טל גלבוע סיפקה את אחת הדקות החשוכות והמסוכנות שנראו עד היום בטלוויזיה

טל גלבוע ב"הפטריוטים" | צילום מסך עכשיו 14
טל גלבוע ב"הפטריוטים" | צילום מסך עכשיו 14

משרד הבריאות הכריז השבוע על איסור טיפולי המרה, אבל זה לא מנע מטל גלבוע לתמוך ברעיון המסוכן כי נטייה מינית ניתנת לריפוי. בדרך היא גם הקריבה את בתה. עומרי פיינשטיין בטור אישי ומזועזע

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני יומיים זכינו להיות עדים למהלך היסטורי: שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד, פרופ' נחמן אש, הודיעו על איסור מתן טיפולי המרה לקהילה הגאה. אמש, בערוץ 14 המפוקפק, ישבה טל גלבוע וסיפקה את אחת הדקות החשוכות והמסוכנות שנראו עד כה בטלוויזיה. יוצאת "האח הגדול" ולשעבר היועצת לבנימין נתניהו לענייני בעלי חיים, קיבלה דקה להגיב על הצעדים האחרונים של משרד הבריאות כנגד טיפולי המרה.

>> עזבו אתכן מחשבון נפש: למרות טענות נהרי, אסי עזר הצטלם לקמפיין חדש עם בר רפאלי

עבורה זה היה האות להתחיל להפיץ רעל ובורות לכל עבר. היא חשפה כיצד בתה בת ה-13 יצאה מהארון בפניה, ובתגובה בחרה לנזוף במורה שלה בבית הספר. גלבוע סיפרה בזלזול על כך שאל בית הספר מגיעים א.נשים מכל הקשת הלהט"בית ומקיימים, רחמנא ליצלן, שיח. "באיזה קטע אתם מכניסים למוח של הבת שלי כאלה דברים?", שאלה גלבוע בזעזוע, ורמזה כי בית הספר אשם בכך שבתה "הפכה" ללסבית. היא סיימה בתמיכה בטיפולי המרה וטענה כי "זכותו של כל אדם להחליט אם הוא רוצה לשנות את נטייתו". 

למעשה, גלבוע דילגה ממחוזות הביביזם היישר אל מחוזותיהם של אבי מעוז ומפלגת נעם, שכן נתניהו עצמו הביע ב-2019 התנגדות נחרצת לטיפולי המרה בעקבות דבריו של שר החינוך דאז רפי פרץ. ההשלכות של דבריה הן הרבה מעבר לפוליטיקה, ובבואה של גלבוע להתחנף אל הימין הקיצוני ביותר היא מסכנת צעירות וצעירים, ואף את בתה שלה. ליבי יוצא אל בתה של גלבוע, שאזרה אומץ לצאת בפני אמה, אך היא בתגובה העדיפה לנזוף במורה במקום לחבק ולתמוך בה. קשה לדמיין מה עובר על בתה הצעירה, שלא רק שנחשפה קבל עם ועדה, אלא גם נאלצת לצפות באימא שלה מברברת על כך שטיפולי המרה הם לגיטימיים וכי נטייה מינית ניתנת לריפוי. 

האינסטינקט הראשוני שלי לאחר הצפייה בדבריה של גלבוע היה להחליק ולהתעלם, הרי שדברי הבלים יוצאים מפיה כל שני וחמישי. אמנם במקרה הזה יש צורך להציב גבול ברור: עמדותיה של טל גלבוע הן הרבה מעבר לעמדות, הן פייק ניוז טהור ומסוכן. לא קיימות שום ראיות מהימנות לכך שטיפולי המרה "עובדים", אך כן קיימות ראיות לכך שהן גורמות לנזק נפשי חמור ואף לאובדנות. הקיום של דיונים בנושא "טיפולי המרה – בעד ונגד" אינם לגיטימיים ואינם צריכים להתקיים מלכתחילה, כשם שלדיונים כמו "תקיפה מינית – בעד ונגד" אין מקום על המסך שלנו. 

אך עבור גלבוע נראה שזה לא משנה. על מנת לצבור אהדה בקרב חוגי הימין הקיצוני והחשוך ביותר היא מוכנה להקריב אפילו את בתה ואינספור נפשות של צעירות וצעירים. את הרעל שלה היא כבר פיזרה והמשיכה הלאה, אך את האחריות על רצח גופם ונפשם של נפגעי ונפגעות טיפולי ההמרה הבאים – כנראה שאף אחד לא ייקח.

>> תאלין אבו חנא: "יש טרנסיות שעושות טעות ונלחמות במשפחה"