טום קרוז חוזר לתפקיד שעשה אותו לפני 36 שנה והעולם משתגע

טום קרוז בפרימיירת "טופ גאן מאווריק" בפסטיבל קאן 2022 | צילום: Samir Hussein/WireImage/GettyImages
טום קרוז בפרימיירת "טופ גאן מאווריק" בפסטיבל קאן 2022 | צילום: Samir Hussein/WireImage/GettyImages

אהבה בשחקים: טום קרוז חוזר לתפקיד האייקוני משנות ה-80 שהזניק לו את הקריירה, והעולם כמרקחה. הכוכב בן ה-59 זכה לים אהבה מהקהל בפסטיבל קאן, וגם להפתעה מוגזמת במיוחד

88 שיתופים | 132 צפיות

הימים הם ימי שנות השמונים העליזות. אי שם בין אסון צ'רנוביל לשער האלוהים שהבקיע דייגו מראדונה מול אנגליה ברבע גמר גביע העולם במקסיקו, קרה באביב 1986 עוד דבר שהרעיד את העולם – צאת הסרט "טופ גאן", או כפי שנקרא בישראל "אהבה בשחקים".

>> דה רוק חוגג 50: חמישה רגעים מתוקים במיוחד שלו

הלהיט האמריקני יצא בקולנוע ב-16 במאי 1986 והעולם היה כמרקחה. כוכב הסרט, טום קרוז בן ה-24, כבר הספיק להשתתף לפני זה בכמה סרטים ספורים, אבל היה זה תפקידו של הטייס פיק "מאווריק" מיטצ'ל שהזניק את הקריירה של קרוז לשמיים.

הוא נסק, היא התרסקה. טום קרוז וקלי מקגיליס ב"טופ גאן", 1986 | צילום: Paramount Pictures/Archive Photos/Getty Images
הוא נסק, היא התרסקה. טום קרוז וקלי מקגיליס ב"טופ גאן", 1986 | צילום: Paramount Pictures/Archive Photos/Getty Images

היום קרוז כבר נושק לגיל 60, ואתמול (18 במאי) התקיימה פרימיירת סרט ההמשך בכיכובו "טופ גאן: מאווריק" בפסטיבל קאן, 36 שנה בדיוק מצאת הסרט המקורי (ובדיליי קל של שנה וחצי בעקבות הקורונה). השחקנית קלי מקגיליס שכיכבה לצד קרוז בסרט הראשון, די נעלמה מאז מהרדאר למרבה הצער, וגם לא נצפתה בפרימיירה.

לתפקיד הנשי הראשי בסרט החדש לוהקה על ג'ניפר קונלי, המוכרת כיום בעיקר מ"רכבת הקרח" של נטפליקס, אבל עשתה חיל הרבה לפני עידן הסטרימינג בתפקידים בלתי נשכחים ב"נפלאות התבונה" ו"רקוויאם לחלום". השניים צעדו יחד על השטיח האדום וההתרגשות בהחלט הייתה ניכרת על פניהם, כמו גם על פני הקהל שהשתגע מהקאמבק הנוסטלגי. אנחנו באופן אישי השתגענו גם מהאאוטפיט של קונלי, אחת המלבשות המצטיינות באופן כללי – שלא אכזבה גם הפעם, בשמלת סטרפלס כסופה ומרהיבה של לואי ויטון.

ריי באן וטופ גאן. צילום: יח"צ
ריי באן וטופ גאן. צילום: יח"צ

בעולם האופנה לא פספסו את ההזדמנות: במותג המשקפיים ריי באן ניצלו את המומנטום להשקת הקולקציה TOP GUN x Ray-Ban‏, שכולה מוקדשת למשקפי הטייסים (דגם AVIATOR). המשקפיים מהקולקציה אף מככבים בסרט עצמו, ובארץ ניתן למצוא אותם ברשתות האופטיקה השונות במחיר של 579 ש"ח.

ומכאן לקאן ולפרימיירה החגיגית. קרוז, שלא נראה בפסטיבל כבר 30 שנה, קיבל תועפות של אהבה מהקהל ומעבר לו. לרגל המאורע התקיים מטס מיוחד בשמי הריביירה, וקרוז אף קיבל את פרס הכבוד של דקל הזהב. שאפו.

>> שחר סאול כובש את העולם ואת פאקו ראבן