יומן צפייה

חתונה ממבט ראשון: אלון מתגלה כדושבאג מהגיהנום

דקלה ואלון | צילום: אפרת ציון
דקלה ואלון | צילום: אפרת ציון

שירי ולירן ממשיכים להיות אומללים יחד, ומה שקרה בין אלון ודקלה הוא שיעור חשוב ב"תורת היחסים" לכולנו

88 שיתופים | 132 צפיות

"מי שרצה בי בערב, חזר בו עם עלות השחר" – חנוך לוין כנראה לא ידע בשעתו שהוא כותב על אלון מ"חתונה ממבט ראשון" אבל זה בדיוק מה שהוא עשה. אין ביטוי מדויק יותר לתעופה שמתרסקת עם הבוקר אל המציאות, משאירה אדמה חרוכה רגשית אחריה. בתכנית הזו פגשנו כבר כל מיני זוגות – קרירים, פושרים ולוהטים, זוגות שהתאהבו ברעיון האהבה, זוגות שבהם צד אחד רצה יותר מהשני – אבל זוג שבו מישהו היה מאוהב ליום וחצי ואז התחרט, את זה עוד לא היה לנו. ואוי, כמה שזה קשה לראות. דקלה לא מבינה מה השתנה באלון, מדוע אחרי ירח הדבש המחבר והכיפי הוא לא מלטף אותה יותר, לא שואל אותה איך עבר יומה, לא הורג בשבילה חרקים. וגם אנחנו לא ממש מבינים. אלון ממלמל משהו על זה ש"הוא ירד מההיי", וזה לא מספיק. בעולם האמיתי, כשדבר כזה קורה, בדרך כלל נוטים להאשים את הסקס והמשפט "לא היית צריכה לשכב איתו כל כך מהר", ייזרק בשלב מסויים לאויר. הפעם אין לי מושג מה אלון ודקלה עשו במיטה, ובכל מקרה אני כופרת בטיעונים הפוריטנים האלה. סיבות אפשריות נוספות הן שאלון נבהל מההתלהבות של דקלה, או שמחוץ לשמלת הכלה, היא נראתה לו פחות יפה. גם אלה היגדים מקוממים (דקלה הרי מהממת, בכל מצב), והתשובה האמיתית היא שלא נדע לעולם מה קרה לאלון ואנחנו גם לא צריכות לעסוק בניחושים. זה רק ממחיש את המיינד-פאק הקולקטיבי שנוצר כשמישהו משנה את דעתו עליך כל כך מהר.

נבהל מההתלהבות של דקלה, או שמחוץ לשמלת הכלה, היא נראתה לו פחות יפה? דקלה ואלון | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
נבהל מההתלהבות של דקלה, או שמחוץ לשמלת הכלה, היא נראתה לו פחות יפה? דקלה ואלון | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

הייתי שמחה לנחם עכשיו במשפט "זו בסך הכל תכנית טלוויזיה", אבל אחותכם שכותבת משוחות הדייטינג, חייבת לדווח שהתסריט הזה של אלון ודקלה קורה כל הזמן במציאות. קרה לחברות שלי, קרה גם לי. אני כבר אדם מבוגר, אבל הפעם האחרונה הייתה לפני שנה. ישבתי וערכתי קונסוליומים ארוכים עם חברות, בניסיון להבין מדוע בתוך שלושה ימים, בחור הפך מרוצה אותי בשגעת, לאדיש לחלוטין לקיומי. עד שנמאס לי והמשכתי עם חיי. בשלב מסויים, השאלה "למה" כבר לא מעניינת. אותי כרגע יותר מסקרן האם ההתנהגות המוזרה הזו אופיינית רק למגדר אחד. אישית, אני מכירה אותה כשייכת לגברים, אבל אולי יש נשים שמתחממות ומתקררות בכזו מהירות, ואשמח לשמוע עליהן. בינתיים פיתחתי תאוריה על כך שנשים הן מלכתחילה תהליכיות יותר, איטיות יותר, שמשיכה והתלהבות נבנית אצלנו לאורך זמן, היא לא כפתור שאפשר לכבות ולהדליק בשנייה. כשאישה רוצה גבר, זו רק ההתחלה של התהליך הרגשי שעובר עליה. זה הולך ונבנה ומקבל חיזוקים מכל אזור במוח. בכל רגע שהיא לא איתו, היא מפנטזת, מדמיינת, מתכננת – ולא יכולה לחכות לפגוש אותו ולהגשים את כל המטען הזה שנצבר אצלה. למצות ולעבור הלאה תוך יום אחד? איפה הכיף בזה?
ובחזרה לפרוייקט הכושל אלון ודקלה – אין לנו אלא לקוות שבשבוע הבא הוא ייגמר. שדקלה תזדכה על התבוסה, תארוז את ה"את אישה נוחה" שאלון נתן לה ותפרוש לפני שתיפגע עוד יותר. התובנה הכי חשובה שאני מבקשת שתקחו מכאן, היא שהקלישאה "הבחורים מחוץ לתל אביב פחות מתוסבכים, לכי לראש פינה ותכירי מענטש אמיתי", מתגלה כעוד אגדה שלא מעוגנת בחיים עצמם. כן, יש גברים מתוסבכים גם בראש פינה. בהצלחה עם החתולה, אלון.

לאור הדיזסטר בצפון, נרשמה כמעט הקלה כשירח הדבש של ליאור ושרונה הסתמן כנטול תעופות מיוחדות. הנשיקות בחתונה הפעילו לי את הדמיון אבל בבוקר המחרת במילאנו ליאור ושרונה שקולים, מאופקים ופושרים – או שפשוט לא כל כך נמשכים זה לזו, נחיה ונראה. ליאור דופק את הברך בסנובורד, שרונה מנחמת אותו אבל לא יוצאת מגדרה ("לא נורא, יש לי יין חם" – באמת, שרונה?), ועל אף ניסיונות ההפקה לסכסך ביניהם קולינרית, נראה שהם גם מתגברים על העובדה שהוא לא אוכל שרימפס והיא כן. נו, ברצינות, אנחנו באיטליה וכולם אוכלים פסטה (חוץ מאלרגים לגלוטן, בעצם). תצטרכו להתאמץ יותר בשביל זה. אני מחבבת את ליאור ואת התנהגותו הג'נטלמנית שנראית כנטולת אינטרסים ואמיתית למדי. לפעמים גבר יכול לסחוב לך את התיק ולהתעניין בשלומך גם בלי אג'נדה חבויה, אלא סתם כי אמא שלו חינכה אותו יפה. לעת עתה, זה לגמרי מספיק.

ליאור ושרונה | צילום מסך מהסדרה "חתונה ממבט ראשון"
ליאור ושרונה | צילום מסך מהסדרה "חתונה ממבט ראשון"

ההתעללות ברמת אביב נמשכת. שירי לא סובלת את לירן אבל מוכנה לראות איתו סרט במרחק של שני קילומטר זה מזו. על פי הפרצופים שלהם מול הטלוויזיה, הסרט הוא כנראה "שואה" של קלוד לנצמן. אחר כך לירן יוצא עם חברו, קובי, שבהתחלה נראה כמו דושבג טיפוסי אבל מפתיע עם רמז לתובנה, כשהוא מציע שלירן יסתכל פנימה לתוך עצמו וישאל מה *הוא* רוצה, לא רק מה שירי רוצה. כן, זה מה שביקשתי בטור האחרון! שלירן ינסה להבין מדוע הוא אוהב את מי ששונאת אותו, שיגמל מהצורך לרצות כל הזמן, שיבדוק מאיפה מגיע הדימוי העצמי הנמוך הזה (רמז: יחסים מקולקלים עם אמא). זה כמעט קורה, אלא שהפסיכולוגית של לירן מסיתה אותו מיד מהדרך הנכונה וזורקת לחלל משפטים שלא קשורים למציאות כמו "שירי לא הייתה נשארת אם היא לא הייתה רוצה", ו"אתה צריך ללמוד להשען עליה". את רצינית, דוקטור? בשעה זו, יהיה קל יותר להשען על כנסיית הנוטרדאם(טו סון?). שירי פשוט לא בעניין. וכן, אני יודעת שהרכילות מספרת לכם שהם ביחד בשעה זו, על כך אענה שא. אני לא מאמינה, ב. אם היא ממשיכה למרר את חייו אחרי צילומי התכנית, זה לא הופך אותי לפחות צודקת.

היא פשוט לא בעניין, שירי ולירן | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"
היא פשוט לא בעניין, שירי ולירן | צילום מסך מ"חתונה ממבט ראשון"

בשבוע הבא, אני מניחה, נדון לעומק ביוגב ובת אל ובצוקית ודודו, שלעת עתה מפגינים יציבות זוגית מספקת כל עוד הם לא מדברים על מגורים בניו יורק/חדירה מלאה, בהתאמה. החזיקו מעמד עד אז ובבקשה, לעולם אל תתנו לאף אחד את הזכות להיות לצדכן, רק כי אתם "אישה נוחה".