מספורטאית לסופרת? לינוי אשרם עובדת על ספר אוטוביוגרפי

לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה
לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה

היא לא מתחרטת על הפרישה מהתעמלות אומנותית, משתפת פעולה עם סופר צללים וחולמת להגיע ל"רוקדים עם כוכבים". החיים החדשים של לינוי אשרם

88 שיתופים | 132 צפיות

לינוי אשרם של אחרי התחרויות בענף ההתעמלות האומנותית, מרגישה לגמרי שלמה עם עצמה; עם הגוף החדש, עם האימונים שהיא מעבירה למתאמנות שלה, עם הלימודים בווינגייט וגם עם הפרויקט החדש והסודי שהיא מתכננת להוציא לקראת פסח – ספר אוטוביוגרפי שמגולל את סיפור חייה המקצועיים.

>> לינוי אשרם: "ספורטאי או ספורטאית צריכים לדעת מתי לפרוש"

"אני כותבת ספר אוטוביוגרפי עם סופר צללים", היא מספרת. "אני מדברת והוא כותב, אבל כמובן שלי יש את המילה האחרונה. בעצם הספר יספר את כל מה שעברתי בקריירה הארוכה שלי. האתגרים, הלחץ, ההתמודדויות, ההצלחות, עם הרבה צילומים. השקעתי בזה הרבה מאוד שעות. סיימנו את הכתיבה, אני בקריאה הראשונה ומקווה שבשנה הקרובה הוא ייצא".

סופר לא ספורטיבי

אשרם מודעת לעובדה שעלתה במשקל מאז שפרשה מהתחרות מקצועית, אבל כשהיא מקבלת תגובות מטוקבקיסטים בנושא – היא ממש לא ממהרת להתייחס. "אני לא מגיבה ולא מתייחסת בשום צורה, אני חושבת שהשתיקה עדיפה", היא אומרת. "אני מקבלת הרבה תגובות בנוסח 'איך את נראית, למה השמנת, וזה לא יפה לך'. זה נכון שעליתי במשקל. התחלתי להתאמן בגיל 6 ועד גיל 22 ידעתי שאני צריכה לשמור, היום לא. אני לא מרגישה שיש לי מגבלה, אני בריאה, לא עושה דיאטה, אוכלת מה שבא לי. אני מתאמנת אצל ליקי רוזנברג אימוני כושר וכוח, לא כדי לשמור – אלא בגלל שאני אוהבת להתאמן ואני שלמה עם מי שאני".

בימים אלה היא מובילה יחד עם יוגב מלכה, זוכה נינג'ה ישראל ומשתתף העונה האחרונה של "רוקדים עם כוכבים", קמפיין חדש תחת הסלוגן "חרם זה לא ספורטיבי", מהלך חברתי ביוזמת רשת המשביר לצרכן, הבא להוקיע את תופעת החרמות בקרב תלמידים ותלמידות, בשיתוף אדידס וילדי מרכז "מצמיחים" (מלכ"ר) להפחתת אלימות בבתי ספר.

בעולם הספורט יש חרמות?
"בהתעמלות האמנותית לא חוויתי את זה. האחיות הרוסיות שיצאו נגדי כי ניצחתי אותן ולקחתי את המקום הראשון? עד הניצחון שלי, לא היה להן דבר נגדי. חרמות רואים בג'ודו, נגיד כשמדינות ערב החרימו את חברי המשלחת הישראלית, זה משהו סופר לא ספורטיבי, ועדיין החרם הוא נגד המדינה ולא אישי כמו שזה נעשה אצל ילדים ובני נוער".

את עברת בעצמך חרם בילדות או בגיל ההתבגרות?
"אני אישית לא, אבל אני מבינה את הקושי של ילדים וילדות שעוברים חרמות, זה עלול להוביל אותם לדברים לא טובים. לא כולנו דומים, יש ילדים שהם שונים, בעיניי הם מיוחדים, אבל מבחינת אחרים הילד לא אחד משלהם וזה גורם להם להוקיע אותו מהקבוצה. יוגב ואני נהיה הפנים של אותם ילדים וילדות, ואני חושבת שמשרד החינוך צריך להיות יותר מעורב, צריכות להיות שיחות קבועות על הנושא בכיתות".

לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה
לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה
לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה
לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה

"מתעמלות צעירות אומרות לי שאני מודל בשבילן"

עם יד על הלב, את מתגעגעת לתקופת התחרויות שלך?
"שום דבר לא יכול להחליף את כמות האדרנלין שהייתה לי כמתעמלת ואני מאוד מתגעגעת להופעות ולתחרויות, אבל אני גם שלמה עם ההחלטה שלי לפרוש".

הרבה נכתב על מאמנות בתחום ההתעמלות שרדו בבנות שאימנו. איזה סוג של מאמנת את?
"אני חושבת שאני מזכירה את איילת זוסמן, מי שהייתה המאמנת האישית שלי והיום היא המאמנת הראשית של ההתעמלות האמנותית בישראל. אני עובדת תחתיה ולוקחת ממנה הרבה דברים אבל מוסיפה את הטאץ' שלי. אני לא צועקת, לפעמים יש הרמות קול כדי שמתעמלת תיקח לתשומת ליבה את ההערה, וכמובן שמאמנת צריכה להיות קשוחה לפעמים כי גם זאת דרך ללמד, ולדעת גם מתי להגיד מילה טובה. מתעמלות צעירות אומרות לי שאני מודל השראה בשבילן, וזה לא מובן לי מאליו".

לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה
לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה

כיום, יום בחייה של אשרם נראה עמוס לא פחות משגרת האימונים שלה בעבר. "כמתעמלת הייתי כל היום באותו מקום, במשטר אימונים. היום אני לומדת לתואר ראשון בחינוך והוראה בספורט במכללת לוינסקי ווינגייט, כבר סיימתי שנה שניה. יש לי עוד שנה אחת ולא שתיים כי אני במסלול של ספורטאיות, אני מאמנת כמה שעות ביום ואחרי האימונים אני נוסעת להרצות", היא מספרת. "ההרצאה שלי מתקשרת לכל דבר שהחיים כוללים: אתגרים, לחצים, התמודדויות והיא מתאימה לכולן".

>> איילת זוסמן: "לא קיבלנו בנות לנבחרת כי הן ריחמו על עצמן"

חוץ מהספר ומהאימון, יש לך עוד תוכניות לעתיד?
"כן. אני רוצה לפתוח מקום משלי, אולי להקים אגודה של התעמלות אמנותית, להביא בנות צעירות ולאמן אותן".

כיום אשרם מתגוררת בדירה בווינגייט, אבל לא מוותרת על האוכל של ההורים. אם שואלים אותה על מה לא תדבר עם העוקבות והעוקבים שלה באינסטגרם, התשובה ברורה: "אני לא מדברת על פוליטיקה ולא נכנסת לזה. יש לי 180 אלף עוקבים באינסטגרם, אני משתפת במה שאני בוחרת".

לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה
לינוי אשרם בקמפיין למשביר ואדידס | צילום: רפי דלויה

מה קורה בתחום האהבה? כשזכית, היית צמודה למישהו וזמן קצר אחרי נפרדתם. היום יש מישהו בחייך?
"אני רוצה להשאיר את הנושא הזה לעצמי. אני יודעת שאני אישיות ציבורית אבל זכותי לשמור על הפרטיות שלי, אם יהיה לי מישהו שאצא אתו לאירועים, כולם הרי ידעו, אי אפשר יהיה להסתיר".

אני מתארת לעצמי שאת מקבלת הצעות לתוכניות ריאליטי. יש מצב שתלכי?
"הייתי רוצה להגיע ל'רוקדים עם כוכבים', מי יודע, אולי אפילו לעונה הבאה".