ארזת לבד ונכון: ליאת אשורי מגישה את מדריך האריזות המלא לטיסה לחו"ל

לארוז בסטייל. ליאת אשורי | צילום רון קדמי
לארוז בסטייל. ליאת אשורי | צילום רון קדמי

קטסטרופת אובדן המזוודות בנתב"ג מדגישה את הצורך לארוז נכון, בעיקר את המזוודה שנעלה איתנו למטוס. הסטייליסטית ליאת אשורי עם טיפים חשובים איך למקסם את יעילות האריזה

88 שיתופים | 132 צפיות

"ארזת לבד?" אם הגעת לנתב"ג ושמעת את השאלה הכל כך שגרתית (אך נחשקת), סימן שאת עם רגל וחצי בחו"ל (או  בדרך לאילת). בתקופה שבה שדות תעופה בכל העולם קורסים ומתפקעים עד גדותיהם מציוד אבוד, לאריזה נכונה ומדויקת יש חשיבות מכרעת בהנאה שתפיקי מהטיול. הסטייליסטית ליאת אשורי ומותג המזוודות Samsonite הרכיבו צ'קליסט המייעל את מלאכת ארגון המזוודה בסטייל, כדי שגם בחו"ל תוכלי להתלבש כפי שאת אוהבת. על הרשימה הוספנו כמה טיפים משלנו, בתקווה שהמזוודה תגיע בשלום אל היעד – ואלייך.

1. לפרק את הארון

ביום שלפני הנסיעה (כי רצוי מאוד לא לארוז ברגע האחרון) הוציאי מהארון את כל מה שהיית רוצה לקחת וסדרי על המיטה בערימות: בגדים, אקססוריז ליום ולערב, נעליים (על הרצפה כמובן), קוסמטיקה, תרופות, מחשב, מטענים ומתאם לשקעי חשמל. בדקי שהכל נקי ושלם כי אין באסה גדולה יותר מאשר לבנות על בגד ולגלות שהוא מוכתם או להיתקע עם מחשב שלא ניתן לטעון.

2. בחירת מזוודות

"מומלץ לצאת לחופשה עם שתי מזוודות: אחת גדולה והשנייה טרולי עלייה למטוס", אומרת אשורי. ואנו אומרות – אם את יכולה, נסי לוותר על מזוודה גדולה ולנסוע רק עם טרולי. כך תחסכי בתשלומים לחברות התעופה ותבטיחי שהציוד שלקחת יגיע עמך. ואפרופו אבדן מזוודות: אם את בעלת אייפון בדקי אפשרות להצטייד באייר טאג. כך לכל הפחות תוכלי לדעת היכן המזוודה נמצאת.

למקסם את המזוודה | צילום יח"צ חו"ל סמסונייט
למקסם את המזוודה | צילום יח"צ חו"ל סמסונייט

3. מה לארוז בטרולי/תיק עלייה למטוס

כל מה שחיוני ויקר ללבך ותזדקקי לו עד ההגעה ליעד, למשל תכשיטים, תרופות ומשקפי שמש/ראייה. לאור קטסטרופת אבדן המזוודות, כדאי לדחוף לתיק העלייה למטוס גם סט לבנים, חולצה להחלפה, מברשת ומשחת שיניים ומוצרי קוסמטיקה הכרחיים. בטיסות בחזרה לארץ ודאי שהכמות אינה עולה על 100 מ"ל למוצר, אחרת תתבקשי לוותר עליו בבידוק הבטחוני (בטיסות מישראל אין הקפדה ולכן מומלץ להוסיף לרשימה בקבוק מים). אם את סובלת מקור הצטיידי בצעיף או ז'קט. במטוסים אף פעם אין מספיק שמיכות לכולם וממילא הקורונה לימדה אותנו את חשיבות ההיגיינה.

רומנטיקה היא כל הסיפור: יעדים לירח דבש או סתם חופשה רומנטית, במחירים סבירים

4. תכנון יומי

"מומלץ להכין סטים של לבוש מראש לבוקר ולערב לפי התכנון היומי, ולארוז כמה פריטים בודדים לגיבוי", אומרת אשורי. "יש למדוד את הסטים ולוודא שהם אכן רלוונטיים, וכמובן לקחת את הפריטים שהכי מחמיאים לנו ושאיתם נרגיש טוב על בטוח". נעלים, תיק איפור, קוסמטיקה, תכשיטים, תיק רחצה וכדומה יש להניח בצד אחד של המזוודה. בגדים שימי בצד השני, בקיפול נכון החוסך מקום (סרטוני הדרכה בשפע תמצאי ביו טיוב). בגדים שמתקמטים הניחי בחלקה העליון של המזוודה ולא בתחתית, למינימום התקמטויות.

לנסיעה קצרה טרולי ותיק גב מספיקים | צילום יח"צ חו"ל סמסונייט
לנסיעה קצרה טרולי ותיק גב מספיקים | צילום יח"צ חו"ל סמסונייט

5. מיקס אנד מאץ'

לאחר שסידרת סט לכל בוקר וערב ווידאת שלא לקחת פריטים דומים מדי זה לזה, מגיע תור הצבע. לבגדים בגווני שחור־לבן־אפור ניטרליים הוסיפי פריטים מודפסים וצבעוניים, שתוכלי לשלב בכל אחד מהאאוטפיטים. רצוי לקחת פריט אחד בסיסי שישמש אותך בכמה הזדמנויות, למשל מכנסיים שחורים או ז'קט ג'ינס שמשתלבים עם כל דבר. לפני האריזה הסופית מומלץ לעבור שוב על הפריטים, ובמידת הצורך לצמצם בהתאם.

6. תיק בתוך תיק 

להקלת האריזה חפשי באתרי המכירות מחו"ל מארזים ייעודיים, מעין שקיות פלסטיק עם רוכסן. כך קל יותר לארוז ולפרק את המזוודה במידת הצורך. באותה הזדמנות, וכאשר המזוודה ריקה לחלוטין, בדקי בכל הכיסים הצדדיים שלא שכחת פריט העלול לסבך אותך עם הרשויות, אפילו מספריים תמימים לציפורניים.

7. לעלות על המשקל

עבור חברות תעופה, עודף משקל הוא מקור עסיסי למזומנים. בדלפק שקילת המזוודות רק מחכים לגהץ לך את כרטיס האשראי בגין אובר ווייט – ובסכום שיכול להתקרב לעלות הטיסה כולה. בנוסף, גרירת מזוודה כבדה יכולה לבאס לך את הטיול, שלא לדבר על הנזק לגב. לכן ארזי את המינימום, קני בחוכמה והכי חשוב – רכשי לעצמך משקל מזוודה נייד. שקילה אחרונה לפני היציאה לשדה מפחיתה חששות וצורך לפרק את המזוודה לעיני כולם, walk of shame שאף אחת מאיתנו אינה רוצה להיקלע אליו.

חייבת חופשת שופינג קצרה לנפש ולארון? יעדים זולים לקיץ