סלבס

מאיה ורטהיימר: "אני צוחקת בעיקר על עצמי, זה משחרר"

מאיה ורטהיימר לאדידס | צילום: שוקה כהן
מאיה ורטהיימר לאדידס | צילום: שוקה כהן

הטראומה שאחרי הבחירות, הטייטל החדש כאשת חבר כנסת ומופע הסטנדאפ שקיציס עף עליו. מאיה ורטהיימר מדברת על הכל

88 שיתופים | 132 צפיות

ימים עמוסים בכל טוב עוברים על מאיה ורטהיימר. מחר (שני) יראה אור קליפ חדש בכיכובה לזמר הצעיר רועי ביתן ולשירו "בא לה". השיר מספר על בחורה ששברו לה את הלב, ועכשיו מחליטה שהיא מפסיקה לדפוק חשבון לגברים ועושה מה שבראש שלה. כפי שתוכלו לראות בטיזר לקליפ, שנחשף פה לראשונה, ורטהיימר היא ללא ספק הבחירה המושלמת: גם היא לא דופקת חשבון וכובשת מדי יום את האינסטגרם בסרטונים מצחיקים שבהם היא לא מפחדת לצחוק על עצמה או על שלל הסלבס שמקיפות אותה (משלומית מלכה ועד בר רפאלי).

ובכלל, היא לא מפסיקה לעבוד. רק בשבוע שעבר היא השיקה קמפיין חדש לאדידס, לכבוד 70 שנה למותג הבינלאומי. הקמפיין שנקרא "SHARE YOUR STRIPS" עלה בו זמנית ברחבי העולם, ובין השאר משתתפים בו גם ליאו מסי, דייוויד בקאהם, קרלי קלוס, פול פוגבה ועוד, כשבגזרה המקומית משתתפים גם ריף נאמן, דנה פרידר, מאור בוזגלו ועומר חזן.

הבחירה בורטהיימר לקמפיין של אדידס לא מקרית; למי שלא בקיאה בחומר, כשהיא לא תחת אור הזרקורים, ורטהיימר היא גם מאמנת כושר על בסיס יומי ל-20 תלמידים אותם היא מלווה מזה שלוש שנים. "אני מזדהה עם האג'נדה של החברה, היא כמו עוד משפחה בשבילי", היא אומרת על הבחירה בה להשתתף בקמפיין.

אבל נדמה שזה רק החימום לדברים הגדולים שקורים בחייה בתקופה האחרונה. עכשיו כשהיא אשת חבר כנסת, ורטהיימר, אוטוטו בת 29, מתייחסת בכובד ראש למעמד החדש. בעלה, אסף זמיר, מי שהיה סגן ראש עיריית תל אביב, התמודד בבחירות לראשות העיר והפסיד לחולדאי, נבחר לאחרונה לכנסת מטעם מפלגת "כחול לבן". אגב, זמיר גם מופיע לצידה של ורטהיימר בקליפ של ביתן והוא מככב לצדה בקטע שבו ביתן שר את המשפט: "את הבחור הראשון היא שומרת קרוב, כדי שלא יגמור מהר את הקשר". "אני מרגישה סוג של אחריות", ורטהיימר מסבירה "אני נשואה לאספי וחשוב לי לייצג אותו בכבוד. כל החיים אני באה ממקום שהמשפחה שלי אמנם מוכרת אבל מאד פרטית, ויוצא שאני חושפת אותם בפני הציבור וחשוב לי להיות רגישה. אני לא חושבת שהכול צריך להיות מושלם, אבל בסוף הכי חשוב לי להיות אותנטית".

רק לפני מספר חודשים, בתקופת הבחירות לראשויות המקומיות, ורטהיימר ריגשה לא מעט גולשים ועוקבים כשחשפה בחשבון האינסטגרם שלה, בזמן המירוץ של בעלה לראשות העירייה, כמה מהתגובות הקשות שהיא מקבלת. בריאיון ל"את" אמרה בזמנו שהיא לוקחת ללב את התגובות השליליות כלפיה, החל מהמראה החיצוני שלה הקוראות לה "רזה" או "מכוערת", ועד לכינויי גנאי כמו "טייקונים" בשל משפחתה העשירה. היום, נראה כי הדברים הסתדרו דווקא לא רע עבור הזוג.

ההפסד בבחירות לראשות העיר מאחוריכם?
"שאלה מצוינת. יענו הוא מאחורינו. זה היה כל כך קרוב, וזו טראומה ויש לי הרבה מה להגיד על זה. יבוא יום ואגיד, אבל הכנסת היא מקום מדהים לפעול בו, אספי בתחילת תקופה חדשה, בעולם חדש, ומרגש אותי לראות אותו מתפתח בקריירה כבן אדם. יש בו תשוקה לעזור לאנשים, וכנסת ישראל היא מקום משמעותי בזכות היכולת שלך להשפיע".

הכנסת הייתה תכנית המגירה שלו?
"לא חשבתי שאספי ילך לכנסת, זה לא היה בכיוון, אבל אני בעד כל דבר שהוא חושב שיעשה לו טוב, וכיף לי שבעלי מאושר".

נכחת בהשבעה?
"כן. עם הוריו של אספי ועם הוריי. המעמד היה מאד מרגש, מאד מכובד והיו דמעות של אושר פתאום לראות את אספי במעמד שהוא לא דרך המסך. פגשתי שם אישית את נשיא המדינה רובי ריבלין שאני מאד מעריכה ואת גבי אשכנזי, איש מלא כריזמה. הוא היה רמטכ"ל כשהייתי חיילת, אני מעריצה אותו, הוא כל כך 'מענטש'. יאיר לפיד מקסים ובני גנץ מדהים, יש בו טוב לב ברמות נדירות".

את לא חוששת שהמפלגה לא תשרוד בגלל מגוון עצום של דעות בה?
"אני לא מבינה מספיק בפוליטיקה, אבל אני יודעת שיש במפלגה אנשים מדהימים, וגם אם דעותיהם לפעמים שונות בכל מיני נושאים, יש להם מכנה משותף: הם רוצים לשנות ולעשות טוב ומבינים שיותר מאגו, יש להם מטרה והיא החשובה".

ועדיין, הוא באופוזיציה.
"הוא באופוזיציה לוחמת, והוא יילחם. באופוזיציה אתה יכול להגיד מה שאתה רוצה ואני סומכת עליו בכול. הוא בא לעבוד".

אז הרצון להיות ראש עיר ירד מהפרק?
"אנחנו תל אביבים בנשמה, לא יודעת מה יהיה בעוד ארבע שנים ואם הוא יחזור להתמודד, אספי הוא חלק בלתי נפרד מהעיר ומעורב בכל מה שקורה בה, גם אם לא רשמית. האם הוא ירצה להתמודד שוב? אני מעריכה שכן, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בעוד ארבע שנים".

View this post on Instagram

ח״כ נולד #גאהבך

A post shared by Maya Wertheimer (@mayawertheimer) on

 

 

רצה מפרויקט לפרויקט

כפי שהזכרנו קודם, ורטהיימר לא סובלת מעודף זמן פנוי. היא משחקת במופע הקומי "ציפורלה", מתחילה בצילומי העונה החדשה של "שבבניקים" (ומבטיחה שזו תהיה עונה מדהימה), ויש עוד כמה סדרות על הפרק שמתבשלות ממש עכשיו. במקביל, היא מתחילה ללמד משחק ואימפרוביזציה בבית הספר של גל אמיתי, ובימים אלה סיימה להצטלם לקמפיין נוסף של "יד 2".

בין לבין היא גם מעבירה הרצאות אורח בפורומים שונים תחת הכותרת "MAKE INSTAGRAM GREAT AGAIN", וכל מי שעוקבת אחרי החשבון שלה יודעת – לורטהיימר אחד החשבונות המצחיקים והמרעננים בביצה. החודש היא גם תרצה בנושא במסגרת פסטיבל "שובר מסך", שייערך ב-29 במאי במכללת עמק יזרעאל. "אני מאמינה שחשיפה היא תנאי לקשר, וכשזה נעשה ממקום נכון, זה פותח עולם. אני לא ממציאה שום דבר, אבל בהרצאות אני מפשטת את הדברים בצורה אותנטית ומצחיקה. חשוב בעיני שהתוכן שאנחנו מנגישים לעולם יהיה כמה שיותר אמיתי ואותנטי ולא אידיוטי, משהו עם ערך מוסף. כשכל מיני גופים פונים אלי לבוא לדבר, זה נובע ממשהו אחר. חשוב לי לשבת איתם על הקריאייטיב ולדעת איך לכוון אותם כדי שמה שהם רוצים להעביר יגיע לכמה שיותר אנשים בתוך המטריה של אינסטגרם, והם מוזמנים לקחת את זה גם לפלטפורמות נוספות".

מה למשל?
"הגעתי לעזור לעמותה של חבר'ה צעירים, חולי סרטן, ששוברים את הראש איך להנגיש את עצמם ולעשות קמפיין אפקטיבי. הם הסבירו שדווקא בגילאים של הצעירים לא מדברים על כל מיני דברים חשובים, כמו למשל הקפאת ביציות לפני טיפולים, ובכלל איך להתמודד. המטרה שלי היא לעזור לצמצם את הפער בין הרצוי למצוי, וכמובן כשמדובר בעמותות אני עושה את זה בהתנדבות מוחלטת".

המופע של מאיה

לורטהיימר אין רגע דל, והיא לא מתכננת לנוח גם בעתיד. אם שואלים היא נורא רוצה מתישהו כבר להיות אימא, ובינתיים חיידק חדש נכנס בה – לעשות סטנדאפ משלה.

מאיה ורטהיימר וריף נאמן | צילום: שוקה כהן
מאיה ורטהיימר וריף נאמן | צילום: שוקה כהן

את בדרך למופע סטנדאפ?
"משחק זה לגמרי הדבר שלי בחיים. הייתי בתיאטרון צה"ל, אני בוגרת ניסן נתיב, וכן, אני לא שוללת מופע סטנדאפ. בראש ובראשונה אני רואה את עצמי כקומיקאית. אני משחקת משחק דרמטי, ואם בוחנים את זה, השחקנים הדרמטיים הכי טובים הם קומיקאים גדולים. זה חלום שלי ויש מצב שאגשים אותו יום אחד, ובעיקר אצחק על עצמי. המשפחה שלי למדה את זה ממני, ואולי בעצם אני מהם. יש בשפע מה לצחוק עלינו. בכלל הומור עצמי הוא המפתח הכי טוב בעולם, הוא הכי משחרר".

הרעיון לעשות סטנדאפ נולד כמו קלישאה מהסרטים. "עשיתי ניסיון אחד ספונטני ואהבתי את זה. הגעתי יום אחד אחרי "ציפורלה" ל'במה פתוחה' בצוותא, כצופה, היו שם רק כמה עשרות אנשים. עד אז פחדתי לעשות את הצעד של 'בואו תראו אותי כמאיה על הבמה'. היו שם מלא אמנים – רועי כפרי, אורי גוטליב, תם אהרון, אסי כהן ואייל קיציס. הם עלו ובדקו קטעים של חמש, עשר או עשרים דקות, ואז התחשק לי גם לעלות על הבמה. זכרתי משפט שאמא שלי אומרת לי הרבה – 'מה כבר יכול לקרות, מקסימום תצליחי'. התקשרתי לאספי שיבוא, והוא הגיע ושאל 'השתגעת'? אבל הוא הרי לא יקטע את החלום של אשתו.

"ניגשתי לרועי הולנדר שמארגן את הכול, ושאלתי אם יש לי סיכוי לעלות. הוא שאל אם הכנתי קטע ועניתי שלא. בכל זאת הוא אמר 'תעלי'. הלב שלי דפק על מאתיים, נכנסתי אל מאחורי הקלעים, אסי כהן עמד להופיע ואמרתי לו 'אחרי שאתה מסיים – תציג את מאיה'. הרגשתי שאני חייבת לשבור את תקרת הזכוכית ובמקום להמשיך ולהגיד 'איך אעשה את זה' – פשוט ללכת על זה. הרגעתי את עצמי שגם אם זה יהיה נורא, עדיין יש במקום רק חמישים אנשים, אז מה כבר יכול לקרות. נתתי 6 דקות שעברו כמו שנייה. היה כיף אדיר, צחקתי על חיי, אנשים צחקו, וכולם באו לחבק אותי אחרי. אספי הודה שחשש שזה יהיה זוועה, אבל הייתי מדהימה והוא אמר לי להתחיל לכתוב. היום סטנדאפ משלי כבר לא מפחיד אותי".

מאיה ורטהיימר | צילום: שוקה כהן
מאיה ורטהיימר | צילום: שוקה כהן
מאיה ורטהיימר | צילום: שוקה כהן
מאיה ורטהיימר | צילום: שוקה כהן