ריף נאמן מחכה לשיחה מג'וני דפ: "הוא רק ירוויח מזה"

ריף נאמן | צילום: שוקה כהן
ריף נאמן | צילום: שוקה כהן

השחקנית והדוגמנית הישראלית לא מסתפקת בקמפיין עולמי לאדידס או בצילומים לפאודה, ומסמנת את היעד הבא: הוליווד. רק שלא יבקשו ממנה לרזות

88 שיתופים | 132 צפיות

השחקנית ריף נאמן חולמת בגדול. בחלומה היא מקבלת טלפון מבמאי הוליוודי ("זה יהיה אובייס להגיד שפילברג"), ואולי מקבלת תפקיד לצידו של ג'וני דפ, שהוא השחקן הכי נחשב בעינייה. "הם רק ירוויחו מזה", היא אומרת בלי להתבלבל. ג'וני דפ או לא – הוליווד היא בהחלט המטרה הבאה שלה, והיא אפילו לומדת אנגלית עובדת חזק על המבטא ולוקחת שיעורי משחק כדי להתקרב לשם.

בינתיים היא מסמנת יעד נכסף אחר בקריירת המשחק שלה כאן בארץ, עם תפקיד משמעותי בעונה השלישית של הסדרה "פאודה". כבר שלושה חודשים שהיא בצילומים ומכיוון שהיא חתומה על סודיות, היא מנדבת פרטים רק בקושי. "מדובר בתפקיד אופי שממש חדר אלי ואני חיה אותו, אני מאמינה שהוא יפתח לי דלתות וייתן לי מקפצה כשחקנית", היא מתגאה.

בינתיים היא משתתפת בימים אלה בקמפיין עולמי של אדידס המציינת 70 שנה להיווסדה. הקמפיין, "SHARE YOUR STRIPS", עלה בו זמנית ברחבי העולם ובין השאר משתתפים בו ליאו מסי, דייויד בקאהם, קרלי קלוס, פול פוגבה ורבים אחרים. ריף היא חלק מהנבחרת הישראלית, הכוללת את דנה פרידר, מאיה ורטהיימר, מאור בוזגלו, ועומר חזן.

"גל גדות עושה משהו מדהים. מעבר לכבוד שהיא מביאה לנו היא שומרת על הסנטר שלה, על הישראליות שלה, על מי שהיא – וזה מדהים", ריף נאמן | צילום: שוקה כהן
"גל גדות עושה משהו מדהים. מעבר לכבוד שהיא מביאה לנו היא שומרת על הסנטר שלה, על הישראליות שלה, על מי שהיא – וזה מדהים", ריף נאמן | צילום: שוקה כהן

ריף מהכפר

אמנם היא ילידת כפר תבור שבצפון, אך שמה, ריף, ניתן לה בגלל האהבה הגדולה של אביה לים. נאמן בת ה-22, היא האחות האמצעית בין אחות גדולה ואח בן 14, בת לאם ממוצא מרוקאי ואבא מאורוגוואי. היא התחילה את דרכה כדוגמנית כבר בגיל 8, בקמפיינים לפוקס ולתנובה, אבל מתעקשת שהיא לא דוגמנית קלאסית. ואכן, בגובה 1.65ס"מ, נאמן לא בדיוק עונה לקריטריונים המסורתיים של עולם האופנה. הלוק המהפנט שלה הוא אכן חד פעמי, אך בעיניה, העובדה שהיא משמשת פרזנטורית ומקבלת הצעות להצטלם קשורה לזה שיש לה איכויות אחרות.

נאמן כנראה צודקת, ואמונה עצמית זו אחת התכונות היפות ביותר שיש. דבר אחד ברור: היא כאן כדי להישאר. "עשיתי את הדרך שלי, לא נתקעתי בתכנית נוער או ככוכבת נוער, ולא כדוגמנית. אני לא בן אדם של נישה אחת, אבל מעל הכול אני מרגישה שחקנית".

עשרה סנטימטרים נוספים היו עושים עבורך את ההבדל?
"לא. אני 165 ס"מ, ואני חיה איתם בטוב. אין לי מבנה גוף של דוגמנית ואני לא רזה מדי. כשהייתי בתיכון נסעתי לסוכנות בחו"ל ואמרו לי לרדת במשקל, בגיל ההתבגרות ביקשו ממני לא אחת לרדת במשקל. בהתחלה רציתי לעמוד בציפיות, אבל מהר מאד הבנתי שאני במקום אחר. לשמור – כן, אבל אני לא מחמירה עם עצמי ולעולם לא ארעיב את עצמי. אני  מרשה לעצמי לאכול מדי פעם פיצה. אני מאמינה שאם את אוהבת את עצמך מבפנים, זה יקרין החוצה. גם אם היו נותנים לי משאלה, לא הייתי מבקשת עוד עשרה סנטימטרים, הייתי מבקשת רק בריאות".

זה נושא שמעסיק אותך בגילך הצעיר?
"בזמן האחרון יש לי הרבה תובנות בנושא הבריאות כי בלי בריאות מה נעשה? אני חושבת שהידיעה הזאת משאירה אותי חזק על הקרקע. לפני שנה הציעו לי תפקיד רציני בסדרת טלוויזיה שהייתי חייבת להגיד לה לא, בגלל מגבלות לו"ז. נשבר לי הלב מזה. היום כבר לא הייתי מצטערת. הגישה שלי היא שהכול לטובה ומה ששלי – יהיה שלי. תודה לאל אני עובדת כל הזמן, נהנית, ואין לי תלונות".

"אם לא אגשים את החלום, האופציה השנייה לא רעה כל כך. להישאר כאן, לשחק, ללכת לים, להתחתן ולהיות אימא, אני אהיה מאושרת"

אם הפנים שלה מוכרות לכן, זה רק כי ראיתן אותה עד כה מדגמנת לפוקס, גו אנדר, בלו בירד, טוונטי פור סבן, תמנון, מפציעה בפסטיגל ומככבת על המסך הקטן ב"כפולה", "שנות השמונים", "על הספקטרום", בתפקיד אורח ב"המנצח" והופיעה בתפקיד קומי בסיטקום של אלעד לוי. אם אתן מתות לראות עוד ממנה, אל דאגה. בקרוב, כאמור, היא תככב בעונה החדשה של "פאודה".

"אני לא בזבזנית ואני לא פשניסטה. ביום יום אני לא מתאפרת, לבושה באדידס או בג'ינס, טי שירט ושרשרת של צדף", ריף נאמן | צילום: שוקה כהן
"אני לא בזבזנית ואני לא פשניסטה. ביום יום אני לא מתאפרת, לבושה באדידס או בג'ינס, טי שירט ושרשרת של צדף", ריף נאמן | צילום: שוקה כהן

על הגל

מגיל 13 נאמן הפסיקה לקחת כסף מההורים ומימנה את עצמה בזכות הדוגמנות. "יש מי שחושבים שאני מפונקת, אבל אני רחוקה מזה. אני חרוצה, יש לי מוסר עבודה גבוה ואני עצמאית, לא תלויה באף אחד. כשקצת התבגרתי עבדתי גם כברמנית וכמלצרית, לא בחלתי בשום עבודה כדי לפרנס את עצמי".

עד גיל 16 היא עבדה בעבודות קטנות, אבל מפגש עם הסוכן רוברטו בן שושן שינה הכול. "הוא פתח לי את כל הדלתות הנכונות וגם היום הוא הסוכן שלי ואני מאמינה בו", היא אומרת. את האהבה למשחק היא גילתה בתיכון. "למדתי במגמת תיאטרון והרגשתי שהמשחק בוער בי. אני חדורת מטרה, נסעתי את כל הדרך לאודישנים בתל אביב שעתיים וחצי כל כיוון כדי לעשות את מה שאני אוהבת ולא ויתרתי על הלימודים. יש לי אחלה בגרות ובתיאטרון קיבלתי 100". היא מספרת.

"אני מאמינה שהוא קיים למעלה ומכוון אותי ואני סומכת עליו. אמונה זה דבר חשוב לאדם"

עברת לתל אביב בשביל הקריירה?
"כן. מיד אחרי נשף סיום התיכון, הגעתי לעיר הגדולה להגשים את חלום המשחק. שרתתי בצה"ל בקרייה, התחלתי לעבוד ומאז אני תל אביבית, חולקת דירה עם חברה".

יש לך תוכניות ללכת בעקבות גל גדות?
"גל גדות עושה משהו מדהים. מעבר לכבוד שהיא מביאה לנו היא שומרת על הסנטר שלה, על הישראליות שלה, על מי שהיא – וזה מדהים. הכי קל היה במצב שלה להתבלבל. לגל יש יכולת מדהימה להכיל הצלחה, לספוג אותה ולהישאר עם שתי רגליים על הקרקע. מגיע לה שאפו ענק".

עם כל זה יש לך בכלל זמן לשעות פנאי?
"כן, אני הכי אוהבת לבלות בים עם אבא. הים הוא אהבה משותפת שלנו, אנחנו גולשים יחד. אבא שלי הוא גם צוללן ומשיט, ואין כמו דייט איתו בשקיעה. כשאני נמצאת בים הכול נראה טוב יותר ומבטיח. הים עושה לי משהו טוב בגוף. וגם לבוא הביתה. כפר תבור זה המקום הבטוח שלי תמיד, זה השפיות שלי. היה לי לא מזמן שבוע מאד קשה. נסעתי הביתה, התאפסתי על עצמי וחזרתי לתל אביב כמו חדשה".

"אני לא מחמירה עם עצמי ולעולם לא ארעיב את עצמי. אני  מרשה לעצמי לאכול מדי פעם פיצה. אני מאמינה שאם את אוהבת את עצמך מבפנים, זה יקרין החוצה", ריף נאמן | צילום: שוקה כהן
"אני לא מחמירה עם עצמי ולעולם לא ארעיב את עצמי. אני  מרשה לעצמי לאכול מדי פעם פיצה. אני מאמינה שאם את אוהבת את עצמך מבפנים, זה יקרין החוצה", ריף נאמן | צילום: שוקה כהן

עבור מה את חוסכת כסף?
"אני לא בזבזנית ואני לא פשניסטה. ביום יום אני לא מתאפרת, לבושה באדידס או בג'ינס, טי שירט ושרשרת של צדף. אני שלמה עם מי שאני וזה כיף. את הכסף שאני מרוויחה אני חוסכת לבית משלי ולמשפחה העתידית שלי".

באמת מה שלום הזוגיות שלך?
"טוב תודה. ניר הוא סטודנט לתכנות בן 26 משוהם ואנחנו יחד כבר שלוש שנים. נפגשנו במסיבה. אני חושבת שהוא האחד וזורמת עם החיים. אנחנו לא גרים יחד, אני גרה כיום עם שותפה, אבל אנחנו מנצלים כל רגע פנוי להיפגש. שנינו לא הספקנו לעשות את הטיול הגדול של אחרי הצבא אז זאת התכנית הקרובה שלנו".

איפה את רואה את עצמך בגיל 25?
"מצד אחד הדלתות נפתחות לי עכשיו, וזה מפחיד, מרגש ומשמח. השאיפה שלי היא להיות אחרי תפקיד בהוליווד ועם קריירת משחק בינלאומית. אבל בבקשה תדגישי בעזרת השם, זה חשוב לי. אני מאמינה שהוא קיים למעלה ומכוון אותי ואני סומכת עליו. אמונה זה דבר חשוב לאדם. אבל גם אם לא אגשים את החלום הזה, האופציה השנייה לא רעה כל כך. להישאר כאן, לשחק, ללכת לים, להתחתן ולהיות אימא, אני אהיה מאושרת".

ואיך נראית ריף נאמן בצילומים להפקת אופנה קסומה?