בלי לקחת סיכון: היעדים המושלמים בחו"ל לנופש נטול דאגות קורונה

פרובנס, צרפת | צילום: Sutterstock
פרובנס, צרפת | צילום: Sutterstock

משתוקקת לחופשה סתווית אבל חוששת מסכנות ההדבקה? הנה ארבע מדינות עמוסות אטרקציות שתוכלי לטוס אליהן והן בטוחות במיוחד בגזרת המגפה

88 שיתופים | 132 צפיות

זה כבר לא חמור כשהיה, אבל הקורונה עדיין ממשיכה לנהל את חיינו בלא מעט מקרים ובייחוד בכל הנוגע לנסיעות – בואו נאמר שקפיצה קטנה לחו"ל היא עדיין משימה לא קטנה בכלל. מעבר לטופסולוגיה ולבדיקות, חלקנו חוששות ולא רוצות לסכן את עצמנו או את הילדים בהידבקות. ברשימת המדינות הבטוחות לנסיעה (המשתנה באופן תדיר) שפרסם המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן (European Centre for Disease Prevention and Control – ECDC) איתרנו ארבע מדינות שאפשר להגיע אליהן בראש שקט, והסיכון בהם הוא הנמוך ביותר: מלטה, צרפת, ספרד ואיטליה. אז למה שלא תארזי מזוודה ותצאי לחופשונת סתיו עם חברה, בן/בת זוג או לבד?

>> מעדיפה להישאר בארץ? הטיולים המומלצים לעונה

מלטה

מדינת האיים הקטנה במרכז הים התיכון היא פנינת תיירות שאם טרם גילית אותה, זה הזמן המתאים: בסתיו מזג האוויר נעים, בעלי העסקים נרגעו מטרפת הקיץ והמחירים זולים יותר. הבירה, ולטה, ששטחה בסך הכול כחצי קמ"ר, היא מיקרוקוסמוס של מלטה כולה: מבוך סמטאות ציורי עמוס כנסיות ומבנים עתיקים, שהקנו לה את המעמד כאתר מורשת עולמית מטעם ארגון אונסק"ו. בירתה העתיקה של מלטה, מדינה, נמצאת בנקודה הגבוהה ביותר באי ולכן נשקף ממנה נוף מרהיב. עוד תמצאי בעיר רחובות צרים מוקפי חומה, מוזיאונים וארמונות המעידים על עושרם של מי שהתגוררו בהם פעם.

במרחק הפלגה קצרה במעבורת נמצא גוזו, האי השני בגודלו במלטה. מלבד הבירה ויקטוריה, עיר עתיקה מוקפת חומה וכל המשתמע מכך, החוף המערבי של גוזו הוא אטרקציה בפני עצמה. אם את חובבת צלילה קחי איתך את הרישיון כי יש סיכוי טוב שאוצרות הטבע התת-מימיים יפתו אותך. ו"חלון התכלת" שמצפון למפרץ, כשמו כן הוא – עמודי סלע מרשימים התומכים בקורה צרה וארוכה ויוצרים מעין מסגרת לסלפי על רקע ים כחול.

מלטה | צילום: Sutterstock
מלטה | צילום: Sutterstock

איך מגיעים
בחברת Ryanair תוכלי למצוא טיסה הלוך ושוב בכ-75 דולר, עם עצירת ביניים בפאפוס.

דרישות קורונה
מחוסנים יכולים להיכנס ללא צורך בבדיקה. ילדיהם עד גיל 12 נדרשים להציג בדיקה שלילית מ־72 השעות שלפני הטיסה. מחלימים ומחלימים עם חיסון אינם מורשים להיכנס למלטה (מתוך קבוצת הפייסבוק חו"ל זה כאן).

צרפת

באגט פריך וכוס יין, בוטיקים יוקרתיים ושוקי פשפשים, ברים קטנים, כנסיות ומוזיאונים – הו פריז, התגעגענו כל כך. בתקופת הסתיו בירת צרפת קסומה מתמיד, ובשתי גדות הסן – נדמה כאילו כלום לא קרה. טוב, פרט למסכות וריחוק חברתי כמובן. כמה ימים בפריז יטעינו אותך במספיק אנרגיה לעבור את החורף הקרוב, בפרט כשתחזרי עם מזוודה עמוסת גודיז למזכרת – בגדים, עתיקות, גבינות וכל מה שעושה לך טוב.

פריז היא אמנם צרפת, אך צרפת אינה רק פריז. אם המרחבים הירוקים של פרובאנס קורצים לך, שכרי רכב וצאי לטייל בין טירות וארמונות שנשתמרו כמו בימי טרום המהפכה. נסיעה מערבה תוביל אותך אל חופי האוקיינוס האטלנטי ואל אתרים עוצרי נשימה כמו מבצר מון סן מישל. טיסות ישירות מישראל ליעדים נוספים ברחבי צרפת, מקצרות את הדרך אל מחוזות של יין וקולינריה אותנטית, שכיות תרבות וחופי תכלת ובתי הקזינו הנוצצים במונטה קרלו. בקיצור, יש בה הכל, בצרפת, והיא מחכה לך.

פרובנס, צרפת | צילום: Sutterstock
פרובנס, צרפת | צילום: Sutterstock

איך מגיעים
טיסה לפריז בכ-250 דולר (טרנסאוויה) ו־300 דולר (אייר פראנס, אל על); ליון וניס מ-40 דולר לכיוון (איזיג'ט).

דרישות קורונה
צרפת מאפשרת כניסה למחוסנים ישראליים (שני חיסונים), מחלימים עם חיסון אחד לפחות, מחלימים עד חצי שנה מההחלמה וילדים עד גיל 12 ללא צורך בהצגת בדיקה. כל השאר נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית ולשהות בבידוד למשך שבוע.

ספרד

המרכז האירופי לבקרת מחלות ומניעתן יורד לרזולוציות גם בתוך המדינות עצמן. בספרד למשל רק עשרה מחוזות נחשבים בטוחים, אך במקום להתבאס אפשר לראות בכך הזמנה להגיע למקומות שאחרת לא היית סופרת. האיים הקנריים למשל – ארכיפלג ובו 13 איים הפזורים בין חופי ספרד למרוקו, ונהנים על כן ממזג אוויר נעים ברוב ימות השנה. טיול בלבוש סתווי לאורך החוף הוא חוויה רומנטית קסומה, אך פרט לקו המים לא חסר מה לעשות באיים הקנריים. מתרגשת מהרי געש פעילים ונופים מהפנטים? קיבלת. כפרים ציוריים מנוקדים במסעדות קטנות, טאפאס ברים ובוטיקים עושים לך את זה? יש, ובשפע. ערים עתיקות, פארקים לאומיים, סיור בדיונות חול וצפייה בדולפינים ולווייתנים – כל מה שתבקשי.

מכיוון שבחופשה קצרה אי אפשר לכסות את כל האיים הקנריים, כמה ימים בטנריף הם טעימה שמשאירה טעם לעוד. האי הגדול ביותר בארכיפלג אוצר בשטחו חופים נקיים ועיירות חוף ציוריות, ערים תוססות, אתרי טבע מעניינים ואטרקציות משפחתיות. בבירה, סנטה קרוז דה טנריף, תמצאי פארקים וגנים, כנסיות יפות ומוזיאונים. במרכז האי נמצא הפארק הלאומי טיידה, אתר מורשת עולמית של אונסק"ו ובלבו הר געש באותו השם שהוא הגבוה ביותר בספרד (3,718 מ'). 

טנריף, ספרד | צילום: Shutterstock
טנריף, ספרד | צילום: Shutterstock

איך מגיעים
בטיסות ריינאייר ואייר אירופה מ־150 דולר (עם עצירות ביניים), כ־390 דולר בטיסת לופטהנזה (עצירת ביניים בפרנקפורט).

דרישות קורונה
ישראלים מחוסנים וילדיהם עד גיל 12 יכולים להיכנס לספרד ללא צורך בבדיקת קורונה. כל השאר, לרבות מחלימים, אינם מורשים להיכנס לספרד.

איטליה

בלה איטליה סבלה קשות בתחילת הקורונה אך כיום היא בין המדינות הבודדות הבטוחות לתיירים. אם כבר חרשת את רומא, פירנצה ומילאנו, סעי דרומה אל המקום שבו השמש זורחת והאיטלקית אפילו עוד יותר עסיסית ומתנגנת. מחוז פוליה שבעקב המגף האיטלקי מציג גם במאה ה־21 את איטליה של פעם: כפרים קטנים מרוצפי אבן ובהם בתים ציוריים, אדריכלות בארוק עוצרת נשימה, מטעים אינסופיים של עצי זית ואוכל שמככב בחלומות הכחולים של פודיז. בירת המחוז, בארי, מצדיקה יום טיול בעיקר בזכות מצודה עתיקה נושקת לים, אך הקסם של פוליה נמצא במרחב הכפרי. המרחקים קצרים ותוואי השטח שטוח, ולכן כדאי לשכור רכב ולצאת לטיול נינוח (ולנשום עמוק כשלפנייך מזדחלת פיאט 500 נהוגה על ידי קשיש איטלקי).

לכל כפר ועיר בפוליה קסם משלו המצדיק ביקור. למשל, בעיירה אלברובלו תמצאי 'טרולי' – בתים עתיקים בצורת גליל עם גג מחודד, מעין "חומה ומגדל" מימי הביניים, אוסטוני בולטת בזכות רחובות מסוידים לבן זכר לשלטון היווני, ואת צ'יסטרנינו תזהי בשל ניחוח עסיסי של בשר צלוי העולה מקצביות שהן גם מסעדות. לפחות יומיים כדאי להקדיש לעיר לצ'ה, מבוך יפהפה של סמטאות קטנות, כנסיות, כיכרות ובתים שגילם ניכר בהם. דרום איטליה נוצצת פחות מהצפון, אך הוא הרבה יותר אמיתי ואותנטי.

אלברובלו, איטליה | צילום: Shutterstock
אלברובלו, איטליה | צילום: Shutterstock

איך מגיעים
טיסת ריינאייר ישירה לבארי מ־83 דולר הלוך ושוב.

דרישות קורונה
כל נוסע נדרש להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 72 שעות לפני הכניסה למדינה, ללא קשר לסטטוס החיסוני.