שלושה טיפים סודיים שבדרך כלל מאפרים שומרים לעצמם

איפור: ירין שחף | צילום.ך בן ליאון
איפור: ירין שחף | צילום.ך בן ליאון

לרגל חזרתם הקרובה של האירועים, ירין שחף מסביר את לשדרג את המראה בעזרת שלושה מוצרים חשובים

88 שיתופים | 132 צפיות

כמה חיכינו לו והנה הוא בא: ה-31 במאי, היום בו יחזרו לפעול (במגבלות) אולמות האירועים מסעדות וחיי הלילה. הזדמנות נפלאה לדפוק הופעה, וכדי שהיא תהיה מושלמת, הנה שלושה מוצרים שישדרגו לך פלאים את מראה האיפור: ריסים מלאכותיים בתפזורת, פריימר יעודי וסומק בכמה גוונים.

פריימר

מה תפקידו של הפריימר ואיזה סוג נכון לך?

הפריימר הפך בשנים האחרונות למוצר חובה בשגרת האיפור. מדובר כשכבת יסוד שיוצרת חוצץ בין מוצרי האיפור לעור. הפריימר משפר פלאים את עמידות האיפור, מונע ברק, מטשטש נקבוביות וקמטוטים ומגן על האיפור שלא ימרח או יטמע בעור. הוא מופק משעווה סיליקונית, המעניקה לעור מראה אחיד וחלק. יתרונו הגדול הוא ההתאמה לתנאי החום והלחות של האקלים הישראלי. 

המאפרים המקצועיים לא מסתפקים בפריימר הבסיסי, אלא מחזיקים בתיק מגוון פריימרים לכל מטרה. רוצה מראה מושלם? התאימי פריימר ייעודי לסוג עור ולצרכי האיפור שלך.

בחנויות לאיפור מקצועי ניתן להשיג מגוון פריימרים כמו:

        • פריימר במרקם ג'ל למראה גוון עור זוהר ואחיד ולשיפור עמידות המייק-אפ.
        • פריימר מחליק עור, מטשטש את מראה הנקבוביות, מאפשר בקרת שומן ומעניק מראה עמיד ומט.
        • פריימר לבעלות עור שמן ומבריק, המסייע לחוסר עמידות של המייק-אפ בגלל ההפרשות השומניות.
        • פריימר לבעלות עור בוגר עם קמטוטים. מונע מהמייק-אפ להיכנס לקמטוטים, דבר שגורם להם לרוב להיראות גדולים ועמוקים יותר. 
        • פריימר לנקבוביות פעורות, צלקות קטנות (למשל צלקות אקנה) ומרקם עור לא אחיד.
        • פריימר מנטרל כתמי עור (קולור קורקטינג). למשל, גוון ירקרק ינטרל אדמומיות.
        • פריימר ייעודי לעפעפיים או לשפתיים. מונע מהצלליות והשפתונים להיכנס לחריצי הקמטוטים באזורים בהם העור דק וקמיט, מסייע לקבוע את האיפור לעור.

איך משתמשים בפריימר?

את הפריימר מניחים אחרי קרם הלחות ולפני הנחת המייק אפ. מורחים וממתינים מעט לספיגה. לאחר שהפריימר מתייבש ממשיכים במלאכת האיפור כרגיל.

איפור: ירין שחף | צילום.ך בן ליאון
איפור: ירין שחף | צילום.ך בן ליאון

ריסים בתפזורת

על המדפים קיימים שני סוגי ערכות של ריסים מלאכותיים: הראשונה היא ערכת ריסים שלמה היוצרת מראה דרמטי. הערכה השנייה מכילה ריסים בודדים בתפזורת, באמצעותם מבצעים השלמה לריסים הטבעיים, לטובת מראה עדין וטבעי יותר. יש להצטייד במקלון עץ לניקוי אוזניים, פינצטה, דבק להדבקת ריסים ומסיר איפור. כדי להגיע לתוצאות טובות, יש לאפר את העיניים בשלמות, כולל במסקרה. כך ניתן להבטיח שהריסים לא יתלכלכו משאריות איפור. המראה הסופי נקבע לפי כמות הריסים. אם משתמשים במעט ומדביקים אותם במרווחים גדולים יותר זה מזה (כ-2 מ"מ) יתקבל מראה מעודן. אם מצופפים, מעשירים את המראה. 

ליצירת המראה העדין, יש ליטול קבוצת ריסים מלאכותיים באמצעות פינצטה ולהדביק את השורש של כל אחד מהן עם מקלון האוזניים: בעזרת פינצטה מקרבים את הריסים המשוחים בדבק לשורש קו הריסים ומצמידים זה לזה. יש להדק את הריסים בעדינות בעזרת האצבעות. את הריסים הבודדים הקצרים מדביקים קרוב לאף ואילו לכיוון הרקות מדביקים את הריסים הארוכים יותר.

סומק בכמה גוונים

אחד הטריקים הסודיים של המאפרים הוא סומק ססגוני רב שכבתי המורכב מגוונים קרובים. מראה דרמטי אינו נחלתן רק של נשים דומיננטיות, הוא מעניק מראה בריא ומהודר. הסוד הוא שילובי הגוונים. עדיף להתחיל עם מעט חומר על המברשת וכל פעם להוסיף. כדי לאמץ מראה קיץ מרענן בוחרים בגוונים טבעיים של ורוד-אפרסק-כתום-אדום-חמרה.

הסמקה בסגנון רב שלבי מיועדות לכאלה שיודעות לתקתק איפור. הרעיון הוא להעצים את הקונטרסט באמצעות קשת גוונים מאותה משפחה. מתחילים בצבע הבהיר בחלק הגבוה של עצם הלחי ומסיימים בכהה מתחת לעצם הגבה. מטשטשים היטב את ארבעת הגוונים ויוצרים מראה של עצמות לחיים מודגשות ומחוטבות.

שלבי האיפור

  1. מנקים את הפנים עם ג'ל ניקוי.
  2. מורחים קרם לחות מרגיע.
  3. מניחים פריימר ייעודי.
  4. מורחים מייק אפ נוזלי ודק בעל מקדם הגנה גבוה.
  5. על העפעפיים מטפיחים צללית בגוון טבעי זוהר.
  6. מדביקים ריסים בודדים בהתאם לרמת הצפיפת הרצויה את הקצרים קרוב לאף ואילו לכיוון הרקות מדביקים את הריסים הארוכים יותר.
  7. מברישים את הריסים במסקרה.
  8. מצלילים את עצמות הלחיים בעזרת סומק בכמה גוונים.
  9. מושחים שפתון בגוון קורל בוהק.

>> כך תתאפרי בשרב

* ירין שחף הוא מנהל בית הספר למקצועות היופי. לאתר >>