זוכת "האח הגדול" מזועזעת מהסרטון הזה, ובצדק

יובל מעתוק | צילום: צילום מסך מאינסטגרם yuval_maatook@
יובל מעתוק | צילום: צילום מסך מאינסטגרם yuval_maatook@

הרשת לא נרגעת מהסרטון שבו מתועד גבר המשפיל ילד עם צרכים מיוחדים. יובל מעתוק, זוכת "האח הגדול", נחרדת בתור אחות תאומה לאדם עם צרכים מיוחדים: "אני רואה את הסרטון בלופים ואני מזועזעת"

88 שיתופים | 132 צפיות

הלב של כולנו נשבר שוב ושוב מדי יום ביומו, אבל הפעם לאו דווקא ממשהו שקשור למלחמה. אתמול (רביעי) הרשת געשה בעקבות סרטון שהתפוצץ ברשת, אותו חשף העיתונאי ידידיה אפשטיין, לאחר שאבא לילד עם צרכים מיוחדים בתפקוד נמוך פנה אליו לעזרה.

>> חשבתן פעם מה עובר על הורה לילד עם צרכים מיוחדים? אורן הלמן מספר איך זה מרגיש

בסרטון מתועדים האב ובנו, המנסים לעלות לדירתם בבניין, כאשר אחד מדיירי הבניין חסם את דרכם ולא נתן לו ולבנו – שבאותו זמן כבר כנראה החל להילחץ מהמאורע – לעלות. הדייר אומר בסרטון: "זה לא יתכן דבר כזה פה, תיקח את הטלפון של מי שמצלם אותי או שתעלה איתי לדירה. אני רוצה לדעת מי בעל הדירה שלכם, אי אפשר שבניין של מיליוני דולרים יהפוך למועדון של לא יודע מה, עם כל הכבוד וההערכה שלי. סליחה שאני אומר את זה פה, מחילה".

מתוך הסרטון שחשף ידידיה אפשטיין, בו מתועדת השפלה של ילד עם צרכים מיוחדים | צילום: אינסטגרם ofiraasayag@
מתוך הסרטון שחשף ידידיה אפשטיין, בו מתועדת השפלה של ילד עם צרכים מיוחדים | צילום: אינסטגרם ofiraasayag@

בסרטון עונה אביו של הילד לדייר הבניין: "אני משלם בדיוק כמוך את שכר הדירה, תשחרר אותו שהוא יוכל לעלות לקחת את התרופות שלו". הסרטון נגמר בצרחות של הילד, שכאמור כנראה נבהל מאוד.

>> "כפרה": כשנועה תשבי ריגשה את דני קושמרו מאחורי הקלעים

מפורסמים רבים הגיבו לסרטון המזעזע, מאופירה אסייג שהפיצה את הסרטון וכתבה: "תתבייש לך!!! מדובר בילד עם צרכים מיוחדים ואתה חוסם אותו לעלות במעלית???", עד יובל מעתוק, זוכת העונה האחרונה של "האח הגדול" ואחות תאומה של אדם עם צרכים מיוחדים, שהגיבה לסרטון באופן קשה. "אני רואה את הסרטון בלופים ואני מזועזעת", אמרה מעתוק בסטורי שהעלתה אמש לחשבון האינסטגרם שלה. "אני מזועזעת שיש אנשים כאלה במדינה, שלא יודעים לקבל את האחר. מלאכים של בורא עולם שצריך להעריך אותם, לחבק אותם. הם באו לתקן את העולם ולעשות אותו יפה יותר. לא מאמינה שקיימת תופעה כזו, לא מספיק מה שאנחנו עוברים גם ככה?".

מתוך הסטורי של יובל מעתוק | צילום: צילום מסך מאינסטגרם yuval_maatook@
מתוך הסטורי של יובל מעתוק | צילום: צילום מסך מאינסטגרם yuval_maatook@

"אני חושבת על האבא של אותו ילד, שקיבל מתנה ומגדל מלאך", המשיכה מעתוק לומר בסרטון. "אבל צריך להתמודד בדרך עם מה שהבנאדם הזה אומר לילד שלו. למה האבא צריך להתמודד עם תופעה כזו? למה הוא לא יכול לחייך שהציבור מחבק ומקבל את הילד שלו? מה זו התופעה הזו?", סיכמה וטענה כי יקח לה הרבה זמן להירגע ממה שראתה, ותכלס אנחנו הכי מבינות אותה.

המדינה עוברת תקופה נוראית גם ככה, ובחודשים האחרונים הוכחנו כמה אנחנו מסוגלות ומסוגלים להתאחד ולשים את המחלוקות בינינו בצד. לא יתכן שבחברה שלנו לא נדע לקבל את האחר ולהתייחס אליו כאל שווה פחות. בושה.