האם יש צורך במוצרי טיפוח יעודיים לגברים?

מוצרי טיפוח לגברים | צילום: יח"צ
מוצרי טיפוח לגברים | צילום: יח"צ

עולם הטיפוח הגברי עלה כמה כיתות בשנים האחרונות והגבר החדש מקפיד על שגרת טיפוח. אבל האם יש הצדקה למוצרים יחודיים או שהכל עניין של מיתוג?

88 שיתופים | 132 צפיות

וידוי אישי: האיש שלי היה שנים ארוכות חייל. איש צבא, קוראים לזה. כשהוא היה מגיע הביתה מהשטח, מאובק כולו, הוא נהג להשתמש באותו סבון קשה, הכי לא מפנק ומהסוג הכי פושטי, לגוף, לפנים וגם לשיער. קרמים לפנים? לגוף? שמפו? מרכך? קרם ייחודי לרגליים הסדוקות שלו, רחמנא ליצלן, או א.ד.ט? הצחקתם. מה לאלה ולתדמית המאצ'ו שלו המסוקסת? תלוי את מי שואלים. 

השנים נקפו, הגענו לגיל 60 ונוהל הקרב של הטיפוח שלו קיבל תפנית. זה התחיל בהיחבא, עם קרם הפנים שלי (הלו, הוא יקר, לאט לך עם הכמות), אחריו הוא עבר לקרם עיניים וגם קרם רגליים הוא כבר לא מילה גסה אצלנו. 

שגרה יומית חדשה, אבל זהו. להגיד עליו היום שהוא גבר מטופח? ראיתי מטופחים ומתוקתקים ממנו, ובעניין הסבון הפושטי ההוא לחפיפת שיער כבר מזמן הרמתי ידיים (איזה מזל יש לי שהוא לא קורא את הכתבות שלי…). 

הנה כי כן, עולם הטיפוח הגברי עלה כמה כיתות בשנים האחרונות והגבר החדש מקפיד לא רק על מראה הגוף והשומן הבטני שלו אלא גם על שגרת טיפוח, כי חשוב לו עור פחות מקומט ונטול פיגמטציה, שיראה מרשים, נקי ובריא. הוא גם נהנה להריח טוב ובקיצור גברים רוצים להיות אטרקטיביים. 

העור של הגבר נראה טוב יותר כי הגילוח התמידי גורם לחידוש העור. אבל חוץ מזה, בסקר שערכה חברת לוריאל פריז על הרגלי טיפוח של גברים, עולה כי מחצית מהגברים בישראל משתמשים בקרם לחות ו-45 אחוז מהם מנקים את עורם בתרחיץ פנים,על בסיס יומיומי. 

אז למה בכלל צריך מוצרי טיפוח ייעודיים לגבר? מאיה לזר, מנהלת ההדרכה של לוריאל, מסבירה: "לעור הגבר יש מאפיינים שונים מאשר לעור של האישה בגלל פיזיולוגיה אחרת. כשמדובר בעובי העור, שכבות הדרמיס והאפידרמיס של הגברים הן עבות יותר בגלל ריכוז וצפיפות גבוהים יותר של קולגן. בשל ריבוי השערות שבו, יש אצלו יותר נקבוביות של זיעה ושומן ולכן הוא זקוק לתכשירים חזקים ואפקטיבים יותר מאשר נשים. העור שלהם מלוחח יותר מאותה סיבה של רמות קולגן גבוהות יחסית לנשים, מה גורם לכך שהעור שלהם מאבד פחות מים מאשר העור הנשי. 

מוצרי Men Expert של לוריאל | צילום: יח"צ
מוצרי Men Expert של לוריאל | צילום: יח"צ

לגבי קמטים בפנים, בעוד אצל נשים ניכרים קמטים שטחיים סביב העיניים כבר בגיל צעיר, אצל גברים רואים קמטים עמוקים יותר באזור המצח והסיבות: מסת שריר גבוהה יותר, תנועות פנים מוגברות ורמות נמוכות יותר של שומן תת עורי (בלחיים למשל יש הבדל של 3 מ"מ). פחות שומן תת עורי פירושו פחות ריפוד ותמיכה בעור וקמטי הבעה עמוקים יותר. זוהי גם עובדה שהימנעות מאויבים נפוצים של הזדקנות העור, כמו קרני שמש, עשן סיגריות וזיהום סביבתי, מיושמת יותר באורח החיים הנשי מאשר הגברי, שכן המין הגברי לא מאוד מיישם התנהגות מונעת". 

בחברת קיל'ס לקחו את השגרה הטיפולית לגבר כמה צעדים קדימה. קצף הגילוח הפך לקרם, האפטר שייב המסורתי הפך לקליל והוא היום נטול אלכוהול שהיה בעבר ובמקומו תמצאו אלוורה ונענע. 

קרם עיניים של קיל'ס | צילום: יח"צ
קרם עיניים של קיל'ס | צילום: יח"צ

מכיוון שגברים עדיין מקדישים פחות זמן לטיפוח, במעבר לקרמים הייעודיים המתאימים לעור הגבר אפשר לראות סדרות מוצרים שמתאימים לאופן השימוש הגברי. קרם העיניים, למשל, שהפך להיות חלק בלתי נפרד משגרת הטיפוח הגברית, מגיע בסטיק ולא בקרם בגלל ההנחה שגבר לא יטפיח את קרם העיניים עם הקמיצה סביב עינו.

עם העלייה במודעות, שוק מוצרי הטיפוח לגבר גדל משמעותית. המוצרים הראשונים היו קרמים לפנים היום יש גם סרומים, קרמים עם הגנה, התייחסות ספציפית למוצרי אנטי אייג'ינג עם חומצה היאלורונית וקולגן, קרמים לזקן ולקרחת, מסכות פנים לטיהור הבהרה וניקוי, ואפילו BB קרם עם צבע. 

הטיפוח הגברי עובר גם לשיער הגברי. חברת קרסטס, למשל, הוציאה לאחרונה ערכת טיפוח יוקרתית לגבר, כולל שמפו ואמפולות, דנסיפיק שמה. סדרה באותו שם יש כבר מזמן לנשים, אבל לדברי דניאל בללו, המדריכה של המותג, המרכיבים הפעילים שמטפלים בדלילות השיער אמנם זהים בשתי הגרסאות, אבל המוצרים לגברים מכילים חומר פולימרי שלא נמצא בסדרה ואשר נותן עיבוי ואפקט של מילוי לשיער הגברי. וגם הריח שלו גברי וחזק. 

סדרת דניסיפיק של קרסטס | צילום: יח"צ
סדרת דניסיפיק של קרסטס | צילום: יח"צ

ישנם לא מעט מוצרים משולבים לגבר שיוצאים מנקודת הנחה שהוא מעדיף לחסוך זמן כשמדובר בטיפוח. ללין למשל הוציאו שמפו וג'ל רחצה לגבר במוצר אחד והמותג דוקטור עור MAN הוציא תחליב רב שימושי שמתאים לפנים של הגבר וגם לקרחת שלו. מותג הקוסמטיקה המקצועי השיק לראשונה לפני כשלושה חודשים סדרת תכשירי קוסמטיקה לגבר היותר מבוגר, כשכל תכשירי הסדרה הותאמו לאפיונים הייחודיים של העור הגברי עם רכיבים פעילים בעלי תכונות אנטי אייג'ינג מאטות הזדקנות. 

גם שוק הוויטמינים גילה את הגברים, וכדי לתמוך בבריאות הכללית שלהם סולגר למשל הוציאו את ה-Multi Male שמספק לגבר ויטמינים, מינרלים וצמחי מרפא. חברת צנטרום, שיש לה מזמן מולטי ויטמין לגברים ונשים בגילאי 50 פלוס, הוציאה לאחרונה גם ויטמין ייעודי רק לגבר המבוגר. הוא עדיין לא הגיע לארץ, אבל בארצות הברית הוא כבר נמצא בכל פארם. 

המוצרים לגבר מתהדרים גם באריזות גבריות, כמו קופסאות דמויי סיגרים או עם צילומים של מקטורנים ומגבעות, אבל בגדול נראה כי האריזות מושקעות פחות, אולי כי אישה קונה גם בעיניים. 

ולמרות שאנחנו ממש שמחות על כל המוצרים לגבר המטופח, עדיין מבאס לגלות שהמוצרים לגבר זולים יותר מאשר המוצרים לאישה, בגלל מה שנקרא "המס הוורוד".