לגוף ולנפש

מקבץ טיפולים, ספרים וסדנאות לפינוק אישי

88 שיתופים | 132 צפיות

קלפים טיפוליים

"נשים גלויות"

"נשים גלויות" הם קלפי מודעות, לא פחות ולא יותר. מדובר בגלויות צבעוניות ויפהפיות, מותאמות בגודלן לכף ידה של אישה, ובתוכנן לעולמה הפנימי. דפנה זוהר, עובדת סוציאלית, יוצרת ומנחה נשים בגישה הוליסטית, אשר יצרה את הקלפים בעזרתה של הציירת נגה סיני, פותחת צוהר למגוון הקולות הנשיים הפנימיים. הילדה, הבת, האחות, הרוחנית – אלה הן חלק מ-16 דמויות נשיות המופיעות בקלפים, ובתוך כל אחת מאיתנו.

"מתוך עבודתי נולד בי הצורך ליצור קלפים לנשים, עם תוכן הלקוח מעולמן. קלפים מצוירים משמשים כעזרים למטפלים בעבודה עם נשים ונערות המחפשות הדרכה להתפתחות אישית וריפוי לנשיותן", כך מספרת זוהר, המעבירה מעגלי נשים חווייתיים, בהם הקלפים עוברים כחוט השני בתוך המעגל.

כמנחת מעגלי נשים שחוותה את הסדנה הזאת אני יכולה להעיד על הרגישות הרבה, על יכולת ההכלה, על החדות ועל העוצמה של זוהר. יותר מזה, במעגלים שאני מנחה משמשים לי הקלפים ככלי רב-עוצמה, ממש כמו מפתח אל הנפש. יש בהם משהו כל כך אמיתי ומדויק, שהקליפות מושלות תוך שניות ומשאירות קבוצה של נשים פתוחות ומחוברות לעצמן.

קלפי "נשים גלויות", להשיג אצל דפנה זוהר, טלפון: 04-9999345 052-4584420, 120 שקלים.

מסעדה צמחונית

גן עדן בפרדס

בלב פרדס חנה הוקמה לפני כשנה מסעדת "שמבלה" (גן עדן בטיבטית) הצמחונית. לצד תפריט צמחוני מזן ה-Raw food מוגשים מגוון מאכלים צמחוניים כמו פסטות מתוצרת בית, פשטידות, כריכים ומגוון עשיר של קינוחים.

ניצן מוסרי, מבעלי המסעדה, שב לארץ לאחר שהות בניו יורק כדי להגשים את חזונו – לפתוח מסעדה המגישה מזון משובח ועתיר ויטמינים, שאינו מבושל או מטוגן וללא תוספות של סוכר וגלוטן.

המסעדה ממוקמת במרכז המושבה בסמוך לוואדי, ומצטיינת בעיצוב נעים וחם. משקה הבית שהוגש כפתיח עשוי מסלק, ג'ינג'ר, תפוחים וגזר – קוקטייל של טעמים יוצאי דופן . לאחר מכן טעמנו מהסופי רול – סושי צמחוני: אצות במילוי מגוון ירקות קצוצים, ממרח אגוזי מקדמיה ופטריות מתובלות בג'ינג'ר וואסאבי – מנה מתאימה לחובבי הסושי. ( 28 ש"ח ל-6 יחידות). סלט הבורגולה, שכשמו הכיל בורגול, גם כן היה מוצלח ביותר (38 ש"ח למנה). רוב המנות מוגשות בליווי קרקר מיוחד עשוי פשתן וכוסמת מתוצרת בית. מנה מוצלחת במיוחד הייתה פשטידת הבטטה עשירה בגבינות ואגוזי מקדמיה, שלוותה בסלט רענן (34 ש"ח למנה).

מבין מגוון הקינוחים הגדול אהבנו במיוחד את סופלה השוקולד שהיה באיכות ראויה לציון.
נסיים ונאמר שבהחלט נהנינו ושמחנו לגלות בפרובינציית "הפרדס" מסעדה צמחונית וייחודית לכל המשפחה.

"שמבלה", דרך למרחב, פינת המעלה, פרדס חנה (ליד הוואדי) טלפון: 04-6370815



בלב פרדס חנה הוקמה לפני כשנה מסעדת

בלב פרדס חנה הוקמה לפני כשנה מסעדת "שמבלה" (גן עדן בטיבטית) הצמחונית

סדנת רגיעה

להפליג אל השקט

כשאני מגיעה – מעט סקפטית אך פתוחה לחוויה חדשה – לסדנת המדיטציה, רונית רוט-חדד מקבלת אותי בחיוך ובחיבוק והאנרגיות הטובות שלה עוטפות באהבה. לפני שמתחילים היא מפנקת בשתייה חמה ובעוגיות ומתעניינת בשלומנו.

בחדר השאנטי הכתמתם שלה דולקים נרות קטנים וצבעוניים. את הקירות מעטרים ציורי אווירה פרי מכחולה, במרכז החדר פרוס שטיח, ולאורך הקירות מזרנים וכריות. הנעליים, כמובן, נשארות בחוץ.

לאחר הסבר קצר פותחת רונית בניקוי צ'אקרות. היא מדריכה אותנו כיצד להעביר כדורים דמיוניים מכפות הרגליים דרך כל מרכז הגוף עד לצ'אקרת הכתר, עד שכל מרכזי האנרגיה בגוף נקיים, רגועים ובוהקים בצבעיהם הטהורים.

קטע הדמיון המודרך מוביל אותנו בכל פעם למחוז מופלא אחר. בתום המסע אנחנו ממריאים לעשר דקות של מדיטציה ורגיעה מוחלטת ולומדים כיצד לא לריב עם המחשבות המטרידות, אלא לקבל אותן ולתת להן לחלוף בעדינות.

לאט-לאט, כל אחד בקצב שלו, פוקחים עיניים ושבים למציאות. אנו חולקים את החוויות ורונית מקשיבה ומעבירה באמצעות תקשור מסר אישי לכל אחד לפי צרכיו – הסבר, חיזוק, כיוון מחשבה חדש או מסר מהעולם שמעבר.

רונית רוט-חדד, סדנאות מדיטציה, דמיון מודרך ותקשור, סדנאות הורות וסדנאות ציור. טלפון לפרטים: 054-5931040.

ספר הדרכה

מורה לזוגות נבוכים

רוגע נפשי, אהבה אינסופית, מיזוג גופני וטיפוח מתמיד, אלו מילות הקסם המרכזיות בספר "כשבודהה התחתן" מאת שרלוט קסל – מדריך לזוגות שזה עתה נשאו וגם לזוגות ותיקים שמחפשים בקדחתניות דרכים לרענן את מערכת היחסים.

הדבר המפתיע ביותר בקריאת הספר הוא שלא מדובר בעוד מדריך המגיש עצות סרק לקוראים התועים. ספרה של קסל מכוון להבנה עמוקה של המטענים עמם כל אחד מבני הזוג מגיע לקשר. היא פונה אל זוגות שאוהבים אך לא תמיד יודעים כיצד להתמודד זה עם זו בעימותים, בלחצים ובמריבות שיוצאות מכלל שליטה. קסל מודעת לעובדה שבתקופות קלות פשוט לאהוב, אך בתקופות זוהרות פחות צצות הבעיות, וכאן היא נכנסת לתמונה.

קסל לוקחת את משנתו של בודהה ומתאימה אותה בדרך חיננית, המלווה בטיפים פרקטיים, לחיי האהבה העכשוויים. לדברי קסל, דוקטור לפילוסופיה, מטפלת ומורה רוחנית, המסלול לזוגיות חמה עובר דרך הבנה של דפוסי התקשורת הייחודיים לכל אחד מאיתנו. אנו לומדים להיות נוכחים, לצאת מהמבוך ולפתוח פתח ליחסים אינטימיים מתמשכים וטובים.

קסל מדריכה זוגות להציב מטרות שברצונם להשיג בקשר המשותף ומנחה אותם כיצד לפעול ברגעים של לחץ והתפרצות. היא מלמדת את אמנות ההתנצלות ונפלאותיה ומסבירה כיצד להשתמש בתרגול הרוחני נכון כך שהמדיטציה תועיל במצבים של פיצול ושבר.

"כשבודהה התחתן", שרלוט קסל, תרגום: בלהה רוזנפלד, 257 עמודים, 72 שקלים הוצאת אופוס.

בילוי מרגיע

מחוץ לזמן ולמקום

מרכז טיפולים חדש שהוקם באחרונה במרחצאות חמי געש כולל 13 חדרי טיפולים מעוצבים להפליא, שתחת קורתם ניתנים בו-זמנית מגוון טיפולים מפנקים למספר גדול של מבקרים.
שורות של נרות צבעוניים שהאירו את השביל נסכו אווירה רומנטית קסומה. כשטבלתי בבריכות המים התרמו-מינרליים, התקשיתי להיפרד מן המים החמימים וממטחי זרמיהם הממריצים, למרות שממליצים לא לשהות בהם יותר מה-10 דקות.

מסביב לבריכות ניצבו מיטות עיסוי וצוות מטפלים הדגים את כישוריו המקצועיים בעיסוי הוליסטי

בביקור אחד קשה להספיק את מגוון האטרקציות שמציע המקום: חמאם, הכולל סאונה יבשה ורטובה; עיסוי ממי גופרית בלחץ ומגוון של עיסויים וטיפולי גוף כמו חימר לבן, עטיפות בוץ, פילינג שונים וטיפולי קוסמטיקה. מי שמתעייף יכול לנוח בחדר הסבה מיוחד וליהנות משתייה וכיבוד קל, לבלות בבית הקפה או לאכול ארוחה במסעדה המוקפת בכרי דשא אינסופיים.

מרחצאות חמי געש. טלפון להזמנות 09-9529404



בביקור אחד קשה להספיק את מגוון האטרקציות שמציע המקום

בביקור אחד קשה להספיק את מגוון האטרקציות שמציע המקום

סדנת טנטרה

נשימות ומגע, גברים ונשים

מעולם לא התנסיתי בסדנת טנטרה, אך הידע המוקדם שלי רמז לי כי היא כוללת נשימות, גברים, נשים ומגע. כשבררתי בטלפון באיזה סוג של מגע עסקינן, הרגיעו אותי מעבר לקו כי בסדנה יהיו רק תרגילי מגע עדינים ושלהגיע לבד זה מצוין ואף שכיח.

שנייה לפני שיצאתי מהבית קפץ על המציאה בן זוגי לשעבר ונכנסו ביחד. ההיכל בו הסדנה התקיימה היה כבר מלא בעשרות אנשים שחייכו אלינו מכל עבר. בניגוד למפגשים המיועדים או ליחידים או לזוגות, המפגש הזה היה פתוח לכל, ובכל זאת אני מרגישה צורך להודות כי היה לי נוח יותר כיחידה זוגית. אלון יהב- בראון, תרפיסט ומטפל זוגי, הנחה את התרגילים בסדנה בעזרת אסיסטנטים שהתערבבו בין האנשים ועזרו לנו להיפתח.

התחלנו בריקוד, המשכנו במשחקי חברה בהם הבטנו זה לזה בעיניים, עשינו מעגלי גברים – נשים ונגענו באזור הלב, פיסלנו זה את זה וכל אותו הזמן יהב-בראון הנחה אותנו לעצור רגע ולראות מה אנחנו מרגישים – מבוכה או נוחות.

לקראת סוף הערב המגע הפך ליותר אינטימי כשהדגש היה על נשימות סינכרוניות בין הגבר לאישה ומודעות לאנרגיה המינית.

צריך פתיחות כדי ליהנות מסדנת טנטרה, אולם מה מגדיל את הפתיחות יותר מסדנת טנטרה?

טנטרה ומיניות – אלון יהב-בראון, טל': 052-4051212 . סדנת סופשבוע ליחידים תתקיים ב-22-23 ביוני, סדנת סופשבוע לזוגות תתקיים ב 13-14 ביולי. לפרטים

ספר תבלינים

לשדה יצאנו

ממש עכשיו יצא לאור ספרו של נסים קריספיל "תבלינים – טעם הטבע". הספר ערוך כאלבום מרהיב ביופיו, מכיל מאות צילומי צבע, ומאגד בתוכו מידע על מאות צמחי תבלין הגדלים בארצנו כצמחי בר בטבע וכצמחים מתורבתים. בנוסף, ישנו פרק על תבלינים אקזוטיים הגדלים במקומות שונים בעולם וניתן למצוא אותם בארץ. לכל תבלין מצורף מתכון להכנת תבשיל או לחלופין מרקחת קוסמטית להכנה ביתית. נסים מביא מידע מפורט, היסטורי ובוטאני, על כל תבלין, פלוס הוראות גידול וריבוי, שימושו ברפואה האלטרנטיבית ושימושיו. רוצים לפגוש את התבלינים בטבע? כאן תוכלו למצוא הצעות למסלולי טיול וכן הוראות לליקוט התבלינים ומתכונים לבישולי שדה. חובה בכל בית.

"תבלינים טעם הטבע", מאת נסים קריספיל. הוצאה משותפת של ההוצאה לאור משרד ביטחון – מורג הוצאה לאור. 225 עמודים, 139שקלים

 

מתוך: מגזין דרך האושר

לעשיית מנוי, לקבלת גיליון מתנה