הטיטאניק שקעה אבל החברות של קייט וליאו שורדת כבר 25 שנה

שורדים את מבחן הזמן. קייט וינסלט וליאונרדו דיקפריו | צילום: Anthony Ghnassia/Getty Images for LDC Foundation
שורדים את מבחן הזמן. קייט וינסלט וליאונרדו דיקפריו | צילום: Anthony Ghnassia/Getty Images for LDC Foundation

"טיטאניק" חוגג השנה 25 ומגיע לנטפליקס. במקביל, חוגגים כוכבי הסרט ליאונרדו דיקפריו וקייט וינסלט 25 שנות חברות. הנה 5 דברים שלמדנו מהם על חברות בין גברים לנשים

88 שיתופים | 132 צפיות

25 שנה עברו מאז יציאת הסרט עטור הפרסים ואפוף הרומנטיקה "טיטאניק" בכיכובם של ליאונרדו דיקפריו וקייט וינסלט, ולרגל החגיגות הסרט אפילו חזר השנה לבתי הקולנוע בגרסת תלת מימד מחודשת. זה גם זמן מצוין לציין את החברות רבת השנים של אחד הזוגות הקולנועיים הגדולים בהיסטוריה, שהפכו להיות הבסטיז של הוליווד מחוץ למסך.

>> קייט וינסלט: "בדור שלי, זה היה מקובל שגברים הטרידו נשים במקומות ציבוריים"

הסרט בכיכובם של דיקפריו ווינסלט, שיצא בשנת 1997 וגרף 11 פרסי אוסקר וגרם להזלת מיליוני דמעות ברחבי העולם – הוא הסרט בו הכירו שני הכוכבים ומאז הפכו לבלתי נפרדים. הסרט מתאר את עלילתם של רוז וג'ק, שהכירו על סיפון הטיטאניק ולמרות שהגיעו משני עולמות ומעמדות שונים – נרקם ביניהם סיפור אהבה מרגש. כזכור, הסרט נגמר בטרגדיה כשהספינה התנגשה בקרחון וכשג'ק טובע במים הקפואים לאחר שעזר להציל את רוז. עד היום ישנו ויכוח האם רוז יכלה להציל את ג'ק אם רק הייתה טורחת לפנות לו מקום על קרש ההצלה, אבל במציאות אין שום צל של ספק לגבי החברות החזקה בין השחקנים שגילמו אותם. החברות של ליאו וקייט שרדה את מבחן הזמן, ולצד חגיגות הסרט הם חוגגים 25 שנות חברות מעוררת השראה. הנה חמישה דברים שלמדנו מהם על חברות.

טיטאניק | צילום מסך
טיטאניק | צילום מסך

1. חברות אמיתית עומדת במבחן הזמן ובמבחן הגיאוגרפיה

דיקפריו ווינסלט מעידים על עצמם, גם 25 שנה אחרי, שהם החברים הכי טובים אחד של השנייה. בעוד שמרכז חייה של וינסלט הוא בבריטניה ושל דיקפריו הוא בארה"ב, השניים דאגו לתחזק את הקשר במרוצת השנים ולהמשיך לעבוד ביחד, וליזום מפגשים ופרויקטים משותפים. בשנת 2008 הם התאחדו על המסך בסרט "חלון פנורמי", בו הם גילמו זוג נשוי בשנות החמישים. בריאיון שהעניקה וינסלט למגזין "אנטרטיינמנט וויקלי", היא סיפרה כי הופתעה שהכימיה עם דיקפריו עדיין כל כך חזקה וקיימת מאז שכיכבו ב"טיטאניק". במקביל שיתף דיקפריו בריאיון לרשת BBC כי הם נותרו קרובים מאוד בכל השנים שעברו, ושהם למעשה חיפשו ויזמו פרויקט משותף נוסף. ליאו ציין שהוא "כל כך שמח על ההזדמנות הזו". בשנת 2020 התפרצה בעולם מגפת הקורונה והגבולות נסגרו, מה שמנע מהבסטיז את האפשרות לראות אחד את השנייה. ב-2021 הם התאחדו שוב, ווינסלט שיתפה שהיא לא יכלה להפסיק לבכות כשראתה אותו. בריאיון שהעניקה ל"גרדיאן" בדצמבר באותה השנה היא סיפרה: "אני מכירה אותו במשך מחצית מחיי, ושנינו לא יכולנו לצאת מגבולות המדינה שלנו ולהיפגש, התגעגענו אחת לשנייה".

2. הם מוכיחים שחברות בין גבר לאישה אפשרית

לצערם של הרבה מעריצים, בין וינסלט לדיקפריו מעולם לא הייתה מערכת יחסים רומנטית. למרות שוינסלט העידה שהיא דאגה שמא תתאהב בדיקפריו בן הצעיר ושהוא יסיח את דעתה בזמן הצילומים לסרט "טיטאניק", היא העידה שהם הפכו לחברים טובים ממהתחלה. ב-2014 וינסלט דיברה על כך בריאיון למגזין "מארי קלייר" הבריטי ושיתפה: "אני חושבת שהסיבה שהחברות הזו עובדת היא שמעולם לא היה בינינו משהו רומנטי, הוא תמיד ראה אותי כאחת מהבנים". בזמן צילומי הסרט "חלון פנורמי" וינסלט שיתפה שהיא הרגישה לא בנוח לצלם עם דיקפריו סצנת סקס, בזמן שבעלה לשעבר באותו זמן, סאם מנדס, מביים אותם מאחורי המצלמה. בריאיון שהעניקה למגזין "אנטרטיינמנט וייקלי" היא סיפרה: "המשכתי לומר להם שזה מוזר מדי וליאו אמר לי 'אוי, תתגברי על זה'. עניתי לו שאני הולכת להתגבר על זה, אבל תזכורת קטנה, הוא בעלי ואתה החבר הכי טוב שלי. זה טיפה מוזר".

3. הם מלווים אחד את השנייה ברגעים החשובים בחיים

וינסלט ודיקפריו היו שם אחד בשביל השנייה לאורך כל הקריירה, כשהם מלווים זה את זו גם בפרימיירות ובטקסים חשובים. אבל הרגע הכי מיוחד בחברות של השניים, שמתאר הכי טוב את טבעה של החברות ביניהם, היה ללא ספק ב-2012, השנה בה נישאה וינסלט לבעלה אדוארד אייבל סמית', ודיקפריו היה זה שליווה ומסר את וינסלט ביום חתונתה.

4. הם תמיד מפרגנים זה לזו

אחד הדברים הכי חשובים בכל חברות הוא פרגון הדדי, ודיקפריו ווינסלט ללא ספק מצטיינים בנושא עם פרגונים הדדיים חוזרים ונשנים שעושים לנו כיווץ קטן בלב. בטקס גלובוס הזהב שנערך בשנת 2016, סיפר דיקפריו לעיתונות שלדעתו וינסלט היא "השחקנית הכי טובה בתעשייה". באותה שנה, בעונת הטקסים, דיקפריו וווינסלט שניהם היו מועמדים בולטים בכל טקס, אבל נראה שוינסלט התמקדה בהצלחתו של דיקפריו יותר מאשר ההצלחה של עצמה. באותה שנה היא שיתפה: "התמקדתי בליאו ובהצלחה שלו, הוא החבר הכי קרוב שלי ואני לא יכולה לדמיין את עצמי לא שם בשבילו ותומכת בו".

5. יש להם הרגלים קטנים ומוזרים שהם רק שלהם

בראיון שהעניקה וינסלט למגזין גלאמור, היא חשפה את התחביב הקטן והמוזר שלה ושל דיקפריו: הם עדיין מקריאים אחד לשנייה ציטוטים אייקונים מהסרט 'טיטניק'. וינסלט שיתפה שהשיחות מהסוג הזה לעיתים הופכות למטופשות, היא לא חשפה אילו ציטוטים הם מקריאים אחת לשנייה, אבל אנחנו רק יכולות לנחש. עוד אנקדוטה – בזמן צילומי הסרט 'חלון פנורמי' בו כיכבו השניים, דיקפריו העניק לוינסלט טבעת זהב כדי לסמל את החברות והחיבור המיוחד שלהם. וינסלט ענדה אותה באופן קבוע בנוסף לטבעת הנישואים שלה. כל כך מתוקים, שנמסנו כאן כמו הקרחון שהרג את ג'ק!