יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: זה לא מה שציפינו משירי

שירי קופרברג | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
שירי קופרברג | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

מה אמא של לירן שמה לשירי בקובה? חשדות כבדים לסימום משתתפי "חתונה ממבט ראשון" לאור העובדה שכולם פתאום מאוהבים בטירוף. ולמרות זאת: מה שהיה בין שירי ולירן זה לא באמת נשיקה

88 שיתופים | 132 צפיות

מכירים את זה שכולם מאוהבים סביבכם? הכוכבים עומדים בזווית הנכונה, זוגות זוגות ממלאים את המרחב וקשה למצוא פינה בלי הדבקת שפתיים רומנטית? פעם ידענו ימים כאלה. אני קוראת להם "החופש הגדול בין כתה ח' לט'". אבל עכשיו, כשאנחנו אנשים גדולים, זה כבר לא קורה כל כך. נדיר שכל חבריכם יהיו מאוהבים באותו זמן – מישהו תמיד בדיוק נפרד, מישהי בדיוק רוצה לפתוח את הקשר, מישהו נרשם לטינדר ורק מעיף שמאלה כל הזמן, מישהי החליטה שנמאס לה מהכל והיא נשארת בבית ורואה שידורים חוזרים של משחקי הכס מהתחלה (אני! אני!). אבל אתמול היה נחמד להיזכר לרגע בימים התמימים הללו, ולהאמין שדרקון רושף אהבה במקום אש, פשוט התעופף מעל המגדלים של תל אביב, נהלל ותאשור, וירה לכל הכיוונים. או זה, או שהפקת "חתונה ממבט ראשון" פשוט חילקה אמדי לכל המשתתפים, כי לא לגמרי ברור לי מה קרה כאן.

הקורבנות הראשונים למתקפה הזו היו שירי והילי. כלתו של לירן ואמא שלו הן, מתברר, הזוג האמיתי של הסדרה הזו. שירי נראתה לגמרי בהשפעת משהו מוזר שהוחדר אליה באמצעות קובה. חיבוק ארוך ומקרינג' במיוחד בין אמא דומיננטית לאישה מסרסת (הממ…מעניין) היה רק ההתחלה. מעולם לא ראינו את שירי כל כך מאושרת והיא לא הפסיקה להתפעל מחמותה – השיער שלה, המרק שלה, הערכים של הבן שלה. המשפחה של לירן, שעובדת היותם עיראקיים הודגשה בפרק הזה כבר מעבר לטעם הטוב – הפגינו לנו רגשי נחיתות קלאסים אל מול אישה בהירת עור ושיער, מה שהצליח לנפח לשירי את האגו טריפ אפילו יותר.

לירן ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
לירן ושירי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אבל היי, זה כנראה עבד – לפני שהתחלנו לנסות להבין מה מתרחש פה, שירי העניקה ללירן נשיקה על הפה. נשיקה! על! הפה! ו…ברחה לחדר שלה. הסצנה של לירן עומד המום במסדרון החשוך, ופשוט בוהה באוויר, מבטאת רגש שלא הומצא עדיין, משהו בין תדהמה לחרמנות לעליבות חיים כללית. אבל רגע, למי אכפת מלירן? הפרק לא היה עליו, אל תגזימו. אנו מיד חוזרים לשירי, על ספת הפסיכולוגית, מתפייטת בפני יעל עד כמה ההתפתחות העצמית שלה כאן מדהימה, כי היא מאפשרת לה לתת ללירן נשיקות דודה יבשות על הפה (וככל הנראה לקוות שהוא לא יתן לה בחזרה). יעל, כמובן, ממהרת למסגר את מה שקורה כאן כצעד משמעותי ביחסים, ורומזת לצופים שיש כאן התאהבות. "כמה יוצא לנו להיות כמו ילדים?", שואלת יעל וזה בעצם מוזר, כי התנהגות ילדותית היא מה שראינו משירי עד היום, אף אחד פשוט לא טרח להוכיח אותה על כך.

שירי ולירן | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
שירי ולירן | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אז מה מתרחש כאן? האם תהיה תפנית אמיתית? האם בשלב מסויים הקשר הזה יתפתח מהצהרות ריקות לאומה ולמשפחה, אל שני אנשים שבאמת רואים זה את זו? אינני יודעת אבל אני: א. לא מאמינה לפרומואים, כבר נכוויתי מספיק ב. די פענחתי כבר את שירי, הבחורה שרוצה גלידה אבל לעולם לא תקנה גביע. וזה בעצם אומר הכל, לא?

בת אל ויוגב הם הזוג הבא שנמצא על הכוונת של דרקון האהבה שלנו, כשהם מתייצבים לטקס החניכה של כל זוג בישראל 2019 כנראה: הופעה של עומר אדם. הם עושים חיים משוגעים, מצלמים, מתייגים, משתמשים בשורש א.ה.ב בכמה הטיות, והאמת שקשה שלא לרצות להיות הם ברגע הזה, שבו רגש אמיתי מועבר אל הצופים. מבעד לכל אלה, השאלות הפנימיות כמעט ולא יוצאות החוצה, אבל אם מתאמצים, אפשר לזהות את הדהודן. האם האהבה הזו אמיתית כמו קעקוע השושנים על הצוואר של עומר אדם או מזוייפת כמו קעקוע השושנים על צווארו של עומר אדם? בת אל היא אישה מסתורית, או שלפחות זה הוויב שההפקה מפמפמת לנו בלי הפסק – הנרטיב לפיו יוגב כבר מוכן ומזומן לעשות לה ארבעה ילדים, והיא זו שצריכה להחליט אם היא נשארת איתו בארץ, לוקחת אותו לניו יורק, או הכי סביר – נוסעת לניו יורק ורוטנת שהוא לא בא איתה. כל וידויי האהבה שלה בפרק הזה, קצת גורמים לי לחשוש שהכל זה רק הכנה לריסוק הלב הקולקטיבי שיתרחש כאשר נפרד ממנה מבעד דמעה שקופה.

בת אל ויוגב | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
בת אל ויוגב | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

אבל דני הפסיכולוג מעדיף לשמוע דברים אחרים. הוא מתמוגג אל נוכח העובדה שבת אל כבר סופרת ביציות ואוגרת משאבות הנקה. "את משתמשת במילה משפחה, זו מילה חזקה בשבילך" הוא אומר. אבל דני, איך נאמר זאת בעדינות – המילה "משפחה" חזקה עבור כל רווקה שחצתה את גיל 30 ומעוניינת להיות הורה. בת אל תעשה ילד עם יוגי או בלעדיו בשנים הקרובות. זה שהיא מפנטזת על ילדים עוד לא אומר שהיא החליטה באיזו שפה הם ידברו. אני בלחץ.

בת אל לוי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
בת אל לוי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

נקסט, דרקוננו מכה בנהלל, הכתובת החדשה של דקלה ואלון שנמצאים בפיוס המי-זוכר-כמה שלהם, והם רוכשים מלא ריהוט חדש ומשותף. אחרי שבשבוע שעבר כולנו נחרדנו אל מול הלחץ הלא מתון שהופעל על דקלה לחזור לאלון המעפן, השלמנו עם החלטתה לקבל אותו בחזרה (נגיד) וחייבים להודות – אלון סוף סוף עושה משהו בשביל הקשר הזה. הוא עוזב את דירתו המעפנה, מתעורר בכל יום בשעה המעפנה שבע בבוקר (סתם, רוב האנשים מתעוררים בשעה הזו, לא הבנתי מה הדרמה) ומחוייב, לכאורה, לחיים מתחשבים ומעפנים לצד דקלה. העקיצות עדיין שם – כשהם מרהטים, חשוב לאלון לציין שיש כרית לשים ביניהם, שיש כורסא בה הוא יוכל לשבת לא לידה. האם שאריות הקונפליקט בין השניים הם רמז לכך שאלון עדיין לא ממש בעניין, ורק רוצה שעם ישראל יראה שהוא עשה מאמץ, בטרם יפרוש לעולם שכולו השקות ואירועי יח"צ? או שמא זה פשוט האיש שדקלה רוצה – ציני, עוקצני ואף פעם לא ממש מפרגן עד הסוף? אינני יודעת וכרגע נדמה שדקלה לא רואה את כל זה כי היא שוב מאושרת, מתוקה שכמותה. "ארבע פעמים הוא התקשר היום! ארבע!" היא קוראת בקול תרועה, אז למי אכפת מה היה תוכן שיחה, ממילא הרגע הכי טוב בה זה כששמו מופיע על הצג. דקלה היא כנראה האדם היחיד בסדרה הזו שבאמת מאוהב, ואני קצת מאוהבת בה במקביל. אוף, מגיע לה יותר.

דקלה דאיטי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דקלה דאיטי | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דקלה ואלון | צילום מסך "מחתונה ממבט ראשון"
דקלה ואלון | צילום מסך "מחתונה ממבט ראשון"

חילקנו ופיזרנו אהבה לכולם ולמי לא נשאר? לליאור ושרונה! הזוג ששוב נאלץ להדחק אל סוף הטור שלי, כי אני מנסה לשמור על עירנות קוראיי. טוב, באמת שאין מה לומר על מה שקורה כאן. כל כך משעמם לשני אלה אחד עם השני, שזה כבר כמעט בגדר מרתק. בעצם לא, עדיין משעמם. נסיון ההחייאה היחיד של ליאור ושרונה כזוג טלוויזיוני שמחזיק דקות שידור, מתקיים כשיעל טוענת בפנינו שהם עושים מלא סקס ומטילה עליהם את המשימה לנסות להכיר ולהתקרב בלי זה. זה לא עוזר, כמובן, והאמת היא שמראש טענת ה"אתם משתגלים כמו שפנפנים" לא הייתה אמינה במיוחד בעיני. יתכן שסקס כלשהו נעשה בין השניים, אבל אני חוששת שאולי הם נרדמו תוך כדי. שפת הגוף שלהם לא משדרת משיכה מטורפת, אין כאן דחייה אבל גם לא תשוקה ראויה לציון, ואולי בעצם זה הדבר היחיד שראוי לציון כאן – הרעיון החדשני יחסית בתכנית, שסקס אינו תמיד נקודת שיא ביחסים, לפעמים הוא פשוט עוד משהו שאנשים עושים, נטול חשיבות היסטורית. אז ליאור ושרונה שכבו, התפכחו, ואז קנו אחד לשני חפצים – עציץ, ראש מקלחת, ביצת קינדר. הכל מאיקאה. כמה חבל שאין שם מחלקה לנושאי שיחה.
בשבוע הבא, השפעות סמי האהבה כנראה יתחילו להתפוגג וחלק מהזוגות כבר מתכוננים לישורת האחרונה ולקבלת החלטות. אני אהיה כאן. לא להשבר עכשיו.

ליאור ושרונה | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
ליאור ושרונה | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"