חדר כושר לאיבר המין: סטארט אפ ישראלי מציע טיפול חדש לזקפה מקרטעת

רמת שביעות הרצון מחוזק הזקפה יורדת ככל שעולים בגיל | צילום: shutterstock
רמת שביעות הרצון מחוזק הזקפה יורדת ככל שעולים בגיל | צילום: shutterstock

אין אונות פוגעות ביכולת לקיים יחסי מין ובדימוי העצמי. פטנט ישראלי חדש מציע פתרון בטיפול עצמי ובלי תרופות, עם טכנולוגיה שמחזקת את שכבת הקולגן בפין, ממש כמו בטיפולי אנטי אייג'ינג

88 שיתופים | 132 צפיות

א', איש הייטק בן 63 מהצפון, נשוי ואב לילדים, חי חיי מין פעילים מלאים עד שהתקרב לאמצע שנות החמישים שלו. "הירידה בעוצמת הזקפה לא קרתה בן יום, היא הייתה הדרגתית, במהלכה ניסיתי כדורים, בין השאר ויאגרה, אבל זה נתן מענה חלקי על כל החסרונות שלו, כי גם לא הייתה ספונטניות בקיום היחסים וזה גם לא פתר את הבעיה מהיסוד.

אני נשוי לאשה צעירה יחסית, אנחנו מאד אוהבים ומשתדלים לקיים שגרת חיי מין פעילים והמצב שלי פגע באיכות ובספונטניות של חיי המין שלנו. בשיחה עם אורולוג שמעתי על פיתוח חדש של מכשיר, בשם ורטיקה תוצרת ישראל, זה היה עדיין בסוף שלב הניסוי אבל החלטתי להמר על כספי ורכשתי אותו וההימור התגלה כמוצלח. אני מלביש את המכשיר המבוסס גלי רדיו דרך הטבעת שלו על  אבר המין למשך רבע שעה כל פעם, אמרו לי מראש שאחרי שימוש של שלוש פעמים בשבוע יהיה הבדל משמעותי כעבור שלושה חודשים, אבל אני ראיתי הבדל כבר אחרי חודש. מהפכה? אני לא יכול לומר שזו מהפכה בחיי אבל זו כן הפתעה נעימה, זה לא החזיר אותי 30 שנה אחורה, אבל 10 כן והגוף כמובן ממשיך להזדקן. כיום אני משתמש במכשיר פעמיים בשבוע בשגרה, יחסי המין טובים יותר. אני מרגיש פידבק מהאישה, שהיא הנהנית העיקרית, וזה תענוג".

זה לא סוד שהפרעות בתפקוד המיני הגברי פוגעות ביכולת לקיים יחסי מין, חלקית או מלאה, מדובר בהפרעות שבאות לידי ביטוי בכל אחד משלבי הפעילות: החשק המיני, העוררות המינית, הזקפה, האורגזמה ושפיכת הזרע. מכל המכלול הזה, המונח הפרעת זקפה מוגדר כבעיה מתמשכת בהשגת זקפה הנדרשת לחדירה, כמו גם חוסר היכולת לשמר זקפה תקינה במהלך קיום יחסי המין.

האם הגבר הישראלי המתבגר מרוצה מחוזק הזקפה שלו? ממש לא. ומה הקשר בין סיבי הקולגן בפין לעוצמת הזקפה? תתפלאו יש קשר הדוק. בדיוק כמו בפנים. אבל אם תשאלו נשים כמה הן משקיעות בפנים שלהן כדי לעודד יצור קולגן ולהבטיח לעצמן עור חזק ומתוח, הן ידברו על זה בקול רם ואפילו בשמחה, אבל כשמדובר בפין, מתברר שמאות מיליונים ברחבי העולם סובלים מדרגה מסוימת של הפרעה בזקפה, אולם הם נוטים להכחיש את קיומה או נמנעים מלבקש עזרה, בשל מבוכה. עכשיו אולי נמצא להם פתרון. מדובר במכשיר רפואי ביתי חדש בשם VERTICA המוגן בפטנט, שאינו פולשני ואינו דורש מרשם רופא.

VERTICA. בהתחלה צריך להשתמש בו שלוש פעמים בשבוע | צילום: רן הלל
VERTICA. בהתחלה צריך להשתמש בו שלוש פעמים בשבוע | צילום: רן הלל

המכשיר המיוצר בישראל, במפעל בטבריה, והוא אושר לשימוש על ידי משרד הבריאות במאי 2021, "לאחרונה ערכנו ניסוי קליני ראשון בהשתתפות 28 מטופלים במחלקה הנוירו אורולוגית ברמב"ם שהוכתר בהצלחה רבה בקרב 89% מהמטופלים" אומר דניאל לישינסקי, האיש שמאחורי חברת "או מד מדיקל", מפתחת המכשיר.

לישינסקי הוא איש הייטק ויזם סדרתי, מהנדס אלקטרוניקה בהכשרתו, בוגר הטכניון, שהתגלגל לשוק האסתטי לפני שנים, עבד בחברת סינרון מהגדולות בעולם כיום, בתחום המכשור האסתטי, והוא האיש שמאחורי ME, מכשיר מהפכני להסרת שיער ביתית, שעשה לפני שנים הרבה רעש בישראל ובעולם, לימים הוא עבד בחברת אנדימד, המייצרת מכשור לתחום האסתטי והבין את היכולת של גלי רדיו (RF) להביא לשיפור ברמת הקולגן בפנים כדי ליצר מיצוק מחודש.

את החברה שלו הקים בשנת 2017 כשהמשקיעה המובילה בו היא קרן ההשקעות ארבלון, בבעלות איש עסקים יהודי-אמריקאי. החברה פיתחה מכשיר לטיפול בבעיות עור, ומיצוק עור באמצעות אנרגיית RF  (גלי רדיו) הפועלת לשיקום סיבי הקולגן בעור הפנים. "חיפשתי אפליקציות נוספות וקראתי מאמר של חברת תרופות על הקשר בין רמת הקולגן  בפין לבין איכות הזקפה, זה הקפיץ אצלי משהו, יצרתי קשר עם אנשים מהתחום והתחלתי בפיתוח המכשיר של גלי רדיו לפין. החזון של "או מד מדיקל" היא לסייע לכל גבר המתמודד עם בעיות בתפקוד הזקפתי, לשפר את איכות הזקפה כדי לחוות מיניות תקינה ובריאה שתשפיע לטובה על איכות חייו בהיבט הפיזי והנפשי. אנחנו פועלים להקמת מרכז תוכן ומידע שיהיה פתוח ונגיש לכל אדם, בנושא הפרעות הזקפה, ההשלכות הפיזיות והרגשיות ודרכי ההתמודדות אתן. המרכז יתופעל וינוהל על ידי  או מד -מדיקל בסיוע מערך אנשי מקצוע. בין היתר רופאים אורולוגים וסקסולוגים".

דניאל לישנסקי | צילום: שי וזדיאס הדס
דניאל לישנסקי | צילום: שי וזדיאס הדס

על פי הספרות המקצועית העולמית, שיעור הגברים בעולם הסובלים מבעיות זקפה בגילאי 70-40 עומד על כ- 50 אחוז, מסקרים שנעשו בעולם עולה כי 40%-30% מהגברים סובלים מהפרעות זקפה ברמה בינונית או מלאה וממחקרים עולה שהסיכוי שגבר יסבול מדרגה כלשהי של הפרעות זקפה, שווה באחוזים לגילו, כלומר: הסיכוי שגבר בן 55 יסבול מהפרעה בזקפה היא 55% ובגיל 70  כ-70%.

מסקר שבוצע בישראל בחודש מאי 2022 על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור הסטארט אפ הרפואי "או-מד מדיקל" בקרב 500 גברים בגילאי 65-40 בנוגע לתפקוד המיני שלהם, עולה כי רמת שביעות הרצון מחוזק הזקפה יורדת ככל שעולים בגיל. 63% מהגברים מסכימים שזקפתם אינם חזקה כמו בעבר והנתון הזה עולה ל-73% כשמדובר בקרב גילאי 55 ומעלה.

מהם הדברים העיקריים שעלולים להיפגע בגלל הזקפה המקרטעת? התשובה הגורפת בסקר מלמדת שאצל 80% זה הקשר עם בני הזוג. אחריו (74%) טענו להשפעה על הדימוי העצמי. הסקר גם בדק את מידת הנכונות של הגברים לפנות לטיפול בעת הצורך ועלה ממנו כי החסם העיקרי להימנעות מפניה לעזרה היא מבוכה (38%) חסמים נוספים היו: חוסר תחושת דחיפות, תפיסת הטיפול כיקר מדי והעדפה של פתרונות שאינם מצריכים מרשם רופא.

"זה לא טיפול של זבנג וגמרנו אלא אימון. ממש כמו הליכון לבית"

 

פרופסור אילן גרינוולד, מנהל היחידה לנוירו אורולוגיה והמרפאה להפרעות בתפקיד המיני במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה מסביר: "הסקר הנוכחי מראה כי בישראל יש גברים רבים שבגלל מבוכה או בושה אינם פונים לטיפול ומזניחים ואף מחמירים בצורה כזאת את בעייתם, וממשיכים ללא צורך להתמודד עם ההפרעה בזקפה, בקשר הזוגי ובדימוי העצמי. ההתפתחות הגדולה בתחום הזה מלמדת שיש היום מגוון פתרונות: פניה לרופא מומחה או למטפלים מיניים מוסמכים יכולה לשקם את חיי המין הבריאים שמגיעים להם. ישנם גם פתרונות של טיפול עצמי שאושרו על ידי משרד הבריאות משרד הבריאות ואינם מצריכים מרשם רופא. עבור חלק ניכר מהגברים פתרונות אלה יכולים לסייע לשקם משמעותית את התפקוד המיני". פרופסור גרינוולד מונה אשתקד לדירקטור מקצועי בחברת או -מד מדיקל יחד עם שני אורולוגים מומחים נוספים: פרופסור יוזה חן ופרופסור קובי רייזמן.

אילן גרינולד | צילום: באדיבות המרפאה של המצולם
אילן גרינולד | צילום: באדיבות המרפאה של המצולם

לישנסקי, איך פועל המכשיר VERTICA?
"מדובר במכשיר קטן עם בטריות נטענות שאינן מוחלפות, שקל ונוח מאוד לתפעול וללא שום אי נעימות. הוא בעצם סוג של חדר כושר לאבר המין. זה לא טיפול של זבנג וגמרנו אלא אימון. ממש כמו הליכון לבית, בשביל זקפה צריך שייכנס דם לאבר ולא יצא. עד היום לא היה שום דבר שטיפל בנעילה, כלומר באי יציאה של הדם, בשונה מכדורים, מוויאגרה, שעובדים על שיפור בצורה מסוימת של כניסת דם, המכשיר החדש מטפל בנעילה. במרכזו יש טבעת שהאבר נכנס לתוכה ואנרגיית גלי הרדיו עובדת 15-30 דקות באזורי האבר השונים, על פי חומרת המצב. טכנולוגיית גלי הרדיו מחזקת את רקמת הקולגן בפין ובכך משקמת את מנגנון הזקפה והמטופל חוזר ליהנות מחיי מין תקינים. בחודש הראשון מומלץ להשתמש 3 פעמים בשבוע, בחודש השני פעמיים בשבוע ובהמשך אחת לשבוע כסוג של טיפול שמירה. אחרי כל שימוש יש רק לשטוף אותו".

כמה מכשירים כבר נמכרו?
"מאות רבות".

לאיזה גילאים?
"הצעיר ביותר בן 29 והמבוגר ביותר בן 84".

למי לא תמליצו להשתמש?
"לבעלי קוצב לב ולכאלה שסובלים מבעיות דרמטולוגיות על האבר, פטריה, גירוי או פצע".

יש למכשיר כבר אישורים בינלאומיים?
"כיום המכשיר משווק רק בישראל, יש לו כאן את כל האישורים וכל אחד יכול לרכוש אותו דרך האתר שלנו. מחירו 4,968 ש"ח וניתן לשלם עד 36 תשלומים. בהמשך, בכפוף לאישורי CE האירופאי וה-FDA האמריקאי, הוא ישווק שם באמצעות מפיצים מקומיים. בארצות הברית, פלורידה, הוא נבדק בימים אלה על ידי 100 נסיינים ויש לנו חוזים חתומים גם בסין וביפן ואנחנו רק מחכים רק  לאישורים הרגולטוריים".

"לא טיפול של זבנג וגמרנו אלא אימון". ורטיקה | צילום: רן הלל
"לא טיפול של זבנג וגמרנו אלא אימון". ורטיקה | צילום: רן הלל