תמיד בלב, ועל היד: הצמידים להנצחת קורבנות הטבח בנובה

צמידי לזכרם I צילום: שרון גנדלמן
צמידי לזכרם I צילום: שרון גנדלמן

מיזם חדש של סטודיו "Shuzi jewelry" מנציח את שמות הנרצחים והנרצחות בטבח שהתרחש בשבעה באוקטובר במסיבת ״נובה״ שברעים - בתכשיט מרגש שיישאר עימנו לעד

88 שיתופים | 132 צפיות

לפני חודש וחצי החיים שכולנו מכירות הסתיימו. הטבח הנוראי שהתרחש על ידי חמאס במסיבת "נובה" שברעים הותיר אחריו קורבנות רבים ומשפחות שלמות אבלות ושבורות. כעת, מיזם חדש מאפשר להנציח את הקורבנות בדרך מרגשת ועוצמתית.

>> "כל כך רציתי לחשוב שטעו בזיהוי, אבל אימא שלי נרצחה"

סטודיו "Shuzi jewelry" שבפרדס חנה יזם את פרויקט "צמידים לזכרם", שנועד להנציח את נרצחי ונרצחות הפסטיבל. שרון גנדלמן, בעלת הסטודיו, הכירה שתי נשים שנרצחו באותה מסיבה – נעם שלום ובר תומר ז"ל, וכשנודע לה על מותן, חשבה מה תוכל לעשות על מנת להנציחן למען משפחותיהן וחברותיהן, והחליטה ליצור צמיד עליו יופיע שמן, ובהמשך, של יתר הנרצחים – על פי בקשות המשפחה והחברים.

החרוזים שנבחרו לעטר את הצמידים בצבעי כחול ולבן מסמלים את הארץ שלנו והעם המאוחד. סופיות החיים שנגדעו מתבטאת בסוגר הצמיד – שני חרוזים בצבע אדום שמסמלים את הדם – כדי שלא נשכח את האכזריות בה נרצחו.

צמידים לזכרם I צילום: שרון גנדלמן
צמידים לזכרם I צילום: שרון גנדלמן

הקהילה היהודית בטורונטו תרמה לפרויקט, וכל מי שאיבדה מישהו או מישהי שיקרים לליבה, יכולה להזמין את צמידי ההנצחה עם שם החלל לעיטורו. עד כה יוצרו עשרות צמידים למשפחות שכולות, בנות זוג וחברים של הנרצחים.

האיסוף של הצמידים מתבצע מהסטודיו בפרדס חנה כרכור, ניתו להתקשר לסטודיו להזמנות בטלפון 052-6936963.