חרמנית על עצמי: תרגול פשוט להעלאת החשק המיני – לבד

תתעוררי | צילום: shutterstock
תתעוררי | צילום: shutterstock

המיניות שלנו לא חייבת להיות תלויה בגורם חיצוני ש"מדליק" אותה, אפשר להשיג אותה גם בתרגול עצמי. מנחת המיניות טל רומן מסבירה לנו כיצד

88 שיתופים | 132 צפיות

הרבה זמן האמנתי שאם אני רוצה להעלות את החשק המיני שלי, לחוות עונג ותחושת חיות בכל הגוף, אני זקוקה בהכרח לפרטנר מיני טוב או לצעצוע שיודע לגעת במקומות הנכונים. בתקופות כשהאופציות הללו לא היו בהכרח זמינות, הרגשתי מתוסכלת. משהו הרגיש חסר ועלו לי תהיות: האם אני באמת תלויה בדבר או אדם נוסף כדי לחוות תחושה כל כך בסיסית וטבעית של חשק מיני? האם אין דרך טובה וקלה יותר? השאלות האלה משכו אותי לחקור ובהמשך גם לעסוק באופן מקצועי בתחום המיניות הבריאה. 

>> בחוץ חם ומיוזע? גם הסקס שלכן יכול להיות לוהט בקיץ

במסגרת הלימודים והעבודה שלי בתחום, גיליתי כמה עובדות מעניינות על החשק המיני שלנו. מחקרים שונים לאורך השנים חקרו את החשק המיני האנושי וגילו שהוא מושפע מסיבות שונות:

המחשבות שלנו
איבר המין הגדול ביותר הוא המוח שלנו. המחשבות שלנו משפיעות על החשק המיני, על התחושות הגוף ומצב הרוח שלנו. לכן, על מנת לתרגל אנרגיה וחשק מיני, חשוב שתלמדי כיצד להיות בתודעה של עונג, הלך רוח חיובי, פתוח ומאפשר, מתוך אמונה שמגיע לך לחוות עונג ושמותר לך "לעוף על עצמך". אחרת, אם תהיי מלאה במחשבות שליליות וחוסר ביטחון לגבי החשק המיני שלך – את עלולה להמשיך להרחיק אותו ממך. 

האנרגיה שלנו
אם את חווה שגרה משעממת ולא מספקת, עובדת מהבוקר עד הערב, מותשת רוב הזמן וכמעט בלי כוחות לזמן כיפי עם עצמך או עם חברות- די הגיוני שלא תהיי רוטטת מרוב חשק מיני. ככל שתכניסי לחייך יותר זמן לתחביבים, אירועים ואנשים שאת אוהבת שמספקים לך אנרגיה טובה – כך גם החשק המיני שלך יגדל. 

הרגש שלנו
קיים קשר ישיר וחזק מאוד בין מיניות האישה לבין המצב הרגשי שלה, בין אם הוא בא לידי ביטוי החוצה ובין אם לא. שימי לב כמה את מאפשרת לרגשות שלך ביטוי ומקום ביומיום, כמה את מוציאה, מתבטאת וחופשיה להרגיש את הרגשות שלך במלואם. ככל שתתני יותר מקום לרגשותיך, תביעי אותם ותווסתי אותם ביחד עם חיזוק האהבה העצמית, החשק יגדל.

הגוף שלנו
הגוף שלנו חכם, ויודע אם אנחנו טובות כלפיו או לא.
ככל שתדאגי לגוף שלך עם תזונה טובה, פעילות גופנית ופעולות נוספות שתורמות לבריאות הגוף, החשק המיני יגבר. מעבר לכך, חשוב שתזכרי שישנם תהליכים שונים קבועים בגוף המשפיעים על החשק כמו המחזור החודשי שלנו, הורמונים, פעילות של בלוטת התריס ועוד – חשוב להיות מודעות אליהן.

טל רומן | צילום באדיבות המצולמת
טל רומן | צילום באדיבות המצולמת

זה הזמן להתעורר

במהלך העבודה שלי, גיליתי את העובדה המפתיעה (לפחות בשבילי) שאנחנו יכולות ליצור קשרים עצביים חדשים במוח ולהעלות את החשק המיני שלנו ללא שום תלות בגורם חיצוני, בכל זמן ובכל מקום. אפשר להשיג את האיכות הזאת דרך תרגול פשוט וקבוע, עם עצמנו. אז איך מכניסות לשגרה תרגול קצר ופשוט להעלאת החשק? הנה הצעה: 

בשלב הראשון: תירגעי. מתחי את גופך, במיוחד איפה שתפוס  – במשך דקה לפחות. את יכולה לשים לך מוזיקה מרגיעה, לעשות מקלחת או כל פעולה שמרגיעה אותך. הרוגע של הגוף מאפשר לשרירים להרפות, להיפתח יותר, מה שמגביר תחושה ועונג בגוף. הרוגע הגופני והנפשי גם מסייע ביכולת להיות מודעת יותר לרצונות שלך. והכי חשוב, כשהמערכת העצבית במצב רגוע ולא דרוך, אנחנו יכולות ליצור מהר יותר קשרים עצביים חדשים במוח, כמו הרגלים חדשים ובריאים להעלאת חשק.

בשלב השני: תמשיכי במחשבות מעוררות. עצמי עיניים, ודמייני סיטואציה מעוררת מינית. זו יכולה להיות סיטואציה אירוטית מהחיים שלך, מפנטזיה שיש לך כבר שנים או אפילו מספר או מסרט. אם אין מחשבה אחת כזו שעולה לך, זה בסדר. את יכולה לדמיין סיטואציה מיטיבה שנותנת לך אנרגיה, גם אם היא לא מינית; זמן איכות עם אדם אהוב, ליטוף בעל חיים, זמן בטבע או כל מה שעולה לך ומרגיש נעים. הגוף שלנו מגיב למחשבות, בין אם הן מתקיימות במציאות העכשווית או לא. לכן, כשאת מדמיינת מחשבה נעימה ומעוררת, הגוף שלך יגיב בהתאם ויצטרף.

>> "אני, חנונית מעמק חפר, הלכתי למסיבת סקס בדאנג'ן. חזרתי בהיי"

בשלב השלישי: תזוזי. לאחר שהעלינו מחשבה נעימה ומעוררת, אנחנו ממשיכות להביא את העוררות הזאת לכל הגוף. אחת הדרכים האפקטיביות והפשוטות ביותר לעשות זאת היא דרך ריקוד קצר עם עצמך שכולל תנועה, הוצאת קול ונשימה מודעת. שימי לך שיר שאת אוהבת, ופשוט התחילי להניע את הגוף, בעיניים עצומות אם בא לך – מבלי לחשוב איך את נראית. תני לגוף להוביל אותך, הביאי משחקיות והפתעה לתנועה של עצמך. את יכולה להניע את האגן בצורות מעגליות, קדימה ואחורה, את עשויה להרגיש שבא לך לפתוח את בית החזה (אזור שמקושר עצבית ורגשית לחשק מיני). התנועה מאפשרת זרימת דם וחמצן בגוף מה שתורם לתחושתיות, שחרור וחיבור פנימה. הוציאי קולות של "אום" או אההה", גם אם זה מרגיש לך מוזר בהתחלה. הקול יוצר רטט שתורם לתחושת השחרור ומסייע לגוף להתבטא. חשוב לשלב נשימות מלאות – נשימה מודעת מסייעת להרגעת המערכת העצבית.

בשלב הרביעי: געי בעצמך. כשהגוף מלא באנרגיה, אנחנו הולכות להעניק מגע נעים ומעורר לגוף באופן ספיראלי. ההמלצה היא להתחיל מאזורים פריפריאליים כמו פנים, צוואר, ידיים, רגליים ורק לאחר מכן היכנסי יותר ויותר פנימה אל הבטן, החזה, מסביב לאיבר המין שלך, ורק בסוף אם בכלל – געי גם בו. מומלץ לגעת לאט ובהקשבה, לחקור מה כל אזור מבקש ולפנק את הגוף שלך כמו שמגיע לך, כמו שאת רוצה. בדרך כלל אנו מתעוררות מינית יותר כאשר המעבר הוא מהאיברים החיצוניים אל האיברים האינטימיים, מה שהרבה מאיתנו קוראות לו "המשחק המקדים".

סיימת? מעולה. לא משנה איך זה נגמר, אין מקום שאליו את אמורה להגיע. קחי כמה רגעים בסיום כדי להרגיש את ההבדל בין לפני התרגול ועכשיו. הטמיעי את התחושות האלה במערכת. מצאי לך בזמן בלו"ז העמוס לבצע את התרגול הזה מספר פעמים בשבוע. ככל שתתרגלי יותר – כך האנרגיה והחשק יגדלו.

טל רומן מלווה ומנחה מבוגרים ונוער בתחום המיניות הבריאה. לעוד תכנים בנושאי מיניות ויחסים, אירועים וסדנאות – מוזמנות לבקר באתר שלה