יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: צוקית רוצה סקס, דודו רוצה לנוח

דודו וצוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
דודו וצוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

צוקית היא נערת הפוסטר של אישה חרמנית בישראל 2019, אבל האם תצליח להכניס את דודו למיטה? מעקב "חתונה ממבט ראשון" נמשך

88 שיתופים | 132 צפיות

נא להכיר: manic pixie dream girl או בתרגום חופשי "נערת הפיות החולמנית והמאנית". הביטוי, המוכר בחוגים פמיניסטים – הוטבע בשנת 2005 בידי מבקר הקולנוע ניית'ן רובין, והוא מתאר את נטייתם של תסריטאים מסויימים להמציא דמות נשית ילדותית שתעיר דמות גברית הפוכה לה. תחשבו על אודרי הפבורן ב"ארוחת בוקר בטיפאניס", על זואי דשנל ב"500 ימים עם סאמר" – ואז תחשבו על צוקית. ועל הכלה הטרייה שלנו, אורטל. יוצרי "חתונה ממבט ראשון" כה מאוהבים בנרטיב הנערה החולמנית, שהם ליהקו לא אישה אחת – אלא שתי נשים, למשבצת הזו בדיוק. אפשר לזהות את בחירת התוכן שלהם מהרגע הראשון – זה שם בפסקול הקופצני שמלווה כל אחת מהן בתכנית, בשיער הלנצח-מטורלל של צוקית, בשמלת הכלה ההו-כה-בלתי-שגרתית שבחרה אורטל לחופה (ומה זה מזכיר לכם? שמלה של פייה!) ובהצהרות שמסופקות לנו על ידן עד כמה הן מיוחדות ומפתיעות. ומעבר לכל אלה – זה שם במי ששידכו לאורטל וצוקית. עידו ודודו – בחורים חמודים, אבל שקטים, מיושבים, אולי אפילו כבויים – כך שכל מי שתוצב לידן עשויה להיתפס כמי שחיסלה ארגז של משקה אנרגיה מלא קפאין.

נערת הפיות החולמנית והמאנית שצריכה להוציא את הגבר מקונכייתו, לנער אותו, לעודד אותו, לחבר אותו לילד הפנימי שבו, דודו וצוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
נערת הפיות החולמנית והמאנית שצריכה להוציא את הגבר מקונכייתו, לנער אותו, לעודד אותו, לחבר אותו לילד הפנימי שבו, דודו וצוקית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

>> ומה באמת קרה בין אלון ודקלה?

מה רע, תגידו? בחורות מלאות אנרגיה זה אחלה, הן דומיננטיות בקשר, הן מצחיקות, הן מביאות גירל פאוור לפרצוף. אבל יש כאן קאץ'. כמו בהרבה במות שמעלים אותנו הנשים, שווה לבדוק רגע לפני שאנחנו נהנות מהכבוד. בסיפורים של מערכת יחסים, נערת הפיות החולמנית והמאנית היא זו שצריכה להוציא את הגבר מקונכייתו, לנער אותו, לעודד אותו, לחבר אותו לילד הפנימי שבו. וזה הופך להיות הסיפור של הגבר, שבו האישה היא רק המסייעת. שמתן לב בוודאי שצוקית כבר מפעילה את דודו פעם בשבוע לצאת לדייט והוא נגרר בפסיביות. אולי גם שמתן לב שאורטל וצוקית, שתיהן עוסקות בחינוך – מקצוע טיפולי במהותו. זה לא במקרה. נערת הפיות החולמנית והמאנית, לעיתים קרובות, הופכת להיות פרוייקטורית במשרה מלאה – אז שלפחות יהיה לה ניסיון מקצועי בטיפול.

המפגש הראשון מתחת לחופה בין אורטל ועידו הדגיש את האנרגטיות שלה ("אני מרגישה סוכריות קופצות בבטן!") ואת החנוניות שלו ("וואוו, יש לך קעקועים?"), וכימיה ראשונית בהחלט נרשמה, אם כי אנחנו כבר למודי אכזבות (כלומר, למודי אלון) וחופה מרגשת כבר לא עושה לנו כלום, כמעט. בשבוע הבא, מאיימים הפרומואים, אורטל עומדת להתהפך על עידו פתאום באמצע ירח הדבש ולהתלונן שהיא חנוקה. בעיני, זה לא כל מה שיש לנו לצפות מהדינמיקה הזוגית הזו. בשלב מסוים, הסיפור בין אורטל ועידו יהפוך להיות הבדל הטמפרמנטים ביניהם, ושמחת החיים של אורטל תגוייס כדי להוציא את עידו מדכאונו הקשה שנגרם מכך שמישהי פעם נפרדה ממנו. יאללה, בן אדם, שחרר, כולם הגיעו לכאן עם מטענים.

מרגישה סוכריות קופצות בבטן, אורטל ועידו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
מרגישה סוכריות קופצות בבטן, אורטל ועידו | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

הפרויקט של צוקית, לעת עתה, מתמקד בלהכניס את דודו למיטה. הנערה החולמנית, הפעם, היא גם הנערה החרמנית, ונראה שמישהו בהפקה שטף את מוחה של צוקית לדבר על סקס, סקס ועוד סקס. בשלב הזה, הרדיפה אחר מוט הפלאים של דודו נראית כבר כמעט גרוטסקית – אנחנו כבר מכירים מקרוב את כל כותנות הלילה ממשי שצוקית לובשת למיטה, המצלמה לא מפסיקה להחפיץ את הבחור, להתמקד על גופו הלא מתמסר ואפילו שלוש חברות מוגזמות של צוקית גוייסו כדי להכנס לו לתחתונים. אני כמעט מרחמת על דודו בשלב זה, אבל מצד שני, גם נהנית מהאופן שבו צוקית מחבקת את הצד המיני של המשוואה הזו, ולא מתביישת להראות לנו איך נראית אישה חרמנית ב-2019, וכמה זה נורמלי לרצות להתנשק בפה פתוח. נו טוב, אם כבר נרשמת לתפקיד כפוי הטובה של נערת הפיות החולמנית, לפחות תנצלי את הבמה כדי לקדם מיניות נשית בריאה, בלי שמץ של מבוכה.

ההתמקדות במיניות אצל צוקית ודודו בולטת בעיקר לאור העובדה שאצל זוגות אחרים, הנושא בכלל לא מדובר. מישהו יודע אם במושב תאשור יש פעילות לילית בין בת אל ויוגי, שלא מגיעה מכיוון הרצועה? אין לי גם מושג אם דקלה ואלון התממשו, בברצלונה או בראש פינה (נרמז שכן, על רקע הכנת טוסטים תמוהים). וגם לא יעזור לי לדעת, בשלב זה. לשני אלה יש בעיות קשות יותר.

הפרק התגייס לטובת אלון ודקלה, באחד הביטויים הקשים ששמעתי אי פעם: "ישיבת חירום זוגית". איייף. הזוג מראש פינה מוזמן לספה של דני הפסיכולוג כדי לספר לנו כל מה שידענו מהפרק הקודם – ההתלהבות הראשונית של אלון כבתה אחרי ירח הדבש, דקלה מרגישה מוזנחת, אלון רוצה עוד זמן. דני מטיף לשניהם שצריך להמשיך לנסות, אבל אני כבר לא מקשיבה למילים אלא רק לשפת הגוף. עיני נעולות על האופן שבו אלון יושב ברגליים פשוקות על הספה, משאיר לדקלה אולי שני סנטימטר כדי להתכווץ בהם. באופן אירוני, זה קרה בדיוק כשדני ציין שאלון "רואה את דקלה" – כן, רק לא רואה שהיא עוד שנייה נופלת לשטיח.

אלון ודקלה בישיבת חירום זוגית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
אלון ודקלה בישיבת חירום זוגית | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

המשך הפרק מוקדש לשכנע אותנו שאלון באמת מנסה – לוקח קצת חופש מהעבודה, מזמין את דקלה למסעדה, מסביר לה איך לעלות על הערסל, מכין את הטוסטים האלה עם יותר מדי רוטב. השתכנעתם? אני עדיין לא, לא לגמרי. הוא עדיין נראה לי סקפטי, בודק אותה, מחפש את הבחורה ההיא שהוא רצה פעם, כלומר לפני שבוע. אני לא מבינה מה הוא לא רואה – דקלה לגמרי שם. והיא, אגב, לא נערת פיות, האושר שלה לא מאני והיא אולי קצת חולמנית – אבל גם מחוברת למציאות. דקלה מוצגת לנו כאישה אמיתית ועגולה, שיודעת לשמוח גם להראות כאב, לתבוע יחס, להתרסק ולקום. הבעיה היחידה שלי איתה זה שהיא עדיין מאוהבת באלון ומוצאת את חיקויי החתולות שלו קורעים מצחוק. אבל יש דברים שבהם באמת קטונתי מלעזור.

השבוע הבא יהיה שבוע עצוב, כי יום הזכרון וכי שירי ולירן. תבחרו בעצמכם מה יותר מלא תוגה. במקביל, אמורים להיערך חיפושים אחרי שני סחים ששכחתי את שמותיהם, ולאחרונה נצפו מתגלגלים בשלג. בהצלחה!

לפחות מנצלים את 15 דקות התהילה: דודו כהן וצוקית אשכולי בהשקה של רשת הפארם Be בקניון עזריאלי מודיעין | צילום: רפי דלויה
לפחות מנצלים את 15 דקות התהילה: דודו כהן וצוקית אשכולי בהשקה של רשת הפארם Be בקניון עזריאלי מודיעין | צילום: רפי דלויה