הכדור הוא עגול: מדריך הריבאונד השלם לקשר הכי פאן שיש

יכולה לתת כמה שיעורים על ריבאונד. שני פרידן | צילום: לנס הפקות
יכולה לתת כמה שיעורים על ריבאונד. שני פרידן | צילום: לנס הפקות

שני פרידן התחילה לצאת עם איש העסקים מריוס נכט, זמן קצר אחרי הפרידה מאביב גפן. לקחנו ממנה השראה וניסחנו את המדריך לקשר הכי מהנה ולא מחייב שיש - הריבאונד

88 שיתופים | 132 צפיות

יש נטייה לחשוב שמכת בכורות היא הנוראה מכולן, אך כולנו יודעות שהמכה האמיתית בחיינו היא ככל הנראה מכת הבחורים. כלומר, הפרידה מהם, שכולה אסופה של מניירות אבלות מודרנית ולא מאוד אלגנטיות – בין התפלשות בהרים של גלידה או צלילה אל התהומות של נטפליקס. זה קרה לכולנו. כן, גם החסימה באינסטגרם, השחרור, הפשרה על HIDE ומעקב מפרופיל פיקטיבי, וכמובן – הערב ההוא שצפית ב'שמש נצחית בראש צלול' והבנת שאין הליך כזה במציאות. וכן, גם הערב ששתית בו יותר מדי ובכית בציבור. מזל שלבסוף גם מגיע השלב האחרון, מערכת יחסים שכולה גאולה מענגת ומכריעה ביותר: הריבאונד. קבלי 9 סיבות למה כדאי לך לצלול לתוך זה:

1. כי הכדור הוא עגול

גם אם ספורט זה לא הקטע שלך, סביר להניח ששמעת על הקטע הזה בכדורסל ששחקן תופס את הכדור אחרי זריקה לא מוצלחת ומקנה לעצמו הזדמנות נוספת לקלוע לסל. בדומה לדימוי האתלטי, מערכת יחסים מסוג ריבאונד היא הזדמנות נהדרת עבורך, לשמור על כושר זוגי מבלי להיקשר יותר מדי. בקיצור, החיים מעניקים לך הזדמנות חד פעמית לא רק לאכול עוגה ולהשאיר אותה שלמה – אלא גם לגלות שהפעם היא לא הולכת לרדת לתחת. חשוב לציין, ריבאונד צריך להיות מוסכם על כל המעורבים בנושא כמו כל מערכת יחסים מינית בין שני בגירים.

2. כי אפילו המדע בעד ריבאונד

לריבאונד יש מוניטין לא משהו. סביר להניח שזה קשור לחיים בתוך חברה פוריטנית שעדיין קצת נרתעת מהקונספט של סקס ומיניות שלא למטרות חתונה ונישואים. אך מחקרים שבוצעו בשנת 2014 בקולג' קווינס ואוניברסיטת אילינוי, מצאו שלריבאונד יש דווקא ייעוד פסיכולוגי מכריע. המשתתפים במחקר, פרודים ופרודות טריות שהתנסו בריבאונד, הצליחו לאחות את חלקי ליבם השבור מהר יותר, השתקמו, המשיכו הלאה ולפרקים – גם ממש חיבבו את הרווקות שלהם.

3. כדי לגלות שלא כל כך קר שם בחוץ

זה מרגיש כאילו כבר הרבה זמן לא התחילו איתך. ויש גם את החברה שמצולקת מטינדר ואווירה כללית שאת הולכת להיות זו שתמות לבד ואפילו החתולים לא ירצו לנגוס בה. בפועל, זה הטיימינג המושלם לריבאונד. כזה שמזכיר לך שאת לא חיה בשיר של נונו, שאת דווקא כן טובה עם בנים ושמערכת היחסים שנגמרה היא ממש לא ההזדמנות האחרונה שלך לחוות תשוקה ואהבה כמו שמגיע לך (נכון מבוגרים חרמנים בפרק ב' וג'? אז יש לאן לשאוף). בקיצור, יש מלא דגים בים ואת ממש אוהבת סביצ'ה.

4. כי החיים קצרים מדי כדי לחכות שתתגברי עליו לגמרי

אין מה לעשות, פלסטרים נועדו להיתלש. שכן, אם הם נשארים יותר מדי על העור הוא נהיה אפור וגבשושי ודי מגעיל ואת לא רוצה לסיים ככה. במילים אחרות, בניגוד לחשיבה המסורתית, את לא בהכרח צריכה להתאבל כל כך הרבה זמן לפני שתמשיכי הלאה. יתרה מכך, מחקר שבוצע באוניברסיטת טורונטו (בקנדה, מולדתו של ג'סטין טרודו החתיך יבדל"א) – מצא שריבאונדים עזרו לנבדקים להשתחרר מהחרדה סביב הצורך להיכנס לזוגיות חדשה. הקשר הריבאונדי החזיר אותם לעולם מלאי תקווה לעתיד זוגי. עם, או בלי חתול.

שרית פולק וסטטיק בימים שמחים יותר, אבל היי: הריבאונד עוד לפניך | צילום: יח"צ
שרית פולק וסטטיק בימים שמחים יותר, אבל היי: הריבאונד עוד לפניך | צילום: יח"צ

5. כי הוא משחרר אותך מהאובסס על האקס

אם תיק הביטחון היה תלוי בי, סביר להניח שהייתי דורשת מהשב"כ והמוסד להקים יחידת חקירות המבוססת על כוח אדם שכולו גברים ונשים אחרי פרידה. זה הזמן החמקמק הזה בחיים, בו חושי המעקב שלנו מחודדים ביותר וכישורי איתור ופענוח הרמזים די פנומנליים (ולא ממי, זה ששתלו עץ אלון מחוץ לבית שלך לא אומר שאת צריכה לסמס לאלון) – באופן כללי, מדובר בתועפות של אנרגיה זוגית שחייבת להתפרק איפשהו. אז מותר ורצוי לנתב אותה למישהו שאשכרה יהנה מזה ועל הדרך לפרגן לעצמך חוויית הצלחה. זה יעזור לך להבין שזוגיות חדשה היא הזדמנות אמיתית עבורך. ולא, הטמבל ההוא זאת לא הפעם האחרונה שתאהבי. לפעמים מספיק להתקשקש באפליקציות, או סתם לעשות מה שצריך כדי להרגיש מחוזרת ולזכור שאת עדיין שווה, נהדרת, יכולה – ומגיע לך.

חדשות מבאסות: כן, עדיין מסתובבים בינינו אנשים שטוענים לקשר בין ערכן של נשים בהשוואה לתדירות יחסי המין שהן מקיימות – אבל זה כבר נושא לטור אחר. בשורה התחתונה, נשים רבות חוששות מקשר לא מחייב, כי זה עשוי להצמיד אליהן טייטלים לא מחמיאים שהפטריארכיה המציאה כדי להדק את השליטה בנו עוד קצת. אבל לא, זה שמערכת היחסים שלך נגמרה לא אומר שחיי המין שלך צריכים להפוך לבר מינן. נכון, זה משחק מילים לא מוצלח אבל בואו נתמקד במה שחשוב באמת – מערכת יחסים לטווח קצר מציעה תמיכה רגשית מבלי להכביד עלייך בתקופה כה רגישה. המינון האינטימי מדויק ועם חיזוק של סקס ואורגזמות זה נשמע כמו מתכון שיתאים גם – ובעיקר למונוגמיסטית סדרתית. כן, לצאת עם מישהו שלא מתאים לך בהכרח עוזר לך להבין מי ממש מתאים לך.

7. כי הוא משפר את הביטחון העצמי שלך

פרידה לרוב גורמת לדימוי העצמי שלנו לצלול עמוק ברמות של לשחות עם כרישים. בעיקר אם נפרדו מאיתנו. זאת לא את, זאת רק החברה האנושית ששופטת אותנו לפי ההצלחות הזוגיות והרומנטיות שלנו. לכן אזכיר את אותו מחקר מאמריקה, שגילה שריבאונד ממש עוזר לך להבין שאת מושכת, מדהימה ושמלא פרטנרים רק מחכים להכיר אותך.

8. כי לא יישאר לך זמן לנסות לחזור לאקס

נכון הזוג הזה שחוזר ונפרד למרות שברור שהעסק הזה חייב להיגמר? את לא שם. את יותר טובה מזה. את לא מסתפקת באדים של משהו שבער ואין סיכוי שיידלק יותר. וגם אם זה מרגיש כאילו אין לך ולריבאונד משהו במשותף, זה אפילו עדיף. כי את לא רוצה להתאהב בו, רק לצאת איתו להרפתקה נועזת. וגם לשמור על כושר, זה טוב ללב.

9. כי יש סיכוי שזה יתפתח למשהו רציני

אל תבנו על זה. אך כותבת שורות אלו מצאה את עצמה בזוגיות ארוכה שהתחילה מריבאונד. ראשית, חוסר פניות רגשית זו תכונה לוהטת וחמקמקה שמגיעה לנו רק אחרי שברון לב וממש חבל לבזבז אותה על רגשות מתחסדים. משהו בתמהיל שמבוסס כולו על אווירה נינוחה ומנוטרלת מכל הקונספט הזה של ראיון עבודה ובדיקת היתכנות זוגית וכל מה שהורג את הרומנטיקה – מצליח לרקוח אינטרקציה נעימה ונטולת לחצים. ואין מה לעשות, את הכי יפה כשנוח לך. וכשאת בלחץ, לא נוח לך. מצד שני, לא מזמן נפרדנו אז מזל שאלוהימה בראה גם את הריבאונד, הטינדר, הבאמבל, החברים מהלימודים ולייקים באינסטגרם.