התאפרת היום? תיזהרי שהדבר הזה לא יהרוס לך את העור

עשי ואל תעשי. מדריך לשמירה על העור | צילום: GettyImages
עשי ואל תעשי. מדריך לשמירה על העור | צילום: GettyImages

החורף הזה לא יציב, וגם גם העור שלנו שסובל מיובש, גירוי, אקנה ועוד רבים ומבאסים. איך נשמור על עור בריא וזוהר, ועוד בתקופה כזו של רכבת הרים רגשית? עשי ואל תעשי

88 שיתופים | 132 צפיות

השגרה החדשה שנכפתה עלינו בעקבות המלחמה מאופיינת ברכבת הרים רגשית המשפיעה על המאזן הרגשי, המערכת ההורמונלית, וכן, גם על החסינות שלנו. כתוצאה מכך, שגרת החיים, ובתוכה גם שגרת הטיפוח והטיפול בעור צריכה להיות מותאמת, בייחוד כשכעת אנו עם הפנים לחורף. כמו עונת המעבר, גם החורף הישראלי מאופיין בשינוי מזג אוויר קיצוניים המשפיעים על העור ומאופיינים ביובש, התפרצויות אקנה, גירודים, אדמומיות ועוד. חוה זינגבוים, כוהנת מוצרי הקוסמטיקה לעור הפנים, עם טיפים שיעזור לך לשמור על עורך בתקופה הקרובה, וגם – תביני מה לא נכון לעשות.

>> את מזכירה לי שלכת: גם לך המתח מהמלחמה גורם לנשירה?

עשי:

1. הרבי בשתיית מים או תה צמחים.

2. הקפידי למרוח קרם לחות עשיר בנוגדי חמצון כמו ויטמין D, שכן אנו פחות חשופות לשמש.

3. השתדלי לבצע פעולות מרגיעות כמו נשימות, יוגה, לתרגל מחשבות חיוביות ומדיטציה. אלו יעזרו לך לנהל את את הסטרס, ולא שהוא ינהל אותך. הורדת הורמוני הסטרס, קורטיזול ואדרנלין יכול להשפיע על לחץ הדם שלך ואף לסייע בשינה טובה יותר.

4. אפרופו שינה, הקפידי בנוסף לשמור על שעות השינה שלך במידת האפשר, שזה אומר לישון לפחות שש שעות בלילה. בזמן השינה הגוף מפריש הורמוני גדילה ומלטונין, מה שיקל על תפקודך במהלך היום ויסייע ברמות אנרגיה גבוהות ומראה רענן.

5. התאפרת היום? הקפידי להסיר איפור בלילה ולהשתמש בתכשיר המכיל חומצות במינון נמוך.

>> שגרת טיפוח מינימלית ויעילה, לימים שבהם אין לך כוח לכלום

הרבי בשתיית מים | צילום: Shutterstock
הרבי בשתיית מים | צילום: Shutterstock

אל תעשי:

1. הימנעי עד כמה שאת יכולה מטיפולים אגרסיביים. מערכת החיסון שלנו אינה במיטבה והסיכוי לסיבוכים עולה. לכן, כשאת משתמשת בתכשירים, השתמשי בכאלה שיש בהם לחות עשירה או חומצות, אך לא במינונים גבוהים. את הרי לא רוצה לחוות גירוי, אודם, או גרד בתקופה לחוצה גם ככה.

2. לפני שאת הולכת לישון – הימנעי מייבוש יתר של העור בסבון אגרסיבי. עברי לסבון עדין – ועדיף פעם ביום – כשאת מתארגנת למיטה.

3. כדי לשמור על עצמך וכן גם לשפר את שנתך בלילה, שימי מסכים בצד לפני השינה.

4. לצד השינה הטובה, שמרי על תזונה בריאה: זה אומר לצרוך סיבים תזונתיים בריאים, כמו פירות, ירקות, דגנים מלאים שישפיעו על הגוף ועל רמות האנרגיה שלך, העור ותפקוד תקין.

לאכול בריא | צילום: Shutterstock
לאכול בריא | צילום: Shutterstock
חוה זינגבוים | צילו: דודי חסון
חוה זינגבוים | צילו: דודי חסון