ניצחון הפלאס סייז: נטע אלחמיסטר ונועה בני עומדות בהבטחה
רגע אחרי שהעלו את נטע ברזילי למסלול, היה נדמה שגם עבור נטע אלחמיסטר ונועה בני נשים שמנות הן לא יותר מגימיק. עכשיו הן מוכיחות שההפך הוא הנכון, ומתחילות לייצר את בגדי הים של "בננהוט" במידות גדולות
"לפעמים צריך לדעת להגיד 'סליחה, טעיתי', ובמקרה של בננהוט אני הראשונה להתנצל", כך כתבה השבוע זוהר וסילויצקי – מי שידועה בתור אחת מבלוגריות אופנת הפלאס סייז היותר משפיעות בישראל, אם לא המשפיעה שבהן.
וסילויצקי ידועה כאושיית רשת נשכנית שלא מפחדת לצאת גם נגד המותגים הגדולים, מה שהופך את ההתנצלות שלה למפתיעה במיוחד אך לא פחות משמחת, שכן דבריה הגיעו רגע אחרי שמותג בגדי הים "בננהוט" החליט באופן רשמי להגדיל את טווח המידות שלו.
תקציר אירועי הפרקים הקודמים: בננהוט הפך לאחד ממותגי בגדי הים היותר חזקים של השנים האחרונות, בין היתר בזכות דגמים קטנטנים, חשופים ולוהטים, שיווק שמבוסס כולו על אינסטגרם וכמובן לא מזיק כשהיזמיות, הבעלים וגם הפרזנטוריות הן נטע אלחמיסטר ונועה בני.
בשבוע האופנה האחרון החליטו השתיים לסיים את התצוגה של המותג יחד עם נטע ברזילי. זו לא הפעם הראשונה שבננהוט מעלים נשים מעל מידה 36 על המסלול שלהן. כבר בשבוע האופנה של 2018, שנערך כולו תחת אידיאל שינוי היופי, הן הבטיחו "תצוגת אופנה בכל המידות", אך בפועל הדוגמניות שם לבשו בגדי ים שיוצרו במיוחד עבורן ולא נמכרו בחנות.
שנה אחרי, התמונה של אלחמיסטר, בני וברזילי צועדות יחד שמחות וגאות הפכה בין רגע לדימוי אייקוני, עם שלל תגובות ופירגונים ברשת. רק דבר אחד קטן הפריע לחגיגה: בננהוט כלל לא מכרו בגדי ים למידות גדולות. התחושה מ-2018 חזרה, ובגדול: שוב התחושה שרוכבים על גבן של נשים שמנות, משתמשים בהן כגימיק ותו לא.
"אז הנה זה קרה, בדיוק כפי שצפיתי. בננהוט העלו על המסלול את נטע ברזילי בבגד ים ושברו את האינטרנט. מהלך יח"צני ששווה מיליונים, אל המותג יחשפו מאות אלפי לקוחות פוטנציאליות חדשות, וביניהן בחורות שמנות שבטוחות שיש את המידה שלהן בחנות. אבל זה שקר. באתר של בננהוט המידה הכי גדולה היא לארג׳, וסביר להניח שאת בגד הים של נטע תפרו במיוחד. כן, שוב עושים עלינו – השמנות – סיבוב. כולם ברשת מתרגשים ומזילים דמעה, אבל המהלך הזה רחוק שנות אור מהמציאות", כתבה אז וסילויצקי בביקורת מנומקת היטב. היא ספגה שלל תגובות נוסח "הייטרית" ו"אתן השמנות אף פעם לא מרוצות". היום מתברר שהאומץ שלה בתור אישה, ואישה שמנה בפרט, לומר את האמת עבד והשתלם. המסר חילחל ובננהוט יתחילו לייצר מידות גדולות כמו שצריך.
"אחרי מה שכתבתי על בננהוט, נטע ברזילי שלחה לי הודעה", מספרת היום זוהר. "היא אמרה לי הרבה דברים שלא ידעתי. חלק מהביקורת שלי הייתה שזה נראה כמו משהו שעשו אותו בדקה ה-90. היא הסבירה לי שזה באמת היה ככה, אבל לא מכוונה רעה. כל העניין בין ברזילי לבננהוט נסגר מאוחר, אבל שזה קורה והן באמת רוצות להוציא ליין פלאס סייז. היא הסבירה לי שזה מותג קטן, היא אמרה לי 'זה לא מה שאת חושבת. זה לא קסטרו, זו לא איזה חברת ענק. יש פה חברה קטנה שרוצה לעשות צעד שהוא ממש לא פשוט, ואת תראי שהם יעשו אותו'.
בשלב הזה האמנת לה? זה לא נשמע לך כמו עוד תירוץ לשמנות?
"נטע היא מקסימה, אבל כל הגישה שלה היא משהו אחר לגמרי. אני במקום שונה ממנה, אני כבר עשר שנים שומעת את הדברים האלה, הכל נשמע לי כבר תירוצים וקונספירציה, ושאף אחד לא באמת רוצה לעשות לנו ושלאף אחד לא אכפת". אמרתי לה 'תקשיבי, אם הם יעשו את הצעד הזה אני אהיה הראשונה שתהיה שם בחנות ותתנצל. הראשונה'. ועמדתי בזה, כי אני באמת חושבת שהן עושות משהו מדהים".
וזה לא עצר שם. חלק מסוד ההצלחה של בננהוט הוא העובדה שמדובר במותג שצמח מהשטח, האופן בו הם התייחסו לביקורת של וסילויצקי מלמדת שהרצון להקשיב לקהל שלהן עדיין שם. כאשר אחרי השיחה עם ברזילי, הגיעה שיחה אחרת – מליאורה בני, אמה של נועה שמנהלת בפועל את העסק. "אחת מהבנות שצעדו בתצוגה של בננות היא מירב (דוגמנית הפלאס סייז – מירב טיטה עשוש – א"נ). מירב ואני חברות, ברגע שזה קרה מירב אמרה לליאורה 'אתן חייבות לדבר עם זוהר, היא הנטע אלחמיסטר של השמנות'. בלי קשר ליאורה ואני דיברנו בעבר, כשפניתי אליה באינסטגרם. אז החיבור נוצר משני הכיוונים".
פשוט פנית אליה ואמרת לה "אתם רוצים לייצר לשמנות? אני שמנה, ואני יודעת מה הקהל רוצה". ככה ממש?
"כן, לא רק שאני מכירה את הקהל, דיברתי איתה גם לגבי התמחורים. בהתחלה התמחורים היו לא אחידים".
מה זאת אומרת? בננהוט רצו שבגד ים במידה 46 יעלה יותר מבגד ים במידה 38?
"כן, ואמרתי לליאורה שזה לא יעבוד, אי אפשר שהמחירים לא יהיו אותו דבר. אני מבינה שבתור עסק קטן זה באמת עולה להם יותר כסף לייצר בגדי ים במידות גדולות יותר, כן? אבל שהם צריכים למצוא דרך אחרת לחלק את הנטל הזה".
ומה היא אמרה על זה? בכל זאת הם עסק והמטרה שלהם להרוויח.
"היא אמרה לי שאני צודקת, ושהם לא חשבו על זה. הרבה פעמים דברים באמת נעשים ממקום של טעות אנוש". בשבוע שעבר וסילויצקי אף הגיעה לחנות של המותג בתל אביב, "וזו הייתה אחת החוויות ההזויות".
למה?
"קודם כל, בחיים שלי לא הייתי בחנות שפשוט לא הפסיקו להיכנס ללקוחות. נכון, זו חנות בגדי ים בתל אביב אבל בכל זאת הן לא נמצאות באיזה קניון עמוס, ובכל רגע נתון היו לפחות שלוש לקוחות בחנות, זה מטורף. כמעט כל מי שנכנסו היו כוסיות-על, וזה באמת קטע למדוד בגדי ים ליד בנות כאלה. אני ממש אמרתי לליאורה: 'אתם לא מפחדים?', כי אני לא בטוחה שכל הבנות האלה במידה 18 שגם יש להן עכשיו כסף לשים 150 דולר על בגד ים רוצות למדוד בגד ים ליד בחורה כמוני. והיא אמרה לי: 'לא, אנחנו ממש לא מפחדים. זה לא מעניין אותנו, אנחנו רוצים לעשות את זה, ואנחנו רוצים לעשות מידות גדולות'.
זו חברה שעושה בגדי ים מאוד מסוימים, פונה לפלח שוק מאוד מסוים של בנות, וזה אמיץ ובכלל לא מובן מאליו בעיניי".
את באמת חושבת שבנות במידה 34 יכנסו לחנות ויראו אישה מלאה או שמנה וזה ממש יפריע להן? עד כדי כך שהן לא יכנסו?
"כן, אני חושבת שיש בנות כאלה. לא כולן, אבל יש. וגם המצב ההפוך קיים. לבנות במידה 46-48 לא תמיד נעים למדוד בגד ים ליד מישהי במידה 34. וזו לא רק מישהי במידה 34, זו מישהי במידה הזו שעומדת מול המראה ואומרת 'אוי, זה לוחץ לי פה, זה מוציא לי שומן שם'. אני, מהמקום שאני נמצאת בו היום אחרי כל כך הרבה שנים של בודי פוזיטיב, כשאני נמצאת בסיטואציה הזו – זה עושה לי בדיוק ההפך. אני אומרת לעצמי 'איזה מטורף זה שהיא שוקלת כמו רגל אחת שלי והיא לא מרוצה מעצמה, ואני מרוצה מעצמי?'. בחורה אחרת שהיא לא במקום שלי לא תרצה לצאת מתא ההלבשה. זה צעד לא פשוט, לכל הצדדים, אבל זה מדהים".
כרגע משיטוט קצר באתר של "בננהוט" עולה כי יש למעלה מ-20 דגמים המגיעים עד מידה XXXL, אך לא מעט מהם אינם במלאי. והמחירים? ובכן, כאן לא משנה איזו מידה אתן, תצטרכו להיפרד לפחות מכמה מאות שקלים. גם בנושא הזה כבר נמתחה על המותג ביקורת בעבר.
"בגדי הים שלהם בעיניי הם לא יקרים ביחס למה שאת מקבלת", מתייחסת וסילויצקי לעניין. "כמו כולן גם אני קונה באסוס, אבל זה לא בר השוואה. זה לא ייצור המוני, אלא מותג יחסית בוטיקי, ישראלי והייצור כחול לבן. בנוסף, את יכולה להגיע לחנות ושיתפרו לך מה שאת רוצה, יעשו לך התאמות, יעשו בדיוק לפי מה שאת רוצה, ואם את במידה יותר גדולה שאין להם – גם, אין להם בעיה לעשות את זה, באותו מחיר שאת קונה בגד ים באונליין. הן לא לוקחות שקל יותר על התאמות ותיקונים. אני לא חושבת שזה הרבה כסף ביחס למוצר שמקבלים. יש להן מעצבת בשם רחלי, היא עבדה לפני זה עשר שנים בגוטקס והיא מבינה בלעשות חזיות בגדי ים לחזה גדול. אני אחרי שתי הנקות, לא ילדה בת 18 ואני רואה לפי בגד הים שלי שהיא עשתה עבודה מדהימה".
נטע אלחמיסטר ונועה בני הגיבו לך עכשיו בפוסט בעמוד. מעבר לזה, היה ביניכן איזהשהו קשר?
"האמת שלא, לא דיברנו בכלל. אבל זה היה מהמם. באמת התרגשתי כשהן הגיבו".
ועכשיו את קצת מרגישה מבואסת, מרגישה שאת צריכה לאכול את הכובע?
"לא, ממש לא, להפך. אני גם לא חושבת שאפשר להאשים אותי שפיקפקתי אבל אני הכי שמחה, הגיע הזמן.
זה רק אומר שאם חברת בוטיק כל כך קטנה יכולה לעשות את זה – כולם יכולים. זה לא מובן מאליו בכלל. מה שכן, יש לבננהוט עוד עבודת שיווק מטורפת לעשות. יש פה מהלך חדירה לשוק, והן פשוט חייבות להעלות עוד תמונות של דוגמניות פלאסיות, אחרת זה לא יימכר".
ואכן, דוגמנית הפלאס היחידה שמככבת כרגע באתר של בננהוט היא מירב טיטה עשוש, שעלתה בשבועות האחרונים גם לחשבון האינסטגרם של המותג. באופן צפוי, או שלא, התמונות של מירב היפהפייה זכו ללא מעט תגובות רעות, כמעט אך ורק מגברים. "אל תעלו שמנות", "תחזירו לנו את נטע אלחמיסטר" ועוד היו רק חלק מ"הפנינים". "אחרי העמוד של בננהוט עוקבים לא מעט גברים שפשוט רוצים לראות תמונה של בנות בביקיני, ואני לא בדיוק מה שהם רגילים לראות" מספרת לנו היום טיטה עשוש. "דווקא מבנות קיבלתי ים פירגון והודעות מטורפות. כתבו לי 'איזה כיף שיש תמונה של מישהי דומה לי'".
"לדעתי דווקא התגובות האלה רק אומרות שמירב נכונה להן, שהן פונות לקהל היעד. הרי הגברים שעוקבים אחרי החשבון שלהן כדי לראות בנות בביקיני הם לא הקהל" מסבירה וסילויצקי שגם זכתה לככב בעמוד האינסטגרם הרשמי של המותג.
מירב, בתור דוגמנית פלאס סייז לא חששת בהתחלה לשתף פעולה עם בננהוט? עדיין יש להן תדמית של מותג לבנות צעירות ורזות מאוד.
"כל החששות שלי נעלמו בפעם הראשונה שהגעתי למדידות ופגשתי את נועה בני. היא קיבלה אותי בכזאת לבביות וחמימות, אבל מעל הכל – הרגשתי שהיא פשוט רואה בי דוגמנית מקצועית. אחרי שבוע האופנה אמא שלה ליאורה אמרה שאבוא ואקח בגדי ים. אמרתי לה 'איזה בגד ים? שום דבר בחנות לא עולה עליי', היא הבטיחה לי אז שהם יגדילו את טווח המידות. אני פיקפקתי, אבל היום אני אומרת בשמחה שטעיתי. אני יודעת שגם נועה וגם נטע סופר בעד כל הדבר הזה. הן רוצות להפוך למותג לכל דבר עם כל המידות, ושזה לא יהיה רק 'בגדי הים של נועה ונטע'". השלב הבא, כפי שטיטה עשוש חושפת, הוא יום צילום משותף שאלחמיסטר ובני מתכננות להרים יחד עם נטע ברזילי, וסילויצקי וטיטה עשוש עצמה. אנחנו כבר מחכות.