ירדן חי: "קיבלתי קמפיין בפריז בזכות האינסטגרם"

ירדן חי | צילום מתוך האינסטגרם
ירדן חי | צילום מתוך האינסטגרם

דוגמנית הפלאס סייז ירדן חי מסכמת את העשור שהוליד את מגמת הבודי פוזיטיב. האם עכשיו אחרי שהפסקנו לשנוא את עצמנו, נפסיק לשנוא אחרים?

88 שיתופים | 132 צפיות

את העשור הזה פתחה ירדן חי (26) כנערה דחויה חברתית שסבלה מחרם מתמשך ומחוש סטייל מנוון במיוחד, כפי שהיא מעידה על עצמה בראיונות. היום היא דוגמנית פלאס סייז בינלאומית ואושיית אינסטגרם עם למעלה מ־174 אלף עוקבים, המזוהה עם מגמת הבודי פוזיטיב.

>> שמנה וטוב לה: הפאשניסטה החרדית שכבשה את האינסטגרם

מה גילית בתור משפיענית רשת שלא ידעת לפני שהיית כזו?
"גיליתי שאני לא לבד. שיש עוד נשים עם מגוון סוגי גוף ומידות ולא כולן נראות כמו בשלטי החוצות. הבנתי גם שיש לי כוח חיובי להשפיע על אנשים ושאני צריכה להוות עבורם מודל לחיקוי שלי לא היה כשהייתי נערה".

מה הבינו משפיעניות הרשת שלא השכילו להבין בעולם התקשורת?
"מחקרים מראים שעד שנת 2030 80 אחוז מצריכת התוכן תהיה דיגיטלית. בסושיאל, כל אחד יכול להפוך לערוץ תקשורת: לפתוח מצלמה, לשדר מזירת אירוע כלשהי ולהעביר את זווית הראייה והדעה שלו להמונים, הרבה יותר מהר ובזול".

מהי התופעה הכי חשובה שהולידה ברשת?
"ראייה רחבה יותר של מודל היופי".

מהי התופעה הכי מסוכנת שהולידה הרשת?
"הביריונות והשיימינג. אנשים עדיין מרגישים בנוח לפגוע באחרים כשהם מאחורי המסך והמקלדת. זה מאוד שכיח, לצערי, אצל הילדים ובני הנוער".

מה אנשים לא יודעים על איך שהרשת עובדת?
"ישנם המון דברים, אחד מהם זה ממש כמו בחיים האמיתיים: אם תתני אהבה – תקבלי אהבה. ברגע שתפרגני לאנשים, תעני באדיבות להודעות ששולחים לך ותוקירי כל עוקב שנכנס לסלון שלך, העמוד שלך, את תקבלי חזרה פי 100 אהבה".

מה אנשים לא יודעים על מה זה אומר להיות משפיענית רשת?
"שזו עבודה לכל דבר! התעסקות של 24/7 ביצירת תוכן, מענה להודעות, הפקה ולוגיסטיקה. אבל אם משקיעים קוטפים את הפירות. בחודשים הקרובים תיפתח מכללה לאינסטגרם למנהלים ואנשי שיווק שאני עובדת על ההקמה שלה בימים אלה, ובנוסף אני פותחת מותג אופנה בתפירה אישית לכל המידות ולכל סוגי הגוף".

על מה לא מדברים מספיק ברשת והגיע הזמן לפתוח?
"לצד התפתחות אידיאל היופי, יש עדיין הרבה זיוף – הפילטרים מאפשרים יצירת תמונה מושלמת של החיים, תרתי משמע. כמו כן, נראה כי כולם במיקונוס ורכשו את הגוצ'י החדש, בעוד שבפועל הם מתקשים לסגור את החודש. אני בעד להציג את החיים האמיתיים, בסוף האותנטיות מנצחת".

מה הדבר הכי מפתיע שקרה לך ברשת?
"שנה לפני השחרור החלטתי שמעבר לעולם השיווק לעסקים, אני רוצה גם לדגמן. עשיתי לעמוד שלי אסטרטגיית מיתוג, החשיפה והעוקבים הגיעו בהתאם. את הקמפיין הראשון שלי בפריז, למותג הפלאס סייז הצרפתי Alme Paris, קיבלתי בזכות האינסטגרם. זה קרה ביום השחרור שלי מצה"ל".

>> מה לנטע אלחמיסטר ולפלאס סייז?