טעויות הטיפוח שאתן עושות לפני השינה

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

יש לך רוטינת טיפוח קבועה שאת מקפידה עליה בוקר וערב? ביג מיסטייק. אלה טעויות הטיפוח הנפוצות שאנחנו עושות והטיפים לשגרת טיפוח נכונה

88 שיתופים | 132 צפיות

נראה שכמעט כולן שמעו מתישהו על כך שישנה שגרת טיפוח לבוקר ושגרת טיפוח אחרת לערב, אך לא לגמרי ברור מה ההבדל בין השתיים. בפועל, נשים רבות פשוט חוזרות על אותן הפעולות גם כשהן קמות וגם לפני שהן הולכות לישון, ולא באמת מייצרות הבחנה. אלא שלהפרדה בין הבוקר לערב בכל הנוגע לטיפוח יש חשיבות רבה, וייתכן שהפעולות שלכן בלילה בכלל לא מסייעות לעור הפנים, ואולי אפילו מזיקות לו. הנה הטעויות הנפוצות בשגרת הטיפוח הלילית והדרכים לתקן אותן.

לא שוטפות את הפנים

במהלך היום מצטבר על העור לכלוך רב. החל משאריות איפור, דרך שומן שהעור מפריש, ועד מולקולות של זיהום אוויר שנדבקות לעור הפנים. כשהולכים לישון בלי לשטוף את הפנים, משאירים את כל הלכלוך ונותנים לו לשקוע, מה שעשוי להוביל לגירויים, דלקות, כתמים והזדקנות מוקדמת של העור. החיידקים הללו שנשארים על העור במהלך הלילה יכולים גם לגרום להתפתחות אקנה ולפגום בתהליך התחדשות העור. מספיק לילה אחד שבו התעצלתן – וכבר הגדלתן את הפוטנציאל לנזק. ההסבר לכך הוא שהחיידקים שנחים על העור עוברים לכרית, ונשארים שם עד ללילה הבא, שבו שוב תניחו את הפנים שלכן על הכר, והחיידקים עלולים לשוב אל העור. לפיכך, הטיפ המוכר והידוע הוא הסרת איפור לפני השינה – דבר שאסור בתכלית האיסור להזניח, ואליו צרפו הרגל של שטיפת פנים במים חמימים עם סבון. מומחים מציינים שאפשר גם להשתמש תחילה במים מיסלריים או תכשיר ניקוי על בסיס שמן, ואז לעבור לשטיפה עם מים וסבון.

נוהגות באגרסיביות יתרה

אם בשטיפת פנים עסקינן, הרשו לנו לעבור לטעות הבאה – שימוש בפילינג אגרסיבי לפני השינה. הפילינג מסיר אמנם תאי עור מתים מהפנים, אך גם פוגע בשכבת השומן הטבעית של העור. לכן, ותרו על שפשוף אינטנסיבי והעדיפו שפשוף עדין. השימוש בפילינג אגרסיבי מומלץ פעם בשבוע בלבד ועדיף לא ממש לפני שהולכים לישון.

מוותרות על קרם לחות

כשהעור יבש או מיובש, הוא מגביר את ייצור השמן כדי לתקן את ה"בעיה" באופן טבעי. משמעות הדבר עלולה להיות עור שומני ופצוע שלא לצורך. מעבר לזה, עור יבש או מיובש נוטה לאדמומיות ורגישות ולכן חשוב מאוד להעניק לעור את הלחות שהוא צריך, בטח לפני השינה. ולמה דווקא לפני השינה, אתן תוהות? משום שבלילה אנחנו לא שותות במשך כמה שעות, והעור מתייבש לאט לאט. הזנתו מבעוד מועד בלחות תמנע את תהליך הייבוש הזה. אם בלילות החורף אתן ישנות עם חימום, ההקפדה על קרם לחות לפני השינה חשובה פי כמה.

מורחות ויטמין C לפני השינה

בקרב תעשיית הטיפוח קיים ויכוח על הזמן האידיאלי למריחת סרום ויטמין C. זה לא שמריחה שלו בלילה תסב נזק, אבל כדי למקסם את היתרונות של ויטמין C עדיף למרוח את הסרום ביום. עם זאת, שימו לב – חשוב להקפיד על שילוב שלו עם קרם הגנה. ויטמין C הוא נוגד חמצון ויחד עם קרם ההגנה הוא יגן על עור הפנים מפני נזקי השמש והרדיקלים החופשיים. 

>> כל הסיבות להתחיל להשתמש בויטמין סי

משלבות מוצרים לא נכונים

השוק מוצף במוצרים והדבר עשוי להיות מבלבל. מילא זה שלא נדע מה לקנות, הטעות הגדולה יותר היא שלפעמים אנחנו משלבות מוצרים שהחיבור ביניהם יוצר יותר נזק מתועלת. יש מוצרים מתנגשים שמבטלים האחד את הפעולה של האחר ויש מוצרים שהשילוב ביניהם פוגם בהתחדשות העור. גם סדר הנחת המוצרים קריטי. יש להתחיל במוצרי מרשם, אם יש כאלה, כמו משחות לאקנה, ואז לעבור לסדר הנחת מוצרי הטיפוח מה"רך" אל ה"כבד". אם יש לכן בשגרת הטיפוח מוצר עם חומר פעיל, ודאו שאתן משתמשות רק בו במהלך הלילה ולא מצרפות אליו חומרים פעילים נוספים.

מזניחות את הצוואר

העור על הצוואר עדין בדיוק כמו עור הפנים וגם הוא נוטה להזדקנות ולקמטים. אולם, רבות נוטות להתעלם ממנו לחלוטין. יש מוצרים ייעודיים לצוואר, אבל האמת היא שאפשר פשוט להשתמש בקרם הלחות של הלילה ולמרוח אותו גם על הצוואר לפני השינה.

>> מסריחים מהראש: למה הסלבס האלה לא מתקלחים?

מתעלמות מהשפתיים

השפתיים שלכן דורשות התייחסות אחרת מעור הפנים ודווקא זמן השינה יכול להועיל להן יותר מכל זמן אחר. כשאנחנו ישנות אנחנו לא מדברות או אוכלות והשפתיים יכולות להתמסר לתהליך הבראה. לכן, אם אתן סובלות משפתיים סדוקות או יבשות, מרחו וזלין או כל שפתון לחות אחר רגע לפני שאתן הולכות לישון. לא רק שהלחות תחדור טוב יותר לשפתיים שלכן, היא גם תמנע מריר הלילה או מנשימה כבדה תוך כדי השינה לייבש את השפתיים.

מפוצצות חצ'קונים או מוציאות שחורים

לפני השינה, אנחנו עומדות מול הראי בחדר המקלחת ובוחנות את העור. זה הזמן שלנו לפוצץ את החצ'קונים ולהוציא את השחורים. אלא שמתברר שזו טעות ענקית. העור אמנם נח בלילה וזה לכאורה נשמע כמו זמן מושלם לתת לו להחלים מכל החיטוטים אבל דווקא הבחירה להשאיר את העור פצוע ופתוח לפני השינה עלולה לחשוף אותו יותר לדלקות וזיהומים. באופן כללי, עדיף להימנע מהחיטוט המוגזם בעור, בטח על בסיס יומי, אבל אם כבר נשאבתן – תשתדלו לעצור בזמן, ולא רגע לפני שתלכו לישון.

לא מחליפות מצעים

לא התבלבלתן ולא עברתן למדור עיצוב הבית, החלפת המצעים קריטית וחשובה לעור הפנים. אז אולי לא ציפיתן שהציפית תהיה חלק משגרת הטיפוח, אבל היא בהחלט כן. אנשים רבים לא מחליפים מצעים בתדירות גבוהה והלכלוך והשומן מהעור שמצטבר על הכרית, חוזר בסופו של דבר אל הפנים ועלול לגרום לזיהומים ואקנה. תתפלאו, אבל גם השיער שלכן יכול להינזק מציפית כרית לא נקייה. גם אם אתן מקפידות לשטוף פנים כל לילה לפני השינה, יש להחליף מצעים בתדירות גבוהה, בדיוק כפי שאתן מחליפות מגבות (אתן מחליפות מגבות, נכון?).

לא ישנות מספיק שעות

ולסיום, גם שעות שינה מעטות משפיעות על עור הפנים. שעות שינה מועטות מובילות להזדקנות מוקדמת של העור, יובש ומראה אפרורי, עייף ולא חיוני. בזמן השינה זרימת הדם מתגברת ומאפשרת לעור לבנות את עצמו מחדש ולתקן נזקים סביבתיים. לא סתם קוראים לשינה – שנת היופי. אז תפסיקו לגלול את הפיד ופשוט לכו לישון.