חתונה ממבט ראשון: והם חיו באושר ועושר עד מחרתיים

ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

"חתונה ממבט ראשון" היא הריאליטי היחיד שבו נקודת השיא, הגמר הגדול, היא הרגע הכי פחות טלוויזיוני ביחס לכל שאר הפרקים. אבל לפחות גילינו איך קוראים לשלישית

88 שיתופים | 132 צפיות

רגעים רבים של הפתעה זימנו לי תוכניות גמר בשנותיי הרבות כצופת ריאליטי. קפצתי מהספה בהשתאות כשהראל מויאל גבר על הראל סקעת. צעקתי בחוסר אמונה על הטלוויזיה כשקובי מרימי נסע לאירוויזיון במקום מיה בוסקילה. סימסתי לכל חבריי בהיסטריה כשטל גלבוע זכתה ב"אח הגדול" וכשאיתי שגב זכה ב"הישרדות" (כן, תבדקו, היה דבר כזה). אבל אל תוכנית "ההחלטה" של חמ"ר הגעתי משועממת מראש. אמנם היא שודרה אחרי קמפיין "מי ישאר ומי יפרד?", שהשתלט על יום השידורים של קשת –  אבל זה היה המתח המאולץ ביותר בהיסטוריה של מתחים מאולצים. כולנו ידענו שהמאוהבים יגידו כן, שהמאוכזבים יגידו לא, וששני הזוגות המתנדנדים כנראה יגידו כן ויתחרטו. למעשה, "חתונה ממבט ראשון" היא הריאליטי היחיד שבו נקודת השיא, הגמר הגדול, הוא הכי פחות טלוויזיוני ביחס לכל שאר הפרקים. ההפתעה היחידה שיכולנו לצפות לה היא שמישהו יזכור איך קוראים למומחית שיושבת ליד יעל ודני, הידועה בכינויה "השלישית".

>> האם הפקת התוכנית רימתה את מור ומאור?

יעל, דני ו"השלישית" | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
יעל, דני ו"השלישית" | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

העין השלישית

אז נתחיל בציון לשבח של דניס שידע ששמה הוא ליאת! גולדן בוי עד הרגע האחרון. ולך, ליאת, אני רוצה להגיד תודה על תרומתך לתוכנית שלא תסולא בפז. כל רחרוח חולצה שיזמת, וכל חמש המילים שנתנו לך להגיד בגמר – לימדו את כולנו על עצמנו יותר משאפשר לבטא. תודה לך, ליאת. לא, מצטערת, אני לא מסוגלת לעשות את זה. לנצח תיקראי "השלישית". מקווה שאת סולחת.

רוני ונועם: יותר כיף להתמזמז מאשר לא להתמזמז

הפרק מתחיל עם רוני ונועם. ביומיים שלהם בנפרד טרם ההחלטה, שניהם מצולמים על רקעים נוגים, מהרהרים בקשר שלהם ומגיעים לתובנות שכנראה אפשר לסכם ב"יותר כיף להתמזמז מאשר לא להתמזמז". רוני בכל זאת יוצקת מעט עומק ומספרת שהיא יודעת שזה היה רומן חופשה בדרכו: לשניהם אין עבודה, הם לא חוו יחד משברים ולחצים, וכמו בכל קשר פיזי מוצלח, על השאלה אם זה יכול להיות מתורגם לעוד רבדים, יכולה לענות רק המציאות. דווקא אל פרשת ה"פעם חשבתי שנועם נמוך אבל אז הבנתי שאנחנו באותו גובה", רוני בקושי מתייחסת וטוב שכך. העניין מוצה מזמן. נועם מצדו, פשוט יושב בבית קפה עם צחור שיניו, מחכה שרוני תגיד לו כן. טוב, היא באמת קצת דומה לברבי.   

נועם ורוני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
נועם ורוני | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בפגישה מול דני, יעל והשלישית, נועם ורוני מתרגשים ומרגשים. אמנם יש רגע של אי נוחות כשנועם אומר שרוני "עזרה לי לצמוח", וכשרוני מרפררת ל"הנסיך הקטן" (כמה קטן?) – אבל עזבו שטויות, הרי נועם כבר מזמן לא נמוך, סיכמנו שהוא גבוה מנטלית. הם מחליטים להמשיך ביחד כמובן, דני בוכה, אנחנו בוכים איתו – ורוני ונועם חיים באושר ועושר עד מחרתיים, כשנדע אם הקשר הזה שרד את הימים שאחרי המאניה. 

אם רציתם הימורים, הנה הם. זו השאלה שאותי הכי מותחת לקראת יום שלישי, ואין לי קצה של ניחוש לגביה. אני שומעת  את הקיצונים משני הצדדים – הרומנטיקנים (ודני ויעל) אומרים שזה מנט טו ביייי, הציניקנים משוכנעים שהם פשוט לא ימצאו נושאי שיחה כשההורמונים ירגעו, כי כמה כבר אפשר "לדבר עם העיניים", בסוף זה שורף. איפה האמת? אולי באמצע? אולי רוני ונועם באמת יתקלו במשברים של זוגות אמיתיים, אבל יוכלו להם? הלוואי שכן. אני מקווה שיספרו לנו הכול. 

אמיר ודנית: זוג בלי תוכנית

דנית ואמיר הם הזוג הבא שמגיע לבקש את ברכתנו. לקט החוויות שלהם יחד הוא למעשה יומן המסע המובס של אמיר אל המיטה של דנית, החוצה ממנה ואז שוב בחזרה. דנית משוכנעת ש"אנחנו רק צריכים להתגבר על ההיבט הפיזי", ואמיר מתייחס גם הוא לסוגיית האינטימיות במילים כמו "בעיה" ו"התמודדות". אם לא הייתי יודעת מה אני רואה, הייתי חושבת שדנית עומדת ללוות את אמיר בטיפולים כימותרפיים – לא שהיא אמורה לעזור לו להתגבר על העובדה שהוא לא נמשך אליה. אבל איכשהו, שניהם חיים בעולם שבו על חוסר משיכה צריך ואפשר להתגבר. איך? הם עדיין לא מספרים לנו. מעתה הרגישו חופשי לקרוא להם "אמיר ודנית – זוג בלי תוכנית".

דנית ואמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דנית ואמיר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

ברגע פגישתם, דנית נראית פגז באוברול שחור, וממלאת אותי בתקווה אחרונה שאולי היא הביטה במראה והבינה כמה היא סקסית, ושמי שלא קולט את זה – לא ראוי להיות איתה. אבל לא. דנית הכינה לאמיר שלושה עמודי נאום מהודקים במהדק (!!!) במהלכם היא פורשת את הקשר היפהפה ביניהם ומודיעה לבסוף ש"יש לה סבלנות". כשדני שואל את אמיר אם הוא מרגיש התקדמות בתחום המשיכה, התשובה היא "התקדמות מאוד קטנה". 

אבל אמיר בוחר להמשיך עם דנית, בדיוק כפי שהבטיח שיעשה בפרק שעבר – כי כזה הוא אמיר שלנו, יציב ואחראי. ומה עם המשיכה? אמיר חושב ש"יש סיכוי" שהיא תגיע. כל מה שבחורה רוצה לשמוע, אה בנות?

וואו, איזו טעות קולוסאלית זו מצד שניהם להמשיך עם הקשר הזה. כל כך הרבה דברים לא נכונים נעשו, נאמרו והוחלטו בדינמיקה בין אמיר ודנית וכל כך מוזר לראות מומחים בתחום בריאות הנפש מברכים אותם על הבחירה העקומה הזו. מה יש פה לחגוג בדיוק? דנית מספרת ש"עברה תהליך" כי "למדה לבטוח", אבל היא בוטחת בבחור שלא סיפר לה את האמת, ושגם היום לא משתף אותה כיצד הוא מתכנן להתחיל לחוש אליה תשוקה. הקשר עם אמיר דווקא היה אמור להיות המקום בו כל נורות האזהרה שלה מופעלות, לא המקום בו היא מתמסרת בקלות. אמיר, לעומת זאת, עדיין נראה כמו צבי שנתקע בפנסי מכונית, לא רוצה לבוא לקראת משהו אלא בורח ממשהו. הפעם הוא בורח מהתיוג של "המניאק שזרק בחורה בטלוויזיה", אולי בורח גם מהבעיות שלו באינטימיות, מהצורך האמיתי לטפל בעצמו. יעל מסכמת ש"לא תמיד אפשר להספיק הכול" וש"הזמן שלכם מתחיל", במקום לומר להם את האמת – שעדיף לקפל את הבסטה הזו. נשארו יחד מאז או נפרדו? והאם יכול להיות שדנית בכלל עם אריק, כפי שטוענים בפפראצי? נגלה בקרוב. אם זה נכון זה מקריפ – אבל העיקר שמישהו חושק בדנית. מגיע לה.

דובי ואריק: לפחות ישארו ידידים? פחחחח

וכעת אריק ודובי, זוג ה"ברור שלא". האם אנחנו באמת צריכים עוד מונטאז' של אריק נוזף בדובי ודובי רוקדת בחוסר סינכרוניזציה? מי שואל אותנו. על רקע אוסף הרגעים הלא נוחים שלהם, כל אחד מהם משחזר למצלמה את החודשיים האחרונים – אריק מתלונן על זה שדובי לא רואה ריאליטי וחדשות ולא שידרה עניין בו, דובי מספרת שהיא למדה על עצמה שעדיף לבד מאריק. כשהשניים נפגשים מול המומחים, בא לי שדני ויעל יתנצלו בפניהם ויודו – זה היה אחד השידוכים הכושלים וחסרי ההגיון שהם עשו, שידוך שבוסס על גיל בלבד. אז בא לי. לא קורה. 

דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דובי ואריק | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אריק ודובי מגיעים להיפרד, זה ברור לכולם, השאלה היחידה היא איך זה יקרה. האם יהיו מכות – כלומר עקיצות בנוסח "את לא יודעת להתחשב" שאריק סיפק לנו בעבר, או שתהיה פרידה יפה ותרבותית? ובכן, מי שתוקפת הפעם היא דווקא דובי. היא מספרת לאריק שוב שהיא "אישה יוצאת דופן ומטורללת", מאשימה אותו שלא פרגן לה על זה, ומקנחת בסוג של קללה – שהאישה הבאה שלו תהיה דומה לה. מה? איך היא יכולה לאחל לו דבר כזה? דובי מאחלת לו "אישה שמחה" ש"תעזור לך לעבור תהליך" – שעה שאריק בסך הכול רוצה אישה עצובה, או לפחות צעירה, שקטה ומתרשמת בקלות מנדל"ן מניב. דנית, על פניו, היא לא בדיוק הטייפ קאסט, אבל אל תזלזלו בקטגוריה "צעירה". היא כנראה חשובה לו יותר מהשאר. 

בכל מקרה – אל מול עקיצותיה של דובי, אריק דווקא נשאר רגוע הפעם, אפילו טוען שהיא ריגשה אותו ומבקש חיבוק. אין לו כוח לעוד מערכה. דני ויעל שולחים אותם ללכת לנסות להיות ידידים, אבל זה יקרה ביום שבו נזכור איך קוראים לשלישית. 

דניס והדר: לחיי התהליך!

דניס והדר הם הבאים בתור. הלקט שלהם כולל את מצעד בגדי הים המרהיבים של הדר ושלל הרפליקות השרמנטיות של דניס – אבל משמיט החלקה ספציפית על הקרח שבה הוחלט על נסיעה משותפת לברצלונה כשהתוכנית תיגמר. שערוריה! הרי מדובר במאמץ נלוז של העריכה, לגרום לנו לשכוח שדניס והדר בעצם כבר נשבעו זה לזו באייס מול, כך שהפעם אין כאן אפילו קמצוץ של מתח – כולנו יודעים היטב מה תהיה הבחירה. 

אבל כל הזדמנות לקבל קצת משני אלה מתקבלת בשמחה. במיוחד שהפעם הקלישאות נכונות, ודניס והדר באמת עברו תהליך זוגי של ממש, או כמו שדניס אומר למומחים: "עלינו בשיפוע טוב". הדר מתלוננת שדניס מביא מונחים מתחום המתמטיקה, אבל בעצם אין רומנטי מדניס. הרציונליות כאן מסייעת לרגש, לא חוסמת אותו. 

הדר ודניס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הדר ודניס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הזוגיות של דניס והדר לא הייתה חד מימדית (סליחה, רוני ונועם) וגם לא דרמטית ומשוגעת (תכף נגיע אליכם, ניר והגר). היא נבנתה בצורה בוגרת, חכמה, כיפית, ניצבה בפני אתגרים ויכלה להם, ועל הדרך גם לימדה אותי איך להגיב אם הבויפרנד שלי מאיים לטוס בלעדיי ליפן (שפריץ טומי לצוואר ופרצוף פוקר, רשמתי, הדר). רגע לפני הסוף דניס כמעט הורס הכל עם שוביניזם מיותר – הוא מספר ש"בחורות בדרך כלל לא מצחיקות אותי" וגם מצהיר ש"אם הדר לא תבחר בי, אני יודע איפה היא גרה", בדיחה סרת טעם בימים של אלימות נגד נשים. אני רושמת לו מינוס אבל נוטה לסלוח כי הוא דניס. וכי הוא זכר שקוראים לה ליאת. 

דניס והדר מתייצבים להחלטה,  שניהם אומרים "כן" ועוזבים שלובי ידיים ומעריצי מבט. נותר רק לגלות בפרק הבא שהם עדיין יחד, ולהירגע סופית. לא שאנחנו לחוצים – קשה להימנע מהשמועות על הזוגיות בת הקיימא שלהם גם כשמנסים – אבל לכל מקרה שלא יהיה, הכנתי את הלפידים והשלטים, ואם משום מה, באופן לא מתקבל על הדעת, דניס והדר יספרו על פרידה – נפגש בכיכר רבין ונצעד אל עבר רחבת המוזיאון. הכול בשליטה (ובפרופורציה).

ניר והגר: רמזים לאינטליגנציה רגשית

בכל עונה של "חתונה ממבט ראשון" יש זוג בולט, נפיץ, מדובר יותר מהשאר – בעונה הזו אלה היו ניר והגר. וזה ממש לא צריך להחמיא להם. החיבור בין ניר והגר הפך לנושא שיחה בגלל הדברים הבעייתיים שבו, או במילים אחרות – בגלל הגר. בכל מקרה, בהתאם למעמדם ניר והגר הם הזוג שחותם את התוכנית. ההפקה מגייסת את מעט פירורי המתח שהיא יכולה ומטילה הכול על שני אלה, כשעל רקע קליפ מיטב הצרחות של הגר על ניר במכוניות – מהדהדת השאלה "ישארו או יפרדו", "ימשיכו לסבול יחד או ינשמו קצת לחוד". 

הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הגר וניר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אלא שבשלב זה רובנו כבר ניחשנו שלמרות הסתייגויותיה – הגר עומדת להגיד "כן". בפרקים האחרונים זה נהיה ברור: הגר כבר לא מתלבטת אם היא רוצה את ניר, היא פשוט חוככת באילו דרכים להתעלל בו במהלך הקשר. ובכל זאת, קצת מתח צריך שיהיה – אז ההפקה מפנה את הזרקור אל ניר, ומספרת לנו ש*הוא* בעצם זה שמתלבט *לגביה*. ניר משתף פעולה עם הכיוון הזה. הוא מספר על הרהורים קיומיים, שואל אם הגר בכלל ראתה אותו בכל התהליך הזה, מספר כמה התיש אותו לספוג את כל הפחדים שלה. הגר מצדה מכה על חטא ומודה שהיה קשה איתה – משניהם, אלה תובנות נכונות, כאלה שאפילו מעידות על אינטליגנציה רגשית, אבל משום מה לא ראינו דבר מהן במהלך התוכנית. במשך חודשיים תמימים חווינו את שניהם בחוסר מודעות, איך צמחה להן אחת אינסטנט בין לילה?

החיבור בין ניר והגר הפך לנושא שיחה בגלל הדברים הבעייתיים שבו, או במילים אחרות – בגלל הגר

ובכל זאת, מתחילה להתגנב אצלי תקווה חלושה, שניר באמת יגייס את מעט הכבוד העצמי שנותר לו, ויגיד להגר "לא". דני, יעל והשלישית מחכים גם הם להכרעה. הגר מספרת, יחסית בקצרה (ועם שימוש נרחב במילה "כאילו") שהיא רוצה להמשיך לנסות. עכשיו תורו של ניר להחליט. אין לו דף כמו לאחרים, זה סימן למשהו? הוא אומר "זה לא פשוט" – מה זאת אומרת? ומה פרסומות עכשיו??? לא להאמין, אבל הם הצליחו לעשות לי את זה, הרשעים – גרמו לי לשבת על קצה הספה ולצפות לרגע טלוויזיוני לא יאמן.

חוזרים מהפרסומות. ניר אומר כן. נו באמת, לא האמנתם שיהיה אחרת. עמוד שדרה הוא דבר שאמור להתפתח עוד ברחם ובטח לא בגיל 40. ניר והגר מתחבקים ובסצנה האחרונה הוא מנסה לנשק אותה והיא רוטנת "בסדר, לא צריך להגזים". הסדר שב על כנו.

נגמרה העונה, כמעט. זוג אחד פרש, שני נפרד, ארבעה נותרו יחד – סטטיסטיקה לא רעה, אבל נחכה להסתנכרן עם המציאות כדי לגבש דעה סופית. עד אז – החזיקו מעמד, תהיו טובים וזכרו – יש לה שם. קוראים לה ליאת. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"