חתונה ממבט ראשון 4: מה היה קורה אם דני ושני היו נפגשים בחיים האמיתיים?

דני ושני. מה היה קורה אילו? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דני ושני. מה היה קורה אילו? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

לדני מעולם לא הייתה בעיה עם שני. הקושי שלו היה עם הקונספט של להתאהב בטלוויזיה. המצלמות שיתקו אותו ולא היה לו מה לתת. וגם: הרגע הכי אותנטי ומרגש בכל העונה הזאת, ולא, לא מדובר בעינת ולירון

88 שיתופים | 132 צפיות

ברשותכן, אתחיל הפעם דווקא בפרגון: השבועיים האחרונים לא היו נוראיים. אם זכרוני אינו מטעה אותי, בעונות הקודמות של חתונמי, לקראת הסוף סבלנו ממריחות אינסופיות. הפעם זה לא ככה – הקצב הואץ מאז השיבה מנופש הזוגות. אירועים התחוללו, תפניות נרשמו, ואנחנו מגיעים לפרק ההחלטות אחרי לקט אחד מתבקש (אמל"ק: למעיין יש חבר, עומרי עובד על עצמו) אבל ברעננות יחסית. ועדיין, קשה לי להתחבר לדרמה. המנהג העממי של להמר על "מי יגיד כן" נראה לי תמוה: מה זה משנה, למען השם? הרי גם כך רוב הזוגות שאמרו "כן" זה לזו בעונות קודמות, נפרדו, בדרך כלל זמן קצר אחר כך. גם אם כרגע אנחנו לא בטוחים מי ביחד בשלב זה (וממש, ממש מקווים שאלה מנו וניצן) – ממילא יספרו לנו על זה בפרק האיחוד של עוד שבוע. "פרק ההחלטות" הוא סתם דרך קליימקטית לגמור עונה, וה"החלטה" היחידה שנעשית היא החלטה אם להביך או לא להביך מישהו אחר מול המצלמות. הרי אף אחד לא רוצה שיגידו לו "לא" בטלוויזיה.

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4

כך הפכה קארין ליקירת העונה (לא בהכרח בצדק)

הראשונים שיעשו הכל כדי להימנע מפדיחה הם כמובן איתמר וקארין, אותם אנו פוגשים בפיקניק אחרון בפארק. אין ספק שעבורם יום ההחלטה הוא אכן משמעותי. בעולם הפנימי של איתמר וקארין, בו נראוּת היא הרבה והצלחה היא הכל – להיזרק בטלוויזיה זה לא בא בחשבון. הטקטיקה של איתמר היא לרכך את קארין: הוא מודיע לה שהוא עומד לבחור בה, ביי הוק אור ביי קרוק, ולמעשה ההחלטה היא שלה. קארין קצת פחות נחרצת ממנו ואולי רוצה לשמור על מסתורין. לפתע הם נכנסים לוויכוח מוזר – איתמר טוען שקארין תמיד עונה על שאלה בשאלה, קארין אומרת שזה לא נכון, והתוצאה היא התכתשות ארוכה מדי שהורסת את האווירה. אם איתמר רק היה שואל אותה שאלה היא הייתה יכולה להוכיח לו שהוא טועה, אבל מה פתאום שאיתמר ירצה שמישהו יוכיח שהוא טועה? קארין מנסה להצטדק. "תמיד יש לי מה לומר", היא מתחילה, וזו בדיוק הנקודה בה איתמר מכריח אותה להקיש בכוס היין שלו ומנדב את הקאצ'פרייז שלו: "תביאי נשיקה". לסתום למישהי את הפה ליטרלי כשהיא הוציאה ממנו את המילים "תמיד יש לי מה לומר"? קלאסיק איתמר.

הראשונים שיעשו הכל כדי להימנע מפדיחה הם כמובן איתמר וקארין. בעולם הפנימי של איתמר וקארין, בו נראוּת היא הרבה והצלחה היא הכל – להיזרק בטלוויזיה זה לא בא בחשבון

 

קלאסיק איתמר 2: בטקס החלפת מתנות ומכתבים, איתמר מקריא בקול גם את המכתב של קארין אליו וגם את המכתב שלו אליה. יש בזה משהו סמלי. הרי במשך 42 יום איתמר היה הקול של הקשר – הוא קבע את הקצב, את סדר היום, מתי רבים ומתי מתפייסים. כעת הוא רוצה לקבוע שנשארים יחד, או לפחות אומרים לדני ויעל שנשארים יחד. ומה קארין רוצה? לתחושתי, כאמור, היא ויתרה עליו כבר מזמן. אם היא תגיד "כן" זה לא יהיה כן מהלב. 

איתמר וקארין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
איתמר וקארין | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

המתנות נפתחות. איתמר הביא לקארין דובי, קארין הביאה לאיתמר קופונים לעשיית כלים וטרנינג. היא מספרת שהשקיעה בדבר הזה שאיתמר אוהב, איך קוראים לזה? נו, הדבר הזה שמצחיקים איתו. הומור! כן כן, היא השקיעה בהומור. אחחח, קארין. יש כל כך הרבה צדדים שלך שפספסנו או לפחות הזנחנו. מאז שאיתמר השתלט על הקשר, קארין הפכה ליקירת העונה, בעיקר בגלל החמלה שכולנו חשנו כלפיה. היה קל להזדהות איתה, לכעוס בכעסה, לנסות להילחם יחד איתה על פיסת שפיות אחרונה מול הגזלייטינג של איתמר. אבל דווקא מאז שהשתחררה מאחיזתו, מתגלה לנו שוב קארין של הפרקים הראשונים ואנחנו נזכרים שבעצם גם היא חתיכת פרויקט. אנאלית, לא משחררת, עם נטייה לדרמה (סצנת ה"קח את המפתח, אינני חוזרת לכאן!" הזכירה נשכחות מ"תמיד יש לי מזוודה באוטו למקרה שאצטרך לברוח") ואיך יכולנו לשכוח – העדר פיוטי כמעט של חוש הומור. יכולנו לחגוג עם כל השגעונות של קארין אבל במקום זאת ריחמנו עליה כמעט כל העונה. כל זה יכול היה להיראות לגמרי אחרת עם מישהו אחר (ולא בהכרח יותר טוב).

בעוד איתמר וקארין מתקבעים על נרטיב ה"יש ביננו משהו טוב אבל זו לא התאהבות" המשותף שלהם, המצלמה משתפת קליפ של רגעיהם הגדולים, מרגע החתונה ועד ההווה. האוסף הזה מבהיר שעם כל הבעייתיות בקשר הזה – קארין ואיתמר היו הזוג היחיד בעונה שנראה שבאמת מעניין לו יחד. אולי זו רק עבודת עריכה שהיטיבה איתם יותר, אבל בעוד שאת שאר הזוגות ראינו מדברים רק על "הקשר", ו"התהליך", איתמר וקארין אשכרה ידעו לנהל שיחות, כמו בני אדם, לדבר על דברים אחרים. הם אולי הציעו לנו חוסר אותנטיות רגשית אבל בזה אני בטוחה: איתמר משך ועניין את קארין והיא משכה ועניינה אותו. 

תיראו מופתעים: לדני שוב יש מצב רוח מוזר

גם בביתו של דני מתכוננים לפרידה של 48 שעות עם אופציה לתמיד. גם כאן הייתה חלופת מתנות, אבל משום מה היא הייתה אוף-קמרה. אולי כי שני שכחה להביא מתנה ורק קיבלה מדני את צנצנת הצמחים הירוקה הנאה? אולי כי לא היו מכתבים מרגשים? אולי כי נגמרה הבטריה במצלמה? לא ברור, אבל נדמה לי שהאירוע שלא ראינו השאיר את דני באחד ממצבי הרוח הכי מוזרים שלו. הוא עומד במטבח, חיוך מטופש על פרצופו, ואומר לשני בקצב של מילה לדקה: "את רוצה שאני אכין לך לשתות?", רק כדי שהיא תבוא ותכין לעצמה. הכל היא צריכה לעשות בבית הזה. 

דני ושני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דני ושני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אחר כך הם יושבים בסלון והחיוך המטופש לא עוזב את פרצופו של דני. מה קורה לדני כאן? האם הוא מסטול? שיכור? אולי הוא שתה מהמים של הצמחים? "בואי נעשה לחיים עם תה", הוא מציע ואז קורא את הכיתוב על חולצתה של שני: "אין בויפרנדז, אין בעיות", שמתכתב עם ה"גברים הם חמורים" של אימה. אין מה לומר – העברה בין דורית היא דבר יפה. כבר די הרבה זמן שדני עושה את המיטב להוכיח שהוא לא חמור, אבל אני באמת לא יודעת מה הוא. בפרפורמנס הבא שלו הוא ממשיך להתעקש על הומור אביזרים ומציע לשני לארוז במזוודה שלה את התמונות מהקיר. הוא גם זורק משהו על זה שהוא לבש את החוטיני שלה ולשני בכלל אין חוטיני. זה הזמן לספר לנו שהם לא שוכבים? עכשיו באים? 

אולי דני פשוט שמח ששני עוזבת סוף סוף ואין לו דרך פחות קריפית להראות את זה. הוא מכניס את שני למונית רק כדי להוביל לרגע המרגש ביותר בכל העונה: איך הכלב סאני מסרב לעזוב את המקום, מחכה לשני שתחזור. כלבים אוהבים באמת. הם לא שוכרים חברות ניהול משברים, לא מקדמים את מכון הלבנת השיניים שלהם, לא עושים דיאטות מגע ולא מגיעים עם מטענים של שנות רווקות שורטת – הם פשוט אוהבים. כמעט שכחנו איך זה נראה. 

הכלב סאני מסרב לעזוב ומחכה לשני שתחזור. כלבים אוהבים באמת. הם לא שוכרים חברות ניהול משברים, לא מקדמים את מכון הלבנת השיניים שלהם ולא עושים דיאטות מגע – הם פשוט אוהבים. כמעט שכחנו איך זה נראה

 

את מה שעובר על שני בדרך להחלטה אנחנו כבר מכירים היטב. אין חדש תחת השמש. המנטרות הקבועות שלה נשמעות שוב ושוב: דני בחור על הכיף כיפאק, אבל היא יודעת שהוא לא התאהב בה ומרגישה שהיא עלולה לבזבז איתו את הזמן. אבל רגע, האם היא בכלל התאהבה בו? שני מנסה כל הזמן לדלג על המשוכה הזו על ידי הצהרות ש"אני לא הגעתי כדי להתאהב", מנסה למכור לנו את התיאוריה על כך שהתאהבות היא לטינאייג'רים, לא לנשים בשלות עם תוכנית ילודה. אבל לאישה בגיל הפוריות יש זכות להיסחף ברגש עז בדיוק כמו לכל אחת. החוכמה היא לא לוותר על החוויה הזו, אנחנו לא בחסידות גור – אלא לנתב אותה, אחרי שהיא מתרחשת, לקשר בוגר. אני חושבת שנכונו לשני עוד הרבה תשוקות וסערות, לצד בניית התא המשפחתי שהיא כל כך רוצה. 

ביום ההחלטה, מול דני השרינק ויעל – שני ודני מורידים את הפלסטר מהר מאוד, באופן הדדי, מכובד ומתבקש. שני אומרת ראשונה שהיא לא רוצה להמשיך, דני גם. "רציתי והתכוונתי והבאתי את כל כולי לתהליך הזה אבל אני רוצה להתאהב", אומר דני. האם היה אומר את זה גם לו שני הייתה עונה אחרת? קשה לדעת. לדעתי הוא חיכה לראות מה שני תגיד בטרם יאמר את שלו. אבל אין ספק שההקלה ניכרה על שניהם. וכשחושבים על זה, לא קרה כלום: דני נחקק בציבור כאדם חמוד ומתחשב שניסה ככל יכולתו לא לפגוע. שני הפסידה רק שני סבבים של ביוץ. יש אכזבה, אבל אין נזק. 

דני נחקק בציבור כאדם חמוד ומתחשב שניסה ככל יכולתו לא לפגוע. שני הפסידה רק שני סבבים של ביוץ. יש אכזבה, אבל אין נזק

 

אבל אם בכל זאת יורשה לנו ניתוח אחרון: האמת היא שלדני מעולם לא הייתה בעיה עם שני. הקושי שלו היה עם הקונספט של להתאהב בטלוויזיה. המצלמות שיתקו אותו ולא היה לו מה לתת. לא נדע לעולם מה היה יכול לקרות ביניהם לו היו מכירים בחיים האמיתיים. אבל ככה זה – יום אחד מלהקת פונה אליך בפייסבוק ואומרת לך שאתה אחלה דמות לריאליטי, יום אחרי זה אתה מוצא עצמך חוטף התקפי חרדה בזה אחד זה מול צוות צילום ומאכזב נסיכה פרסייה מושלמת. לו רק היה איזה מנגנון לסינון מועמדים, לבדוק שהם באמת מתאימים רגשית לתהליך, נאמר, פסיכולוגים שנפגשים עם מתמודדים לפני… עזבו. בוא נעבור הלאה.

עינת ולירון: מתוקים ונטולי תוכן

הבאים בתור לקבל החלטה הם עינת ולירון. כמו כולם, גם הם עומדים להיפרד ל-48 שעות לפני הטקס ואצלם נראה ש-48 שעות זה באמת מלא זמן. כנראה שמצאנו את הזוג היחיד שאשכרה בילו יחד גם לא בימי צילום. לקראת פרידה הם מבלים אחר צהריים דביק ביותר, והכל מוש חוץ מפער של כאלף ש"ח במתנות שלהם. לירון קנה פאזל, עינת קנתה גיטרה. את רצינית, אישה? מה עובר עלייך? לא יכולת להסתפק במפרט? אני לא רוצה לראות את פרצופה של עינת כשתגלה שאיתמר קנה לקארין דובי.

לירון קנה לעינת פאזל, עינת קנתה לו גיטרה. את רצינית, אישה? מה עובר עלייך? לא יכולת להסתפק במפרט? אני לא רוצה לראות את פרצופה של עינת כשתגלה שאיתמר קנה לקארין דובי

 

לירון מגיע אל דני ויעל ראשון, החיוך מולחם לפרצוף בנוהל הרגיל, ברור שהוא נלהב ועומד להגיד "כן", אבל יעל מדברת איתו עוד קצת על התהליך שעבר. לירון מספר שבעקבות התוכנית הוא יודע לדבר יותר על רגשות. אני נזכרת שלירון שווק לנו אל התוכנית הזו מלכתחילה כ"איש הרגשות", באותה תקופה שבה עינת שווקה כ"גולדיגרית" – וואלה, בראייה לאחור לא שמתי לב לאף אחד מהמאפיינים האלה בהם. למעשה, לא שמתי לב לשום מאפיין בלירון, בעינת, בלירון+עינת, בעינת+לירון. מהרגע הראשון ועד עכשיו הכל היה מתוק ונטול תוכן. אני לא טוענת שהם זייפו את החיבור ביניהם, יתכן מאוד שהוא אמיתי – אבל באמת שלהם אין עלילה. 

>> עינת מספרת על מה שלא רואים בתוכנית

אם כבר, מה שלירון ועינת זייפו היו הקונפליקטים ביניהם. לתחושתי דווקא שם שום דבר לא היה אמיתי – לא התלונות של לירון על פערים בלייפסטייל, לא התהיות של עינת אם הם בשלים לחיים האמיתיים. אלה היו סתם ניסיונות לייצר עניין, כי הם הבינו היטב שהם לא מספקים אותו (עוד לפני שעינת לא קיבלה את סליל הצמר וקיבלה לכך גושפנקא סופית). לירון מתרגש כשעינת נכנסת לחדר, ושניהם מקנחים את הסאגה ב"כן" הדדי ונרגש. יאללה בכיף. איחלתי לחיילים בהצלחה בהמשך דרכם. 

לירון ועינת. שיהיה בהצלחה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
לירון ועינת. שיהיה בהצלחה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אנחנו חוזרים אל קארין ואיתמר ואל ההבנה שעוד החלטה כבר לא תהיה כאן היום. אמרתי שאין מריחות? הגזמתי. איתמר יושב מול יעל ומודיע לה שהוא עומד להגיד "כן" לקארין על אף שהוא לא מאוהב. ליעל זה לא בא טוב. "ואם שבוע אחרי זה לא תמשיך, מה עשינו פה?" היא מתריסה נגדו. נחמד איך התוכנית משתמשת לפעמים במנגנונים שלה, כדי לחשוף את הבולשיט שאנחנו מולעטים בו באופן קבוע. אבל כנראה שגם להפקה – או ליעל – יש קווים אדומים. בעונה הקודמת אמיר אמר לדנית "כן" מול מצלמות, ועוד באותו יום הודיע לה שזה בעצם "לא" – כזה דבר מאיתמר לא יתקבל הפעם בסלחנות. 

אז האם איתמר עשוי לשנות את החלטתו? או שהוא בונה על זה שקארין תגיד "לא" ותחסוך את אי הנעימות? נגלה בקרוב – יחד עם גורלם של מנו וניצן (אם הם נפרדים, מי מקבל משמורת על הקססה?) ושי והדס (לכו תדעו, אולי יגידו "כן" ויעברו למסאז' במרפקים). עד אז, החזיקו מעמד וזכרו -לא משנה כמה המצב גרוע, לא אמרו עליכם שאתם "מיכל ענק", כנראה הדימוי הכי לא סקסי בתולדות השפה האנושית. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על חתונה ממבט ראשון 4