אז יש טיפולי אנטי אייג'ינג גם לברכיים. כן, מה ששמעתן

על הברכיים | צילום: Shutterstock
על הברכיים | צילום: Shutterstock

כמו עור הפנים והצוואר, גם הברכיים עלולות להפוך רפויות ומדולדלות, ולא בהכרח בגלל הגיל. למה זה קורה, איזה טיפולים אסתטיים יש בשוק וכמה זה עולה?

88 שיתופים | 132 צפיות

פנים נפולות? צוואר נשמט? תהליך ההתבגרות לא נעצר שם כמובן. בדיוק כמו בפנים ובצוואר, גם הברכיים חוות שינויים ועם השנים ישנה הידלדלות של השרירים ושל הרקמות שמסביב, נוצר יובש רב והתוצאה היא ברכיים שנראות מדולדלות ורפויות עם עודפי עור ניכרים, תופעה המפריעה לעיתים לנשים להרגיש בנוח כשהן חושפות את רגליהן.

>> רינה פושקרנה: "הכל אצלי עדיין טבעי. חשוב לי להזדקן בכבוד"

ד"ר ג'רמי נידם, פלסטיקאי ומומחה בעיצוב הגוף שעלה לישראל מצרפת, הוא כיום הרופא היחידי בארץ שמבצע ניתוחים אסתטיים בברכיים. הוא עושה זאת באמצעות מכשיר חדש בשם RENUVION שהביאה לארץ חברת אלפאמדיקס, אשר לדבריו מבוסס על שילוב טכנולוגיות חדשני וייחודי גלי רדיו, פלזמה וגז הליום. "מדובר בהליך זעיר-פולשני המתבצע בחדר ניתוח. יוצרים בעור חור קטן שאינו מותיר צלקת, ממנו נשאב השומן. גלי הרדיו עובדים על חימום וההליום מקרר, כאשר גלי הרדיו מוזרמים לתאים הפיברובלסטיים מתחת לעור – אלה שבונים את הקולגן – וכך נוצרת מתיחה ומיצוק של העור", הוא מפשט.

"הטיפול מתאים לנשים שחוו ירידה דרסטית במשקל וגם לנשים מבוגרות שעור הברכיים שלהן מדולדל, רפוי ומקומט", מוסיף ד"ר נידם, "בארצות הברית ובעיקר בדרום אמריקה, שם נושא עיצוב הגוף הוא בחשיבות עליונה אצל נשים, הניתוח הזה כבר הפך לפופולרי והתוצאות שלו מצוינות. ההליך הוא חד פעמי והתוצאות נשמרות לתמיד".

מחיר הטיפול הוא 15 אלף ש"ח, ולדבריו של הד"ר ההחלמה הינה מהירה ומסתכמת בנפיחות מקומית שחולפת תוך כמה ימים.

גם הוא יכול לעזור לברכיים. תחליב גוף במרקם קטיפתי REVE DE MIEL של NUXE. מחיר 145 ש"ח | צילום: יח"צ
גם הוא יכול לעזור לברכיים. תחליב גוף במרקם קטיפתי REVE DE MIEL של NUXE. מחיר 145 ש"ח | צילום: יח"צ

מראה הברכיים אינו רק פונקציה של גיל. "בעיות בברכיים נובעות לעיתים בגלל מבנה בסיסי, כשבחלקים הפנימיים יש בליטה של שומן. כתוצאה מהצטברות השומן באזור הברך נראית עבה יותר", אומרת ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור ומדגישה כי ניתוח בדרך כלל לא יעזור במקרים שמדובר בבעיות מסוג זה.

כיום יש פתרונות מגוונים, ולדברי ד"ר אקרמן "הטיפולים כיום אינם מסוכנים, אין להם תופעות לוואי והם אינם דורשים זמן החלמה. בעצם מדובר בטיפולים של הפסקת צהריים וחזרה מיידית לשגרה".

חשוב להדגיש כי לא כל טיפול מתאים לכל אחת. יש צורך באבחון מדויק כדי להגיע לתוצאות אופטימליות, והתוצאות לא נראות מיד אלא אחרי טיפול-שניים. כשמדובר בהזרקות, התוצאה המיטבית תהיה כעבור כחודש.

פילינג גוף של SABON להתחדשות העור. מחיר 95 ש"ח | צילום: רונן מנגן
פילינג גוף של SABON להתחדשות העור. מחיר 95 ש"ח | צילום: רונן מנגן

הנה עוד כמה טיפולים שעשויים להקל ואף להעלים את הבעיה:

PRIMEX – מכשיר חדש מבוסס גלי רדיו ואולטרסאונד לא ממוקד (פטנט של חברת אלמה). הידית שלו חודרת בצורה טובה ויוצרת ויברציה של תאי השומן, מרעידה אותם ושוברת את דופן תאי השומן, כך שהם מתפרקים ומתפנים מהעור. גלי הרדיו עובדים על העור הרפוי. יש צורך בשלושה-ארבעה טיפולים, בהפרשים של אחת לשבועיים. מחיר כל טיפול הינו 1,500 ש"ח, והתוצאות מובטחות לשנים רבות.

SIZER – מכשיר חימום בטכנולוגיית אולטרסאונד העובד נפלא על הצוואר, ויעיל מאוד גם לברכיים. החימום גורם להמסת השומן תוך שניים-שלושה טיפולים (אחת לשישה שבועות), עם חדירה לעומק השומן (13-9 מ"מ). הטיפול מתבצע בלי אלחוש וכרוך בכאב נסבל, והתוצאה צפויה להחזיק הרבה מאוד שנים. המחיר הוא 2,500 ש"ח לטיפול בודד, מומלץ לעשות את הטיפולים בהפרש של שישה שבועות.

COOLTECK – מכשיר להקפאת שומן המבצע הקפאה סלקטיבית של תאי השומן הרלוונטיים מבלי לפגוע ברקמות הסמוכות. הפעולה גורמת להרס תאי השומן המוקפאים, כאשר תאים שמתו לא יחזרו ורקמת השומן תצטמק באופן משמעותי. יש צורך בשניים-שלושה טיפולים (אחת לשישה שבועות), והתוצאה תישמר לשנים ארוכות. המחיר לטיפול בודד הינו 2,500 ש"ח.

הזרקות: הטיפולים בהזרקות הם לזמן קצוב, עד שנתיים בערך, אבל התוצאות נחשבות מצוינות – העור נראה מתוח ומוצק יותר, כאשר הלחות שבחומר משפרת מאוד את מראה הקמטוטים. החומרים המומלצים הם סקין בוסטר (חומצה היאלורונית) ורדיאס (מבוסס קלציום), כאשר המחיר עומד על 3,600 ש"ח לשני מזרקים (מזרק לכל ברך). חומר מילוי נוסף מומלץ הוא סקלפטורה (חומצה פולילקטית) – חומר המעודד ייצור קולגן אלסטין וחומצה היאלורונית. מחיר החומר הוא 6,500 ש"ח לבקבוק, שאמור להספיק לשתי הברכיים.

>> ואיך נפטרים מסנטר כפול?