הקיץ בדובאי לוהט, אבל אפשר להעביר בה חופשה מושלמת בלי לצאת מהמזגן

מלון  Anantara at the palm בדובאי | צילום: shutterstock
מלון Anantara at the palm בדובאי | צילום: shutterstock

דובאי היא ארץ הפנטזיות הבלתי מוגבלות. גם בקיץ, זה אחד היעדים השווים לחופשה בזכות מגוון מטורף של פעילויות בחללים ממוזגים: מסקי ועד צלילה עם כרישים. בדקנו מקרוב ויש לנו המלצות

88 שיתופים | 132 צפיות

מאז שכוננה ישראל יחסים דיפולמטיים עם דובאי לפני כשנה וחצי, היא הפכה לאחד היעדים המועדפים עלינו לחופשות. בתקופה הזו של השנה (תסכימו איתנו שזה נשמע פחות מאיים מהמילה – "קיץ") – חם בדובאי. ממש חם. אבל רגע! זה לא אומר שצריך לחכות לחורף. בדובאי, שהיא אחת משבע מדינות איחוד האמירויות והשנייה בגודלה מביניהן (אחרי אבו דאבי), יש אינספור אפשרויות לפעילויות משפחתיות בחללים ממוזגים, או כאלה שמערבות מים – שמתאימות גם למזג אוויר הנוכחי. הבונוס הוא כמובן שמדובר בתקופה שנחשבת Off Season, ולכן תעריפי האירוח והאטרקציות הם לרוב נמוכים משמעותית. 

אם ארצות הברית היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, דובאי היא כנראה ארץ הפנטזיות הבלתי מוגבלות. כמעט כל אטרקציה בה מתהדרת בתואר "הכי גדול", "הכי גבוה", "הכי הרבה". מדובר במדינה שרובה ככולה מתבססת על תיירות ונופש, עם אחוז עצום של רצועות חוף, רובן מלאכותיות שנוצרו בידי אדם, עניין מטורף בפני עצמו. אחד המטורפים שבהם הוא איי התמרים (Palm Islands) פרויקט שאפתני במיוחד שהחל בדובאי בשנת 2001. במסגרתו נבנו שלושה איים מלאכותיים שמעוצבים בצורת עצי דקל, שנועדו להגדיל את אורך החוף של העיר בכ-520 קילומטר. האי הראשון מביניהם, ג'ומרה, נבנה במהירות שיא של שש שנים, והיום נחשב לזה שבו נמצאות הרבה מהאטרקציות התיירותיות במדינה. בין השאר, הוא גם אחד המבנים היחידים שנבנו בידי אדם שאפשר לראות מהחלל. כן, עד כדי כך. מלבד איי התמרים נבנו לחופיה גם איי העולם – קבוצה נוספת של איים מעשה ידי אדם שמסודרים בצורת מפת העולם, כך שכל אזור מוגדר כיבשת אחרת. אל האיים הללו אפשר להגיע באמצעות שיט בים בלבד, והם רובם ככולם מבוססים על ריזורטים, בתי מלון ואתרי נופש. 

חופשת indoor בדובאי | צילום: יח"צ
חופשת indoor בדובאי | צילום: יח"צ
Anantara World Islands Dubai | צילום: יח"צ
Anantara World Islands Dubai | צילום: יח"צ

באופן כללי, דובאי היא מדינה שמוכוונת תיירות. יש בה אינספור בתי מלון, יחידות נופש ובתי קיט. אילת על סטרואידים, אם תרצו. או לאס וגאס של המזרח התיכון. בהתחשב במזג האוויר החם, הרבה מהאפשרויות התיירותיות בה גם מבוססות על פעילויות ימיות והמון המון בריכות, בכל מקום. אגב הים בתקופה הזו של השנה פשוט מושלם. שקט, נעים, ללא גלים. הטמפרטורות הגבוהות מחממות גם את המים אבל לא יותר מדי, כך שהרחצה בהם היא נעימה מהרגע הראשון, מבלי לחטוף את מכת הקור ההתחלתית שאנחנו מכירים ממי הים במקומות אחרים. ובאמת שאפשר לשהות בתוך המים שעות (רק זכרו להימרח ולחבוש כובע. כי בכל זאת צריך לשמור על עור הפנים). 

בית המלון הכי מדובר במקום הוא אולי אטלנטיס, שבשטחו אפשר למצוא גם את פארק המים הגדול בעולם, אבל הוא ממש לא היחיד. דובאי מלאה בריזורטים גדולים ומפנקים, שמכילים אינספור מתקנים בתוך שטחם הרחב. לרגל הקיץ, שהיא העונה הפחות מתויירת, הושק מבצע שווה ביותר בכ-60 מבתי המלון בדובאי – במסגרתו אם תזמינו שהייה של שבוע תשלמו על חמישה לילות בלבד, ואם תזמינו שהות של חמישה לילות – תשלמו רק על שלושה (עד סוף חודש אוגוסט). בין המלונות אפשר למצוא כאלה כמו Caesars Palace Bluewaters Dubai, Hyatt Centric, Habtoor Grand Resort,Caesars Palace Bluewaters  ועוד.

אחד מאתרי הנופש השווים שגם משתתפים במבצע הוא "Anantara The Palm Dubai", חלק מרשת בינלאומית של אתרי נופש, הממוקם על החוף שמקיף את אותה קבוצת איים בצורת עץ דקל. הריזורט, שמעוצב ברוח ואווירה תאילנדית, כולל 293 יחידות דיור – חדרים או וילות, לחלקם ירידה ישירה לבריכת הלגונה שמתפתלת לאורך המתחם כולו, חלקם בעלי בריכה קטנה פרטית, לחלקם גישה ישירה לחוף הים ואפילו ירידה למים ישר ממרפסת החדר.

בחלק מהחדרים, אלו שנבנו מעל המים, יש כמו חלון שקוף ברצפת החדר באמצעותו אפשר "ללכת" על המים. במתחם הריזורט פועלות שש מסעדות שונות, ביניהן מסעדה אסיאתית ומסעדת גריל אוסטרלית, וגם כזו שתרקח עבורכם סעודות פרטיות בהתאמה אישית. כמו בכל ריזורט שמכבד את עצמו גם פה תמצאו ספא מפנק עם מגוון טיפולים, קידס-קלאב עם צוות מסור שיעסיק את הילדים שלכם עוד לפני שהם יספיקו להגיד "משעמם לי" ולצידו גם מועדון לבני נוער, כאלה שפחות צריכים צוות ויותר צריכים פלייסטיישן.
מחירים: החל מ-680 ש"ח לחדר בעונת הקיץ

Anantara The Palm Dubai | צילום: רעות ברנע
Anantara The Palm Dubai | צילום: רעות ברנע

בנובמבר האחרון השיקה רשת Anantara עוד ריזורט, שממוקם ב"איי העולם" – במרחק של חצי שעת הפלגה בים מריזורט האם. Anantara World Islands Dubai Resort  הוא מקום שמיועד למי שבאמת רוצה להתנתק מהעולם שבחוץ, ולבלות ימים שלמים בתוך מי הים, הבריכה, או להנות מאחת פעילויות הספורט הימי במקום. הוא כולל 70 חדרים או וילות, גם במקרה הזה מסוגים שונים – כאלה עם ירידה ישירה לחוף הפרטי, כאלה עם בריכה פרטית וגם חדרים למשפחות.
מחירים: החל מ-2,000 ש"ח לחדר בעונת הקיץ 

Anantara World Islands Dubai Resort | צילום: יח"צ
Anantara World Islands Dubai Resort | צילום: יח"צ
Anantara World Islands Dubai Resort | צילום: רעות ברנע
Anantara World Islands Dubai Resort | צילום: רעות ברנע

ומה עושים כשמיצינו את כל מה שיש לבתי המלון להציע? ובכן, זה ייקח קצת זמן, ובכל זאת – הנה כמה מהדברים השווים שאפשר לעשות באופן משפחתי עכשיו בדובאי, במזגן (מקפיא, לרוב. אז קחו איתכם ז'קט).

The View at the Palm – תצפית אי הדקלים

כדי להבין באמת וגם לראות בעיניים, זה המקום ששווה להתחיל איתו את הביקור שלכם בדובאי. רק כשתצפו בסרט שמסביר את התהליך ואז תעלו לקומה ה-52 לראות את הכל מלמעלה, תבינו עד כמה מטורף כל הפרויקט הזה. התצפית היא כזו של 360 מעלות. היא מספיק גבוהה כדי להתרשם מצורת הדקל אבל לא גבוהה מדי, כך שתוכלו ממש להציץ אל תוך רבים מהבניינים הגבוהים ואתרי הנופש שיהיו פזורים למרגלותיכם. אם בא לכם להרוג זמן – נסו לספור את כמות הבריכות. מהקומה ה-52 (אליה עולים במעלית, כמובן), אפשר לעלות רגלית עוד שתי קומות לקומה ה-54 הפתוחה לגמרי, לנשום קצת אוויר של מעלה, להצטלם עשרות תמונות ולהבין שיותר גבוה מזה – כנראה לא תגיעו.
מחירים: 100-158 ש"ח (בהתאם לשעה ביום) להזמנות: palmtowertickets.com

תצפית view at the palm | צילום: רעות ברנע
תצפית view at the palm | צילום: רעות ברנע

Inside Burj Al Arab Tour – סיור בבורג' אל ערב

בורג' אל ערב הוא בגדול מלון פאר, אבל הוא הרבה יותר מזה. זהו בית המלון הרביעי בגובהו בעולם, הוא שוכן על אי מלאכותי פרטי ובנוי בצורת מפרש דאו – כלי שיט ערבי. עבודות הבנייה שלו החלו בשנת 1994, ובשנת 1999 כבר נפתח לקהל. החדרים בו הם כמתבקש חדרי פאר בלבד – מכאלה בגודל 170 מ"ר ועד 780 מ"ר – גודלן של שתי הסוויטות הנשיאותיות, שכרגע לא פנויות להזמנה פרטית (אם במקרה חשקתם), אלא משמשות כלוקיישן לסיורים במקום. בהנחה שגם אם האפשרות היתה קיימת, לישון בסוויטות האלה (בהם השתכנו בעבר, כך אומרים, שועי עולם – מנלסון מנדלה ועד ג'סטין ביבר), היא קצת מחוץ לתקציב – הסיור בהן הוא האופציה הכי קרובה לחוש כמו נסיכה סעודית שתוכל להרשות את זה לעצמה. הוא כולל ביקור בחדר של המלך והמלכה, חדרים מצופים זהב 24 קראט בכל פינה, שטיחים מקיר לקיר ואינסוף מראות לצילומי סלפי מרהיבים. אפשר גם לשבת אל שולחן האוכל המפואר, להשתרע על אחת המיטות המלכותיות ולהתפנק על ספה נסיכותית רכה ונעימה. בסוויטה המקבילה, שהפכה לסוג של מוזיאון קטן, אפשר ללמוד עוד על המקום: מהאוכל שמבשל השף הפרטי ועד הפעולות שנעשות שם לטובת ניקוי האוקיינוסים. גבוה יותר מזה כנראה כבר לא נגיע עם יוקר המחייה הנוכחי.
מחירים: החל מ-249 ש"ח לאדם לסיור, כרטיס משפחתי ל-4 נפשות בעלות 599 ש"ח. לפרטים והזמנות: insideburjalarab.com

inside burj al arab | צילום: רעות ברנע
inside burj al arab | צילום: רעות ברנע
inside-burj-al-arab, דובאי | צילום: רעות ברנע
inside-burj-al-arab, דובאי | צילום: רעות ברנע

Theatre of Digital Art – התיאטרון לאמנות דיגיטלית

התיאטרון לאמנות דיגיטלית (שמתהדר בראשי התיבות המשעשעות – TODA) מתפקד מחד כמוזיאון שמציג תערוכות מהז'אנר ומאידך כחלל למופעים, מהופעות מוזיקליות ועד מופעי יוגה אימרסיבית (כן כן). הוא כולל אולם גדול בו מוקרנות העבודות על הקירות, המושבים, הרצפה והתקרה, וכשמדובר בעבודות דיגיטליות טובות זו חוויה כיפית מאוד, בטח לילדים שאולי פחות זורמים על תערוכות אמנות קונבנציונליות. יש בו גם חדר שמוקדש לחוויות VR, גם הן כאלה שילדים מחבבים במיוחד, אבל גם אני כאדם מבוגר (לפחות ברמה הטכנית) נהניתי מהן מאוד. ואם מונחים כמו בלוקצ'יין או NFT מדברים אליכם – זה בטוח המקום בו אתם צריכים להיות.
מחירים: 50 ש"ח לילד (3-12), 100 ש"ח למבוגר. לפרטים והזמנות: toda.ae/en

תאטרון האומנות הדיגיטלית בדובאי | צילום: רעות ברנע
תאטרון האומנות הדיגיטלית בדובאי | צילום: רעות ברנע

Museum of the Future Dubai – מוזיאון העתיד

מוזיאון העתיד הוא אחת האטרקציות החדשות בדובאי, והוא ההזדמנות לחוש את עצמכם מרטי מקפליי (ולהסביר לילדים שלכם מי הוא היה). הוא הושק בפברואר האחרון, עם 7 קומות של תצוגה שמתמקדת בחידושים הטכנולוגיים העדכניים ביותר – מציאות מדומה ורבודה, הולוגרמות ועוד. ושלא נדבר על זה שהמבנה שלו הוא אחד המבנים האדריכליים היפים בעולם, שעוצב בהשראת העין האנושית. בתוך המבנה אפשר לראות את העולם כפי שהוא צפוי להיראות בעוד עשרות שנים – תוך כדי למידה על שינויי האקלים, שיפורים טכנולוגיים, התפתחות רפואית וחברתית ועוד.
מחירים: 145 ש"ח מגיל 3 ומעלה. לפרטים והזמנות: museumofthefuture.ae/en

The Dubai Mall – קניון דובאי

טוב, אנחנו יודעות שלזה חיכיתן: קניון דובאי הוא הקניון החמישי בגודלו בעולם והוא כולל למעלה מ-1,200(!) חנויות שונות. הוא משתרע על פני שטח עצום של כ-1.1 מיליון מ"ר (נשבעות) וכנראה שאין מותג או רשת בינלאומיים שלא תמצאו בו. אבל מעבר לשופינג (במחירים דומים לאלה של הארץ) יש בו גם לא מעט אטרקציות: מהאקווריום של דובאי, שאפשר לצפות בו מחלל הקניון עצמו או להכנס לסיבוב בתוכו ולראות גם פינגווינים (פלוס אופציה לצלילה אמיתית עם כרישים); דרך משטח ענק של החלקה על הקרח, פארק מציאות מדומה או שלד מקורי של דינוזאור; וכלה במפלי מים ענקיים שמשתרעים לגובה של 24 מטרים בתוך הקניון עצמו, ובאמת שאפשר לעמוד ולבהות בהם ובפסלי הפיברגלס דמויי הצוללנים שמוצבים עליהם במשך דקות ארוכות. תוכלו להוריד את אפליקציית הניווט בקניון כדי להתמצא ואפילו להשתמש בשירותי נהג שייקח אתכם ברחבי הקניון ברכב ממונע קטן (סוג של קלנועית, או כמו שמכנים אותה המקומיים, "באגי"). יש גם שירותי סטייליסטים שאפשר לשכור שיעשו איתכן סיבוב ויייעצו לכן בדיוק מה לרכוש. אם קודם חשנו עצמנו מרטי מקפליי – זה הזמן לחוש עצמינו בלייר וולדורף.
לפרטים נוספים: thedubaimall.com

המפלים בקניון דובאי | צילום: רעות ברנע
המפלים בקניון דובאי | צילום: רעות ברנע
פינגוינים בקניון דובאי | צילום: רעות ברנע
פינגוינים בקניון דובאי | צילום: רעות ברנע

עוד אטרקציות, על קצה המזלג:

קצרה היריעה והאפשרויות בלתי מוגבלות, אבל אם בבילויים ממוזגים עסקינן – שווה לציין גם את Ski Dubai – אתר הסקי המקורה הראשון במזרח התיכון שחובבי הספורט החורפי יכולים לבלות בתוכו גם חופשת סקי שלמה; את מוזיאון הסלפי והתלת מימד (כי בואו נודה בזה, הרי בשביל מה אנחנו נוסעים לחו"ל); את מנהרת הרוח iFLY Dubai שמדמה חוויה של צניחה חופשית וממוקמת גם היא בתוך קניון (אחר); את מוזיאון מדאם טוסו המקומי בו תוכלו להצטלם שותים קפה עם מלכת אנגליה וכלבי הקורגי שלה או בועטים פנדלים לליאו מסי; את מתחם Green Planet בו תוכלו לראות מקרוב בעלי חיים שונים ומשונים בסביבתם ה(כמעט) טבעית (יש גם נחשים, חשוב לציין – כי אותי לא הזהירו); ועוד ועוד ועוד. כל מה שנותר הוא לבחור איזו פנטזיה אתם רוצים להגשים.
עוד פעילויות, אטרקציות, בתי מלון, מסעדות ופרטים באתר הרשמי visitdubai.com

חופשת indoor בדובאי | צילום: רעות ברנע
חופשת indoor בדובאי | צילום: רעות ברנע

הכותבת היתה אורחת של משרד התיירות בדובאי