לכל שאלה תשובה

האם זה זמן טוב להיכנס לקשר? | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |  EMprize, shutterstock
האם זה זמן טוב להיכנס לקשר? | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | EMprize, shutterstock

מדוע אני סובלת כל כך ממערכת העיכול? האם זה זמן טוב להיכנס לקשר? מדוע בעלי ואני לא מצליחים לפרוץ קדימה? אתם שואלים והמתקשר שחר בן-פורת עונה

88 שיתופים | 132 צפיות

בשבועיים האחרונים הגיעו אלי כמה שאלות לטוהר ואת מדור זה אני מקדיש כולו לשאלות. בחרתי בשלוש שאלות שבתשובות שלהן יש ערך עבור רבים מאיתנו. אם נקרא היטב נמצא את עצמנו בתוך השאלות והתשובות, גם אם הבעיות שלנו שונות מאלו שעליהן טוהר נשאלים.

בעיות בעיכול

ב' פנתה עם שאלה בתחום הפיזי. "אשמח לדעת מדוע אני סובלת כל כך ממערכת העיכול? נמאס לי, אני שנים בתהליכים רוחניים. למה זה לא נפתר? מדוע אני לא מצליחה להבריא? והאם אפשרי שארפא את עצמי?".

חשוב להבין כי מעטים עד מאוד המקרים בהם אנו לא מסוגלים לרפא את עצמנו, אם כי הדרך לריפוי עשויה פעמים רבות להיות ארוכה יותר ומורכבת יותר מכפי שאנו מבינים. התשובה של טוהר מרמזת על כך:

"מערכת העיכול מנסה לדבר בעוד שאת מנסה ללכת קדימה. אנו מציעים במקום זאת לעצור, ובמקום לנסות לפתור את הבעיה, ללמוד ממנה.

"מה המערכת מנסה לומר? שיש קושי לעכל את החיים בעולם הזה, קושי להבין מדוע את כאן, למה הגעת ואיך את יכולה להתמודד עם מה שהעולם הפיזי מביא איתו. יש קושי המתבטא בחוסר שקט, בחוסר נוחות, במאבק ברגעים כאלו ואחרים וזה מתבטא גם, ולא רק, בתחום הפיזי הזה.

כדי לעזור לגוף יש צורך בעבודה פנימית עמוקה. לא במטרה לעזוב את העולם הזה ולא לחזור אליו בגלגול הבא, אלא במטרה לעשות שלום עם עצם הבחירה של הנשמה להכנס לגוף הפיזי".

בעיות בזוגיות

ש' נמצאת גם היא במסע רוחני. "לפני זמן לא רב נפרדתי ממי שהיה בן זוגי כמה שנים. הפרידה הייתה מיוזמתי והרגשתי שאני הולכת אחר צו ליבי בעניין הזה. לאחר הפרידה, משהו בי נרגע, התאזן וגם הגוף הגיב טוב לפרידה – אנרגטית אני חשה טוב הרבה יותר. השינה, התזונה ותחושת ה- Well Being השתפרו… מאידך, אני אדם זוגי, ערך הזוגיות חשוב לי מאוד.

לאחרונה, שמתי לב לקולגה במקום בו אני עובדת והוא מוצא חן בעיני. חוץ מ'שלום שלום' אין ביננו קשר. אני מנסה למשוך אותו לחיי בדרך של מגנוט (הדמיה, מדיטציות וכ"ו). שאלותיי הן: האם זה זמן טוב להיכנס לקשר? האם להמשיך לעשות זאת? זאת אומרת לנסות למגנט דווקא אותו לחיי? האם זה לא חוסם בפני קשרים פוטנציאליים עם גברים אחרים? הרי אם לא הוא – אוכל ליצור זוגיות מצוינת עם גבר אחר… אני מאמינה בחוק המגנוט, אני מרפה ומשחררת, אך האם במסגרת כללי 'מחשבה יוצרת מציאות' עלי לחשוב על זמן מוקצב למציאת בן זוג (הוא או משהו אחר) או להתכוונן לזוגיות טובה, ומתי שתגיע תגיע?".

מה טוהר אומרים? "ישנו מאמץ שאת מפעילה; מאמץ ליצור מציאות מסויימת, מאמץ לבחור מראש את מה שאת רוצה עבור עצמך. המאמץ מגובה בתפיסה רוחנית אמנם, אך בפועל, זהו מאמץ לכל דבר. כזה המגיע מחוסר אמונה, המוציא אותך מעצמך.
אנו מציעים לשים לב למאמץ ובמקום זאת, לפעול אחרת. מגנט אינו דורש ממך לעבוד, וגם מדיטציה עבורנו היא סוג של עבודה. המגנוט קיים כל העת ומה שאת ממגנטת – גם אם את ממגנטת לבד – מתרחש באופן טבעי.
שאלי את עצמך האם את באמת רוצה זוגיות, בדקי מחדש את ההתנגדות הפנימית. הכירי את המקום בתוכך שמרגיש מאוים, שמסתתר מכווץ, שמעדיף להתרחק כשאהבה מתקרבת. הכירי אותו מחדש, העלי אותו לפני השטח של המודעות שלך. מתוך הריפוי הפנימי יבוא אל חייך מה שיתאים ביותר עבורך. זכרי את מה שאנו אומרים, זה לא בהכרח יהיה מה שאת חושבת כיום שהוא נכון וטוב".

בעיות בעבודה

כך שואלת ד': "מזה כמה שנים בעלי ואני חווים קשיי פרנסה קשים. שנינו עובדים תודה לאל, אבל למרות זאת לא מצליחים לפרוץ קדימה. אין לנו חלומות גרנדיוזיים, חוץ מלפרנס את עצמנו ואת ילדינו בכבוד, בשלווה וללא מחסור. בתחושתי ישנה איזושהי 'קללה', 'עין הרע' או 'חסימה' לערוץ השפע או ההצלחה שלנו. כל פעם כשנדמה שאוטוטו קורה לנו שינוי לטובה, או שאנו מרגישים שהנה זה 'קורה' לנו סוף סוף, ישנה תפנית גורלית שגורמת לנו להתחיל שוב מהתחלה… אני דואגת לבעלי שאינו ישן בלילות, מוטרד כל הזמן, עובר מצבי רוח קשים, ואני מפחדת לאבד את כוחות האמונה והמוטיבציה שלי לתמוך בו ובפרנסת הבית. אשמח לכל הארה והערה – אם תגיע".

לפני תשובתם של טוהר, חשוב להבין שעין הרע או קללה אינם קיימים בפועל – אנו יוצרים את המציאות שלנו ואין מישהו שיכול לגרום לנו להכשל, מלבדנו אנו. זה הבסיס הרעיוני ממנו מגיעה גם התשובה:

"הצלחה היא דבר מורכב עבור בני אדם, וכך גם עבורכם. הצלחה במובן של שקט כלכלי סותרת את מה שאתם מכירים, את האנרגיה הרגשית שבתוכה גדלתם והתפתחתם. לכן, אין זה פשוט להיפרד מהמציאות המסויימת הזו לטובת הצלחה, ולכן נוצרים אירועים מחבלים לכאורה בשקט הכלכלי.
הביני, כאשר הצלחה כלכלית מגיעה, יש חלק בכם אשר נרגע, אבל יש חלק אשר נלחץ ונבהל. וכך כאשר ההצלחה חומקת – חלק אחד נבהל ונלחץ, החלק השני, הלא מודע, נרגע.
גדילה בתחום הזה צריכה להיות איטית ושקטה ככל האפשר. לא לצפות לשינויים גדולים ולכוון אליהם, אלא לשינויים קטנים, התהליך אולי יהיה איטי הרבה יותר אבל כך אפשר יהיה אט אט להסתגל לשינויים ולהנות מרווחה כלכלית ולא לברוח ממנה".

לשאול שאלה
אתם מוזמנים לשלוח שאלה ולקבל תשובה מטוהר ללא תשלום. שלחו את השאלה שלכם לכאן: ask@tohar.co.il.

אם אתם רוצים להכיר את טוהר, לשמוע את מה שיש להם לומר על המתרחש בימינו ולקבל מהם תשובות ישירות על הסוגיות המעסיקות אתכם, אתם מוזמנים לערב התקשור שאני מקיים איתם בתל אביב או להגיע למפגש פרטי. פרטים כאן.

**עוד בחיים אחרים :

30 טיפים לאושר

4 כללים לזוגיות טובה

סיבות טובות לאכול קקאו

עכשיו במטיילים: אתרים ואפליקציות לטיול מוצלח

עכשיו בסטטוס: איך מקבלים העלאה בשכר? טיפים שעובדים