לעמית סוסנה יש יותר אומץ מאשר לכל הממשלה הזו יחד

עמית סוסנה | צילום מסך, קשת 12
עמית סוסנה | צילום מסך, קשת 12

עמית סוסנה סיפקה הצצה מעוררת אימה לגיהנום שעברה בשבי בעזה, וסיפרה כי הותקפה מינית. היא הקריבה את הפרטיות ואת הכאב שלה למען החזרת החטופות והחטופים - ואי אפשר להתעלם מזה יותר

88 שיתופים | 132 צפיות

כמה כוח, כמה תעצומות נפש, כמה חוסר אונים בוודאי חשה עמית סוסנה כאשר הגיעה לקצה בינה לבין עצמה והחליטה לחשוף טפח מהזוועות שעברה במשך חודשיים כמעט בשבי חמאס.

>> הצילו: 14 נשים שעדיין בשבי מתחננות שיחלצו גם אותן

סוסנה סיפקה הצצה כואבת לגיהנום הפרטי שעברה. היא הותקפה מינית, עונתה באכזריות, הוכתה באלימות ונשלטה על ידי בהמות אדם בתנאי מחייה, אם אפשר לקרוא לזה מחייה, הכי איומים שאפשר להעלות על הדעת. כפי שהיא תיארה, היא הרגישה כאילו היא נקברה בחיים. לא קיימות מספיק מילים בשביל לתאר את האומץ של סוסנה. היא הקריבה את הפרטיות שלה למען המטרה הקדושה של הצלת החטופות והחטופים שנותרו בשבי.

עמית סוסנה | צילום: באדיבות המשפחה
עמית סוסנה | צילום: באדיבות המשפחה

היא יודעת מה הן עוברות שם בשבי, כי היא חוותה זאת על בשרה שלה ועל בשר נפשה. היא יודעת שהם חיים שם על זמן שאול. היא יודעת איזה מסע שיקום פיזי ונפשי מחכה להם, אם יזכו לחזור הנה בחיים. היא יודעת הכל.

בינתיים עוד קרן אור של תקווה שעסקת החטופים תצא לפועל התפוגגה. משחק השחמט האכזרי הזה הגיע עוד פעם למבוי סתום שבו כולם מפסידים, ובעיקר מפסידות.

בזמן כתיבת הטור הזה אני שומעת מהחלון את קולות המפגינות והמפגינים שנלחמים ברחובות על החזרת החטופות והחטופים. בן זוגי בחו״ל, ואני נאבקת בכאב הראש ובתחושת והסחרחורת שתקפו אותי עם פרסום הווידוי של סוסנה.

הבת שלי, שעוד מעט תהיה בת שלוש, ישנה בחדרה, במיטה שלה, ואני מחזיקה אצבעות שלא תתעורר מהרעש שבחוץ, שתמשיך לחלום חלומות מתוקים בעולמה הרך. כמה מזל, אני אומרת בלבי, שהיא לא מבינה מה קורה במדינה שהיא נולדה אליה.

ביני לבין עצמי אני מבקשת שתגדל הכי לאט שאפשר, מייחלת שיום אחד, כשהיא כבר תהיה אישה, המדינה שלה תהיה מקום שבו יספרו אותה. מדינה שבה לא מגלים אדישות לכך שאישה נרצחת פעם בשבוע כסטנדרט או שילדה מתוקה בת 9 נעלמת במקום שידוע כמשולש ברמודה מסוכן ולאף אחד אין מושג מה עלה בגורלה כבר חודש ימים. מדינה שבה 134 חטופים מופקרים מדי יום מחדש, בהם 19 נשים, רובן עדיין בחיים – וכידוע, הן מועדות לפגיעות מיניות יותר מגברים.

>> "זה הורג אותנו": זה מה שעושים לבנות שלנו בשבי

סוסנה שברה באומץ רב את הקיר שמאחוריו התחוללו וממשיכות להתחולל הזוועות הללו. עד עכשיו שמענו על המקרים האיומים האלה ממי שהיו שם וראו זאת במו עיניהם. לראשונה שמענו על כך ממי שעברה זאת בעצמה ושרדה כדי לספר.

אי אפשר לעבור על זה יותר לסדר היום. אי אפשר להשתמש בזה למטרות קמפיין תעמולה פרו-ישראלי. העולם מפנה לנו כתף קרה ומאכזב פעם אחר פעם ביחס שלו לאסון שעברנו, אבל זו האחריות שלנו להחזיר אותן ואותם.

לא ברור כמה זמן הממשלה הזו עוד תשרוד. אני מאחלת לטובת החיים של כולנו שהיא נמצאת בערוב ימיה, ושקולות האיום של יהדות התורה על פרישה מהממשלה יהפכו להבטחה שתגאל אותנו מהאבדון שמנווטים אותנו אליו ב-180 קמ״ש. זוהי הממשלה הכי גרועה שהייתה לנשים אי פעם, וכנראה שבכלל. מאז השבעה באוקטובר היא מוכיחה זאת מחדש על בסיס יומיומי, וזה בכלל לא קשור לפוליטיקה. זה קשור נטו לאי ראיית 51 אחוז מהאוכלוסיה של מדינת ישראל.

>> חברתה של שירי ביבס: "היינו בהיריון משותף. מהבטן עוד אמרנו שהילדים שלנו יתחתנו"

אם הייתה אפילו אישה אחת במוקד קבלת ההחלטות – שמשפיעות על כולנו – אולי דברים היו נראים אחרת. בינתיים עמית סוסנה מגלה יותר אומץ מאשר כל הממשלה הזו ביחד. בא לי להצדיע לה. בא לי לחבק אותה ולהגיד לה שהכל יהיה בסדר. הלוואי וזו אמת.