חתונה ממבט ראשון: מתי ניר והגר יעשו את זה כבר?

ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר והגר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

והפעם: ניר מנתב את התסכול המיני שלו לחוש הומור, דניס זומם לנטוש ליפן, דובי מפתיעה, המשפחה של מור מתגלה כסוג של משפחת רפאלי לעניים ולכולם יש תסביכי אב כאלה ואחרים

88 שיתופים | 132 צפיות

ברוכים הבאים לעוד פרק ב"דדי אישיוז ממבט ראשון"! אם לא שמתם לב, העונה הזו אובססיבית לנושא "אבא". לאבא שלך יש סולם? יפה מאוד, אבל אם אין לו עוגן עלילתי שיסייע לך להבין את הקשיים שלך בקשר זוגי, אין שום שימוש בסולם שלו. זוהי שעתם הגדולה של כל האבות – אבות נעדרים, אבות נוטשים, אבות רוסים, אבות נוהגים ברכב שטח ומכינים חליטה פגז. כל זה מתחיל להיראות כמו נושא לא רע למחקר אקדמי במימון המכון הפרוידיאני וטינדר. 

ונתחיל עם אבא של מור. אחרי שהחליטו להתנסות כידידים ולא ללחוץ על אינטימיות ביניהם, מור ומאור נוסעים לבקר את משפחתה של מור ברמת ישי. זה בצפון. אז הם נאספים על ידי רכב שטח בו נוהג האב האלפא מייל עם שני אחים חטובים מאחור. אפשר כמעט להתבלבל בין המשפחה הזו למשפחת רפאלי על הרכבה המלא – מור היא בר רפאלי לעניים, אבא הוא רפי רפאלי לשמנמנים, האחים הם און, דור, שון או וואטאבר, ורק האימא חסרה, נקווה שהיא לא בחקירות על עבירות מס. 

המשפחה של מור. משפחת רפאלי לעניים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
המשפחה של מור. משפחת רפאלי לעניים | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הג'יפ הגדול ושירי הבריטני ספירס הרועשים מתגבשים יחד להפגנת כוח נובורישית משהו. מזל שמאור בחור רגוע, אחרת היה נבהל מכל זה. הוא מנסה למצוא את עצמו בתוך המערכת אליה נזרק, מחמיא לתואם רפי רפאלי על התה בשטח, מתבדח וזורם, אבל משהו בעיניו של מאור עדיין משדר ריחוק סקפטי. אולי כמוני, הוא מרגיש את הזיוף סביבו. הרי למרות הטיול בנחל זוהי לא באמת משפחה של סנדלי שורש וחיבור לטבע, זו משפחה של בריטני, טראש ולייקים באינסטוש. וחשוב מכך, מור היא לא באמת הטיפוס הרך והידידותי שהיא מנסה למכור כאן. גם סביב פכפוך נחלים היא אותה קונטרול פריק מחושבת. מור אמנם טוענת בפני משפחתה שהיא מתחילה לחבב את מאור, אבל ככה זה בדיוק נשמע – כמו טענה שבאה מהראש לא מהלב. 

>> תזכירו לנו למה מור ואור שודכו?

החלק המעניין קורה דווקא אחרי הביקור המשפחתי, כשמאור מספר למור שאביה מזכיר לו את אביו שנפטר לפני מספר שנים. מור שואלת ומתעניינת ואחר כך מספרת למצלמה ש"דיברנו שעה ועשר דקות". מאוחר יותר הם יבקרו גם את התאום הזהה של מאור. טוב, לא באמת, זה כנראה אח גדול, אבל יש להם בדיוק אותו אף, אותה הבעה אדישה ואותה בעיית עצירות מילולית במערכות יחסים, לפי דיווחו האישי. מור ממשיכה לפרגן למאור גם פה. "הכרתי דרכו פן אחר בי שלא ידעתי שקיים", היא מספרת, מיד אחרי שהיא מעדכנת שהם כבר שלושה ימים מסתדרים. כל הספירות האלה – שעה ועשר דקות, שלושה ימים – מרגישים לי כמו סימן ברור למצוקה של מור. ותסבירו לי, איך אפשר להכיר פן אחר בעצמך, כשאת סופרת כל שנייה שאת מצליחה לסבול עם האדם? כמה אמת יש בהצהרות של מור וכמה ניסיונות מוגזמים להוכיח שהיא מנסה? מישהו רוצה להמר?

הגר וניר, תנו לנו משהו קטן

לי אישית אין מושג, הרי אני רק כושלת בהימוריי. לא מזמן, כשהגר סיפרה שהיא נמשכת לניר אבל  מפחדת לגעת בו פן היקום יקרוס, הודעתי שזה רק טיזינג. אבל אני מתחילה לחשוב שלהגר דווקא כן בא על החבוב המזוקן שלנו. היא לוקחת אותו לארוחת ערב עם חברים, משוויצה בו, נוגעת במקומות המותרים בגופו כמו מרפק וגב תחתון – וניר מבסוט. ההתקרבות, להזכירכם, נוצרה אחרי שיחה על אביה הנוטש, זה שהתקשר מהדיוטי פרי ומאז לא נודעו עקבותיו. וכאן נדרש דיוק קל לגבי השבוע שעבר. בעוד אני התייחסתי למונולוג הקשה של הגר כלשונו, והבנתי שאביה עזב את המשפחה, צופים אחרים, מתברר, לא בדיוק הבינו מה קרה. למה הוא לא חזר? יש לו בעיות חוקיות? אישה אחרת? הוא שכח את המספר? הוא קיבל מכה בראש? אני לא רוצה חלילה ללעוג לטראומה של הגר ולחשיפה הטלוויזונית האינטנסיבית הזו – אבל המקטגרים צודקים, הסיפור הזה מחורר ומשונה. ספרו לנו, אם אתם לא רוצים שנהיה יצירתיים מדי!

בחזרה לכאב הביצים של ניר – סליחה, למערכת היחסים של ניר והגר – השלב הבא הוא מסאז', אבל לא חלילה כזה שהגר מעניקה לניר, אלא מסוג ה"הפקה הביאה לנו שובר לספא, בוא נלך, אולי זה כולל מאפה". ניר נמס מכך שהגר דואגת שמישהו יגע בו כשהיא לא. בסיכום האירוע הוא מספר ש"עשינו דברים שלא עושים מול מצלמות" והלסת שלי לרגע נשמטת, אבל מיד אחר כך ניר השובב מודה שזה לא קרה באמת. 

ניר מפנטז | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
ניר מפנטז | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מאוחר יותר, בפגישה עם יעל  – ניר  ממשיך עם הקו המבודח, כשהוא אומר שהסיבה לכך שהשניים ישנים בחדרים נפרדים היא ביישנותו, והוא מבקש מהגר לא ללחוץ עליו. אין ספק, תסכול מיני מוציא את המצחיק מניר. ומזל שכך, כי כשהוא לא מצחיק הוא כמו מסטיק בתחתית הנעל – אסון דביק. לא, באמת, ניר הגזים השבוע. "אני רוצה לספר לך כל כך הרבה דברים" הוא אומר בעודו בוהה בה באופן קרוב ומביך בפרצופה של הגר, "יהיה לנו כיף ונחמד" הוא לוחש, ואחר כך בטח כל מיני וריאציות כמו "יהיה לנו כיף וטוב ונחמד וכיף", "נחמד וטוב וכיף לנו" – אתם יודעים שהייתי בעדו עד כה, חשוב לי שבנות ישראל יראו איך זה נראה כשגבר רוצה אותן, אבל וואו, אנשים מאוהבים חייבים לסתום את הפה שלהם, זה בלתי ניתן להכלה. 

יעל מציעה פרשנות מלכותית להסדרי הלינה בין ניר והגר. לדבריה, הם יכולים להיות "מלך ומלכה" שחיים בחדרים נפרדים, אבל כשרוצים להתנשנש – מזמינים זה את זו לחדר. אני מניחה שמדובר במלך ומלכת אנגליה, ומודה ליעל על האימאג' של אליזבת ופיליפ בתנוחה המיסיונרית. רוב תודות. למעשה, מדובר במתווה מופרך לחלוטין. הרי ניר והגר לא מתלבטים איפה לעשות את המין, אלא האם לעשות את המין. ויותר נכון – ניר ועמו כל עם ישראל וחלקים מהתפוצות, רוצים לדעת מתי הגר תהיה מעוניינת לעשות את המין. מה זה מעניין עכשיו לשמוע על מסדרונות סודיים שאליהם הגר לא תגיע לעולם בקצב הזה? מריחת הזמן הזו לא תעבוד עלינו. אנחנו רוצים אקשן, או לפחות רמז לאקשן, או לפחות שמישהו ימצמץ אם היה איזשהו סיכוי קטן לאקשן. מישהו? פליזזזז?

דניס מתבלבל

דדי אישיו מספר שלוש, קשור כמובן לאביה של הדר. הוא לא הוזכר במפורש, אבל הנטישה שלו, לא בשונה מזו של הגר, שוב עולה וצפה, כשהדר מבטאת חשש נוגע ללב שדניס יעזוב אותה כמו אביה. כל זה קורה בארוחה יפנית אליה השניים מתייצבים לרגל צונאמי שנחת על הזוגיות – הרצון של דניס לטוס ליפן לחודש עם חברים. מתברר שבמשך כל הזמן הזה, כשדניס מרח מקדם הנחה בחושניות על צווארה של הדר ונתן לה לעצב לו את הדירה, הוא גם הסתמס עם חברים על פריחת הדובדבן. הטיול תוכנן לפני התוכנית ולמרות שהתקבל אליה, דניס מתכנן לחתוך מהתהליך חודש לפני הסיום ולהמשיך עם הדר בזום. ועל כך, תגובת הצופים ותגובתה של הדר היא די זהה: נראה לך אחי???

הדר ודניס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
הדר ודניס | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מכאן והלאה מתחיל משא ומתן שחבל שבני גנץ לא ראה לפני שחתם עם ביבי, אולי היה לומד כמה דברים. זהו מו"מ בין שני הארד אסס. שני הצדדים שקולים, מפוכחים, נראים נפלא ומגובים בצ'ופסטיקס. "אני לא רוצה להגיד לו לא לטוס", אומרת הדר, אבל היא הכי רוצה להגיד לו לא לטוס. "אני לא צריך שתבטיחי לי שום דבר", מצהיר דניס, אבל הוא הכי צריך שהיא תבטיח נאמנות. העמדות ברורות – הדר מאיימת שאם דניס יסע היא לא תהיה שם כשהוא יחזור. דניס פוסק שבמערכת יחסים יש להעניק חופש ולא להציב אולטימטום. לבסוף הדר נוקטת בגישת ה"אני משוגע, תחזיקו אותי": "אני לא מפחדת עליך אלא עלי", היא אומרת, מסבירה שאם היא תעזוב אותו בשביל מישהו שפחות נמצא מיפן ממנו – יהיה לו רק את עצמו להאשים. בתור מישהי שנרתעה מהרוסיות של דניס, חייבים לומר שהחיקוי של הדר לאביגדור ליברמן הוא לא רע. דניס נראה מבולבל לרגע, אבל עדיין לא מטולטל לחלוטין. גם לו יש טכניקות. בסוף הערב הם משלבים ידיים ושותקים, אבל חושבים אותו דבר: מעניין מי מאיתנו יכנע קודם.

קשה להחליט בעד מי להיות בריב הזה. אני מבינה את חרדת הנטישה של הדר, וגם את הרצון בחופש של דניס. ואני גם כנראה לא אובייקטיבית, כי אם הייתי רוצה לראות את דניס ביפן הייתי צופה בחידוש ל"פספורט" לא ב"חתונה ממבט ראשון". אחרי הכול, מדובר בכוכב העונה הזו, לא מקובל שיחתוך בדיוק כשמתחילים להתחמם. נקווה שהקורונה הגיעה מספיק מוקדם על ציר הזמן כדי לייתר את כל הדיון. אם לא – מישהו כאן ניצח ומישהו הפסיד, ובכל מקרה יהיו לכך השלכות על הקשר.

דובי מנחיתה פצצה

בעודנו מחכים להכרעה בין הדר ודניס, גם דובי נדרשת לתת הכרעה. אמנם קיווינו שנפטרנו מהזיווג הלא מוצלח של דובי ואריק, אבל גם ידענו שלא יתנו לנו להשתחרר ממנו בלי מאבק של דני ויעל. השניים נקראים לספה, שם הם משחזרים את הארועים האחרונים בכיכובם – איך דובי לא באה ליום ההולדת של אריק, איך אריק אמר שהיא לא מתחשבת ושהוא לא נמשך אליה, כל השבאנג. אנחנו כבר מוכנים לקפל את הבסטה, כשפתאום דובי מנחיתה פצצה – היא דווקא כן נמשכת לאריק, ואם היה מתחכך לה בכתף לפעמים, במקום להיות אבי נעלבי, אולי היה מרגיש בזה. 

אריק ודובי. הופה! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אריק ודובי. הופה! | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אריק מתמתח דרוך בכסאו. גם אני די מופתעת. לא היו סימנים שדובי בעניין, אבל אולי משיכה היא עניין סבוך ב"צבעוניות של הנשמה" שלה, כפי שהיא קוראת לזה. מכאן והלאה אריק מתקשה להסתיר את החיוך שלו. הוא כנראה כבר לא מקשיב לשום דבר שנאמר בחדר כי מבחינתו הוא ניצח בתוכנית – אמרו שהוא חתיך, אפשר ללכת הביתה. הוא מציע לדובי שיתנו לזה צ'אנס נוסף, דובי מסכימה לחשוב על כך במהלך צום תשעה באב. לא יודעת,אם אני הייתי צמה, היה מסוכן מאוד להציב מולי אחר כך גבר שמכין דגים ועוגיות, אבל אולי לדובי יש שיקול דעת מהימן יותר משלי. 

לפני שניפרד אי אפשר בלי קצת דנית ואמיר. לא ראינו הרבה מהם אתמול, רק עוד טיול עם הכלבה ועוד שקשוקה בבית קפה, ודיווחים סותרים על מהות הקשר: אמיר מרגיש משוחרר ורגוע, דנית מרגישה שהקשר הזה התחרבן כשהפסיקו לישון יחד. דנית ואמיר מתגלים כשני בני אדם שלא מסוגלים להיות מאושרים באותו זמן. בתחילת הקשר כשאמיר שיקר, זייף והתענה – דנית הייתה בעננים. עכשיו, אחרי שאמיר התרחק, הוא מרגיש פנטסטי ואילו דנית מייחלת למותה. אני סקרנית לדעת האם השניים יצליחו למצוא דרך לסבול באותה מידה ובאותו זמן. ואם יש סיכוי שזה יקרה לפני שג'ינג'ר תבקש להתגרש משניהם עקב עודף טיולים. 

עד שנגלה – החזיקו מעמד בגבולות 500 המטר וזכרו – גם אם קשה הדרך, לפחות מור לא צועקת לכם "נוסעים לטיול!, נוסעים לטיול!" באוזן לכל אורכה. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"