חתונה ממבט ראשון: די לאפליית הנמוכים!

נועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
נועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

גם דני וגם המוכר בחנות הבגדים ניסו לרמוז לנועם שהוא נמוך ושזאת עלולה להיות בעיה. נועם, מצדו, מתעקש להמשיך להיות חמוד ועם ביטחון עצמי ואנחנו לגמרי בעדו

88 שיתופים | 132 צפיות

מן המפורסמות היא כי אחד המנהגים המהנים בצפייה ב"חתונה ממבט ראשון" לאורך עונותיה הוא לזלזל ככל האפשר במומחים – קרי, דני, יעל והשלישית. הרי לא משנה כמה חולצות יתרחרחו, כמה קלסתרונים יופעלו, כמה ביקורי בית יפתיעו, אנחנו אף פעם לא באמת נהיה מרוצים מהשידוכים שהם מפיקים. אבל לצד הביקורת כדאי לזכור שאלה האנשים עם אחת העבודות הכי מבאסות בעולם. כן, הם מקבלים כסף, חיקויים בארץ נהדרת והזדמנות לחלטר בהרצאות במתנ"סים, אבל הגדרת התפקיד של מומחי התוכנית הזו היא לא באמת להצליח במה שהם עושים. אם הזוגות שהם היו יוצרים היו באמת מתאימים, התוכנית הייתה מאוד משעממת והיינו שונאים אותם אפילו יותר. כך שמדי פעם אפשר גם להרהר במלאכת הקודש כפויית הטובה הזו, שמספקת לכם שעות של אסקפיזם ולי טור פעמיים בשבוע. 

>> חתונה ממבט ראשון: מה כבר יכול להשתבש?
>> חתונה ממבט ראשון: הדר, אל תעשי את זה לעצמך

בתחילת הפרק ששודר אתמול הוקדשו יותר דקות מסך מהממוצע לדני ויעל (והשלישית, נו) כדי לשכנע אותנו שהבחירות שלהם קצת פחות שרירותיות משנדמה. אפילו ראינו אותם מתחבטים ומתלבטים, יוצרים משולש רומנטי בין שלושה מועמדים לתוכנית ומחליטים בעצב מאיזו צלע להיפרד. הם יודעים שהם חושקים ברוני, האוחזת בתואר החביב כל כך על התוכנית "ציפור דרור, אשת עסקים מצליחה בחו"ל", אבל לא בטוחים למי לשדך אותה: לנועם שדומה לה או לעדי ששונה ממנה? 

במי רוני תבחר? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
במי רוני תבחר? | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

לי עצמי לא הייתה כל התלבטות כאשר שמעתי שעדי אוחז באחד המקצועות הכי סקסים לגבר: נגר. כן, בבקשה! באוקיי קיופיד כבר יודעים את זה עלי מזמן – התואר המקצועי שבו תתהדר באפליקציה יכול לגרום לי להימשך אליך מיידית. אם מישהו כותב על עצמו, למשל, שהוא  "מורה ללשון", אני עלולה לאבד שליטה. גם "חוקר מזג אויר", "קונדיטור", ו"תסריטאי" יביאו בדרך כלל לסוויפ מיידי ימינה, לעומת המבאסים המוכרים כ"מתעסק בנדל"ן" או "עורך דין". אז אני אולי קצת מוזרה בהעדפותיי אבל נדמה לי ש"נגר", מאז שכולנו פגשנו את איידן ב"סקס והעיר הגדולה", הוא די קונצנזוס. כולנו משוכנעות, ובצדק, שנגר הוא גבר שגם מתעסק עם הידיים, גם בעל נפש אומנותית, גם מסוגל לחסוך לנו טיול לאיקאה וללא שום צל של ספק מוכן לזוגיות רצינית בכללי וספציפית איתנו. 

אבל המומחים, כדרכם של מומחים, לא מבינים עד כמה עדי הוא נכס ושולחים אותו לדרכו. שערוריה שכזו, ולחשוב שאני עוד ריחמתי עליהם! נתנחם בכך שאפילו איידן חזר באחד הסרטים שאחרי הסדרה, אז אולי עוד נפגוש את עדי בהמשך ונגלה אם יש לו חסרונות (אין לו! חבל לכם על הזמן!). במקום עדי נבחר נועם, שאוחז בתכונת אופי מאוד נדירה וחמקמקה שקושרת אותו לרוני. שימו לב: שניהם אוהבים את הים. מה הסיכויים?

בהפקתית זה אומר הרבה פריימים של אנשים חטובים בבגדי ים, בעיקר. אבל בעצם יש להם עוד משהו במשותף, שניהם חיו תקופה ארוכה מחוץ לישראל – רוני במיאמי, נועם באוסטרליה – והקימו שם, לפי עמודי הכלכלה שדני קורא, "עסקים מצליחים מאוד". בעוד רוני התעסקה בבגדי ים, לא אומרים לנו במה נועם עסק רק שהוא "יזם" ש"כל מה שהוא נגע הפך לזהב". לפעמים נדמה לי שכל מה שאדם צריך לעשות כדי להרגיש מצליח בחייו המקצועיים הוא להתלהק ל"חתונה ממבט ראשון". אני חייבת שזה יקרה לי, ההורים שלי יהיו כל כך גאים.

בשלב זה אנו מבינים שנושא הרילוקיישן ממשיך להעסיק את התוכנית הזו באופן אובססיבי. בעולם בו אני חיה יש אזהרות מסע לכל מקום שאינו כאן, אבל בתוך הטלוויזיה כולם מתעופפים, מחתימים דרכונים, מנשנשים כריכים בארומה של נתב"ג וממציאים את עצמם מחדש על פני שלל יבשות. הקונפליקט הרומנטי שהוצף בעונה הקודמת, "האם להישאר איתך כאן במדינה המזיעה הזו או להמשיך להצליח בסטנדרטים של דני במדינה מזיעה אחרת", מוצף שוב, הפעם בדילמה שמכינים לנו, על פיה נועם כבר גמר לנדוד ורוצה לגור בישראל ורוני עדיין לא החליטה. אישית מיציתי את סוג העלילה הזה בפרשת בת אל ויוגב, אבל אולי הדברים נראים אחרת כשמתרחקים מתאשור. 

אל תדברי על אריק

ואם אנחנו כבר בנתב"ג, בוא נתכונן לטיסה של דובי ואריק אל היעד החם, מולדת הטברנות היווניות – מנצ'סטר! אחרי הלילה המתוח שבילו יחד, דובי ואריק נותנים לזה צ'אנס. הם עושים צ'ק אין ומודיעים לפקיד שהם טסים לירח דבש, תוך כדי שאנחנו שומעים מפי דובי את ה"קולולו" הכי עצוב בעולם. זה ממשיך עם טיסה עצובה, נסיעה עצובה במונית, שיחה עצובה על הארכיטקטורה של מנצ'סטר, דיון עצוב על סידורי השינה במלון ואז פתאום זה מכה בי: דובי בעצם לא עצובה בכלל! פשוט אין לה הבעות, מימיקה או טון. זוהי דובי, גם כשהיא סבבה. מעניין שבשבוע שעבר סיפרו לנו שצרכן הבוטוקס בזוג הזה הוא אריק, שעה שדובי היא זו שבאמת מדגימה את התוצאות המושלמות של הזרקה, לכאורה. אבל אצלה זה כנראה בילט אין. אם מקשיבים לתוכן דבריה, דובי מתעקשת שהיא לא סובלת בכלל. שהיא אפילו אולי מסכימה קצת ליהנות.

אריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בשלב ראשון, כדי להדגים את מחויבותה לשחרור, דובי עושה פן. פחות קוקו לחוץ בראש, יותר אפשרות להתעניין בזולת, לא ככה? אריק רוצה להחמיא אבל נזהר לא לעשות זאת בהתלהבות יתר, מרוחק במידה, שחלילה לא יתפס כפולשני. למצלמה הוא אומר שיתכן שדובי רצתה גבר צעיר יותר, או שנראה אחרת – ואין לו בעיה עם זה. 

בפרק שעבר אבחנתי שאריק לא עומד להילחם על לבה של דובי יותר מדי. משהו בו נראה נטול אנרגיות בהקשר הזה, לא מוכן להסתערות, לא נכנע לקונספציה על פיה עליו להוכיח את עצמו כדי להיות ראוי לאהבה. אני עדיין חושבת שזה המצב, אבל מה שיפה – זה לא הופך את אריק לפחות נוכח בסיטואציה. הוא לא נעלב מחוסר התלהבותה של דובי ממנו. להפך, הוא נפתח בצורה מרשימה ומספר לדובי על ילדיו, על אחיו המנוח, על הפעם האחרונה שבכה. יותר ויותר אריק מסתמן כרחוק מזכר האלפא. אולי דווקא הוא, המבוגר מבין כל הבחורים שפגשנו עד עכשיו, הוא הגבר החדש והרגיש? זה שבאמת אפשר לדבר איתו? ואם כן, זה יעזור לדובי להימשך אליו?

לא ברור מה התשובה לשאלה האחרונה. בשלב זה ירח הדבש במנצ'סטר נראה כמו אירוע ידידות נוח, לא כמו מצע לתשוקה. אריק, בכל זאת קצת אלפא, חותר בסירה במאגר מים כלשהו, דובי מתנצלת על ההתנהגות שלה בחתונה, אריק סולח, אבל כשעולה סוגיית המגע הפיזי ביניהם, דובי מדברת על זה באופן תיאורטי בלבד ומייבש למדי. "אני רוצה לגעת בך כשזה יבוא טבעי ולא כשכולם מצפים", אומרת מי שהתחייבה לתכנית ריאליטי בה כולם תמיד יצפו. יתכן שכל זה הוא פשוט תהליך ארוך שבסופו לאריק תהיה עוד ידידה מבין 35 הקיימות.

מה שנועם יודע וההפקה לא

בחזרה לישראל, יעל ודני מודיעים לנועם שהוא עומד להשתתף בתוכנית ואז מגלים משהו שלא ציפו לו: נועם אוהב את עצמו! כשנועם נרגש מההודעה על השידוך שנמצא לו, נפלטת לו האמת. הוא חושב שהוא מציאה, הוא בא ליהנות והחשש היחיד שלו הוא שהצד השני לא יעמוד בציפיותיו. לגיטימי, לא? אז זהו, שלא. אצל דני ויעל הצהרות כאלה לא יעברו. התוכנית הזו הרי אמורה לרסק בטחונות עצמיים ולא לרומם אותם, ולכן דני מזמן את נועם לשיחה דחופה בה הוא מבקש להזכיר לו משהו: אתה נמוך, כפרה. טוב, הוא לא אומר את זה במילים האלה, אבל חשוב לו שנועם ידע שאולי הצד השני לא יזרוק את עצמו עליו מיידית. במקביל הוא גם מכין את רוני לכך שעליה "להתכונן להפתעות", מה שלי היה גורם לברוח בבעתה מכל העסק. כאילו כל זה לא מספיק, בחנות הבגדים המוכר כנראה קיבל הוראה להציע לנועם הצעה משפילה בשם "מרימים מסיליקון" לנעליים, שזה מכבסת מילים ל"עקבים" ו"אתה נמוך". נועם לא נכנע. הוא רוצה לבוא כמו שהוא, כי הוא יודע משהו שההפקה מתעלמת ממנו: שיהודה לוי, ליאור רז ומייקל ג'יי פוקס לפני הפרקינסון – זיינו מלא.

רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
רוני ונועם | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

גם אני לא מוכנה לקבל את ספין הגובה כמרכז הכובד של יחסי רוני ונועם. כן, נשים מחבבות גברים גבוהים, כן, 165 ס"מ זה לא שחקן NBA, אבל נועם הוא חתיך, חייכן וכריזמטי ובחיים האמיתיים אני בטוחה שהוא די מבוקש. כשנועם ורוני נפגשים מתחת לחופה, האמת מתגלה – "גבר נמוך" זה בדרך כלל בסך הכול גבר בגובה שלך. רוני ונועם דווקא נראים ממש טוב ביחד. החיוכים שלהם מתמזגים להמון שיניים לבנות, הם מסתודדים באופן מבוייש וקסום כמו שני אנשים בדייט מוצלח, מתרגלים את שיחון הספרדית של שניהם ונותנים מקום להפוגה הקומית הכי מוצלחת מאז הגרושה של אריק – האחיינית של נועם שדורשת ממנו "לשפוך כמו המיץ הזה". 

רוני אפילו מבקשת מנועם שיתן לה יד כדי לא ליפול מהכיסא שאליו היא מורמת, מה שבשלב זה של מרחקי נגיעה, בתוכנית, זה כמעט כמו פורנו בשבילנו. יתכן שמצאנו את הזוג הרגוע, המתפקד והמחרמן של העונה הזו. יתכן גם שלא. בשעה זו הכול פתוח – ניפגש אחרי המדגם.