פותחים את 2023: יעדים לוהטים לבקר בהם בשנה החדשה

עתידות: ב-2023 תגיעי לפלמה דה מיורקה 
 צילום: Shutterstock
עתידות: ב-2023 תגיעי לפלמה דה מיורקה צילום: Shutterstock

החופים החלומיים של לפקדה, העיר הכי יפה בכרתים או צלילה עם כרישים בפלמה דה מיורקה? ליקטנו עבורך 7 יעדים מיוחדים ששווה לקפוץ אליהם בשנה החדשה. בונוס: אל כולם יפתחו טיסות ישירות

88 שיתופים | 132 צפיות

יפן: גן עדן לפודיז ונערות מנגה בנשמתן

מאז הכריזה שהיא פותחת שוב את גבולותיה, ההסתערות על יפן אינה יודעת גבולות. ארץ השמש העולה היא כר פורה אינסופי כמעט בכל תחומי החיים, ולכן היא מושכת אליה תיירים מכל הסוגים – צעירים תאבי אנימה ומנגה, פודיז בחיפוש אחר ריגושים קולינריים (וכאלה יש המון), חובבי אדריכלות, היסטוריה ואנתרופולוגיה ועוד ועוד. אפילו למטרות שופינג יפן היא יעד מושלם בזכות היחלשות המטבע המקומי מול השקל. בקיצור: חוויה כוללת, החל מהמקדשים של קיוטו ועד ליצירות האופנה בבוטיקים של רובע גינזה בטוקיו.
איך מגיעות: החל מ-1 במארס 2023 תפעיל חברת אל על טיסות ישירות לטוקיו פעמיים בשבוע. לרגל השקת הקו יוצאת החברה במחיר מבצע: החל מ-1,099 דולר לכרטיס במחלקת תיירים (לא כולל כבודה והושבה). בטיסות עם עצירת ביניים מומלץ לבדוק את אמירייטס, טורקיש איירליינס וסוויס.

>> סיטי גירל: המלונות שמציעים את החופשה האורבנית המושלמת בישראל

מלגה: בירת השמש

העיר החמישית בגודלה בספרד ובירת קוסטה דל סול, "מפרץ השמש", נחשבת לאחת הערים היפות בספרד וליעד תיירות נחשק. רצועת חוף יפהפייה, רחובות הומי אדם, ברים, מסעדות ובוטיקים מעוצבים מייצרים יחד ערבוביה צבעונית וציורית שניחנה במזג אוויר נוח בכל ימות השנה. פרט לעיר האטרקטיבית בפני עצמה, מלגה מהווה נקודת התחלה נוחה לטיול בערים גרנדה, סבילה וקורדובה, ולאתרי הנופש הנוצצים הפזורים לאורך ריביירת קוסטה דל סול.
איך מגיעות: חברת ישראייר הכריזה על פתיחת קו תעופה ישיר למלגה. הטיסות יחלו ב-16 במאי 2023, ויצאו אחת לשבוע בימי שלישי. משך הטיסה כשש שעות. המחיר: החל מ-479 דולר כולל מיסים, והחל מ-899 דולר במסגרת חבילה ל-7 לילות במלון 4 כוכבים.

איסלנד: בעקבות ג'ון סנואו

הסדרה "משחקי הכס" הסתיימה לה מזמן, אך הנופים של איסלנד ממשיכים להסעיר את הלב. קרחון מירדאלסיוקול שבו צולמו סצנות בעונה השנייה, מפל ת'ורופוס ששימש רקע לעיר מירין ומערת גריוטגיה שבה ג'ון סנואו וייגריט מימשו את תשוקתם הם רק כמה מהאתרים שהופיעו באפוס הטלוויזיוני. רוב התיירות מתקיימת בעונת הקיץ, והיא מתרכזת בבירה ריקייאוויק וסמוך לכביש הטבעת המקיף את האי. באזורים המתוירים פחות תוכלי לנצל את כישורי הנהיגה שלך באופנוע שלג וברכב 4X4.
איך מגיעות: חברת התעופה האיסלנדית אייסלנדאייר השיקה לראשונה קו טיסות ישיר מתל אביב, שיחל לפעול ב-10 במאי 2023. הטיסות יצאו בימי ראשון, רביעי ושישי. משך הטיסה כשבע שעות.

לפקדה: יוון שלא הכרתן

אם חרשת כבר את אתונה וסלוניקי, נסעת בכבישים המפותלים בפיליון ומיצית את האיים – רשמי לפניך את לפקדה. האי לשעבר, שכיום מחובר בכביש ליבשת, הוא גן עדן שליו עלי אדמות. יש בו נוף הררי ירוק, חופים חלומיים, כפרים קטנים ואווירה שמזכירה מעט את איטליה, שנמצאת מעברו השני של הים היווני. אם חיפשת טבע בתולי ושקט מחריש אוזניים, לפקדה היא אופציה מצוינת לבריחה קלה מהמציאות. אם לא לוקחים בחשבון דולפינים וצבי ים, כמות האטרקציות באזור מוגבלת, אך כשיש ים ושמש, טברנות קטנות ושלווה אינסופית – מי צריך יותר?
איך מגיעות: חברת התעופה הקפריסאית TUS Airways, שנמצאת בבעלות ישראלית חלקית, תפעיל בעונת הקיץ שתי טיסות בשבוע לנמל התעופה Prevesa בלפקדה. בנוסף מפעילה החברה טיסות נוחות ליעדי המשך באירופה.

>> כמו בלוטוס הלבן: המדריך לחופשה טלוויזיונית בסיציליה

חאניה: מלכת היופי של כרתים

העיר השנייה בגודלה בכרתים היא גם היפה ביותר באי בפער. סמטאות הרובע העתיק משובצות טברנות ובתי קפה, וכל הדרכים מובילות אל הנמל הוונציאני, פנינת תיירות ציורית ורומנטית שמזכירה פרק חשוב בהיסטוריה של כרתים. פרט לעיר עצמה וכמובן לחופים שלידה, חאניה היא בסיס טוב לצאת ממנו לטיולים בסביבה. אם את מתכננת נסיעה במסגרת משפחתית, הילדים ישמחו אם תשמרי להם כמה שעות פנויות לביקור בפארק המים לימנופוליס ווטר פארק. אוהבת טיולי טבע? קניון סמאריה שבדרום האי הוא גן עדן של צמחיה ירוקה, מים וצוקי ענק.
איך מגיעות: חברת התעופה ישראייר תחל להוציא טיסות ישירות לחאניה החל מאביב 2023. מחיר כרטיס: החל מ-214 דולר, מחיר חבילה ל-3 לילות במלון 5 כוכבים: החל מ-499 דולר לאדם.

מלטה: סלט ים תיכוני משגע

קצת מיוון, קמצוץ מאיטליה וטאץ' ערבי הם חומרי הגלם שמרכיבים את מדינת האיים שבדרום הים התיכון. מלטה היא מקבץ של שלושה איים – מלטה, גוזו וקמינו, ומספר איים קטנים שאינם מיושבים. עיקר התיירות מתרכז במלטה, האי המרכזי והגדול ביותר. למרות גודלה – או קוטנה ליתר דיוק – בבירה ולטה יש אוסף של מבנים מרשימים בני מאות שנים וחומות מבוצרות. בשיט קצר תוכלי להגיע לאי הסמוך גוזו, פנינת נופש פסטורלית בפני עצמה. וכן, לבירת מלטה קוראים ולטה.
איך מגיעות: החל מחודש מארס 2023 תחדש חברת התעופה אייר מלטה את הטיסות מנמל התעופה בן גוריון ואליו. בכל שבוע יופעלו שלוש טיסות. מחיר הכרטיס: כ-200 אירו, כולל כבודה. 

פלמה דה מיורקה: לצלול עם כרישים

האי הגדול ביותר בקבוצת האיים הבלאריים שבצפון ספרד מפורסם בזכות מזג אוויר שמשי בכל ימות השנה, חופי ים נקיים ויפים ומסיבות. פרט לכך, בפלמה דה מיורקה יש לא מעט שכיות חמדה תרבותיות ואדריכליות, למשל קתדרלת לה סאו – מבנה גותי מרהיב מאבן חול שחלקו תוכנן על ידי גאודי, ארמון אלמודיינה, טירת בלוור ועוד. אם את חובבת בעלי חיים או מחפשת אטרקציות שמתאימות לילדים, אל תפספסי את Palma Aquarium – אקווריום מרשים ובו בריכת הכרישים הגדולה באירופה, שם ישנה גם אפשרות לצלול עם הכרישים.
איך מגיעות: החל מחודש יולי 2023 תפעיל חברת ארקיע תחל לטיסות לפלמה דה מיורקה פעמיים בשבוע. המחיר: החל מ-399 דולר.