יחסים פתוחים: מה שלא סיפרו לכם בסרט של שי-לי שינדלר

האם זה הזמן לפתוח את היחסים? | תמונה: shutterstock
האם זה הזמן לפתוח את היחסים? | תמונה: shutterstock

הגבר שאשתו התקשרה באמצע הסקס לשאול אם לחכות לו עם הפיצה, הזוג שפגש במסיבת חילופי זוגות את המורה לחשבון של בנם והבחורה שמצאה את עצמה במיטה עם בת הזוג של החבר שלה

88 שיתופים | 132 צפיות

לאחרונה שודר סרטה של שי-לי שינדלר על מערכות יחסים פתוחות, בו ראיינה א.נשים מהרצף הא-מונוגמי, אקדמאים, אקטיביסטים של מערכות יחסים חופשיות, וכמובן גם את בעלה שחשש שתברח לו עם איזה בחור עם ראסטות. אל תדאג מותק, היא לא בורחת לשום מקום, לבחור עם ראסטות לא יהיה לעולם את מה שיש לך – אקזיט ומיליון דולר בעו"ש.

>> זה לא קורה לי: פדיחות הסקס הגדולות ביותר

והאמת היא שאי אפשר להתעלם מהעניין ההולך וגובר סביב מערכות יחסים א-מונוגמיות. זוגות רבים נפתחים לרעיון ומתחילים להתנסות בדרך זו או אחרת, זאת כמובן לצד המתנגדים החריפים בטוקבקים שזועקים על כל פוסט בעל רמיזה לפתיחת זוגיות.

הסרט הציג את הסיבות, הדרכים, התהליכים העמוקים ושלל מנעד הרגשות, אבל היי, מה עם הסיפורים הקטנים והאוויליים שיתנו לנו את התמונה המלאה? מה עם הפדיחות שירכיבו לנו את הפאזל האמיתי? מה עם כל הווידויים המצחיקים שמראים לנו איך החיים באמת נראים?

כעיתונאית החוקרת שאני (אילנה דיין, מאחורייך), אספתי עבור כולנו סיפורי אימה מבדרים מהחיים על הרצף, מנשים וגברים ברחבי המרשתת. השמות בדויים בנוהל, שי-לי, את מוזמנת להעביר לי כמה שקלים בביט ואיזו יאכטה, אל תתקמצני.

איפה הפדיחות? שי-לי שינדלר ובעלה ליעד אגמון בסרט "פותחים את זה" | צילום מסך, רשת 13
איפה הפדיחות? שי-לי שינדלר ובעלה ליעד אגמון בסרט "פותחים את זה" | צילום מסך, רשת 13

הזמנה לחתונה

סינדרלה (שם בדוי, דה), נפגשה עם בחור לא מעט פעמים למטרות יזיזות. "דיברנו המון והיה סקס מעולה, לא כיוונתי לזוגיות איתו אבל היינו קרובים, או לפחות ככה חשבתי", היא מספרת, "יום אחד, משום מקום, הוא מתקשר אליי כולו נבוך, מתנצל שרק עכשיו הוא מספר לי על זה, אבל חשוב לו להזמין אותי לחתונה שלו". כן, כן, קחו רגע לסגור את הפה.

"דיברנו המון והיה סקס מעולה. יום אחד, משום מקום, הוא מתקשר אליי כולו נבוך, מתנצל שרק עכשיו הוא מספר לי על זה, אבל חשוב לו להזמין אותי לחתונה שלו"

 

"מסתבר שכל התקופה שהכרנו הוא היה מאורס", ממשיכה סינדרלה, "היא ידעה עלי הכל וגם ידעה שהוא יזמין אותי לחתונה, ואף שמחה, אבל אותי הוא לא שיתף בפרט הקטן והמזערי הזה, כי ידע שזה אולי יפריע לי. הוא טען שאני מאוד חשובה לו, ושהוא ממש רוצה שאקח חלק ביום החשוב שלו, ואכן שלח לי הזמנה והכל. לא הגעתי".

אני רק תוהה לעצמי, אם סינדרלה כן הייתה מגיעה והיו שואלים אותה מאיזה צד היא – מעניין אם הייתה עונה: "הצד של החתן, או יותר נכון, מתחת לחתן". או שהיא סתם הייתה אומרת שהיא קולגה, כן, יכול להיות.

הסטנדאפיסט שאיבד את המילים

הרקולס מספר על הופעת סטנדאפ שהלך אליה עם בת זוגו: "הסטנדאפיסט דיבר על זוגיות ואמר שאנחנו נראים מאוד צמודים ושאל אם אנחנו נשואים. ענינו שכן, אז הוא שאל כמה זמן אנחנו נשואים, ופה זה התחיל להסתבך. אני עניתי '18' וזוגתי ענתה '7'. הסטנדאפיסט נאלם לרגע, ואז הסברנו שאנחנו נשואים – פשוט לא אחד לשני. הוא היה בהלם ועזב אותנו לנפשנו עד סוף ההופעה".

מי הסטנדאפיסט, חיים יבין? איך אתה ככה עוזב פוטנציאל לבדיחות פוליאמוריה ונישואים? לך אפילו על המפלט הקל "אה אני גם במערכת יחסים פתוחה, פשוט אישתי עוד לא יודעת". כסטנדאפיסטית אומרת לכם – הוא פספס יותר ממנהל הקמפיין של מרצ. הרקולס יש לך זוג כרטיסים מתנה עליי. סליחה, על שי-לי שינדלר.

פיצה פצץ

תחזיקו חזק את השלפוחית וקבלו את סיפורה של מולאן: "במהלך סקס עם בחור שנמצא בנישואים פתוחים, הוא מקבל טלפון מהאישה: 'היי מאמי, כן, כן אני עוד פה, מסיים ובא, חכי לי עם הפיצה'. מיותר לציין שהוא לא סיים בסוף".

אין ספק שסדר העדיפויות של הבחור נכון – מאהבת במקום השלישי, אישה במקום השני, ופיצה היא תמיד מקום ראשון. מילניאל לתפארת מדינת ישראל. מצטערת מולאן, אבל כמו שנייר לוקח אבן, מאנץ' לוקח אורגזמה.

המתחזה

שלגיה ופרדיננד (כן זה השם של הנסיך של שלגיה, לא פלא שהוא בוחר לקרוא לעצמו רק "הנסיך"), הם זוג נשוי במערכת יחסים פתוחה. "יום אחד קיבלנו הודעה מחברת פייסבוק, שהיא מצאה פרופיל טינדר עם תמונה שלנו וכיתוב של 'זוג מחפשים חמודה ללילה רומנטי'. אין לנו פרופיל טינדר, וגם אם היה, הוא בטח לא היה עם תמונה, כי אנחנו בארון. פרסמנו בפייסבוק צילום מסך וביקשנו מחברינו שבטינדר לדווח על הפרופיל כמתחזה. פנתה אלינו בפרטי חברת פייסבוק ושיתפה שדיווחה, ואז אמרה 'תכלס חבל, הייתי עושה לכם סוויפ ימינה'. מפה לשם בילינו איתה לילה רומנטי, והיא באמת הייתה חמודה".

יש כבר 99 עונות ל"המתחזים" עם חיים אתגר, ואף לא סיפור אחד על המתחזה שעשה טוב וקימבן שלישייה – לזה אני קוראת עוול.

סיפורים מהארון

הזכרתי מקודם זוג שנמצא בארון, דבר שקורה רבות בקשרים א-מונוגמיים כשלא רוצים לחלוק עם משפחה ו/או חברים ו/או קולגות ו/או הפקידה מהבנק – את עצם היותכם פתוחים. אלזה היא אישה נשואה בקשר פוליאמורי (כלומר, היא ובן זוגה מנהלים כמה מערכות יחסים משמעותיות במקביל לנישואיהם), והיא שיתפה אותי בכמה חוויות: "יום ההולדת של בתי הבכורה. הנוכחים: אישי, אקסית שלו, אקס שלי, וחמותי שתחייה, שלא יודעת כלום. היא שואלת אותי מאיפה האקס שלי ואני מכירים. כמות כוח הרצון שנדרשה ממני כדי לא להגיד לה שהוא היה בתוכי כמה וכמה פעמים". כן, זה בהחלט היה הופך את ארוחת שישי לעוד יותר אוקוורד.

אלזה מרחיבה ומוסיפה: "אימא שלי לא יודעת שיש לי חבר, אבל כן מכירה את הבחור כי אנחנו מבלים הרבה יחד. היא ביקשה ממני לספר לה קצת על בת הזוג שלו, אז המצאתי איזו בחורה מושלמת שהיא שילוב שלי ושל זוגתו השנייה. ואז היא שאלה אותי: 'ומה, לא מפריע לה שאתם כל הזמן יחד?!'.

"פעם אימא שלי שאלה אותי למה אני ובן זוגי מסתובבים כל הזמן עם אותו זוג חברים. עניתי לה 'כי היא מוצצת מהמם והוא בעל זין יפה'. עניתי בלב, כן? אני עוד רוצה את שירותי הבייביסיטר שלה"

 

"פעם היא שאלה אותי למה אני ובן זוגי מסתובבים כל הזמן עם אותו זוג חברים", מוסיפה אלזה לספר, "עניתי לה 'כי היא מוצצת מהמם והוא בעל זין יפה'. עניתי בלב, כן? אני עוד רוצה את שירותי הבייביסיטר שלה". מרגיש כאילו 10% מהזמן אלזה מנהלת קשרים, ו-90% מתחמקת מאמא שלה וחמותה. אכן קשים הם חיי הפוליאמוריה.

אבל אלזה אינה היחידה "בארון" שנתקלת במכשולים. בל ובן זוגה, שגם הם נמצאים בארון, יצאו למסיבת סקס. "זה ידוע שכל מי שמגיע למסיבות האלו הוא בקטע של סווינגינג, חילופים וחגיגות באופן כללי", הם מספרים, "אנחנו מגיעים למקום, באחת הפעמים הראשונות שלנו, מתרגשים ומצפים, ואז את מי אנחנו פוגשים ממש בכניסה? את המורה לחשבון של הבן הקטן שלנו". ובכן, אני מניחה שהיא ידעה לעשות 1+1 ולהבין למה אתם שם, אבל מצד שני – גם היא שם, ולא בשביל תרגילי כפל וחילוק.

מיאו, חתולה

"קבעתי להיפגש עם אישה נשואה", אלאדין פותח בדרמטיות את סיפורו, אבל חכו, זה הולך ומידרדר. "בן זוגה היה אמור לצאת, אבל הוא לא הרגיש טוב אז הוא נשאר לנוח בחדר השינה, ממש לידנו. זה היה חדש לי אבל זרמתי כל עוד זה נוח להם. היא ואני נשארנו בסלון, היה ביננו דיבור טוב לאורך הערב, אז לאחר כמה זמן היא פתחה את הספה כדי שיהיה לנו מקום ונוכל לשכב בכיף. עד פה הכל טוב, התחלנו את מה שהתחלנו, אבל אז התחילה להתפרץ לי אלרגיה מטורפת לחתולה שלה. זה ממש הרגיש כאילו הבחורה שפשפה את כל הגוף שלה עם החתולה. יצאתי משם עם עיניים נפוחות, נזלת, גרון מגרד, ובעיקר עם ההבנה – שלהיות עם בן זוג באותו בית זה דווקא בא לי בסבבה, אבל להיות באותו בית עם החתולה – פה הקו האדום עובר".

ועל זה נאמר – חתול בשק.

שן תחת שן

אלאדין אינו היחיד שספג פיזית למען המטרה הנעלה, מואנה מספרת על חוויה מימיה עם האקסית, כשעוד היו זוג: "החלטנו להוסיף אלינו לערב אחד בחור. נכנסו כולנו לדירה, העניינים התחממו, והיה ממש נחמד, עד הרגע בו הכל התחמם מדי. באתי לנשק אותו והוא כנראה כל כך התרגש מהמאורע והסיטואציה, שהוא התקרב אלי מהר מדי, יותר מדי. הבן אדם שבר לי שן. שם זה נגמר, ועד היום יש לי שן קדמית שבורה וסיפור מצחיק לספר".

מבינות? אנשים חושבים שהסיכון הכי גדול במערכות יחסים א-מונוגמיות זה לב שבור, אבל לא, מתברר שיש תופעות לוואי הרבה יותר חמורות.

האפי אנדינג

מה אתן אומרות, נסיים עם סוף שמח?

"יצאתי עם גבר פוליאמורי, הכרתי את בת זוגו רק בשם, מעולם לא נפגשנו", מספרת אריאל, "יום אחד אני מקבלת טלפון ממספר לא מוכר, זאת בת הזוג. היא שואלת אם אפשר לקפוץ אליי ללילה כי היא צריכה ספייס. אני די מבולבלת, אבל אומרת לה שתגיע בשמחה. היא הגיעה, התמקמה, אמרתי לה שיש לי תוכניות אבל שתרגיש בבית. אני יצאתי לשתות בירה עם איזה בחור, והיא הביאה מישהו לדירה שלי. לאף אחת מאיתנו לא היה מוצלח, ובסוף הערב פשוט שתינו שכבנו אחת עם השנייה".

אם זה לא דאוס אקס מכינה של כל עולם הפוליאמוריה, חברותיי, אני לא יודעת מה כן.

לסיכום, שינדלר, אני לא יודעת מה איתך, אבל לי יש רשימה יותר טובה.

>> בלי סקס עם האקס והרבה הצבת גבולות: המדריך ליזיזה המתחילה