובים נכתבו על הנושא של חיים ומוות בכל המסורות והדרכים הרוחניות בעולם, כולל ספרים מודרניים מרתקים דוגמת "שורשים ושיעורים בזמן" של בריאן וייס, פסיכותרפיסט אמריקאי המתמחה בטיפול בהיפנוזה, שהחל במפתיע להוליך את המטופלים שלו לזכרונות מהחיים הקודמים שלהם.

עצם העיסוק בתקשור מתבסס על ההנחה שיש חיים אחרי המוות, שכן אחרת עם מי בעצם אני ומתקשרים אחרים מדברים? עם זאת, זה לא הופך את הסוגיה הזו לקלה או למובנת יותר, ולאור יום השואה ויום הזיכרון שחלפו להם החלטתי לשאול את טוהר לנקודת המבט שלהם על מוות.

וזה מה שהם אומרים:

"מוות הוא איננו יותר מאשר חילופי מקום. זוהי חוויה בה מרכז הכובד של ההוויה שלכם עובר מממד פיזי לממד שאיננו פיזי. כאלו הם פני הדברים – כל העת אתם מתקיימים בשני ממדים, פיזי ולא פיזי, ויחסים שונים מתקיימים בתוככם ואיתכם בין שני הממדים הללו. כל עוד אתם בחיים, מרכז הכובד נוכח בעולם הפיזי. כשאתם מתים, מרכז הכובד עובר לממד אחר. אך גם לאחר שהגוף הפיזי שלכם יסיים את תפקידו ותעברו הלאה, מידה כזו או אחרת של קשר לעולם הזה תישמר.

אין זה אומר שלאחר שתעברו מהעולם הזה, אתם תרדפו את הבתים שגרתם בהם, אך זה אומר שגם אתם, כמו כל אלו המעורבים בקיום הפיזי ובהתפתחות של כדור הארץ, תמשיכו להיות מעורבים בכך גם לאחר סיום תקופת החיים. לכן יש ביכולתכם ליצור קשר עם הקרובים שמתו, בדרכים כאלו ואחרות. יהיה זה נכון לומר שאיש אינו עוזב את העולם הזה לחלוטין.

אם כך, כיצד מתקיימת התפתחות? נשמות באות לעולם הזה, עוזבות אותו ולרוב חוזרות אליו שוב. ההתפתחות מתקיימת גם בעולמות אחרים, דומים אך שונים, חלקם ממשיים יותר ואחרים פחות, חלקם פיזיים יותר ואחרים פחות. יהיה זה מורכב עבורנו להעביר את מלוא התמונה שכן היא אינה גלויה גם עבורנו, אך נאמר זאת כך: רבות הדרכים להתפתחות ועם זאת, החיים בכדור הארץ, בתוך גוף, היא אחת הדרכים המשמעותיות ביותר להתפתח בממד הזה בו אתם נמצאים, וגם בממדים אחרים.

בכל אופן המוות קשה מאוד עבור בני האדם בשל הפרידה. רבים המפחדים מכך צוחקים על עצמם כשהגוף שלהם מגיע לסופו – רק בצד השני אפשר להבין לעומק את האמת – לפיה אינכם נפרדים לעולם. בודדים מבינים זאת בעודם בגוף; שאר בני האדם כואבים וסובלים כתוצאה מהאשליה הזו.

אין לנו אמצעי לעזור לכם להפוך את החוויה לשונה; פרידה, גם אם היא אשלייתית, היא מורכבת מאוד עבורכם ויש צורך להתייחס אליה בכבוד. לרוב, היא מורכבת יותר וממושכת יותר מכפי שהייתם רוצים להודות בכך, והיא דורשת הרבה תשומת לב ורגישות, יותר מכפי שרבים מכם מפגינים ביחס לעצמם ולקרובים אליהם, כאשר הם או הקרובים להם עוברים חוויה של פרידה.

עם זאת נאמר כי המוות מאיים עליכם משום שאתם מאמינים לפחדים שלכם; אם הייתם מצליחים לשים אותם לרגע בצד, הייתם צוחקים".

ארוכה הדרך עד שנוכל, אם בכלל, לצחוק בפגשנו את המוות. עם זאת, אני מאמין כי יש בתמונה הרחבה של המציאות – כפי שתקשור יכול להראות – נחמה ברגעים הקטנים, המצומצמים, של כאב הפרידה.

לבוא לפגישה או לשלוח שאלה

אם אתם רוצים להכיר את טוהר לעומק, אתם מוזמנים לערב התקשור החודשי שאני מקיים איתם או לבוא לפגישה אישית.

במקביל אפשר תמיד לשלוח שאלה אחת ולקבל מהם תשובה ללא תשלום. שלחו את השאלה שלכם לכאן: ask@tohar.co.il

עוד בחיים אחרים:

*עשרת הדיברות לשימוש נכון במסנני קרינה

*איך מתמודדים עם יתושים?

*עכשיו בנישה – 5 עיצובים מעוררי מחשבה מהעולם

*עכשיו במסע ישראלי – דווקא באביב, טיול בחרמון