חתונה ממבט ראשון: תזכירו לנו למה מור ומאור שודכו?

מור ומאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
מור ומאור | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

מור היא אישה מסרסת ומאור שף שלא צריך ביצים. מור לא מחכה אפילו ליום השני של ירח הדבש כדי לבטל את מאור במשפט אחד, והוא אדיש מדי מכדי שנבין מה הוא רוצה

88 שיתופים | 132 צפיות

"12 קופים"? "התפשטות"? ביץ', פליז. היצירה האמיתית שחזתה את משבר הקורונה היא העונה הנוכחית של "חתונה ממבט ראשון". נכון, במבט מסוים הצפייה בתוכנית היא מבט היסטורי אל עולם שבו אפשר ללכת לעבודה, לארח חברים, לטוס לירח דבש. אבל עלילותיהם של ששת הזוגות של חמ"ר, שצולמו הרבה לפני שידענו מה זה מטוש וכרגע בטח הם תקועים בבית כמו כולנו, היא היא זו שידעה מה עומד לקרות בעולם. אחרי הכול, זו היצירה היחידה שמוכרת לאדם בה אנשים חדלו לגעת זה בזה. שני מטר? נסו שני קילומטר. הזוגות שלנו כל כך סולדים זה מזה, שאם כולם היו קצת יותר כמוהם – לא הייתם היום בחל"ת.

וכן, גם אתמול מה שראינו על המסך הוא בעיקר מרחק. המרחק בין הנהנתנות של מאור לאינטנסיביות של מור, המרחק בין המאמצים של ניר לחיוך של הגר, המרחק בין מה שעושה לאריק טוב על הלב לשירים של בוני אם, המרחק בין איך שאמיר מרגיש כלפי דנית לאיך שהוא מרגיש כלפי האהבה האמיתית שלו כאן – הכלבה ג'ינג'ר. לפחות בגזרת הדר ודניס נרשמת התקרבות, שביום טוב הייתה יכולה להרגיז את מנכ"ל משרד הבריאות.  

הזוגות שלנו כל כך סולדים זה מזה, שאם כולם היו קצת יותר כמוהם – לא היינו היום בחל"ת

את הפרק של אמש התחלנו עם הזוג החדש והמאכזב שלנו, מור ומאור, שהשיחות המקרטעות ביניהם בחתונה ובמלון הפכו לירח דבש מקרטע באותה מידה. תזכירו לנו למה שני אלה שודכו שוב? אה, כן. כי מור אישה מסרסת ומאור שף שלא צריך ביצים. זו יכולה להיות התחלה טובה, אבל המשדכים שכחו משהו חשוב נוסף שנוטה לקרב בין בני אדם – תחומי עניין דומים. מור ומאור יושבים זה מול זה ולא מבינים מה הקשר בין חובבת מזרחית שלא אוהבת לאכול ושונאת את הטעם של בירה, לטבח שלא רוצה לדעת מי זה עומר אדם וכן רוצה עוד צ'ייסר. הבוקר שאחרי החתונה מוצא את מור במצב רוח קשוח במיוחד – היא מודיעה שעליה ל"להתעלות או לחדול", אבל לא יודעת במה לבחור. בעיקר, היא מאוכזבת מכך שחתונת חלומותיה כבר נגמרה, ומנסה לנחם את עצמה בכך שהיא ממשיכה ללבוש רק לבן, אבל זה פשוט לא זה. מאור מרגיש את הדחייה ממור ולא מתאמץ לשנות את המציאות. הוא חוזר ומספר שהיא יפה בעיניו, אבל מספיק בוגר כדי לדעת שזה לא מספיק. איך אני יודעת? כי הוא מדגיש את ה"כן" שלו בכל משפט חיובי, מה שבאינטונציה מסויימת נשמע יותר כמו "לא". שימו לב: אני חושב שהן *כן* עשו עבודה טובה, ומאוחר יותר: אני *כן* נמשך אליה. המממ.

במיטה אחת לא כל כך גדולה שני שובבים טרללללה

הדר ודניס מתעוררים יחד במיטה. סיי, וואט? האם ידענו שהם ישנים ביחד, או שזה קו עלילה שנשמט מאיתנו? האם הם עושים את הפיליפ קירקורוב המאוזן? האם הם התנשקו בכלל? התוכנית הזו ממשיכה לתעתע בנו בכל מה שקשור במיניות, אבל המצב בהחלט השתפר. 

דניס והדר במיטה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דניס והדר במיטה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

הדר לוקחת את דניס לפגוש את המשפחה, מביכה אותו על הצוואר הוורוד שלו ובעיקר משוויצה בו, כי זה ברור לכולנו – דניס נולד כדי שישוויצו בו. אימה מאבחנת נכון, שדניס "מתייחס בהומור לשטיקים של הדר" וזו סוד הצלחתו. למען האמת, זה גרם לדניס להצליח גם להפוך את הדר מהדמות שתכננתי לשנוא בעונה הזו, למישהי שבא לי להיות חברה שלה (אבל היא תהיה החברה המשוגעת שלי, ברור. אני אראה ממש שפויה לידה). 

דניס מרכך את הדר, ממיס את ההתנגדות שלה, גורם לה לצחוק וזה הרבה יותר יפה לה מקפיצות הישבן שאפיינה אותה בפרקים הראשונים. אני כבר לא יכולה להתבאס עליה כמו קודם – בטח לא כשיש בחורה כמו הגר בסביבה.

היא לא אחותי, היא כבדה

אח, כן. אין מה לעשות – תפקיד המרשעת בעונה הזו מתיישב הרבה יותר טוב על הגר מאשר על הדר, ואיזה מזל – מלאכת הדחייה של ניר היא משימה שלא נגמרת לעולם. ברור שאיפשהו שירי קופרברג מחככת ידיים בסיפוק כשהיא רואה את העבודה של המייבשת העונתית הזו. טוב, זה לא יפה שאני נטפלת לבחורה. הגר לא עשתה לי כלום. אלא שהיא באופן כללי לא עושה כלום. היא בסך הכל חיה את חייה. קמה בבוקר, מוצאת שקית של תוכן שיווקי שניר השאיר לה על הדלפק,  אומרת שזה "מדהים" בפרצוף הכי משועמם שהיא יכולה לגייס, עושה קפה, הולכת לעבודה, חוזרת, מתעלמת מסיפורים של ניר על איך היה היום בעבודה שלו, מארחת חברות, שומעת מהן שהיא כבדה, מפרשת את זה כמחמאה על כך שהיא מפחידה גברים (לא, כפרה, את פשוט כבדה!) ואז כנראה נרדמת עוד לפני שהן הולכות הביתה – קשה לדעת מרוב שהיא נראית משועממת מהחיים. 

ניר, לכאורה, לא רואה את כל זה. הוא עסוק בלבחור לה את המאפים הכי טובים והפיצוחים הכי מפונפנים, כי אולי אנשים שמנמנים הם יותר נחמדים, אין לי מושג. על הספה של יעל הוא טוען שיש כאן "עליות וירידות" מבלי לפרט מהן העליות ואני קצת חוששת לתיק ההשקעות שלו בבורסה בימים אלה, האם גם שם הוא רואה לצד ירידות גם עליות דמיוניות? יעל מפרגנת לו על המאמץ ואף אחד מהם לא מדבר על הפיל החמוץ שבחדר – שכל המאמצים שניר עושה מחווירים לעומת חוסר המאמץ של הגר. ניר ויעל מדברים על הגר כעל אובייקט נשגב ונפלא שצריך להשיג, לא כעל מישהי שיכולה גם היא ליזום, לפנק, לעזור. הקשר מוצג לנו כמשימה אתגרית חד צדדית וזה מתחיל לשעמם אותי. ברור לכולנו שניר צריך להתחיל להראות קצת עמוד שדרה כדי שנשמור על עניין. יאללה, ניר, ספר לנו קצת על רגעי הפחד, קל הרבה יותר לנשנש ביחד.

דובי אוהבת עוגיה

גם אריק משתמש בפחמימות כנשק מול ההתנגדות של דובי, אשר מתעוררת לעוגיה ממנה היא מרוצה. ומזל שהיא אומרת לנו, כי לדובי, כזכור, אין הבעות. אריק חוזר להיות קצת ג'נטלמן ומחמיא לדובי על הלוק והלק, דובי עונה בפולניות משהו בסגנון "אני תמיד משקיעה, סוף סוף אתה שם לב", אבל יחסית אליהם, האווירה מתחממת. 

דובי והעוגיה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
דובי והעוגיה | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

בערב הם מתארחים אצל חברים לארוחת ערב, השיחה לא ממריאה אבל הדג טעים ואחריו דובי עושה הכול כדי שעצם תיתקע לה בגרון – רוקדת אייטיז ומודדת את המתקן המהופך של החברים של אריק, שכולי תקווה שאינו משמש לסקס. אריק מביט בה עושה את כל זה ואין לי מושג מה הוא חושב. האם הוא מחכה שהיא תתהפך גם מבפנים ותהפוך ליותר מידידה? האם הוא באמת בעניין שלה? או שהוא פשוט עומד לגייס אותה לחבורת רוכבי האופניים שלו? נדע בהמשך. כרגע זו חידה. 

חברתו הטובה ביותר של אמיר

אבל המצב ביניהם יותר מעודד מהיום של אמיר ודנית על חוף הים. להזכירכם, בפעם האחרונה שהם הלכו למאגר מים גדול, אמיר התרגש מזה שדנית "הרשתה" לו לשחות ונישק אותה באופן וולנטרי לחלוטין אבל זה היה פעם, כשהמים היו מתוקים. בשלב זה, אמיר די אדיש, דנית קרובה ליאוש, נמאס לה להתחנן לנשיקות והיא מתחילה להבין שאת כל החום שלו אמיר נותן לאחרת – ג'ינג'ר. אמיר מרוחק מהרגיל כשכל ליטוף שלו את ג'ינג'ר רק מגביר את קנאתה, ובצדק – דנית רואה עד כמה יש לו אהבה לתת, אבל היא לא יכולה להיות זו שמקבלת אותה. על צלחת חומוס וחמוצים, שיחה שמתחילה במיץ עגבניות כמעט הופכת לשיחת "יחסינו לאן", אבל נשארת במיץ עגבניות. אבל אמיר מצליח לשתוק את כל הדרך עד החשבון. דנית אומרת שקשה לה עם השקט, אבל יתכן שדיבורים היו מכאיבים לה עכשיו יותר. במיוחד שחוסר המילים של אמיר מלווה במעשים מעט עוינים – כמו לזרוק את דנית מהמיטה לטובת כלבתה. קצת בא לי בשלב זה שהשתיים פשוט יתאחדו נגדו אבל אני לא בטוחה כמה אני סומכת על ג'ינג'ר. 

אמיר וג'ינג'ר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"
אמיר וג'ינג'ר | צילום מסך מתוך "חתונה ממבט ראשון"

אז כרגע אנחנו מחכים לכמה גברים שיפתחו את לבם וישחררו את הסתימות הרגשית והוורבלית שנתקעו בה. בא לנו שניר יגיד שנמאס לו להיות מושפל, שאמיר יגיד שהוא לא רוצה את דנית. אבל בחזרה בברלין –  למור דווקא אין בעיה עם מילים. היא מתגלה כפתוחה במיוחד וגם מהירה באופן אכזרי. היא לא מחכה אפילו ליום השני של ירח הדבש כדי לבטל את מאור במשפט, "יש פער בין מה שציפיתי למה שקיבלתי". אווץ'. מאור נראה המום ממה שהיא אמרה, כלומר שומר על אותה הבעה יחידה שיש לו. מור עצמה יודעת שאם הייתה שומעת משפט כזה, הייתה נעלבת מאוד, אבל היא לא רצתה לשחק בכאילו. בדייטים ראשונים בחיים האמיתיים, אגב, זה בסדר גמור להגיד שאתם לא בעניין והזמן הסביר לכך הוא חצי שעה מרגע הגעת הדרינקים. זה אכזרי אבל כנה ומשחרר את שני הצדדים. העניין הוא שדייטים ראשונים לא נעשים בדרך כלל אחרי חתונה. 

מה יהיה? נתעלה או נחדול? נדבר או נשתוק? נרקוד או נשכח? נראה. עד אז, אני שוב מבקשת כי אין ברירה – החזיקו מעמד. אל תצאו לפיקניקים, אל תלכו לים לבדוק אם יש דבר כזה מקלחת כלבים וזכרו, לא משנה כמה המצב גרוע, לפחות אתם לא צריכים לעמוד על כיסא כדי לראות איך הלמטה שלכם נראה. 

>> לכל הטורים של הדס בשן על "חתונה ממבט ראשון"