חזית חמה: איך להתאפר בימי השרב?

גווני קורל עם הפנים לקיץ | איפור ירין שחף, צילום יעל בר כהן אולפני ירין שחף, דוגמנית שרלוט גירון, עיצוב שיער יוליה פליישר
גווני קורל עם הפנים לקיץ | איפור ירין שחף, צילום יעל בר כהן אולפני ירין שחף, דוגמנית שרלוט גירון, עיצוב שיער יוליה פליישר

לרגל השרב הכבד, ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי, מנסה להרגיע ולהציע מתווה יציאה מהפאניקה. קבלו נוהל חירום של ביוטי וגם חשיפה של הצבע הלוהט של הקיץ

88 שיתופים | 132 צפיות

ימים קשים עוברים כל כוחותינו. האיפור שלך, שניצב בראש החזית, בסכנה קיומית. מצד אחד הוא חומת המגן שלך, מפני עיניים רעות של הסביבה. מצד שני החום הוא האויב הגדול שלו. מצד שלישי, דווקא עכשיו שנרשמת חזרה לשגרה ובא לך לדגמן מראה ניצחון קורן של אחרי הקורונה, הדבר האחרון שאת צריכה הוא את גל החום הזה. מה עושים? מחדדים נהלים!

>> איך נקנה איפור אחרי עידן הקורונה?

לפני הכול, נרגעים. אפשר להתנחם בכך שעד לפני כמה ימים נתקענו בבית. איך יוצאים מהקטסטרופה? פותחים מזגן, נעמדים מול המראה ומתרגלים. קשה באימונים קל בקרב. האיפור הוא לא האויב – הוא הנשק שלך. היריב הבעייתי האמיתי הוא העור שלך. אין מייק אפ בעולם שיסתיר עור יבש מקומט וסדוק מפגעי היובש. הוסיפו לאלה זיהום אוויר, קרינת שמש וגם נזקי עישון (לא עלינו) והעור צועק הצילו.

מראה האיפור הנכון לקיץ | איפור ירין שחף, צילום יעל בר כהן אולפני ירין שחף, דוגמנית שרלוט גירון, עיצוב שיער יוליה פליישר
מראה האיפור הנכון לקיץ | איפור ירין שחף, צילום יעל בר כהן אולפני ירין שחף, דוגמנית שרלוט גירון, עיצוב שיער יוליה פליישר

נלחמים, כובשים, מטפחים ורק בסוף מתאפרים

1. חיידקים.
הדבר האחרון שאנו רוצים בימים אלה הם מיקרובים. לכן מומלץ לחטא את מברשות האיפור בספריי אלכוהולי. מוצרי איפור כמו צלליות, מייק אפ ושפתונים ניתן לאפסן במקרר. עפרונות איפור ניתן להעביר למקפיא. לא מחדירים אצבעות מיוזעות לתוך צנצנת המייק אפ, מאחר והזיהום תורם לפירוק החומר ובכך לקיצור חייו. שימרו על אריזות סגורות ומינימום חשיפה לחמצן.

2. ניקוי פנים.
הנתון הראשון והחשוב לפני כל פעולת איפור הוא ניקיון הפנים. בעונה זו בפרט יש להקפיד על ניקוי פנים תכוף ויסודי, כדי למנוע את נזקי הסביבה כמו זיהום אוויר, פיח ויובש. יש להשתמש בתכשירים מנקים, מלחחים ולהעדיף תכשירים המכילים חומרים טבעיים. הימנעו מחומרים המכילים אלכוהול שנוטים לייבש את העור. תכשירים על בסיס מים אידיאליים כי אין בהם שומן, הם אינם מכבידים על העור, נספגים היטב, נשטפים בקלות ומעניקים תחושת ריענון. אחרי שהפנים נקיות מניחים שכבה מזינה של קרם לחות. 

3. מייק אפ.
אחרי שמאבחנים את סוג העור – יבש, מעורב או שומני – מתאימים מייק אפ במרקם נוזלי שמכיל מסנן קרינה ומקדם הגנה גבוה. מניחים שכבה דקיקה במיוחד רק על האזורים שחייבים. את שאר המייק אפ המייק שנותר גוררים לכל הפנים כדי שלא יישארו הבדלי גוון. לסיום יש לפדר היטב את הפנים. הפודרה מסייעת לקבע את המייק אפ, שומרת על מרקם יבש ומקבעת אותו לעור מבלי לנזול ולהימרח.

4. מתאפרים.

  • איפור מונוכרומטי הא כוכב העונה (מדובר על גוון אחד בלבד לכל הפנים: צלליות סומק ושפתון – כולם בגוון אחיד). המגמה מתאימה במיוחד לימים החמים ומעניקה מראה קליל, טבעי ומרענן.
  • לצבע העונתי קוראים "קורל חי" (אלמוג). מדובר בגוון שהוא תמהיל של ורוד וכתום (צבע אפרסק רך). הוא משדר בריאות ואופטימיות ותואם את גוון העור הישראלי הקיצי.
  • אזור העפעפיים נוטה לפורענות, להזיע ולהפוך לשומני. לכן טרום הנחת הצללית מניחים מעט טלק על העפעף. הטלק סופח את השומנים ושומר על אזור יבש. על ידי כך הצללית תשרוד לאורך זמן.
  • לפני הנחת השפתון מזינים את השפתיים במשחת לחות מרגיעה כדי למנוע יובש  וסדקים. הלחות גם מעניקה מרקם שפתיים חלק ואחיד.
  • משתמשים במסקרה על בסיס מים בלבד. היא עמידה ואינה נמרחת בכל מזג אוויר.
  • אם מאפרים את הגבות, עושים זאת בעזרת צללית אבקתית. מרקמה יבש ואינו נוזל בחום.
  • לא שוכחים למרוח קרם הגנה על אזור המחשוף. העור שם עדין במיוחד ונוטה לאדמומיות.

>> לאתר של ירין שחף