לא מצליחה להירדם? נסי סקס!

השיטה הנכונה להירדם איתה. צילום: פיקסביי
השיטה הנכונה להירדם איתה. צילום: פיקסביי

נשים שרוצות לישון טוב בלילה צריכות לקיים יותר יחסי מין. נשמע מושלם? עכשיו נותר לך רק לדאוג לתנאים מתאימים בחדר השינה ולא לפחד לגלות אסרטיביות כדי להציב דרישות

88 שיתופים | 132 צפיות

תוכן שיווקי | עמינח 

יש הרבה דברים שמקשים עלייך להירדם בלילה, אבל בטח ישמח אותך לדעת שסקס הוא לא אחד מהם. לפי סקר בריטי שהתפרסם לפני כמה שנים, סקס לפני השינה הוא ערובה להירדמות מהירה ולאיכות חיים. הסקר נערך בקרב 400 רופאי משפחה ובו 1 מכל 6 המליץ על סקס לפני השינה. להמלצות האלה מתווספות חוות דעת מקצועיות של יועצי זוגיות, שלפיהם הסקס משחרר בגוף הורמונים נוגדי דיכאון שמחזקים את המערכת החיסונית ומשרים בנו רוגע.

עוד בשורה מעודדת היא שאנחנו אפילו לא חייבות להגיע לאורגזמה כדי ליהנות מכל היתרונות האלה של סקס לפני השינה. ההורמונים שאנחנו צריכות ובראשם הסרוטונין משתחררים לזרם הדם כבר בעת המגע של גוף בגוף ועור בעור, ומשם כל השאר הוא בונוס. אגב, הורמון הסרוטונין הוא גם זה שאחראי על כך שבן הזוג שלך יסתובב ומיד יירדם אחרי סקס – אז אל תאשימי אותו.

כך תגדילי את תדירות יחסי המין

הבעיה מתחילה בזה שתדירות יחסי מין היא עניין שמשתנה עם הזמן. בעוד צעירים בני 20-30 מקיימים יחסי מין בין פעמיים לשלוש בשבוע בממוצע, ככל שהגיל עולה התדירות יורדת. לפי סקר משנת 2002, הישראלי הממוצע עושה סקס 72 פעמים בשנה וכ- 33% מאתנו חושבים עליו לפחות פעם ביום, אך אצל רוב הזוגות הסטרייטים הגבר הוא עדיין זה שרוצה סקס בתדירות גבוהה יותר.

המדע מסכים שהחשק אצל האישה שבזוגיות הוא תוצאה של קרבה ואינטימיות, והוא אף עולה תוך כדי האקט המיני עצמו. זה אומר שלא מדובר בצורך ראשוני ופיזיולוגי כמו אצל הגבר, אלא בהיבט מסוים של מערכת היחסים. מכאן שיש לנו גם דרכים להשפיע על תדירות יחסי המין ובעקיפין לשפר את איכות השינה והחיים.

המזרון הוא לסקס ולשינה. צילום: שאטרסטוק
המזרון הוא לסקס ולשינה. צילום: שאטרסטוק

אפשר למשל לנסות להגדיל את תדירות יחסי המין באמצעות עיצוב מחדש של חדר השינה. לדברים הקטנים יש השפעה גדולה בחדר השינה, כי זה המקום שבו אנו מבלות את רוב הזמן האינטימי עם בני הזוג. כדאי להוציא מהחדר את מסכי הטלוויזיה ושאר מסיחי הדעת, להימנע לחלוטין מהכנסת עבודה למיטה ומקסימום להשתמש בה כדי לקרוא לפני שנרדמים.

במילים אחרות, מזרון בחדר שינה מיועד אך ורק לשינה ולסקס. זה אולי נראה לך אלמנטרי, אבל תנסי להקפיד על זה חודש ותראי איך תדירות יחסי המין מזנקת. גם אם את סובלת מנדודי שינה בגלל יום ארוך בעבודה, ילדים או אפילו בעיות בריאות, יהיה לך קל יותר להירדם אם תקדישי את חדר השינה למה שבשבילו הוא נועד.

מה עושים כשגברים לא רוצים?

בשנים האחרונות מסתמן שינוי ביחס של בני זוג ליחסי מין. בעוד בעבר היינו רגילים לראות באישה את הגורם שמנטרל את הליבידו בחדר השינה, כיום כבר ברור שתיאבון מיני לא יודע מגדר מהו. כתוצאה מכך, הרבה זוגות מגיעים לטיפול כי האישה רוצה יחסי מין יותר מהגבר והגבר מצדו לא ממש מצליח להתמודד עם הציפיות.

ההסבר הביולוגי לחוסר חשק מיני בקרב גברים קשור לאופן שבו הם מתחברים לצד הרגשי שלהם. גברים מושפעים מלחצים חברתיים שעלולים לגרום לירידה בחשק המיני, מה גם שצפייה בסרטי פורנו באינטרנט מערערת את תפיסת המציאות שלהם לגבי מיניות בזוגיות. כמו כן, אי אפשר להתעלם מהאופן שבו שגרת החיים והשחיקה מורידים את החשק המיני ופוגעים בתדירות הסקס.

מה עושים כשהוא לא רוצה? צילום: שאטרסטוק
מה עושים כשהוא לא רוצה? צילום: שאטרסטוק

אי שביעות רצון מהפעילות בחדר המיטות מעלה את אחוז הגירושים ואין סיבה שתרגישי לא מסופקת. גם אם הגבר לא רוצה, את תמיד יכולה לגלות הבנה ועדיין לנקוט בגישה של אסרטיביות. חשוב שבן הזוג יידע איך את מרגישה ושבמידת הצורך תסכימו ללכת לטיפול. בטיפול מיני יעזרו לכם להבין למה אחד הצדדים רוצה פחות, יעבדו איתכם על כך וילמדו אתכם להיפתח ולהתפשר.

לסיכום, נדמה שסקס נמצא כל הזמן מסביבנו אך האמת היא שתדירות יחסי המין מושפעת משורה ארוכה של פרמטרים. מצד שני, אפשר לשלוט בה ולהתעודד מהעובדה שבעזרת סקס נוכל לשפר את איכות החיים והשינה.